George Weasley – 5th year Gryffindor – beater
‘Soms zijn dingen beter niet te weten.’ Zei Campbell. Ik liet hem zwakjes los en keek toe hoe hij de deur uitliep. Zuchtend draaide ik me terug naar Professor Perkamentus en schudde even met mijn hoofd.
‘sorry dat we u gestoord hebben,’ zei ik zwakjes.
‘ik weet ook niet wat er aan de hand is,’ zei ik erachter en zuchtend liep ik ook de deur uit. Ik lijk wel zijn verzorger dat ik de hele tijd achter hem aan zit te lopen, en me naar hem richt. Maar ik ben bevriend geraakt met hem, eindelijk is mijn grootste droom uitgekomen, maar ik wil er ook niet zo snel meer mee weg gaan. ik bedoel, we hadden het net zo gezellig op de zwerkbalveld! Mijn grootste droom was om met hem een keer te gaan zwerkballen.. en het was te kort voor een voltooide droom. Waarom bemoei ik me eigenlijk meer naar dat hij de naam draagt van Campbell Saunders en dat hij beroemd is? Het is een aardige jongen, en daar moet ik op letten.
'Draco Malfoy, ik ben van Zwadderich.' Mijn blik vertrok zich toen ik de hoek om liep en Draco zijn stem hoorde. En mijn kaak viel nog weider open toen ik zag dat Malfoy met Campbell zat te praten. Oh nee, alles behalve die Malfoy..
'Wat doet Nathaniel in Engeland?' vroeg hij aan Campbell.
Grommend stak ik mijn stok weer naar hem uit, en even twijfelde ik. Moet ik letterlijk elke zwadderaar omver blazen die met hem praat? Ik grinnikte even bij dat idee. Misschien moet ik het gewoon doen..
Met een grijns vuurde ik weer de ontwapening spreuk op hem af waardoor Malfoy ook omver werd geblazen, en ik marcheerde naar de plek waar hij net stond, voor Campbell. Ik zette mijn stok weer terug in mijn zak en stak wagend mijn vinger naar hem.
‘Alles,’ begon ik.
‘van mijn part kan je zelfs met een Deatheater omgaan,’
ik stop even en bewoog wagend met mijn vinger.
‘of met Voldemort, maar. Geen. Malfoy.’
Ik wenkte me van Campbell af en liep naar Draco toe.
‘als je het maar waagt, Malfoy,’ zei ik strak naar hem en kruiste mijn armen.
Dit is eigenlijk een grote onzin. Ik bedoel, Campbell mag zelf weten met wie hij omgaat. Maar dit doe ik voor hem; ik wil niet dat hij beïnvloed word door Malfoy, Campbell is goed zo.
[]
[ bericht aangepast op 18 april 2014 - 19:13 ]
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••