• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan madeupyou, Nami, OpheIiac, Scandal, Square of Yoda.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)




    Naar het idee van Fili

    [ bericht aangepast op 10 jan 2014 - 9:59 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 jan 2014 - 14:58 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Roww schreef:
    (...)

    Ik ben echt enorm aan het twijfelen tussen die twee thema's..
    Maar goed, als ik vampieren in de hoofdrol zet is het dus meer een Fantasy? Oke..
    Dan is dat van mijn lijstje van mogelijkheden af :')

    Maar in de hele vroegere tijden was er wel redelijk veel 'hekserij' in vermoeden zeg maar, zou het dan kunnen dat Heksen niet bij Fantasy horen maar meer bij Hitsorisch??
    Sorry voor mijn gezeur en vele vragen btw.. ik wil gewoon zorgen dat me niet ineens verteld word dat mijn story niet kan omdat het teveel van het thema afwijkt..


    Je kan hebben over de heksen van salem, dat is historisch als ik me niet vergis.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 1:45 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    --

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 1:45 ]


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Snowqeeun schreef:
    (...)

    Je kan hebben over de heksen van salem, dat is historisch als ik me niet vergis.


    ja, zou kunnen, maar ik heb dat al helemaal van mijn lijstje geschrapt :')
    Het word een Historisch verhaal met een miniscuul beetje heks er in.
    Ben het nu een beetje aan het uitschrijven en heb al aardig wat inspiratie ^^

    Zo alleen nog kijken of ik iemand kan vinden die een Cover voor me kan maken -of een programma waarmee ik het zelf kan doen- en dan de story online zetten.
    Dan enkel nog een link hier plaatsen en ik ben Done voor dat deel, dan het schrijven nog :')
    Hopen dat ik me dit keer niet uit schrijf dankzij een schrijvers block en een lack aan inspiratie x'd


    Little do you know

    dayxdreamer schreef:
    Zij die achterbleven
    Mijn verhaal waar ik met mee ga doen. Thema Sci-Fi.

    (...)
    We hebben besloten dat dit werkje niet mag deelnemen aan de wedstrijd. Toen je het over een short-story had, dachten wij dat je het over 4-5 hoofdstukken max had, maar 22 hoofdstukken is net iets te veel en dan gaat het meer op herschrijven lijken. Sorry voor de eerdere verwarring.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Scandal schreef:
    (...)
    Zoiets mag erin voorkomen, maar mag niet domineren. Want dan wordt jouw thema meer fantasy. Dus de mythische wezens of de magie mag geen grote rol spelen. Ik denk dat dit zo afgesproken was, maar ik vraag het even na


    Klein vraagje dan: als je wel mythische wezens er in voor laat komen, maar dat die dan gecreëerd zijn door een onderzoekslab o.i.d. is het dan wel Sci-Fi?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bash schreef:
    (...)

    Klein vraagje dan: als je wel mythische wezens er in voor laat komen, maar dat die dan gecreëerd zijn door een onderzoekslab o.i.d. is het dan wel Sci-Fi?
    Dat stukje is inderdaad iets dat onder Sci-Fi valt, maar zorgt dat de nadruk van je verhaal niet rust op die wezens, want dan neig je weer naar Fantasy te gaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)We hebben besloten dat dit werkje niet mag deelnemen aan de wedstrijd. Toen je het over een short-story had, dachten wij dat je het over 4-5 hoofdstukken max had, maar 22 hoofdstukken is net iets te veel en dan gaat het meer op herschrijven lijken. Sorry voor de eerdere verwarring.


    Oké, ik zal kijken of ik nog iets anders kan bedenken om wel met mee te doen.
    Ik had misschien vanaf het begin duidelijker moeten zijn, maar ik had het origineel geschreven voor een kortverhalen wedstrijd, daarom dus dat ik het ook zo noem.
    Als ik een ander verhaal heb om mee te doen laat ik het weten


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Dus nog even voor de zekerheid. Als je een oud idee wil gebruiken dat nooit verder is gekomen dan twee hoofdstukjes van +-600 woorden en je eigenlijk alleen de titel en het concept dat daarmee samenhangt nog behoudt, mag je dit voor de wedstrijd gebruiken? Of niet?


    Happy Birthday my Potter!

    Mijn story grijpt om de zoveel hoofdstukken terug naar het verleden van de hoofdpersoon, waardoor er een beetje geschiedenis doorheen komt, maar het hoofd genre is gewoon horror. Kan dat?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    Mijn story grijpt om de zoveel hoofdstukken terug naar het verleden van de hoofdpersoon, waardoor er een beetje geschiedenis doorheen komt, maar het hoofd genre is gewoon horror. Kan dat?


    Dat zijn dan gewoon flashbacks als het goed is :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Bash schreef:
    (...)

    Dat zijn dan gewoon flashbacks als het goed is :')

    Ja klopt haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Rider schreef:
    Dus nog even voor de zekerheid. Als je een oud idee wil gebruiken dat nooit verder is gekomen dan twee hoofdstukjes van +-600 woorden en je eigenlijk alleen de titel en het concept dat daarmee samenhangt nog behoudt, mag je dit voor de wedstrijd gebruiken? Of niet?
    Maar het mag echt niet meer zijn. Met dit concept proberen we mensen te motiveren om toch hun story te schrijven. Zolang het maar bij twee hoofdstukjes is gebleven en niet meer, kan het geen kwaad.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Lizor schreef:
    Mijn story grijpt om de zoveel hoofdstukken terug naar het verleden van de hoofdpersoon, waardoor er een beetje geschiedenis doorheen komt, maar het hoofd genre is gewoon horror. Kan dat?
    Ja dat kan. Het zijn dan inderdaad gewoon flashbacks dat je gebruikt. Dat geeft niks met het thema historisch te maken. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Ja dat kan. Het zijn dan inderdaad gewoon flashbacks dat je gebruikt. Dat geeft niks met het thema historisch te maken. (:

    Oké (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Avarosa schreef:
    (...)Maar het mag echt niet meer zijn. Met dit concept proberen we mensen te motiveren om toch hun story te schrijven. Zolang het maar bij twee hoofdstukjes is gebleven en niet meer, kan het geen kwaad.


    Nee, nee. Het is echt niet meer. Ook geen karakteruitwerkingen en zeker geen verhaallijn, plot of wat dan ook. En het hele concept was nog niet eens aanbod gekomen. Daarbij heb ik die hoofdstukken ook niet meer c;


    Happy Birthday my Potter!