• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan madeupyou, Nami, OpheIiac, Scandal, Square of Yoda.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)




    Naar het idee van Fili

    [ bericht aangepast op 10 jan 2014 - 9:59 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 jan 2014 - 14:58 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Precies. Vorig jaar was de eerste keer dat we dit geprobeerd hebben.


    Oh leuk ^^
    Ik hoop dat ik het dit keer wel haal ^^


    'The best way to predict the future is to create it'.

    It's lonely road


    1931 - New York

    Craig Sanderson en zijn typemachine zijn meer dan goede vrienden, als je zijn vrouw mag geloven. Schrijven is altijd al zijn passie geweest, en nu hij er ook zijn beroep van gemaakt heeft, kan hij niet gelukkiger zijn. Of toch? Met de oorlog voor de deur en spanning in de lucht willen de mensen bijna enkel over de politieke agenda lezen, en Craig? Wel Craig heeft daar meer dan genoeg van. Al weken wordt er niets anders meer geschreven dan de dreigende oorlog, het bewapenen van landen en als er één ding is dat sneller saai wordt dan dat, moet het nog gevonden worden. Zijn baas wordt ongeduldig, zijn nieuw artikel is al enkele dagen te laat, en nog steeds staat er geen letter op papier. Noem het hoe je het ook maar wilt noemen, maar hij zit vast.

    Wanneer hij op een ochtend bijna omver gelopen wordt door politieagenten die zich haastig naar een van zijn buren haast, ruikt hij de vers geprinte kranten bijna, met zijn nieuwe artikel erin. Met een glimlach op zijn lippen duikt hij in het sappige, verse verhaal dat zich niet ver van huis afspeelt. Hij heeft geen idee hoe het zijn leven zal veranderen, maar één ding is zeker; veranderen zal het hem zeker.


    Mijn inzending. (:


    comfort in c h a o s

    After the Silence



    Trailer:






    Wanneer Sarah naar huis fietst, is ze in tweestrijd. Ze wil het uitmaken met haar vriend Lucas maar ook weer niet. Onderweg wordt haar weg verspert door een horde zombies. Ze moet terug. Terug naar Lucas. En het zo lang mogelijk zien te overleven.








    Cover komt eraan.







    Mijn inzending onder het thema Horror/ Thriller


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Oh ik heb dat boek nog nooit gelezen (alhoewel het wel vet klinkt); the testing of the maze runner, maar ik heb nu even de korte samenvatting gelezen en ik ga mijn best doen om het er zo weinig mogelijk op te lijken.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Vindicta schreef:
    Oh ik heb dat boek nog nooit gelezen (alhoewel het wel vet klinkt); the testing of the maze runner, maar ik heb nu even de korte samenvatting gelezen en ik ga mijn best doen om het er zo weinig mogelijk op te lijken.


    Ik heb het boek thuis liggen, maar ben ondertussen in 7 verschillende boeken bezig, moet er nog 1 voor school uitlezen en er moeten twee boeken binnenkort terug naar de bieb. Dus dat boek moet even wachten


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Jemig, als ik keek naar de verhalen vorig jaar waren het er lang niet zoveel. Wel leuk om te zien dat er zoveel mensen interesse hebben.

    Ik hoop dat ik het ga halen binnen een jaar, ik heb altijd enorm veel last van writer's block tegen het midden van het verhaal. Ach, hopen op een goede afloop, en anders is het ook geen ramp.

    Stiekem is dit een MT-berichtje, maar ik hoop gewoon maar dat niemand daarachter komt...


    For those I love, I will sacrifice

    Zij die achterbleven
    Mijn verhaal waar ik met mee ga doen. Thema Sci-Fi.

    Lang geleden heeft de mensheid haar geboortegrond vaarwel gezegd. Zij vertrokken naar de -nog onbezoedelde- ruimte en lieten de aarde vol gif en vuil achter. Helaas lieten ze niet alleen afval achter, maar ook de mensen die de dure ‘verhuis’ niet konden betalen. Nu zes eeuwen later, vechten deze achterblijvers nog steeds om te overleven. Dieren zijn zeldzaam, water is vaak ondrinkbaar en planten zijn er nauwelijks. Iedereen moet vechten om te overleven, een gevecht dat de meesten alleen moeten voeren. Judith is één van hen.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Well this sounds pretty cool. Ik heb wel een idee. Ik moet het alleen nog even uitwerken.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    dayxdreamer schreef:
    Zij die achterbleven
    Mijn verhaal waar ik met mee ga doen. Thema Sci-Fi.

    (...)

    Ik wil niet heel vervelend doen, maar dit verhaal staat ook op Katl1 haar profiel. Ik herkende die cover namelijk, en ben dus gaan zoeken.
    Klik
    Het was een inzending van je van 2012, voor de Paul Harland prijs.

    Natuurlijk, het is geen plagiaat, maar een verhaal herschrijven is niet toegestaan, en ik vermoed dat het dit wel gaat zijn, aangezien het een bestaand verhaal is, ondanks dat verhaal inmiddels verwijderd is.
    Het is zeker niet om lullig te doen of om je aan te vallen, maar meerdere mensen wilden ook een verhaal herschrijven, en dat mocht niet. Dusik vind het ook oneerlijk als je dit verhaal zou herschrijven voor SOTY.

    Het is dus zeker niet om verder vervelend te doen, maar ik wil het voor iedereen even eerlijk houden, want uiteindelijk, mocht je dit verhaal inderdaad gebruiken, is dat gewoon oneerlijk tegenover de mensen die hun eerder geschreven verhaal niet mochten herschrijven.

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 21:09 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ik heb het daarnet gevraagd en het was toegestaan.
    (zie de post van Avarosa een paar reacties terug)

    [ bericht aangepast op 2 jan 2014 - 21:17 ]


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    dayxdreamer schreef:
    Ik heb het daarnet gevraagd en het was toegestaan.


    Dat snap ik niet, want anderen mochten het niet.


    Your make-up is terrible

    dayxdreamer schreef:
    Ik heb het daarnet gevraagd en het was toegestaan.
    (zie de post van Avarosa een paar reacties terug)
    Ik ga het wel nog eens navragen, want met kortverhaal had ik eerder 3-5 delen in gedachten en geen 22, want dat is best veel.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Stervend verlies
    Genre: Horror/thriller


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Vraagje: is het toegestaan om quotes uit andere verhalen (zoals Alice in Wonderland and the Wizard of Oz, in mijn geval) te gebruiken in de story, plus ook op de voorpagina van de story?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Oh en trouwens dezelfde vraag voor songteksten uit liedjes.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)