• Fresh Voices: Een Britse zangcompetitie, maar dan wat anders. Elke week is er een liveshow. De kandidaten worden geselecteerd op puur hun zangkunsten, maar hoe verder de competitie gaat, hoe belangrijker het totale plaatje toch wordt. Er zijn geen afvallers in deze race, maar elke week geven de coaches elke kandidaat punten en degene met totaal het hoogste aantal punten en de grootste vooruitgang in zijn of haar zang en performance, wint uiteindelijk een platencontract van ₤50.000,-. Door middel van solozang en battles worden de punten bepaald.
    Voor dit nieuwe programma is de bekende Britse boyband One Direction gevraagd om als jury en coaches mee te werken en ze hebben ja gezegd. Elke kandidaat die wordt geselecteerd bij de audities komt onder de hoede van een van de jongens om van hun het klappen van de zweep in de muziekwereld te leren en alleen maar betere muzikanten te worden.
    Het leukste aan het programma is misschien nog wel dat tussen de liveshows door op de website van het programma een live-stream te zien is vanuit de villa waarin de coaches en de kandidaten gedurende de gehele periode dat het programma op de TV wordt uitgezonden opgesloten zitten. Zo kunnen de kijkers ook zien wat er achter de schermen speelt: Wie elkaar niet kunnen luchten of zien en tussen wie het dikke mik is. Misschien zien ze zelfs wel liefde opbloeien en krijgen fans totaal andere kanten van hun idolen te zien.
    [possibly bromance]

    Rollen:
    Coaches:
    - Harry Edward Styles - Dobreva - 1,1
    - Liam James Payne - KiliOfDurin - 1,1
    - Niall James Horan - Reign - 1,4
    - Zayn Javadd Malik - Hodor - 1,3
    - Louis William Tomlinson - Phantasie - 1,1

    Kandidaten:
    - Samantha Elizabeth Sutherby - Bootin - 1,2
    - Gabriëlla 'Gaby' Cheyenne Hughes - Lilarry - 1,3
    - Noah Mary-Ann White - xMeCrazyMofo - 1,2
    - Alexandra "Alex" Faith Smith - Kendizzzzle - 1,2
    - Lily Mclaren - 1DMEGAFAN - 1,2
    - Jacelyn Evalanté Aguilera - Daddario - 1,6
    - Marico Phoebe Collins - Esmelle - 1,8
    - Aidan Luke Laighleis - KiliOfDurin - 1,2
    - Mike 'Mickey' Flynn Laighleis - Phantasie - 1,3
    - Gordian Will Gibson - Schuld - 1,3
    - Austin Justice Wakefield - xMeCrazyMofo - 1,5
    - Matthew Jared Tommo - Hodor - 1,5
    - Christofer ''Chris'' Port - Bootin - 1,7
    - James Parker - 1DMEGAFAN - 1,6
    - Samuel Matthew Grant - xZiall - 1,7

    De kamers:[Elke kamer heeft een eigen badkamer]
    Harry + Louis -> kamer 1
    Samantha + Lily -> kamer 2
    Gaby + Phoebe -> kamer 3
    Noah + Jace -> kamer 4
    Zayn + Samuel -> kamer 5
    Alex + James -> kamer 6
    Aidan + Mike -> kamer 7
    Gordian + Matthew -> kamer 8
    Austin + Chris -> kamer 9
    Liam + Niall -> kamer 10

    Coaches:
    Harry: Noah, Matthew, James
    Liam: Alex, Phoebe, Chris
    Louis: Lily, Gaby, Samuel
    Niall: Samantha, Aidan, Austin
    Zayn: Jace, Mike, Gordian

    Regels:
    - Minimaal 4 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Het blijft zo lang herfst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Kerst verandert in zoiets, maar voorlopig niet
    - Als je een week niet hebt gereageerd zonder te laten weten waarom lig je er zonder pardon uit.
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan. Reservatie telt tot dat de rol HELEMAAL af is, dus niet voor de helft invullen. Later aanpassen mag wel.
    - Minimaal eens per 3 dagen schrijven. Haal je dit niet: Graag doorgeven
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorloofd.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen HelloSweety en Beanies maken nieuwe speel, rollen en kletstopics aan.
    Op het overtreden van al deze regels staat na 2 waarschuwingen het verwijderen van je personage(s).

    Veel plezier!

    Begin:
    Alle kandidaten komen aan bij de villa net buiten Inverness. Ondertussen zijn de coaches druk bezig met een plan van aanpak. De eerste liveshow is over een week en elke kandidaat moet een duet en een solo zingen met als thema: films en musicals. Om 10 uur moet elke kandidaat aanwezig zijn. Om 11 uur komen de coaches hun kandidaten ongeveer ophalen, als ze een plan van aanpak hebben. Dan krijgen ze ook de kamerindeling te horen. De coaches zijn al bekend door de audities[the voice style]

    [ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 15:43 ]


    Bowties were never Cooler

    Samantha Elizabeth Sutherby
    De jongen naast hem liep naar het gevallen meisje toe, eigenlijk had ik dat ook moeten doen. Wat kon ik toch ook een egoïstisch kreng zijn - maar ik was nou eenmaal niet zo goed met het helpen van andere met hun problemen. Ik had al genoeg aan mijn eigen. Ik schakelde weer over naar de andere jongen. ''Aidan,'' zei hij zacht maar net verstaanbaar. Het was volgensmij geen prater. ''Ken je nog andere liedjes dan die van net?'' Zei ik om de stilte op te vullen en wenkte naar de piano. Ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen en ik hield van zingen - en hij blijkbaar ook. Misschien konden we samen wel wat zingen, ik schudde mijn hoofd. Ach, ik kende hem nog maar net en moest niet te ver vooruit denken. Hij had zijn vingers licht op de piano toetsen gelegd en ik staarde er naar. Het was fijn dat ik nu in ieder geval met iemand praten, ookal had ik tegen iedereen verteld dat winnen voor ging - het was fijn om iemand te hebben waar je tegen aan kon praten en je interesses kon delen. Aidan was er eigenlijk perfect voor, hij leek mij een goede luisteraar en ik hield wel van mensen die het in zich hadden om naar mij te luisteren. Niet dat ik zoveel zeurde, maar ik kon best veel praten als het moest. ''Welk liedje had je voor je auditie gedaan?'' Voegde ik toe aan mijn andere vraag en leunde weer op de vleugel van de piano. Vroeger had ik wel eens gespeeld maar ik had er nooit echt tijd in gestoken.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    [Liam komt zo]

    Aidan Luke Laighleis
    Ze vroeg of ik nog andere liedjes kende wijfde naar de piano. Ik knikte alleen maar. Ik voelde me heel erg niet op mijn gemak en wilde het liefst wegrennen en me ergens verstoppen, maar ik wilde haar niet kwetsen. Bij haar tweede vraag keek ik haar kort aan. Ze leunde nu tegen de piano. Dat zij zo comfortabel kon staan terwijl ik letterlijk trilde van angst. Ik moest echt hulp hebben, maar normaal had ik er eigenlijk geen last van als mensen me toch wel konden verstaan, wat ik ook sprak, en als Mickey bij me was. Nu was dat beide niet het geval. Ik schoof wat van haar af op de piano kruk en trok een been erop. Mijn gitaartas haalde ik nu voorzichtig van mijn rug en met trillende handen en armen ritste ik hem voorzichtig open om mijn gitaar eruit te halen. Ik kon hem aansluiten op een versterker, zoals bij de auditie, maar ik deed het liever zonder. Ik legde het instrument op mijn been en liet mijn vingers even over de snaren gaan om zeker te weten dat ze goed gestemt was. Ik sloot mijn ogen en begon compleet in trans te spelen en zingen. Mijn accent maakte de klanken uit mijn keel zachter dan normaal. Omdat ik door de muziek en mijn gitaar in trans was gebracht merkte ik niets meer van alles om me heen en was ik in mijn eigen wereld, zonder andere mensen, zonder problemen. Alleen ik zelf en mijn muziek. Het maakte me rustig en zelfverzekerd: Een ander mens.


    Bowties were never Cooler

    Liam Payne
    Louis en Niall waren verrasend rustig en Zayn stond zoals altijd in de badkamer. Meestal waren die eerste twee de druksten van ons alle 5, maar nu leken de rollen omgekeerd. Niall kwam inderdaad met een redelijk goed plan. Louis stemde erop in. Ik had nog wel wat twijfels, maar om in groepjes van 3 te splitsen en voor deze week de teams gewoon aan te houden leek me ook een prima plan. Hoe Niall dat met zijn niet Engels sprekende kandidaat ging doen was nog te bezien, maar hoe hard het ook klonk nu niet mijn probleem. Meestal was ik een overdenker en een vadertje voor iedereen, maar nu was ik ook erg gespannen en dit was nieuw voor ons allemaal. ik wist het ook allemaal neit meer en hoopte nu maar gewoon dat alles goed kwam. Er was nog niemand in tranen, dus dat was goed. Zayn kwam binnen en liet zich languit op het bed naast Lou vallen. Hij had er echt geen zin in en bevestigde dat door zijn woorden. Die hadden we een uur langer moeten laten slapen, zoals altijd. Hopelijk klaarde hij wat op, want om zo voor het eerst je kandidaten te ontmoeten leek me nou niets, zowel voor hem als voor zijn team. Natuurlijk begon Louis over knuffels. Ik grinnikte zacht en liet me gewoon plat op mijn buik bovenop hem vallen zo in zijn armen. Ik hield er nu geen rekening mee dat ik hem waarschijnlijk plette, maar hij had er zelf om gevraagd en dat was nu wel het minst belangrijke aan mijn hoofd nu. Ik wrikte mijn armen onder zijn rug langs en hield me stevig tegen hem aan. Vreemd genoeg leek het wel of hij alle stres van me wegnam, onze stuiterbal. Ik liet mijn hoofd over zijn schouder hangen en bleef gewoon zo even liggen tot hij me eraf zou duwen of iemand anders me van hem af zou sleuren.


    Bowties were never Cooler

    [dubble post]

    [ bericht aangepast op 3 dec 2013 - 21:42 ]


    Bowties were never Cooler

    [KiliOfDurin -> HelloSweety]


    Bowties were never Cooler

    [Ik wacht op Mickey]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    [Ik op Louis]


    Bowties were never Cooler

    Moet ik nog ergens op reageren?


    Bowties were never Cooler

    HelloSweety schreef:
    Moet ik nog ergens op reageren?


    Oh nee.. Maar ik wel! Is het goed als ik dat na het trainen doe? Dus rond 7/8 uur?


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Okay


    Bowties were never Cooler

    ( Meh, uh, ja, sorry, ik loop achter.. Reacties komen eraan)


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Komp goed!


    Bowties were never Cooler

    Louis Tomlinson
    'Kom op, Li, niet zo twijfelen en gewoon doen,' zei ik, nadat ik had ingestemd met het plan van de blonde Ier en de jongen, tegen wie deze woorden uitsprak, blijkbaar nog wat twijfels had. Liam was een schat, echt waar, maar heel soms moest er een keer een ander idee komen waarop we blindelings moesten vertrouwen. Daarbij was dit nieuw voor ons allemaal en konden we toch niet van te voren zeggen hoe alles ging lopen, wat het beste zou zijn. Mijn blik ging heel eventjes naar Zayn, die zich languit naast me op het bed liet vallen en ik snapte zijn woorden maar al te goed. Het klonk misschien egoïstisch, maar ik had er ook weinig zin in, had geen zin om mijn vrienden te delen. Iets wat nu wel zou moeten waardoor we merendeel van de tijd waarschijnlijk ook opgesplitst waren. Natuurlijk ging ik mijn best doen, maar niet nadat ik nog heel eventjes de aandacht van de jongens opeiste. Niet alleen voor mezelf, maar ook in de hoop dat de andere weer een beetje konden lachen. Wat bij Liam gelukkig wel het geval was, want er klonk een zachte grinnik van zijn kant voor ik zijn volle gewicht bovenop me voelde. Een zachte piep rolde over mijn lippen, gevolgd door een lach, want pijn deed het niet waardoor het al i eerste instantie niet gemeend overkwam. 'Je bent gestoord, schat,' mompelde ik met een grijns en wikkelde mijn armen stevig om hem heen. Ik kon niets doen aan de bijnaam, want op een of andere manier was ik daar ooit mee begonnen, net als andere bijnamen, en eigenlijk nooit meer mee gestopt. Daarbij zou je ook denken dat hij inderdaad de volwassenen van ons allemaal was, maar ondertussen kon je met hem ook het meeste plezier hebben. 'Je gaat me wel hier mee helpen, hé?'


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Liam Payne
    Louis had gelijk, dat wist ik ook wel. We moesten dit gewoon doen. Alleen dat was voor hem zo makkelijk te zeggen. Hij dacht niet overal twintigduizend keer overna voor hij iets deed, ik wel. Zayn kwam even door ons gesprek heen door duf plat op het bed te komen vallen. we hadden hem wat langer moeten laten liggen, want nu hadden we echt niets aan hem. Dat werd lekker straks met zijn team. Louis had weer eens aandacht te kort, dus ik grinnikte kort voor ik me plat met mijn volle gewicht op hem liet vallen en mijn armen onder hem door wrikte om hem te kunnen knuffelen. Een piep kwam over zijn lippen, maar al snel kon hij weer lachen. Bij zijn woorden keek ik quasi beledigd op. "Je hebt een slechte invloed op me, Lou." zei ik voor ik mijn hoofd weer tegen zijn schouder legde. Hij mocht kleiner zijn en zich vaak een stuk onvolwassener opstellen, zo even door hem gerust gestelt worden was heel erg fijn. Want ja, ook Daddy Direction had soms steun nodig. Bij zijn woorden knikte ik een beetje. "Natuurlijk. Een voor allen en allen voor een. Je staat er echt niet alleen voor hoor." Ik haalde een hand los van onder hem vandaan en woelde even door zijn toch al warrige haren. Het was fijn even tot rust te kunnen komen voor we moesten beginnen aan deze opgave. Ik keek nog even op naar mijn vriend waar ik nogsteeds met mijn volle gewicht op lag. "Zullen we gaan? Ik hoorde namelijk al iemand druk piano spelen. Of blijven we liggen en mogen ze het zelf uitzoeken?" Dat laatste was niet serieus bedoelt. Dat konden we namelijk echt niet maken. Toch lag ik hier wel best en vond ik het echt niet erg om hier in zijn armen te blijven liggen.


    Bowties were never Cooler

    Samantha Elizabeth Sutherby
    ''Aidan,'' zei hij zacht en ik keek hem afwachtend aan. Was dit het? Het was dus duidelijk geen prater, ik bekeek de toetsen en zag dat zijn vingers er rustig op rusten. Ik beet kort op mijn lip en twijfelde over wat ik moest zeggen. Of moest ik weg gaan? Ik wist echt niet wat hij met dit bedoelde, ik liet mijn blik kort op hem rusten en liet daarna beide handen door mijn haar gaan en draaide me half van hem af om mijn rugtas op te pakken. ''Misschien kunnen we een keer samen zingen,'' zei ik en glimlachte zwakjes. ''Gewoon, om te oefenen. We zijn hier tenslotte toch om te oefenen?'' Zei ik en lachte kort naar hem. Waarschijnlijk maakte ik het voor hem alleen maar erger. Hij keek naar zijn broer die het andere meisje hielp, wat ik best lief van hem vond - ik was echt niet goed in mensen helpen en al zeker niet bij vreemde. Ik kon al amper iemand de weg wijzen.

    [Sorry.. echt geen inspiratie]


    Everything is illuminated by the light of our past.