• Fresh Voices: Een Britse zangcompetitie, maar dan wat anders. Elke week is er een liveshow. De kandidaten worden geselecteerd op puur hun zangkunsten, maar hoe verder de competitie gaat, hoe belangrijker het totale plaatje toch wordt. Er zijn geen afvallers in deze race, maar elke week geven de coaches elke kandidaat punten en degene met totaal het hoogste aantal punten en de grootste vooruitgang in zijn of haar zang en performance, wint uiteindelijk een platencontract van ₤50.000,-. Door middel van solozang en battles worden de punten bepaald.
    Voor dit nieuwe programma is de bekende Britse boyband One Direction gevraagd om als jury en coaches mee te werken en ze hebben ja gezegd. Elke kandidaat die wordt geselecteerd bij de audities komt onder de hoede van een van de jongens om van hun het klappen van de zweep in de muziekwereld te leren en alleen maar betere muzikanten te worden.
    Het leukste aan het programma is misschien nog wel dat tussen de liveshows door op de website van het programma een live-stream te zien is vanuit de villa waarin de coaches en de kandidaten gedurende de gehele periode dat het programma op de TV wordt uitgezonden opgesloten zitten. Zo kunnen de kijkers ook zien wat er achter de schermen speelt: Wie elkaar niet kunnen luchten of zien en tussen wie het dikke mik is. Misschien zien ze zelfs wel liefde opbloeien en krijgen fans totaal andere kanten van hun idolen te zien.
    [possibly bromance]

    Rollen:
    Coaches:
    - Harry Edward Styles - Dobreva - 1,1
    - Liam James Payne - KiliOfDurin - 1,1
    - Niall James Horan - Reign - 1,4
    - Zayn Javadd Malik - Hodor - 1,3
    - Louis William Tomlinson - Phantasie - 1,1

    Kandidaten:
    - Samantha Elizabeth Sutherby - Bootin - 1,2
    - Gabriëlla 'Gaby' Cheyenne Hughes - Lilarry - 1,3
    - Noah Mary-Ann White - xMeCrazyMofo - 1,2
    - Alexandra "Alex" Faith Smith - Kendizzzzle - 1,2
    - Lily Mclaren - 1DMEGAFAN - 1,2
    - Jacelyn Evalanté Aguilera - Daddario - 1,6
    - Marico Phoebe Collins - Esmelle - 1,8
    - Aidan Luke Laighleis - KiliOfDurin - 1,2
    - Mike 'Mickey' Flynn Laighleis - Phantasie - 1,3
    - Gordian Will Gibson - Schuld - 1,3
    - Austin Justice Wakefield - xMeCrazyMofo - 1,5
    - Matthew Jared Tommo - Hodor - 1,5
    - Christofer ''Chris'' Port - Bootin - 1,7
    - James Parker - 1DMEGAFAN - 1,6
    - Samuel Matthew Grant - xZiall - 1,7

    De kamers:[Elke kamer heeft een eigen badkamer]
    Harry + Louis -> kamer 1
    Samantha + Lily -> kamer 2
    Gaby + Phoebe -> kamer 3
    Noah + Jace -> kamer 4
    Zayn + Samuel -> kamer 5
    Alex + James -> kamer 6
    Aidan + Mike -> kamer 7
    Gordian + Matthew -> kamer 8
    Austin + Chris -> kamer 9
    Liam + Niall -> kamer 10

    Coaches:
    Harry: Noah, Matthew, James
    Liam: Alex, Phoebe, Chris
    Louis: Lily, Gaby, Samuel
    Niall: Samantha, Aidan, Austin
    Zayn: Jace, Mike, Gordian

    Regels:
    - Minimaal 4 regels schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Het blijft zo lang herfst als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Kerst verandert in zoiets, maar voorlopig niet
    - Als je een week niet hebt gereageerd zonder te laten weten waarom lig je er zonder pardon uit.
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan. Reservatie telt tot dat de rol HELEMAAL af is, dus niet voor de helft invullen. Later aanpassen mag wel.
    - Minimaal eens per 3 dagen schrijven. Haal je dit niet: Graag doorgeven
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorloofd.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen HelloSweety en Beanies maken nieuwe speel, rollen en kletstopics aan.
    Op het overtreden van al deze regels staat na 2 waarschuwingen het verwijderen van je personage(s).

    Veel plezier!

    Begin:
    Alle kandidaten komen aan bij de villa net buiten Inverness. Ondertussen zijn de coaches druk bezig met een plan van aanpak. De eerste liveshow is over een week en elke kandidaat moet een duet en een solo zingen met als thema: films en musicals. Om 10 uur moet elke kandidaat aanwezig zijn. Om 11 uur komen de coaches hun kandidaten ongeveer ophalen, als ze een plan van aanpak hebben. Dan krijgen ze ook de kamerindeling te horen. De coaches zijn al bekend door de audities[the voice style]

    [ bericht aangepast op 29 dec 2013 - 15:43 ]


    Bowties were never Cooler

    ( Mijn topics)


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Phantasie schreef:
    ( Mijn topics)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    (Mt)


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    (Yay ^^ Minos topicos)


    Because I love him, do I need another reason?

    [Hallowa, mijn topic]

    [mijn topicaz]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    [MT ^^]


    How far is far

    [Mt]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Aidan Luke Laighleis
    Ik zat strak van de spanning achterin de auto. Waarom moesten mijn broer en ik nou weer bij een andere coach zitten? Hij had als eerste auditie gedaan en had voor Zayn gekozen. Ik wist dat, maar ik was in de stres geschoten. Na mijn auditie dachten ze namelijk dat hij er weer stond. Omdat ik niet meer optrad was ik dichtgeslagen en had alleen nog Iers over mijn lippen gekregen en had Niall zich over me ontvermt, door dat en mijn gitaar. Nu was ik zo bang. Wat als de rest van het team niet aardig was? Wat als ze me pestten? Wat als ik eigenlijk niet kon zingen en ze me gewoon zielig vonden? Ik keek opzij naar mijn broer en keek nerveus naar Mickey. Ik vond dit echt niet leuk. We hadden nooit ook maar op een andere kamer geslapen. We waren altijd samen geweest en nu was dat niet meer zo. Ik vond het niets. Hijwas de zelfverzekerde drukke prater van ons twee, ik was de onzekere stille denker. Het had al heel veel overtuigingskracht gekost om me te laten auditeren. Zingen en muziek maken waren mijn twee grote passies en de enige dingen waarmee ik zeker in mijn schoenen stond. Zodra ik niet meer speelde of zong was ik klein onzeker en weerloos. Ik zuchtte en kneep nog wat harder in Mike's hand. Ik wist echt niet of ik het zou overleven zonder hem.


    Bowties were never Cooler

    Austin Justice Wakefield

    Voorzichtig trok ik mijn lichtgrijze rolkoffer over het pad, wat volgens de kaart naar een villa zou leiden. Ik worp nog één blik op de plattegrond, zuchtte en stak het papier in mijn zak. Het waaide redelijk hard, maar dat maakte mij niet zoveel uit. Ik zette de rolkoffer rechtop, haalde een hand door mijn kuif en bibberde even. Het herfstweer was erg koud en ik had niet de best geïsoleerde kleding aan. Een simpel overhemd, jeans en gympen dacht ik de niet al te lange tocht wel te overleven.
    Dapper stapte ik door. Ik had hier echt zin in! Eigenlijk was ik best nerveus om mijn stem zomaar aan One Direction en heel Verenigd Koninkrijk te laten horen, bang om af te gaan. Mijn vrienden zeiden altijd dat ik een mooie stem had en schepte soms zelfs op dat ze met mij bevriend waren. Nou ja, dan geloof ik dat maar! Toch vond ik zelf dat ik niet zo goed kon zingen, maar ik klonk ook weer niet als een schorre papegaai. Tenminste, dat hoopte ik. O shit, zometeen ging ik af op televisie! Ik bleef even staan en ademde diep in. Ik kan niet meer terug.
    Een van de leukste dingen aan het programma vond ik dat One Direction de coaches waren. Ik, als boy-Directioner, ging volledig door het lint toen ik te horen kreeg dat ik ze mocht zien, nadat ik auditie had gedaan en voor Niall had gekozen als coach voor de aankomende periode. Nee, ik ben geen homo, omdat ik toevallig fan ben van One Direction. Ze zijn gewoon super! Ik ben al naar twee concerten geweest en kon niet wachten op het nieuwe album, Midnight Memories.
    Maar ja, dat is nu niet de hoofdzaak. Het gaat nu om de zang.
    Ik struikelde bijna over een opstapje van een pad. 'Wow…' mompelde ik. Mijn ogen scanden de villa waar het pad voor lag.
    Dit was het.
    De villa.

    Noah Mary-Ann White

    De bus reed door en door, wat veroorzaakte dat ik zuchtte. 'Hoe lang nog…?' fluister ik geïrriteerd, zodat de buschauffeur het niet hoorde. Ik was zó nerveus. Het leek toch haast onmogelijk dat ík mee mocht doen aan zo'n geweldige zangcompetitie? Gave thema's, elke week, kamergenoten, liveshows, stemoefeningen, repetities…! Ik fantaseerde al meer dan drie weken lang over een optreden wat echt geweldig ging. En over alles daaromheen. Eigenlijk over het beroemd zijn. Hoe gaaf zou het zijn als er binnen de kortste keren duizenden mensen om de villa heen staan? Ik had al een paar foto's ontvangen en het zag er echt prachtig uit. Mijn hand trok eventjes aan de rok van mijn jurk, die ik speciaal voor vandaag had gekocht. Ik wilde niet specifiek een goede indruk maken, maar meer laten zien wie ik ben. Dus… Ik ben nou eenmaal een vrolijk, meisjesachtig meisje. En dat mag de hele wereld weten.
    Eigenlijk schaamde me ik voor een deel dat ik van alles van thuis had meegenomen, omdat ik erg snel last had van heimwee. Duizend familiefoto's, mijn moeders sweater en mijn knuffel; Honey, een oranje giraf die vroeger van mijn moeder was.
    Maar eigenlijk ging ik er vanuit dat dit het avontuur van mijn leven zou worden…

    [ bericht aangepast op 20 nov 2013 - 22:34 ]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    [Ze weten het thema nog niet! Dat krijgen ze van hun coaches te horen]


    Bowties were never Cooler

    KiliOfDurin schreef:
    [Ze weten het thema nog niet! Dat krijgen ze van hun coaches te horen]


    [Oops, aangepast]


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Liam Payne
    Ik zuchtte en stond op van het bed, Louis' bed, waar ik op was gaan zitten tijdens onze vergadering. Over niet al te lange tijd zou de hal vol staan met onze kandidaten en wij kregen het niet voor elkaar om een duidelijk plan van aanpak te verzinnen. In een talentenjacht meedoen was een ding, maar zelf coach en jury zijn een heel ander. "Dus, hoe gaan we het doen?" We hadden stuk voor stuk geweldige kandidaten, maar ook geen idee wat ze voor de rest konden en filmmuziek was nou niet het makkelijkst om te zingen. Op melodie wel, maar als je het echt goed wilde doen was het erg lastig. Ook werden de duetten nog wat, want we hadden 15 kandidaten. We moesten dus even zien hoe we dat gingen doen. Iemand zou dubbelmoeten zingen, of met een van ons, maar allebei leek me niet helemaal eerlijk. Intussen was er alweer een denkrimpeltje in mijn voorhoofd verschenen. Zacht wreef ik bedenkelijk over mijn kin waar een klein stoppelbaardje op zichtbaar en voelbaar was. Met de minuut begon mijn brein meer obstakels te verzinnen, of ze er nou waren of niet. Mijn denkrimpel werd ook wat dieper en ik sloot mijn ogen terwijl ik dingen overpijnsde die er waarschijnlijk toch niet toe deden.


    Bowties were never Cooler

    Alex Faith Smith:

    Eindelijk zat ik dan in de taxi die me naar de villa zou brengen, waar ik de komende paar weken zou verblijven. Ik vond dit zo geweldig, ik mocht zingen, en gitaar spelen, de twee dingen die ik het leukste vind. En dan kom ik ook nog op tv. Nou, ja, daar was dan niet zo blij mee, ik heb altijd al de gave gehad om af te gaan op het podium. Daar voor is er niks aan de hand en gaat alles perfect, maar zodra de camera's lopen, en ik aan de beurt ben, zou het maar zo weer kunnen dat ik midden op het podium over mijn eigen voeten struikel. Nee, de handigste was ik niet. Ik hoopte dat ik een leuke kamergenoot had, misschien kreeg ik wel nieuwe vrienden. Ik maakte niet zo gauw nieuwe vrienden, omdat ik altijd verlegen tegen mensen ben die ik nog niet ken, maar dit jaar wou ik een keer niet het verlegen meisje zijn, maar ik had geen idee of me dat zou lukken. Ik wist al wel wie mijn coach was, dat was Liam, die had ik zelf gekozen. Ik heb altijd al van One Direction gehouden, en nu kon ik ze eindelijk ontmoeten. Eindelijk was de taxi bij de villa aangekomen. Ik stapte uit, en gaf de chauffeur zijn verdiende geld, en pakte daarna mijn fel groene koffer uit de achterbak. Even later liep ik met mijn koffer achter mij aan naar de villa toe. Ik hoopte dat mijn kamergenoot er eigenlijk al was. Ik besloot maar even te wachten met naar binnen gaan, dus ik ging op de trap voor de villa zitten, en wachtte.


    How far is far

    Gordian Will Gibson.
    Mijn ogen volgde de plaatsen waar ik langsreed. Mijn stiefvader had geen tijd om me weg te brengen naar de villa en me moeder daar deed ik niet eens de moeite om het te vragen.. Om mijn kleding maakte ik me geen zorgen, normaal droeg ik dit setje vaak naar mijn werk maar nu vond ik het ook wel prima. Alleen de schoenen had ik deze keer veranderd voor zwarte Vans omdat er toch wel afwisseling nodig was. Ik reed met mijn longboard over de stoep en maakte soms wat tricks tegen de stoepranden of tegen een bankje. De tijd schoot snel voorbij want ik was al bijna een uur onderweg om mijn bestemming te bereiken. Natuurlijk zou ik dit nooit doen als ik er niks voor over had. Mijn longboard had ik al een aantal jaar en ik heb er echt mijn hobby van gemaakt. Vroeger lachte mensen me altijd uit als ik langs hun reed met dat ding want ze vonden de print op mijn board nogal storend. Ik trok me er wijs niks van aan want wat boeiend een stomme afbeelding nou of je het wel of niet kan? Een zucht ontsnapte uit mijn mond toen ik het dak van het bekende gebouw zag. De band van mijn gitaarhoes begon nogal te knellen door het lange vasthouden en de grote rugzak was ook een drama geworden. Ik spring van mijn longboard en zet hem overeind als ik de bestemming eindelijk heb bereikt, ik heb het gehaald.