• The Queen Victoria Stables.
    A heaven for both horse and owner.
    It are the largest and one of the oldest stables in the UK and is equipt for all equestrian activities in an amazing environment.
    On the grounds there is a racingtrack, 2 inside and 3 outside riding area's, 3 paddocks, 2 lunging pens and a lot of fenced fields for horses to roam free in.
    Outside every stableblock there are washing and cleaning stations with hot and cold water.
    The stableblocks are devided in 5 corridors. All have spacious stables with running waterbowls. They will be cleaned every other day and food is provided for.
    It is also possible to breed horses, if there is a mutual understanding between the horses' owners.
    We're looking forward to see you and your horse or horses around and afterwards you're more than welcome to join us for a refreshing drink and a bite of food in our restaurant.
    The Queen Victoria Stables' Staff

Facilieiten van de stallen:
    Omgeving
    Plattegrond(Poetsplaatsen zijn rood aangegeven. Aan de kopse kant van de stallen is een grote deur naar buiten.)
    - renbaan
    - 2 binnenbanen
    - 3 buitenbanen
    - 3 paddocks
    - 2 longeercirkels
    - weilanden
    - 5 gangen met stallen
    - faciliteiten voor alle diciplines
    - mogelijkheid tot fokken
    - poetsplaatsen met lopend water buiten de stallen
    - restaurant
    Stallen:
    - een kluisje voor zadel, hoofdstel en andere spulletjes bij elke stal
    - drinkbak met lopend water
    - etensbak
    - wordt om de dag schoongemaakt
    - paarden worden gevoerd

Personages:
    Jongen / Hengst
    Meisje / Merrie
    Ruin

[- Naam - Naam paard - Stalgang - Speler]
    Jongens:
    - Steve James Hiddles - Scotty T - 0 - KiliOfDurin
    - Cian Christy Whinter
    - Wesley - 1 - LyraPhoenix
    - David Marc Johnson
    - Courage - 5 - Disneyy
    - Nathan Black - - Disneyy
    - Timothy 'Timmy' McCoy
    - Julia 'Juul' - 3 - KiliOfDurin
    - Darryl Ohmen - Hayley - 2 - LyraPhoenix

Meisjes:
    - Denise Grace Fell
    - Sorebo Bronx 'Beer' - 3 - Disneyy
    - Melody Jane McCarter
    - Mickey - Piaffe
    - Cheryl Gold - Samara - 2 - Appelboompje
    - Lucy Johnson - Special Surprice - 4 - Appelboompje
    - Allunga Fox - Yani - Hazel
    - Roselynn 'Rose' Alicia Eastside - LoveLight - 4 - Whisperings
    - Noah Jones - Mystery - 3 - CrazyGirlxx

Stalgang 1:
    - Wesley

Stalgang 2:
    - Hayley
    - Samara

Stalgang 3: [tijdelijk vol]
    - Julia 'Juul'
    - Sorebo Bronx 'Beer'
    - Mystery

Stalgang 4:
    - Special Surprice
    - LoveLight

Stalgang 5:
    - Courage

Regels
    - Minimaal 7 regels schrijven, 200 woorden, dat is niet heel erg moeilijk. Voeg dingen toe zoals: Omgeving, gebruik tekst van andere, gevoelens, gebeurtenissen van vroeger, ...
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Er mag best liefde tussen mensen die zelf verzonnen zijn en niet echt een karakter hebben maar natuurlijk ook tussen de rest van de schrijvers. Liefde kan niet binnen 2 uur van het ontmoeten van elkaar ontstaan. Dat groeit. Wees dus realistisch.
    - Het blijft zo lang zomer als dat deze RPG duurt, misschien dat het rond Kerst verandert in zoiets, maar voorlopig niet
    - Reserveringen blijven 3 dagen staan.
    - Graag personages die verschillend zijn, qua karakter etc.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ is geoorlooft.
    - Geen personages van anderen besturen. Dat is echt super irritant.
    - Alleen ik, KiliOfDurin, maak nieuwe speel, rollen en kletstopics aan.
    Op het overtreden van al deze regels staatna 2 waarschuwingen het verwijderen van je personage(s).

Veel plezier

Rollentopic

Laatste Nieuws:
    Het is nu Donderdag. Zaterdag is de aftrap van het wedstrijdseizoen. Dit gaat gepaard met een western-, dressuur- en spring-demonstratie, een paardenshow, een draversrace, een renpaarden race, een polowedstrijd en een Voltige demonstratie als finale.Er wordt veel publiek verwacht, dus zorg ervoor dat alle paarden er piekfijn uitzien. De spanning begint nu toch wel op te lopen, omdat er nog veel moet gebeuren voor de meesten. De hoefsmit komt vandaag langs voor ieder paard die dat nodig heeft, ook word er erg veel schoon gemaakt in het cafe, in de rijbanen en over het hele terrein.

[ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 8:04 ]

Bowties were never Cooler

LyraPhoenix schreef:
    (Ik heb twee knappe kerels in de aanbieding. Darryl of Cian)

[Cian kan wel naar Rose.]

"Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

Whisperings schreef:
    (...)

[Cian kan wel naar Rose.]

(Oke dan schrijf ik zo)

Vampire + Servant = Servamp

Denise Grace Fell
    "Dat is echt heel jammer. Ik hoop voor je dat het een beetje gaat. Ik denk dat je het gewoon even met Steve moet bespreken over wat en hoe. Die weet vast wel een oplossing." is Timothy's antwoord op mijn verhaal.
    Ik haal kort mijn schouders op "ach, het komt wel goed. Ik ga vandaag trainen en als het niet lukt moet ik een manier vinden om mijn enkel niet te belasten" mompel ik alsof het me niks zou uitmaken als ik mijn enkel zou breken door vandaag gewoon te trainen. Het enige wat ik dan niet leuk vind is dat ik gips om moet..Maar ach. Ik borstel het laatste beetje stof van Beer's kont af en leg vervolgens het zadeldekje er op. Dan pak ik het zadel zelf en leg deze -met enige moeite- op zijn rug. Ik heb twee zadels in mijn kluisje hangen, een spring zadel en een Dressuur zadel. Mijn vader wilde niet dat ik met een veelzijdigheids zadel zou rijden want dat ziet er volgens hem niet uit. Alsof hij ooit komt kijken naar mijn rijden. Maar nu leg ik het springzadel er op aangezien ik toch ga springen. Als de singel dan strak genoeg zit zodat het zadel er niet af zal vallen pak ik zijn pees beschermers en doe deze om. Het zijn lichtblauwe peesbeschermers, dezelfde kleur als zijn zadel dekje, zijn gewone dekens en de steentjes in zijn frontriem. Ook mijn handschoentjes zijn lichtblauw en de shirts die ik draag ook meestal. Gewoon omdat ik het er mooi uit vind zien om één kleur te hebben in plaats van vier verschillende kleuren. Twee kleuren kan nog wel, maar meer vind ik niet zo mooi.

Little do you know

Cian Christy Whinter// Wesley
    Hard fietsend kwam ik de erf op fietsen en plaatste mijn fiets zoals gewoonlijk in de rekken. Ik was buitenadem en trok mijn rugzak van de bagagedrager en liep naar de stallen. Eerst zou ik Wesley een flinke poetsbeurd geven en daarna een kort stukje met hem rijden. Ik zag ineens een auto het erf op rijden waarbij er een trailer achter zat. Vast een nieuwe, dacht hij en twijfelde of hij ging kijken of niet.
    Ik zette mijn rugzak zoals altijd tegen mijn fiets en daarna zag ik het meisje met haar paard staan, niet wetend wat ze moest doen. Ik zuchte kort en liep naar haar toe. 'Hallo?' Vroeg ze. 'is er iemand?' zei ze daarna. 'Hay, en ja er is zeker iemand, iedereen is druk bezig voor de grote dag Zaterdag,' zei ik toen ik wat dichterbij haar stond. 'Ik ben Cian, jij bent?' vroeg ik wat spontaan, waarbij ik op mijn woorden moest letten.

(sorry voor het korte stukje, maar ik zorg dat ik dinsdag een stukje geschreven heb met Darryl, morgen kan ik helaas niet, aangezien ik bij een vriendin blijf. We gaan vanaf daar naar Maroon 5)

[ bericht aangepast op 19 jan 2014 - 21:53 ]

Vampire + Servant = Servamp

Roselynn "Rose" Alicia Eastside

Er kwam een jongen naar me toe lopen, die waarschijnlijk ook een paard hier had. Tenminste, dat leek me wel logisch. 'Hay, en ja er is zeker iemand, iedereen is druk bezig voor de grote dag Zaterdag,' vertelde hij toen de jongen wat dichterbij me stond. 'Ik ben Cian, jij bent?' Ik bloosde even, ik was niet goed in mezelf voorstellen. 'Ik ben Roselynn, maar noem me maar Rose.' Ik wilde bijna mijn bijnaam vertellen. De bijnaam "Rosie" had ik te danken aan Bella, mijn vroegere beste vriendin. Ze hield ervan om me zo te noemen. Totdat ze over me begon te roddelen, toen heb ik haar links laten liggen. 'Een open dag?' ging ik verder. 'Wat leuk! Vertel me meer!' Hoe kon je nou beter met iedereen kennis maken, dan op een open dag? LoveLight zou het vast ook geweldig vinden, ze hield van feestjes. Wanneer mijn opa er niet was, ging ik vaak naar de manege waar ik LoveLight eerst had gestald. Dan nam ik muziek mee en hadden mijn IJslander en ik een mini-feestje. Jammer genoeg sloot deze manege, waarna ik een nieuwe plek voor mijn lieveling moest vinden. En welke plek is nou beter dan The Queen Victoria Stables?

[O wat leuk! Ik wilde ook naar Maroon 5, Ik hoorde het alleen veel te laat.]

Steve James Hiddles
    Ik zuchtte bij haar woorden. "Sorry. Een slechte gewoonte. Als je wil helpen alle hekken buiten poetsen zou dat al heel fijn zijn. Binnen kan in het donker ook nog, maar alles buiten moet het liefst in het licht schoon. Ik woelde weer even met mijn hand door mijn haren en gaf haar het lijstje. Ik knikte bij haar vraag. "Ik ga het proberen te regelen. Qua aantal rassen moet het regelbaar zijn, maar voor wat andere dingen moet ik nog bellen onder het poetsen." Ik stond op. Scotty had wel genoeg in het zand gerolt. "Ga jij lekker naar Sup. Ik vind je zo wel." zei ik met een glimlachje voor ik richting Scott liep. Ergens halverwege de weg naar de baan hoorde ik een trailer. Ik liep er naartoe en zag een meisje met een ijslander en Cian. Ik liep naar ze toe. "Goedemorgen. Welkom op The Queen Victoria Stables. Ik ben Steve de stalmeester. Wat is je naam? Dan kan ik jou en je paard je stal en je kastje laten zien. Daarna kan Cian je misschien het hele terrein laten zien, want ik heb het vrij druk. Dat spijt me erg." Ik aaide even over het paardje d'r neus. Zo moest ik wel Scotty uit de baan halen, maar een paar minuten extra maakte niet uit.

Nog een jongen liep naar mij, en Cian dus, toe. 'Goedemorgen. Welkom op The Queen Victoria Stables. Ik ben Steve de stalmeester. Wat is je naam? Dan kan ik jou en je paard je stal en je kastje laten zien. Daarna kan Cian je misschien het hele terrein laten zien, want ik heb het vrij druk. Dat spijt me erg.' Ik giechelde even. 'Ik ben Roselynn Eastside, maar noem me maar Rose.' vertelde ik. Daarna sloeg ik mijn armen om de goud gekleurde hals van mijn paard en drukte een kusje op haar witte manen. 'En dit is LoveLight.' Steve zou vast al veel ervaring hebben met paarden, en al een tijdje hier rondzwerven. Verder vond ik het wel gaaf dat ik een eigen kastje had. Hadden ze gerekend op een nieuwe bewoonster, of zo? Ik wist nu al dat LoveLight het hier erg naar haar zin zou gaan krijgen. 'Oh.' ging ik verder. 'Cian vertelde me over een open dag? Is dat leuk?' Steve had hier vast al meer open dagen beleefd. Hij kon me dus van alles vertellen. Ik hoopte dat hier veel aardige meiden waren, waar ik mee kon rijden. Jongens waren ook goed, maar het liefst meiden.

Noah Jones

Met mijn zwarte fiets kwam ik het terrein op rijden. Ik wist dat het vandaag weer een drukke dag zou worden, dus daarom ging ik ook meteen naar Mystery's stal.
    Bijna iedereen was er al, ik begroette ze, en ik liep naar Mystery. 'Hallo meisje, heb je zin om vandaag te rijden?' zei ik tegen Mystery en ik aaide haar over haar neus. Ze brieste en dat vond ik een ja waard. Ik wandelde op mijn gemak naar mijn kluisje toe en ik pakte eerst het zadel, en daarna het hoofdstel. Met die spullen in mijn handen, liep ik naar de poetsplaats, ik hing de spullen op en ik liep terug naar Mystery. De teugel, en het hoofdstel van haar hingen naast haar stal. Ik schoof voorzichtig het hoofdstel over de oren van Mystery en ik klikte de teugel eraan vast. Ik schoof de staldeur open en pakte de teugel. Met de teugel in mijn ene hand en mijn andere hand op de hals van Mystery. Ik zette haar vast bij de poetsplaats en pakte mijn poetskist. Ik begon haar piekfijn te borstelen totdat haar vacht bijna glom. Toen legde ik het dek van Mystery op haar rug en het zadel volgde. Ik maakte de gesp vast, en ik pakte het hoofdstel van de haak. Ik maakte het andere hoofdstel los en toen schoof ik het hoofdstel over haar hoofd. Mystery brieste en ik lachte zachtjes. Mijn poetskist zette ik terug op zijn plaats en het hoofdstel en de teugel van Mystery hing ik op naast haar stal. Ik pakte snel een cap uit mijn kluisje en ik liep met Mystery naar de weilanden. Ik zette mijn ene voet in de stijgbeugel en mijn andere been zwaaide ik over het zadel en ook die voet zette ik in de stijgbeugel. Ik zag een paar anderen in de verte maar ik besloot met Mystery te oefenen en de rust te nemen. Met mijn voet die in de stijgbeugel zat gaf ik haar een klein seintje dat ze kon draven.

[Wie wil Noah meeten?]

[ bericht aangepast op 20 jan 2014 - 16:21 ]

''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

[Er is alleen geen zadelkamer. Iedereen heeft een kluisje voor al zijn of haar spullen]

[Timmy komt zo]

Steve James Hiddles
    Ik hoorde haar naam en de naam van haar pony en keek op mijn lijst. Stalgang 4, bij Sup. Dat was wel leuk en dit meisje leek ook veel van haar paardje te houden. Toen begon ze over de opendag. "De opendag is inderdaad zaterdag. Eigenlijk is het meer een grote aftrap van het wedstrijdseizoen. Er zijn altijd heel veel toeschouwers, toeristen en ruiters van buitenaf. De inschrijving is helaas al gesloten, maar als je wil kan je je pony nog wel inschrijven voor de rassenshow." Ik stopte mijn lijst even in mijn achterzak. "Kom maar mee. Haar stal staat al klaar. Het loopt nu allemaal wat anders dan normaal, dus misschien moet je wat voorzichtig zijn rond de andere paarden. Alle paarden in de stallenblokken zijn opzich niet echt agressief. Alleen mijn paard dat buiten staat moet je echt voor oppassen. Zijn er nog speciale dingen die ik moet weten over LoveLight?" Als ze bijvoorbeeld rot deed bij het uitmesten of voeren was dat handig om te weten. De veiligheid van de paarden en het personeel gingen namelijk voor alles. Scotty was dan de uitzondering, maar omdat ik vanaf kinds af aan al bij het personeel hoorde was er over hem eigenlijk nooit een discussie geweest.

'De opendag is inderdaad zaterdag. Eigenlijk is het meer een grote aftrap van het wedstrijdseizoen. Er zijn altijd heel veel toeschouwers, toeristen en ruiters van buitenaf. De inschrijving is helaas al gesloten, maar als je wil kan je je pony nog wel inschrijven voor de rassenshow.' vertelde Steve. Eigenlijk hoefde ik ook niet mee te doen, LoveLight was hier nog geen uur en dan werd ze nu al ingeschreven voor een wedstrijd? Dat zou haar veel te veel opfokken, dat gaat dus niet. 'Oh, nee, hoeft niet hoor.' sloeg ik het aanbod af. 'Ik laat haar eerst even wennen, dat is veel beter voor haar.' Ik wil het wel graag, maar ik koos verstandig. Steve stopte een lijstje in zijn achterzak. 'Kom maar mee. Haar stal staat al klaar. Het loopt nu allemaal wat anders dan normaal, dus misschien moet je wat voorzichtig zijn rond de andere paarden. Alle paarden in de stallenblokken zijn opzich niet echt agressief. Alleen mijn paard dat buiten staat moet je echt voor oppassen. Zijn er nog speciale dingen die ik moet weten over LoveLight?' ratelde de stalmeester in een keer door. Ik knikte op alles wat hij zei. 'Nou…' begon ik, 'niet echt. LoveLight houdt ervan om geknuffeld te worden…' Ik bloosde even, ik wist heus wel dat — dat geen goed ding was.

Disneyy schreef:
    Denise Grace Fell
    "Dat is echt heel jammer. Ik hoop voor je dat het een beetje gaat. Ik denk dat je het gewoon even met Steve moet bespreken over wat en hoe. Die weet vast wel een oplossing." is Timothy's antwoord op mijn verhaal.
    Ik haal kort mijn schouders op "ach, het komt wel goed. Ik ga vandaag trainen en als het niet lukt moet ik een manier vinden om mijn enkel niet te belasten" mompel ik alsof het me niks zou uitmaken als ik mijn enkel zou breken door vandaag gewoon te trainen. Het enige wat ik dan niet leuk vind is dat ik gips om moet..Maar ach. Ik borstel het laatste beetje stof van Beer's kont af en leg vervolgens het zadeldekje er op. Dan pak ik het zadel zelf en leg deze -met enige moeite- op zijn rug. Ik heb twee zadels in mijn kluisje hangen, een spring zadel en een Dressuur zadel. Mijn vader wilde niet dat ik met een veelzijdigheids zadel zou rijden want dat ziet er volgens hem niet uit. Alsof hij ooit komt kijken naar mijn rijden. Maar nu leg ik het springzadel er op aangezien ik toch ga springen. Als de singel dan strak genoeg zit zodat het zadel er niet af zal vallen pak ik zijn pees beschermers en doe deze om. Het zijn lichtblauwe peesbeschermers, dezelfde kleur als zijn zadel dekje, zijn gewone dekens en de steentjes in zijn frontriem. Ook mijn handschoentjes zijn lichtblauw en de shirts die ik draag ook meestal. Gewoon omdat ik het er mooi uit vind zien om één kleur te hebben in plaats van vier verschillende kleuren. Twee kleuren kan nog wel, maar meer vind ik niet zo mooi.

Timothy 'Timmy' McCoy
    Ik luisterde naar haar uitleg. "Hopelijk werkt het." zei ik nog voor ik onder Juultje uit kroop, mijn haar uitschdde en toen de hoevenkwabber pakte. Ze ging vandaag dan wel naar de hoefsmid, de hoeven mochten wel een beetje netjes zijn, zeker omdat we gingen crossen vandaag. Als het ging dan. Anders zou ik daarmee stoppen. Ik begon rustig de hoeven uit te krabben en voelde hoe Juultje met haar neus over mijn rug ging. 'Dat is niet eetbaar, dame." zei ik rustig terwijl ik al haar hoeven af ging. Toen ze eenmaal helemaal schoon was liep ik met mijn poetskoffer terug naar mijn kluisje. Daar haalde ik haar hoofdstel uit en een normaal stel teugels. Ook haar crosszadel, peeskappen en springschoenen nam ik mee. Ik liep terug en vond Juul nosteeds gewoon stilstaand op de poetsplaats. Ik legde de spullen weg en aaide over haar mooie zwarte hoofd. Als eerste deed ik haar hoofdstel in. Aansingelen was namelijk niet Juul's favoriete bezigheid, ookal bleef ze meestal wel goed staan. Toen ze eenmaal haar hoofdstel in had maakte ik de teugels eraan. Daarna gooide ik haar felroze sjabraje en witte bondje op haar rug en legde die goed voor ik haar zadel erop legde en nog een bondje om haar singel schoof. Toen begon ik toch met de singel vast te maken en haar vst aan te singelen. Ondanks haar zwangerschap moest het zadel toch goed vastzitten, want ik wilde er niet naast vallen op een cross parcours. Ze trilde wat met haar lip, maar gelukkig meer niet. Daana deed ik haar felroze springschoenen en peeskappen om en ze was klaar om te gaan. Zo stond ze nu ook echt. "Blijf. zei ik tegen haar. Dat was nu wel nodig. Ik pakte mijn cap uit mijn kluisje en liep toen terug naar mijn pony. Ik droeg dan wel zoals altijd een slobbertrui, skinny jeans en oude vans, ik was er helemaal klaar voor.

Steve James Hiddles
    Ik knikte bij haar woorden. "Dat is goed, maar dan is het voor haar eignlijk niet mogelijk om iets anders te doen dan in de weide of op stal staan die dag." Er zouden gewoon veels te veel paarden tegelijk met dignen bezig moeten zijn. om plaats te maken voor een klei jslandertje. De hele dag zouden de banen bezet zijn voor de verschillende demonstraties, wat egenlik al wetstrijden ansich waren. Ook ws dit vaak een graadmeter voor het komende seizoen. Omdat ik het seizoen alleen met ScottyT dressuur, cross country en span zou rijden, deed ik dus met springen nu niet mee. Ik stopte mijn lijstje in mijn kontzak en legde haar rustig alle bedoeligen uit met de stallen en de paarden. Ik grinnikte zacht bij haar woorden. "Dat zal ik aan de stalknecht doorgeven. Nog een ding. Je hoeft hier niet zelf uit te mesten, al scheelt het wel als je het in elk geval af en toe zelf doet. Voeren hoef je je zoizo geen zorgen om te maken, dat gebeurt. Alleen als je paard niet genoeg heeft, of een ander dieet moet, dan 1 portie kilgras en 1 portie bix en 1 portie muesli per dag moet je het aangeven." zei ik, voor ik voor haar uit liep richting de stallen. Omdat Scott nu buiten stond konden we langs zijn stal lopen. "Normaal gaat deze weg niet, door mijn paard Scotty T die hier in de box buiten staat. an kan je beter via de stallen of via het hek bij de banen naar binnen." zei ik rustig onder het lopen.

Denise Fell
    Timothy zei dat hij voor me hoopt dat het werkt en ik knik instemmend.
    "Dat hoop ik ook, anders word het geen wedstrijd zaterdag" zucht ik diep.
    Ik haal het halster van Beer's hoofd af zonder de touwen los te maken -zo kan hij tenminste niet naar voren lopen aangezien de touwen met het halster er tussen best strak hangen- en vervolgens doe ik zijn hoofdstel rustig om. Om er voor te zorgen dat hij het bit in doet doe ik mijn duim in zijn mond, een handig trucje om zijn mond open te krijgen, en doe snel het bit in en het bakstuk goed achter zijn oren. Ik haal zijn voorlok onder de frontriem vandaan en doe vervolgens alle riempjes goed vast.
    Ik zie dat Timothy ook zijn paard aan het opzadelen is en af en toe loopt hij weg om iets te pakken terwijl zijn paard netjes blijft staan, god ik wou dat Beer zo was. Je draait je één keer om als hij los staat en je draait je terug naar hem en hij is al vijftig meter verderop. Zo enorm speels kan hij zijn.
    "Nou, ik ga maar naar de springbak, kijken of het gaat lukken met mijn enkel" zeg ik dan tegen Timothy terwijl ik het halster los maak "Ik zie je nog wel" glimlach ik naar de jongen terwijl ik Beer de gang uit leidt.
    Ik loop nog even met Beer langs zijn box om het halster daar op te ruimen en dan ga ik naar de springbak.

-Anybody fur Denise? x'] -

Little do you know

Lucy Johnson

Steve loopt weer weg, en verteld me dat hij me later wel vind. Ik heb alleen mijn twijfels of hij me werkelijk zoeken gaat om hem te helpen of dat hij me 'vergeet' en het gewoon eigenweis zelf doet met Nathan... Daar zag ik hem namelijk nog wel net zo goed voor aan, toch besluit ik zijn advies op te volgen en sta op waarna ik in de richting van de stallen loop en Special Surtprice haar halster om doe waarna ik haar meeneem richting de poetsplaats, hier haar ik snel een borstel over haar vacht heen en doe haar peesjes om. Zin om te rijden had ik toch niet echt dus ik liet haar wel even vrijspringen, was net zo makkelijk.
    Ik pak de merrie vast met een halstertouw en neem haar mee een lege bak in waar ik het hek dicht doe en het halstertouw lost maak van het halster zodat ze nog even vrij lopen kan. Ze lijkt het direct door te hebben en draaft op een vlot tempo bij me weg, wetend wat haar te wachten staat. Vanaf de zijkant pak ik twee staanders die ik bij de bakrand neerzet, eentje tegen de rand aan, zodat ze er aan die kant niet langsheen zou lopen en eentje wat verderop. Daarna pak ik twee balken en bouw vast een kruisje op.

Cheryl Gold

Ik stap uit de auto en haal mijn tas van de bijrijdersstoel af, ik was pap stiekem zo dankbaar dat ik niet elke dag op een fiets tegen de wind in deze kant op hoefde te ploeteren, het enige wat ik moest doen was de sleutel in het stopcontact steken en gas geven. Ik loop met een iets opgeheven hoofd de stallen binnen en loop in de richting van Samara haar stal en leg mijn tas voor de stal op de grond. Voor haar stal haal ik haar halster weg en ik doe de deur open waar twee ogen me aankijken en daarna direct weer wegkeken, ondankbaar beest. Ik loop erheen en doe vluchtig haar halster om en klik het touw er aan vast waarna ik de stal uitloop, maar in de opening blijft de witte merrie staan, Ik trek nogmaals aan het touw maar weer trekt ze terug en weigert haar box uit te komen. "Alé! Ik heb meer te doen" Nogmaals trek ik en weer blijft ze stokstijf staan waarna ik haar met het uiteinde van het touw voor het hoofd sla. Mee komen, dat zou ze...

You didn't even hear me out , You never gave a warning sign