• Dorgate is een piratenhaven, iedereen die wegrent voor iets uit zijn verleden of gewoonweg niet wil deugen kan hier terecht. De stad heeft geen autoriteit en moord, diefstal en verraad zijn er de orde van de dag.
    Op een dag komt een groot schip genaamd De Vrijbuiter aan in de haven met het nieuws dat de autoriteiten van plan zijn om Dorgate van de kaart te vegen. Terwijl Dorgate zich langzaam klaarmaakt voor de strijd gaat ook het gewone leven zijn eigen gang.


    Regels:
    • Er is een minimum van 250 woorden, ik controleer regelmatig.
    • Het praattopic is voor OOC
    • 16+ is toegestaan.
    • Bij twee of drie personages, minstens één boven de 21
    • De bemanningsleden moeten minstens 21 zijn
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden mits toestemming van de anderen.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Let op spelling en interpunctie.
    • Geen Mary Sue’s
    • Reserveringen blijven 24 uur staan.
    • Denk goed na voor je meedoet, geen ééndagsvliegen.
    • Max. 3 Personages per persoon.
    • Alleen ik maak de topics.
    • Om het overzichtelijk te houden kan je maar bemanning van 2 schepen spelen: De Vrijbuiter en De Dolfijn


    Meedoen kan altijd, gewoon dit invullen:
    Rol:
    Naam:
    Leeftijd:
    Geslacht:
    Beroep:
    Uiterlijk mét foto:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Extra:


    Rollen:

    Bewoners Dorgate:

    Mannen:
    Alexander Raven Grey - 25 - Smid - 1,3 - xJigglyPuff
    James Armando Bradley - 21 - Jager & Slager - 1,4 - xJigglyPuff
    Charles Owen Mitchell - 29 - Zoon eigenaar Taverne - 1,8 - Dajly

    Vrouwen:
    Meredith Emma Johnson. - 20 - Huurmoordenares/kruidenier - 1,12 - VladiFerr
    Aci Nadya Asy'ari - Kruidenier - 25 - 1,2 - Morticia
    Maeve Johanna Gloria Cannon - 19 - In de Wijnstokerij - 1,1 - Mohn

    Bemanning De Vrijbuiter

    Mannen: (Max 5.)
    Timothy -Tim- Bennett - 27 - Scheepskok - 1,2 - Tonto

    Vrouwen: (Max. 5)
    Reservatie - Fortunatis
    Hadyn Aidan - 23 - Dekzwabber - 1,1 - KiliOfDurin
    Roselle Phoebe Romana - 23 - Tweede Stuurvrouw - 1,3 - Anthos

    Bemanning De Dolfijn

    Mannen: (Max. 4)
    Steve Morgan - 33 - Kapitein - 1,6 - KiliOfDurin

    Vrouwen: (Max. 4 )
    Julia Jones - 21 - Dekzwabber - 1,2 - KiliOfDurin
    Pip Lilibeth Kingston - 24 - Stuurman - 1,3 - Dajly

    Dorgate
    Dorgate ligt op een klein eiland slechts enkele kilometers bij de kust van Cornwall vandaan. Het dorp bestaat uit een boulevard van ongeveer een kilometer met daarachter nog enkele rijen huisjes. Het stinkt er naar vis, geschaald bier en mensen die bijna nooit een bad nemen. Aan de haven zitten voornamelijk tavernes en herbergen. Naast de boulevard is een zandstrand van een paar honderd meter breed waar kleine zeilscheepjes liggen en achter Dorgate ligt een klein, rotsachtig gebergte.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 4 okt 2013 - 22:20 ]


    You can’t hammer tin into iron, no matter how hard you beat it, but that doesn’t mean tin is useless. -Jon Snow

    mag ik een vrouw op de Dolfijn? het is wel mijn eerste rpg...


    Don't judge a book on its cover

    Sorry, ik denk dat ik me toch uitschrijf. Ik heb het toch wel druk op school, en ik doe op het moment aan aardig veel RPG's mee (verslaafd, ugh...). Ik wil niet dat mensen dan uiteindelijk op mij moeten wachten of zo. Nogmaals sorry.


    Caution first, always.

    Rol: Bemanningslid de Dolfijn
    Naam: Pip Lilibeth Kingston. Omdat ze een hekel heeft aan haar beide voornamen gebruikt ze alleen haar achternaam. Ze heeft er dan ook een hekel aan als iemand haar bij haar voornaam noemt.
    Leeftijd: 24
    Geslacht: Vrouwelijk
    Beroep: Bootsman/vrouw
    Uiterlijk mét foto:




    Pip is maar een klein meisje, ze is 1,61 lang en redelijk smal gebouwd. Ze heeft wel borsten en heupen, maar omdat ze zo gebouwd is lijkt het alsnog niet erg veel. Ze heeft een blanke huidskleur met een gouden gloed van de zon. Haar huid is behoorlijk gehavend van het harde werken en gevechten. Pip heeft goudblond haar dat lichtjes krult en tot net over haar schouders valt, maar ze draagt het altijd vast. Ze heeft volle, donkerroze lippen en een iets te bolle neus voor haar gezicht. Haar ogen lijken net een vloeibaar zilver te zijn van kleur. Ze heeft kleine sproetjes over haar neus en wangen lopen die erger worden als ze meer in de zon geweest is. Ze ziet er jong uit voor haar leeftijd, maar de kleine rimpeltjes onder haar ogen zorgen ervoor dat ze er ouder uit begint te zien.
    Innerlijk: Hoewel Pip een redelijk onschuldig uiterlijk heeft en klein is, is haar temperament alles behalve onschuldig en klein. Ze is een felle dame die vecht voor wat ze wilt en niet zomaar genoegen neemt met iets. Ze slaat behoorlijk vaak vulgaire en botte taal uit en scheld ontzettend veel. Ze heeft dan ook een luide stem en kan behoorlijk schreeuwen daarmee. Ze is niet bang voor een uitdaging en absoluut niet lui. Ze houd er ook niet van om zich te laten leiden door mannen, of door hun de grond in getrapt te worden of bespot te worden, waardoor ze er altijd tegenop zal treden en zal laten zien wat ze echt waard is.
    Ze is dan ook een harde werker en als je respect voor haar hebt zal ze dat ook voor jou hebben. Dan kan ze aardig zijn, maar meestal is ze kattig of maakt ze veel rare grapjes. Van meisjesachtige dingen houd ze niet echt, ze is meer een jongensmeisje en ook niet zo heel nauw in haar hygiëne, wat logisch is als je onderweg bent op een schip. Soms is ze wat egoïstisch en zal ze eerst doen wat haar uitkomt voordat ze aan jou zal denken en wat voor schade het jou oplevert. Soms is ze nogal sneaky en ze kan je makkelijk als stront behandelen als je dat ook bij haar doet of het verdient in haar ogen.
    Geschiedenis: Pip is niet altijd op het schip geweest, maar nu toch al wel een aantal jaar. Ze is geboren bij haar moeder die een prostitué was, haar vader onbekend. Ze is lang bij haar moeder gebleven die zelf ook nog redelijk jong was, maar hield het niet lang vol. Op haar vijftiende is ze thuis vertrokken omdat ze niet hetzelfde lot wilde als haar moeder toen ze aangerand werd. Ze is vlak daarna op het schip terecht gekomen en heeft zich met haar temperament opgewerkt tot bootsman.
    Extra: Pip is nog maagd, maar verbergt dit voor de bemanningsleden.


    Don't judge a book on its cover

    Oeh Like :o
    is mijn personage goed? :3


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    mag ik een vrouw voor de dolfijn reserveren.
    dit is trouwens mijn 1e rpg hier iemand die mij wilt begeleiden?


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    KiliOfDurin schreef:
    Rol: Dekzwabber van de Vrijbuiter
    Naam: Hadyn Aidan
    Leeftijd: 23 (13 juli)
    Geslacht: Meisje
    Beroep: Dekzwabber. Ze doet alle vervelende klusjes op het schip en wordt door iedereen rond gecommandeerd.
    Uiterlijk mét foto:



    Karen Gillan
    Hadyn heeft lang rood haar, waar ze erg trots op is. Normaal draagt ze het altijd los met een lap stof over de bovenkant geknoopt. Ze is net iets kleiner dan de meeste mannen aan boord, zo'n 1,70m, alleen wel erg mager. Toch zijn haar grijze ogen altijd stralend en helder. Haar huid en haar zijn stug van haar harde werk en het zeewater. ondanks dat ze vaak op het dek werkt is haar huid nogsteeds zo bleek als het maar niet zijn kan.
    Innerlijk: Hadyn is van zichzelf een opgewekte en vrolijke dame. Om haar heen zit altijd een soort optimischtische bubbel die met geen mogelijkheid gebroken kan worden, hoe duistere tijden ze ook tegemoet gaat. Omdat ze zo optimistisch is kunnen velen zich aan haar irriteren als zij geen licht meer zien en ze voor hen onredelijk lijkt. Ze is daarnaast ook heel erg loyaal aan haar kapitein. Ze zal altijd direct elk bevel in blind vertrouwen van hem opvolgen, hoe vreemd of onredelijk ook. Ondanks dit heeft ze toch ook een sterke eigen wil die ze niet onopgemerkt voorbij laat gaan. Ze is meestal lief en vriendelijk tegen iedereen, maar als je bij haar in het verkeerde keelgat schiet is ze kil en meedogenloos. Dit feit samen met haar grote gevoel voor rechtvaardigheid, hoe onrechtvaardig haar rechtvaardigheid voor anderen misschien eruit mag zien, maakt haar niet een ongevaarlijke dame. Denk dus ook maar neit dat je haar zomaar kan aanranden omdat ze een dekzwabber en een meisje is, want de laatste die dat probeerde is een nacht verdwenen en nooit meer terug gevonden.
    Geschiedenis: Hadyn heeft een redelijk normale jeugd gehad in de armere wijken van Swansee. Ze was altijd op straat te vinden en bedelde en zakkenrolde voor wat extra geld voor het grote gezin waar ze uit kwam. Op een dag kwam er een politieagent naar de deur die haar ouders meenam omdat ze handelden op de zwarte markt. Ze was toen 16. na een jaar aan het hoofd van het gezin te hebben gestaan, wat ervoor zorgde dat ze nog minder te eten hadden, zag ze op een dag een biljet hangen met de hoofden van haar ouders erop met eronder: Speciaal vandaag door uw stadhouder: Zie deze criminelen hangen. Dit maakte haar zo boos. Haar ouders kregen de straf voor moordenaars terwijl het simpele handelaren waren. In haar blinde woede heeft ze de woning van de stadhouder in de fik gestoken. Ze werd gesnapt en heeft met moeite de haven gehaald. Daar heeft ze een paar dagen rondgezworven, en kleine baantjes voor haar broertjes en zusjes geregelt, voor ze aan boord ging van de Vrijbuiter.
    Extra: Hadyn is zwanger, maar probeert dit voor iedereen geheim te houden, de vader is namelijk niet degene wie iedereen zou verwachten dat het is.

    [Is ze zo goed?]


    Bowties were never Cooler

    Mag ik een Mannelijke Dorpsbewoner? :3 dit is mijn eerste rpg dus als ik niet goed ben sorry ;(

    Rol: Dorpsbewoner Dorgate
    Naam: Alexander Raven Grey - Hij gebruikt Raven het liefst.
    Leeftijd: 25
    Geslacht: Man
    Beroep: Smid
    Uiterlijk mét foto:



    Alexander is met zijn 1.88 erg lang. Hij ziet er slungelig en spierloos uit, maar hij heeft ze juist wel. Zijn haren zijn pikzwart. Hij heeft donkerbruine ogen en voor een man vrij lange wimpers. Zijn huid is erg wit, zijn lippen hebben een rozige kleur. Hij heeft meestal een baardje.
    Innerlijk: Alexander is erg schichtig en vertrouwt mensen niet snel. Toch is hij gauw nieuwsgierig. Hij houd van zijn werk en is daar dan ook erg goed in. Alexander is erg stil en zegt niet vaak wat, meestal als het moet of als hij het wil. Mensen vinden hem nogal een depressief persoon, aangezien hij er zo uit ziet en weinig praat. De zogenaamde 'twinkel' in zijn ogen is dan ook allang verdwenen. Hij heeft veel littekens. Hij is angstaanjagend als hij kwaad is.
    Geschiedenis: Zijn moeder is vermoord door zijn vader. Hij werd (nu nog) vaak mishandelt, op de meest erge manieren die je je kunt bedenken. Op zijn 13e werkte hij al in de smederij. Hij moet vaak drank voor zijn vader halen, en doet alles zelf. Ook zorgt hij voor eten in huis.
    Extra: Alexander is erg sterk, wat niet snel van hem verwacht word. Ook wil je hem niet meemaken als hij kwaad is. Hij staat dan niet voor zichzelf in.

    Ik hoop dat hij zo goed is?

    [ bericht aangepast op 17 sep 2013 - 21:37 ]

    Rol: bemanningslid bij de dolfijn
    Naam: Leane Alderick
    Leeftijd: 24
    Geslacht: Vrouw
    Beroep: Medic (verpleegkundige/dokter)
    Uiterlijk mét foto:



    Leane heeft donker krullend haar dat tot net over haar schouders valt. Haar taille is slank haar heupen in gehouding smal. maar haar borsten klein (niet extreem). Haar lippen zijn vol, haar huid heeft een gezonde gloed. Ze heeft groen grijze ogen.
    Ze is van normale lengte met haar 1.75. Maar om toch wat meer lengte te vergaren draagt ze vaak gehakte laarzen. Ze houd van strakke kleding (zie foto).
    Innerlijk: Ze is zorgzaam, ze heeft een zwak voor mensen die hulp nodig hebben. Dit komt vooral door haar geschiedenis. Hoewel ze eigenlijk altijd aardig en eerlijk wilt zijn is ze misschien ook wel wat bot. Haar eigenzinnige en vooral directe houding zorgt nog wel eens voor onrust. Hoewel haar geschiedenis er eigenlijk voor zou moeten zorgen dat ze hard en wantrouwend is, heeft ze er altijd voor gevochten dat ze open is. Ze zal haar rug niet snel naar iemand keren tenzij ze hard gekwetst word.
    Ze heeft vooral de neiging naar mannen toe te trekken, opzich niet voor liefde (dit heeft ze al een tijdje opgegeven) maar omdat mannen vaak dezelfde eerlijkheid en directe houding hebben. Mannen tolerenen haar sneller dan vrouwen, vooral omdat ze naar vrouwen wel die wantrouwigheid heeft.
    Geschiedenis: Ongeveer 8 jaar geleden werd ze in haar toenmalige woonplaats beschuldigd van hekserij. Haar familie was invloedrijk tot haar moeder ziek werd. Haar vader was burgemeester in de stad en had haar als kind hard opgevoed. Eigenlijk had deze man nooit een dochter gewild maar na haar geboorte kon haar moeder geen kinderen meer krijgen. Ze had geprobeerd haar moeder te genezen van een zware koorts met kruiden en een van de vrouwen uit het dorp had dit gezien. Al snel ging de roddel als vuur op olie door het dorp. De vrouwen uit het dorp hadden haar diep gekwetst, ze had nooit gedacht dat juist zij haar dood wilde hebben. Het scheelde niet veel of ze had op de brandstapel verbrand. Haar vader heeft geen poging gedaan zijn dochter uit de benauwde situatie te krijgen, hij was haar liever kwijt dan rijk. De nacht voor haar executie had ze het slot van haar gevangenis kunnen forceren en is ze op de vlucht geslagen. Lang heeft ze in het bos gezworven, de mensheid vermeden en zich gestort op de geneeskunde. Ze stal boeken uit de bibliotheek en leerde steeds meer bij. Op een bepaald moment heeft ze een oude vrouw leren kennen, in ruil voor klusjes in haar huis kreeg ze een plekje om te leven. Deze vrouw was waar zij van beschuldigd werd een heks. Deze vrouw heeft haar bepaalde zieners kwaliteiten geleerd, zoals het lezen van tarot kaarten en voortekens. In de haven ongeveer twee dagen lopen van haar dorp lag het schip De dolfijn. Toen ze haar verhaal deed en haar kwaliteiten als kruidenkundige bekend maakte werd ze opgenomen in de crew van het schip waar ze aan het werk ging als medic.
    In de jaren dat ze op het schip werkte heeft een van de bemanningsleden haar geleerd hoe ze het zwaard kan hanteren.
    Extra: Er zijn maar een paar mensen aanboord die weten dat zij deze zieners kwaliteiten heeft (ik zat te denken aan de kapitein en de eerste stuurman als zij daar mee eens zijn).
    Op haar rug heeft ze een groot litteken zitten, het loopt van haat stuit tot tussen de schouderbladen. Dit heeft ze een aantal jaar geleden over gehouden aan een gevecht.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2013 - 8:01 ]


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Het enige wat ik nog moet invullen is "uiterlijk" en "geschiedenis".
    Wil je even (vorige pagina) kijken of mijn personage voor de rest al goed gekeurd is?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    jb voor de dolfijn c:


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Rol: Bemanningslid 'De Vrijbuiter'.
    Naam: Roselle Phoebe Romana. Al word ze ook wel Romana genoemd.
    Leeftijd: Drieëntwintig.
    Geslacht: Vrouwelijk.
    Beroep: Voorheen het verkopen van haar lichaam en stelen. Ook werkte ze af en toe in een kroeg. Op het schip is dat niet heel veel anders, al is het niet haar echte taak. Roselle is namelijk tweede stuurvrouw. Al gaat haar taak vaak naar het amuseren van de mannen die daar behoeften aan hebben.
    Uiterlijk:


    Vanessa Hudgens.

    Met haar mysterieuze, bruine ogen en haar schouderlange, donkere haar is Roselle een aantrekkelijke vrouw. Haar haren zitten meestal ietwat warrig en dragen een natuurlijke slag. Haar ogen zijn gepolijst met lange, krullende wimpers. Roselle is niet lang, maar ook niet klein. Haar huid heeft een olijfkleurige teint. Haar lichaam is vrij goed gevormd. Alleen haar voeten bedekt ze het liefst, ze vind nou niet dat ze de meest mooie voeten heeft dus zal je haar dan ook nooit op blote voeten zien. Dat terwijl ze de rest van haar lichaam het liefst showt. Roselle is erg trots op haar uiterlijk, en dat laat ze ook merken. Zowel aan haar ijdelheid als haar manier van doen.
    Innerlijk: Roselle is niet wat je daadwerkelijk slim noemt. Sluw is een betere benaming. Roselle heeft een kantje van mysterieuze en manipulatie. Toch is ze erg gevoelig als het op de harde waarheid komt. Ze kan absoluut niet tegen kritiek, kritiek hebben op anderen, ze vind het heerlijk, maar zodra het tegen haar gericht is -is het een heel ander verhaal. Ook heeft ze een erg kort lontje, ze is snel op haar teentjes getrapt en haar humeur valt makkelijk te verpesten. Roselle kan een erg emotionele vrouw zijn, met af en toe haar uitbarstingen. Al probeert ze over het algemeen bij haar zogenoemde pokerface te blijven.
    Geschiedenis: Een dramatisch verleden heeft Roselle niet, toch heeft ook zij haar eigen verhaal. En erg gelukkig was ze vaak niet. Roselle bestaat niet uit echte liefde, ze was een manier om het huwelijk van haar ouders te redden. Het is de vraag of haar ouders er goed aan hebben gedaan. Haar vader is nou niet bepaald een warme man. Hij was voor zowel haar als voor haar moeder niet wat je noemt aardig. Maar vooral op haar moeder had hij de pik. Haar moeder is een vrouw van weinig woorden, merendeels van de tijd lag ze op bed. Als ze niet aan het werk was dan. Roselle voelde als klein meisje een soort druk op haar schouders, alsof de gezinssituatie door haar kwam. Dit probeerde ze te lijmen en ze wou altijd aan iedereens verwachtingen voldoen. Later is dat niet vel veranderd, ook niet toen ze volwassen werd. Ze had het idee dat het nodig was dat ze mensen constant moet pleasen. Omdat ze haar anders als vuil zullen behandelen. Eigenlijk is Roselle ook bij toeval bij 'De Vrijbuit' gekomen. Maar het bevalt haar prima.
    Extra: Roselle kan redelijk vechten met het zwaard. Ze is dan ook een prima piraat, maar kan er af en toe een puinhoop van maken.

    [ bericht aangepast op 19 sep 2013 - 15:42 ]


    Reality's overrated.

    Zou ik een man en vrouw uit het dorp mogen?? d:
    Lijkt me wel een leuke rpg (:


    Little do you know

    Ik heb zin in deze RPG :3

    [ bericht aangepast op 18 sep 2013 - 20:10 ]


    ' Nyctophilia '

    KiliOfDurin schreef:
    Rol: Dekzwabber van de Dolfijn
    Naam: Julia 'Juultje' Jones
    Leeftijd: 21 (31 oktober)
    Geslacht: Meisje
    Beroep: Dekzwabber. Ze doet alle vervelende klusjes op het schip en wordt door iedereen rond gecommandeerd.
    Uiterlijk mét foto:



    Jenna-Louise Coleman
    Juultje heeft donkerbruin haar tot halverwege haar borsten wat ze meestal los draagt. Haar ogen zijn chocoladebruin met een donker randje en zijn stralend en mysterieus. Ze laten nooit iets los. Ze is maar een klein meisje met 1.50. Ze heeft een fragiel en smalle bouw en ze is vrij mager. Toch heeft ze zeker wel spieren, al zou je dat niet zo zeggen. Meestal draagt ze een korte rafelige broek, een rafelig veels te groot shirt en een paar laarzen, die wel passen. Haar huid is lichtelijk gebruind door de zon en haar huid en haren zijn ruw door de zon en de zee. Haar knokkels en knieën zijn ruwer dan de rest door langdurig op die rond schuieren tijdens het schoonmaken.
    Innerlijk: Juultje is een lieve en zorgzame meid die altijd voor iedereen op haar schip klaarstaat. Ze houd gigantisch veel van muziek en haar werk en is nooit te beroert om iets voor iemand anders te draaien. Toch laat ze maar heel lastig persoonlijke dingen los en is nou niet heel erg spraakzaam als iemand anders het gesprek niet begint. Ze vind het niet nodig om mensen op te zadelen met haar leven en problemen, al is ze er altijd als anderen willen praten. Ze is hierdoor niet de emotioneel stabielste. Daardoor kan ze soms als ze alleen is plots in huilen uitbarsten of totaal uit haar vel springen om iets wat ze heel lang heeft opgekropt. Als je haar dan toch aan het praten krijgt springt ze van het ene onderwerp naar het andere omdat haar hoofd sneller gaat dan haar mond. Ze laat ook maar moeilijk mensen in haar leven toe, maar als je eenmaal haar vriend bent, of als ze bij je in het krijt staat, is ze super loyaal en gaat ze voor je door het vuur. Dan leer je ook haar vreemde kant kennen, met allerlei rare trekjes, zoals gitaar spelen om 4 uur 's nachts, waar lang niet iedereen blij mee is. Ze is erg neerbuigend en respectvol tegen iedereen die in rang boven haar staat en wie ze daarin erkent, of terwijl, wie die plek in haar ogen rechtmatig heeft bemachtigd. Voor haar kapitein en alle anderen aan boord ligt ze op haar knieën, maar voor een kapitein van een 'normaal oorlogsschip' heeft ze geen greintje respect. Juultje kan ook een ijskoude harteloze moordenares worden als ze dat moet zijn en zal je keel doorsnijden zonder enige twijfel of schuldgevoel als je probeert haar familie of vrienden iets aan te doen.
    Geschiedenis: Wie Julia's biologische ouders zijn is bij niemand bekend. Ze werd als baby in een mandje gevonden dobberend in de haven van Dublin. Daar werd ze gevonden door een van de jonge havenhulpjes en naar de taveerne gebracht. Daar wist ook niemand wat ze met het meisje met de donkere haren, donkere ogen en immense stilte in haar doen en laten aan moesten. Geen van de vrouwen wilde een kind hebben wat zo mager en stil was, met grote ogen die zo ver weggezakt waren in haar hoofdje dat het wel zwarte gaten leken. Ze werd een kind van de duivel genoemd. Toen het een grote herrie werd in de taveerne stapte er een kapitein naar voren, de kapitein van de Dolfijn. Hij had nooit een vrouw of kinderen gehad , zei hij. Hij nam het kindje in het mandje mee en zo groeide Juultje op op de Dolfijn. Van dat schip ziet ze ook de bemanning als haar familie. Julia werd haar naam omdat ze haar hadden gevonden in Juli en Jones, naar de visser uit de Bijbel: Johannes.
    Extra: Juultje, ondanks haar rang, lengte en geslacht, is een prima piraat. Ze heeft van jonge leeftijd af aan al leren zwaard vechten, normaal vechten, zeilen hijsen en strijken, enteren, zwemmen en koers bepalen en houden. Ze zal nooit hoger komen dan dekzwabber, en dat maakt haar weinig uit. Dit is haar leven en ze weet niet beter.

    [Haar ook]


    [Is zij goed?]


    Bowties were never Cooler