• "Feminisme is het streven naar emancipatie van de vrouw. Emancipatie betekent: het geven/krijgen van gelijke rechten. Het komt er dus op neer dat feministen, aanhangers van het feminisme, strijden voor gelijke rechten voor en gelijke behandeling van man en vrouw."

    Dus een simpele vraag; Ben jij een Feminist?

    Ja, ik ben feministisch tot een bepaalde grens. Ik zou het feminisme bijvoorbeeld niet als een levenswijze kunnen zien.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Sura schreef:
    Ja, ik ben feministisch tot een bepaalde grens. Ik zou het feminisme bijvoorbeeld niet als een levenswijze kunnen zien.


    Dit heb ik ook wel eigenlijk.
    Ik kan er echt niet tegen hoe het er in sommigen landen aan toe gaat met vrouwen. Ergens is het ook wel een ouderwets beeld en sommigen delen van de wereld leven wat dat betreft nog niet helemaal in de 21ste eeuw.
    Maar het is niet dat ik er echt mee bezig ben.


    She was always looking for more..

    Ik weet voor mijzelf er nog niet genoeg over, om er een duidelijk standpunt in te hebben. heb beide kanten ook een beetje


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik ben wel voor gelijke rechten, uiteraard, maar ik strijd er niet voor.


    Your make-up is terrible

    Sura schreef:
    Ja, ik ben feministisch tot een bepaalde grens. Ik zou het feminisme bijvoorbeeld niet als een levenswijze kunnen zien.


    this^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ja, zonder twijfel.
    Om eerlijk te zijn snap ik niet hoe iemand hier nee op kan antwoorden, want wat je daar uiteindelijk mee zegt is dat je niet vindt dat vrouwen gelijke rechten hoeven te hebben als mannen. Het lastige is dat veel mensen een verkeerde definitie van feminist in hun hoofd hebben, iets in de richting van "streven naar wereldoverheersing door vrouwen", of dergelijke nonsens. Ik vind het woordje "strijden" in de definitie die jij geeft een beetje misleidend, want dat klinkt behoorlijk agressief en je hoeft niet per se een spandoek klaar te hebben liggen om jezelf een feminist te noemen, maar dat laatste stukje is wel helemaal goed en van vitaal belang: "gelijke rechten voor en gelijke behandeling van man en vrouw". Feminisme is niet anti-man of voor oneerlijke machtsverhoudingen in het voordeel van vrouwen, maar voor gelíjke rechten, gelijke kansen en een gelijke behandeling voor/van iedereen, ongeacht gender. Dat is helaas op veel gebieden nog steeds niet het geval.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sura schreef:
    Ja, ik ben feministisch tot een bepaalde grens. Ik zou het feminisme bijvoorbeeld niet als een levenswijze kunnen zien.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Square schreef:
    Ja, zonder twijfel.
    Om eerlijk te zijn snap ik niet hoe iemand hier nee op kan antwoorden, want wat je daar uiteindelijk mee zegt is dat je niet vindt dat vrouwen gelijke rechten hoeven te hebben als mannen. Het lastige is dat veel mensen een verkeerde definitie van feminist in hun hoofd hebben, iets in de richting van "streven naar wereldoverheersing door vrouwen", of dergelijke nonsens. Ik vind het woordje "strijden" in de definitie die jij geeft een beetje misleidend, want dat klinkt behoorlijk agressief en je hoeft niet per se een spandoek klaar te hebben liggen om jezelf een feminist te noemen, maar dat laatste stukje is wel helemaal goed en van vitaal belang: "gelijke rechten voor en gelijke behandeling van man en vrouw". Feminisme is niet anti-man of voor oneerlijke machtsverhoudingen in het voordeel van vrouwen, maar voor gelíjke rechten, gelijke kansen en een gelijke behandeling voor/van iedereen, ongeacht gender. Dat is helaas op veel gebieden nog steeds niet het geval.


    Dit, helemaal. Zeker als je kijkt naar hoe vrouwen in sommige landen nu nog behandeld worden (vrouwen die zuur in hun gezicht gesmeten krijgen als ze iets verkeerds zeggen, slachtoffers van verkrachting die daar nooit hulp bij krijgen omdat dit tegen de cultuur in gaat, etc.) begrijp ik niet dat niet meer mensen zich feministisch durven te noemen. Natuurlijk is het nog steeds slecht dat ook in Eerste Wereldlanden er nog steeds een te groot verschil bestaat tussen de man en de vrouw (wat betreft loon en onderhuidse discriminatie), maar persoonlijk vind ik het vreemder hoe iemand in vredesnaam 'nee' kan antwoorden op deze poll met het eerste in je achterhoofd.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2014 - 7:00 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik had altijd iets van 'tja, feminisme, misschien een beetje overdreven in onze huidige maatschappij.' Maar sinds ik op 9gag zit, is mijn mening daar nogal drastisch door veranderd (cat). Er worden daar echt heel veel seksistische dingen gezegd.


    i put the fun in funeral

    Square schreef:
    Ja, zonder twijfel.
    Om eerlijk te zijn snap ik niet hoe iemand hier nee op kan antwoorden, want wat je daar uiteindelijk mee zegt is dat je niet vindt dat vrouwen gelijke rechten hoeven te hebben als mannen. Het lastige is dat veel mensen een verkeerde definitie van feminist in hun hoofd hebben, iets in de richting van "streven naar wereldoverheersing door vrouwen", of dergelijke nonsens. Ik vind het woordje "strijden" in de definitie die jij geeft een beetje misleidend, want dat klinkt behoorlijk agressief en je hoeft niet per se een spandoek klaar te hebben liggen om jezelf een feminist te noemen, maar dat laatste stukje is wel helemaal goed en van vitaal belang: "gelijke rechten voor en gelijke behandeling van man en vrouw". Feminisme is niet anti-man of voor oneerlijke machtsverhoudingen in het voordeel van vrouwen, maar voor gelíjke rechten, gelijke kansen en een gelijke behandeling voor/van iedereen, ongeacht gender. Dat is helaas op veel gebieden nog steeds niet het geval.

    Exact dit.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2014 - 8:41 ]


    Ex astris, sciencia

    Assassin schreef:
    Ik ben wel voor gelijke rechten, uiteraard, maar ik strijd er niet voor.


    26 - 02 - '16

    Overkill schreef:
    Ik had altijd iets van 'tja, feminisme, misschien een beetje overdreven in onze huidige maatschappij.' Maar sinds ik op 9gag zit, is mijn mening daar nogal drastisch door veranderd (cat). Er worden daar echt heel veel seksistische dingen gezegd.


    Op 9GAG zitten wel veel mensen die elkaar allemaal inderdaad napraten. Wat nogal irritant is, want mensen op mijn school nemen dat over met uitspraken als: in NL is geen feminisme nodig. Het enige wat ik kan denken is dan: heb je ooit gekeken naar gegevens, loonverschillen, hoeveel vrouw fulltime werken.
    Ik ben een feminist uit principe, maar ik doe er niet echt iets voor


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Wiarda schreef:
    (...)

    Dit, helemaal. Zeker als je kijkt naar hoe vrouwen in sommige landen nu nog behandeld worden (vrouwen die zuur in hun gezicht gesmeten krijgen als ze iets verkeerds zeggen, slachtoffers van verkrachting die daar nooit hulp bij krijgen omdat dit tegen de cultuur in gaat, etc.) begrijp ik niet dat niet meer mensen zich feministisch durven te noemen. Natuurlijk is het nog steeds slecht dat ook in Eerste Wereldlanden er nog steeds een te groot verschil bestaat tussen de man en de vrouw (wat betreft loon en onderhuidse discriminatie), maar persoonlijk vind ik het vreemder hoe iemand in vredesnaam 'nee' kan antwoorden op deze poll met het eerste in je achterhoofd.


    Veel mensen durven zichzelf geen feminist te noemen door wat Inge eerder zei.
    Het lastige is dat veel mensen een verkeerde definitie van feminist in hun hoofd hebben, iets in de richting van "streven naar wereldoverheersing door vrouwen", of dergelijke nonsens.
    Er zijn namelijk ook heel veel vrouwen die zo doen en zichzelf dan feminist noemen, waardoor het woord een erg negatieve air krijgt. Hier is dat nog niet zo erg, maar in landen als Amerika zie ik dat wel veel voorbij komen. Nou, ga maar eens op Tumblr kijken, bijvoorbeeld. Als vrouw mag je een man beledigen zoals je wilt vanuit het oogpunt van feminisme, maar als een man precies hetzelfde doet, moet hij zijn kop houden en zeggen mennen zelfs dat hij zelfmoord moet plegen. (helaas gaat dit ook op voor andere minderheden)


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik ben wel voor gelijke rechten, uiteraard, maar ik strijd er niet voor.

    Dit inderdaad. Ik ben geen feminist, maar gelijke rechten zijn belangrijk.

    Yep!


    No growth of the heart is ever a waste