Mabel Winter
Ik word uit mijn gedachtes getrokken als ik mijn naam hoor: "Hey Mabel, kom bij ons staan. Ella bijt niet hoor. Of.." zegt een stem die ik herken als die van Rafael. Even kijk ik op, maar schud kort mijn hoofd "Nee.. Nee, ik ben toch alleen maar een pretverpester" ik haal mijn schouders op en kijk weer naar mijn schoenen. Ja, ik had weer een depresief dipje. Ik pak mijn tas en haal er een doosje uit, anti-deprisiva pillen. Die moet ik slikken van mijn ouders als ik weer eens verdrietig ben.. Aan de ene kant helpen de pillen wel, aan de andere kant hebben ze geen enkel nut. Het zit gewoon tussen mijn oren dat ze helpen.
Ik pak mijn flesje drinken ook uit mijn rugzak en doe een pilletje in mijn mond om het vervolgens met een grote slok Ice-tea door te slikken. Dan pak ik een ander doosje met pillen, kalmeringstroep. Het smaakt vreselijk.. Daarom is er ook nog maar één pil uit het pakje. Het helpt een beetje, maar dat komt omdat de gore smaak me afleid van het feit dat ik enorm hoog zit of van het feit dat ik in het donker sta. De eerste keer dat ik zo'n pil nam ging ik na tien minuten gewoon letterlijk over mijn nek.. Ik heb nogal overgevoelige reukzintuigen, dus ik proef dingen ook sterker. Waardoor ik ook sneller over mijn nek ga als ik iets echt niet lekker vind.. Even kijk ik weer naar Rafael, hij lijkt het leuk te vinden met dat meisje.. Ik moet me er maar niet tussen voegen, en zeker nu niet. Ik verpest de sfeer toch weer met mijn depressie en negatieviteit. Op dit moment kan ik denk ik niet snel op een positieve gedachte komen.. Manisch depressief. Dat is wat ik ben, soms vrolijk, soms enorm verdrietig. En dat in vlagen. Zo kan ik super vrolijk bezig zijn en veel lachen, maar mijn switch kan zo weer omslaan. Als dat gebeurt dan ben ik ineens een ander persoon, dan ben ik verdrietig, ik lach nergens meer om en kan ook niet iets leuks bedenken. Kortom, dan ben ik een pretverpester. Zoals nu dus.
Dan begint Ella, zo noemde Rafael het andere meisje, tegen me te praten: "Sorry, ik ben Ella, en ik bijt niet, tenzij je me boos maakt, maar zelfs dan is het nog zeldzaam" Ik kijk haar even aan met een geforceerde glimlach en steek mijn hand op.
"Mabel," zeg ik kort maar bondig. Nee, ik wil hun pret niet verpesten.. Niet vandaag.
Pete Johnson
Na een tijdje begint Sam weer te praten,
''Ik hoop dat we bij leuke mensen komen" zegt hij dan.
"Ja, ik ook" mompel ik zacht, bij Matt zal ik niet zitten want die is al weg. Ik hoop dus echt dat ik bij leuke mensen zit, anders moet ik voor mezelf op komen.. anders lopen ze derest van deze 'vakantie' over me heen.. ''Nouja, niet dat ik hier veel mensen ken. Ik ken ze in ieder geval niet goed, dus het zal vast niet zoveel uitmaken" gaat Sam dan verder.
"Ik hoop in ieder geval wel dat ik mijn naam snel hoor, want ik wil hier echt weg. Ik ben een ijsklontje.'' zegt hij dan vrolijk, zijn woorden klinken niet zo vrolijk. Maar zijn vrolijke stemgeluid maakt een hoop goed.
"Ja, dat hoop ik ook. Maar dat zal wel niet, als je iets wil dan gebeurt het juist niet" mopper ik zuchtend.
[ bericht aangepast op 16 juli 2013 - 23:57 ]
Little do you know