• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Papaoutai
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Cenation
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - xSunshineee
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Gawain
    Cenred - Gawain

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Cenation
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Papaoutai
    -

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Wrennah

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (xSunshineee) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 19 aug 2013 - 2:17 ]


    16 - 09 - '17

    [Echt? Oh sorry, dat was me niet helemaal duidelijk:$ Weet Uther dat Iyalle er is?]

    [ bericht aangepast op 18 juni 2013 - 13:51 ]


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    Silversnow schreef:
    [Echt? Oh sorry, dat was me niet helemaal duidelijk:$ Weet Uther dat Iyalle er is?]


    {Eventjes het stukje van Gwaine er weer bij gezocht :

    'Weet je misschien waar de koning op het moment is?' vroeg ik hem.
    'Ik heb gehoord dat hij in de vergaderzaal is,' zei deze. Ik bedankte hem en leide de anderen naar de vergaderzaal, waar hij dus inderdaad bleek te zijn, zoals ik al dacht.


    En ik denk niet dat Uther het dus wist, misschien ergens vaag in zijn achterhoofd of zo, maar dat hij zich vergist heeft in de datum of zo...
    Want anders was Iyalle wel anders ontvangen (; }


    Credendo Vides

    [Oke, bedankt, ik ga het aanpassen (:]


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    Merlin

    "Dit is Rymus, hij wil een opleiding voor arts bij me volgen. Eén van de paarden heeft hem in de schouder gebeten dus help ik hem even." leg Gaius uit en ik kijk even naar de jongen, Rymus genaamd.. "Ohja Rymus, dit is Merlin." zegt Gaius tegen Rymus die vriendelijk naar mij glimlacht. Toch zit er ergens iets niet lekker.
    "Ik ga even iets voor de wond maken zodat het kan genezen. Jullie kunnen even kletsen of zo." Ik kijk naar Rymus en vernauw mijn ogen even kort. Rymus kijkt weg en blijft ook de andere kant uit kijken. Het zich me echt niet zo lekker, de kracht die hij ook uitstraalt, het heeft iets. Ik moet er achter komen.
    "Ohja Merlin, kan je deze zalf tot bij Eira brengen? Het is voor de wond op haar voet." ik kijk naar Gaius en volg zijn hand naar het potje/tube. Ik loop er meteen heen en pak hem, ik stop hem in het tasje dat aan mijn middel hangt.
    "Ik ga het gelijk brengen," zeg ik en kijk nog even naar Rymus die ons twee even met een sluwe blik aankijkt, al snel veranderd de blik en frons ik even. Na nog een blik te hebben gegeven loop ik naar de deur en ga naar buiten. Direct ga ik door naar de stallen, waar Eira meestal wel te vinden is.
    Als ik daar aankom zie ik Eira zitten en meteen ga ik naar haar toe. "Eira, Gaius vroeg me dit te brengen," ik pak het middeltje uit mijn tasje en hou het Eira voor. "Moet ik je helpen met het aanbrengen of kun je dat zelf wel?" vraag ik vriendelijk en bekijk haar even.

    Rymus

    Toen Gaius mij aan Merlin voorstelde en andersom vond ik Merlin raar kijken, alsof hij iets niet vertrouwd aan mij. Ook wel goed hoor, maar ik moet toch wel het vertrouwen winnen van andere.
    "Ohja Merlin, kan je deze zalf tot bij Eira brengen? Het is voor de wond op haar voet." Ik blik op. Nee, dit is niet de bedoeling. "Ik ga het gelijk brengen," zegt Merlin als hij het zalfje weggestopt heeft. Sluw kijk ik even naar de twee, maar snel veranderd mijn blik weer. Nu kan ik het niet tegenhouden hé? Ik zucht even zacht als Merlin vertrekt. Ik kijk naar Gaius.
    "Eira is uit rijden, dat weet u toch?" vraag ik en kijk naar hem. "U stuurt Merlin nu opzoek naar een speld in een hooiberg," mompel ik er achteraan en voel een steek door mijn schouder gaan. Mijn gezicht betrekt en ik bijt op mijn onderlip. Een lage pijnkreun komt uit mijn mond en ik moet even naar adem happen. Na een aantal seconde gaat de pijn weg en kijk ik naar Gaius.
    "Is het al bijna klaar?" vraag ik vriendelijk en kijk hem haast smekend aan.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Gaius

    Ik rammel met wat flesjes en meng hier en daar wat terwijl ik meevolg met wat er gezegd wordt. "Ik ga het gelijk brengen." zegt Merlin. Ik glimlach even naar hem en bedank hem als hij de kamer verlaat. "Eira is uit rijden, dat weet u toch?" vraagt Rymus. "Misschien is ze al terug en ik zei niet tegen Merlin dat ze te vinden was bij de stallen, hij vind haar vast wel. Merlin is een hele slimme jongen, weet je? Hij vind haar zeker en vast in 1, 2, 3, dat is alvast beter dan dat ik het hele kasteel zou moeten afzoeken naar haar." vertel ik en ga verder met het maken van het middel voor Rymus zijn wond. "Is het al bijna klaar?" vraagt hij dan. "Ja, nog even geduld hoor ..." Ik mix nog een paar dingen, roer het een keer en zo en dan is het klaar. "Zo .." Ik hou het flesje omhoog. "Ik doe het op de wond en het laatste dat overblijft drink je op zodat je minder pijn hebt." Ik begin het wat op de wond te deppen en geef het laatste beetje aan hem. "Drink maar op."


    16 - 09 - '17

    Eira
    Ik aaide rustig over het paard zijn neus toen ik Merlin aan zag komen hobbelen. Ik glimlachte. "Merlin" zei ik vrolijk toen hun al bijna voor me stond. Ik vond het altijd gezellig als hij er was. Ik keek naar het middeltje. "Kan jij het doen? Ik denk niet dat ik het voor elkaar krijg. Ook heb ik vandaag wat rare dingen gezien. Misschien kan jij er wat van maken." Ik zuchtte en aaide nog eens over de neus van eht eenzame paard. Ik was bang dat het erg veel pijn ging doen. De aanrichter van dit alles stond verderop in het veld als de dominante hengst. Ik hield neits tegen hem. hij was jong en geschrokken, daar kon hij ook niets aan doen. Ik keek even naar mijn voet. Ik hoopte zo erg dat het zou werken, want zo kon ik natuurlijk niet doorwerken. Rustig stilzitten wilde ik ook niet, maar als dat zou moeten zou ik het wel even kunnen doen, gewoon om daarna weer vol aan de bak te kunnen.


    Bowties were never Cooler

    Gwaine

    Bij de deuren van de raadszaal gaf ik een klop op de deuren op opende deze. Uther zat binnen samen met een paar van zijn raadsheren over de tafel gebogen, waarschijnlijk kaarten bekijkend. Als hij ons hoort binnenkomen kijkt hij op.
    'Gwaine, wie is deze jongedame?' vroeg hij mij. 'Welkom op Camelot,' vervolgde hij tegen de prinses, toen hij ook haar zag.
    Ik boog voor de koning, voordat ik mijn antwoord gaf.
    'Dit is prinses Lyalle. Zij is op staatsbezoek gekomen, maar blijkbaar wist niemand het meer, omdat er geen ontvangst voor haar klaar stond. Dus ik heb haar maar opgevangen. En ik moet U ook slecht nieuws brengen.'
    Liever had ik even gewacht hiermee, maar omdat het mij vrij dringend leek, kwam ik er toch maar meteen mee. Er vloog tenslotte een draak rond in de omgeving van Camelot. Dat was zeker geen goed nieuws.

    {I'm sorry voor de kortheid... I'm ietwat inspiloos}


    Stenenlikker

    Cuthalion schreef:
    Gwaine


    {I'm sorry voor de kortheid... I'm ietwat inspiloos}


    [Kortheid? Ik kan niet eens langer dan zo een stuk xD]

    [ bericht aangepast op 22 juni 2013 - 18:28 ]


    16 - 09 - '17

    xSunshineee schreef:
    (...)

    [Kortheid? Ik kan niet eens langer dan zo een stuk xD]


    {Haha, owke xD
    Mijn stukken zijn meestal langer dan dat. Vooral beginposten kunnen echt lang zijn ^^}


    Stenenlikker

    Cuthalion schreef:
    (...)

    {Haha, owke xD
    Mijn stukken zijn meestal langer dan dat. Vooral beginposten kunnen echt lang zijn ^^}


    [Dat heb ik al gezien ja, haha]


    16 - 09 - '17

    Uther Pendragon
    De ridder boog. 'Dit is prinses Lyalle. Zij is op staatsbezoek gekomen, maar blijkbaar wist niemand het meer, omdat er geen ontvangst voor haar klaar stond. Dus ik heb haar maar opgevangen,' vertelt hij. Ik knikte de prinses eerbiedig toe. 'Ik bied u mijn welgemeende excuses aan. Er zijn nogal wat problemen opgetreden, hier in Camelot.' zei ik gemeend. 'En ik moet u ook slecht nieuws brengen,' vervolgde de ridder. Ik trok mijn wenkbrauw op. 'Hoe slecht is het?
    er zijn namelijk nog wat andere problemen die mijn aandacht eisen,' zei ik met een sarcastische ondertoon, hoewel dat niet echt gepast was. Ik wenkte een dienaar. 'Breng prinses Lyalle naar onze beste gastvertrekken en zorg voor alles waar zij om vraagt,' beveel ik. Vervolgens draai ik me tot de prinses. 'U hoeft het maar te vragen, prinses. Wij zullen u het zo prettig mogelijk proberen te maken,' zeg ik met een laatste, eerbiedige hoofdknik.


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    { Het is Iyalle (;}

    Iyalle Gwendoline Yggdrasil ~ Prinses ~ 21

    Ik hoorde aan hoe ridder Gwaine mij voorstelde aan de koning en ik boog hierbij licht om zo mijn respect te tonen jegens de heer van Camelot.
    'Ik bied u mijn welgemeende excuses aan. Er zijn nogal wat problemen opgetreden, hier in Camelot.' Koning Uther knikte me eerbiedig toe waarna hij zich al snel even richtte op Gwaine. 'Hoe slecht is het? Er zijn namelijk nog wat andere problemen die mijn aandacht eisen.' De harde toon in zijn stem was niet te missen en de ernst van alle zaken hier kwamen tot me en ik sloot me ogen even om me te concentreren.
    Eerst al een draak en Lancome had ook al iets gefluisterd over trollen, de grote hoeveelheden bevolking die leken te ontbreken toen we door de kleinere dorpjes rond Camelot reden, er was inderdaad iets niet aan de haak.
    Voor ik het goed en wel doorhad had Uther een dienaar ontboden. 'Breng prinses Iyalle naar onze beste gastvertrekken en zorg voor alles waar zij om vraagt."
    Even keek ik snel om naar Lancome, maar ik besloot niets te zeggen, misschien bestonden de gastenvertrekken wel uit meerdere ruimtes waar mijn ridders en schildknaap ook konden verblijven.
    'U hoeft het maar te vragen, prinses. Wij zullen u het zo prettig mogelijk proberen te maken." Zei Uther en als afsluitend gebaar knikte hij nog een keer eerbiedig, wat ik met een reverence beantwoorde. "Het is me een genoegen, heer." En met een glimlach op mijn gezicht draaide ik me om naar de dienaar die enkel neutraal voor me stond voor die zich omdraaide en me de gang op begeleide, met mijn drie koppige gevolg achter me aan.
    Ik keek nog een keer om en zag nog net Uther en Gwaine.
    Jammer dat ik nu alweer weg werd gestuurd uit de vergaderkamer, ik had graag met hen in overleg willen gaan over de problemen.
    Ik zie er dan wel als een poppetje eruit en ik weet dat ik door menig mens als knap word bestempeld, maar ik ben een geducht zwaardvechster en in vele gevallen ook nog eens strategisch aangelegd en daarbij hadden wij ook wel eens last gehad van dingen als trollen en draken.
    Elfen waren geen bedreiging en sommigen waren zelfs aardig, op een bepaald niveau.
    En zolang je goed met de druïdes omgaat zijn het vreedzame mensen.
    Maar iets in me zei me dat koning Uther niet gewenst was op magie.
    En misschien was hij ook wel niet zo gewenst van een vrouw die zichzelf staande kan houden in een gevecht.
    Als er eens een toernooi komt hier,dan zal ik meedoen, ook al moet ik daarvoor vermomd, ik zal hen laten zien dat ik meer ben dan een popperig prinsesje.
    Lichtjes schudde ik met mijn hoofd.
    Serieus Iyalle, hou je gedachten erbij, het was nooit iets voor mij om zo te doemdenken.
    De dienaar hield stil voor een grote deur en boog voor me voordat die het opendeed met een sleutel, die hij daarna aan mij overhandigde.
    De kamer was inderdaad groot en er stond een groot hemelbed in het midden tegen de muur aan met rode gordijnen die opgebonden waren tegen de palen.
    Een wandkleed met daarop een jachtpartij hing aan de andere muur naast een leeg harnas.
    Kasten konden gevuld worden en in een hoek stond een prachtige kaptafel.
    In het midden stond een houten tafel waaraan we makkelijk met z'n allen konden zitten.
    Om een hoek vond ik nog een deur, die ik makkelijk open kon doen, maar ik tot mijn grote geluk nog een klein gangetje ontdekte.
    Een badkamertje met daarachter kleinere versies van mijn vertrek, met een kleiner bed en alleen een kast en een tafeltje voor mijn metgezellen.
    Ik excuseerde mezelf bij Lancome en de anderen en liep naar het raam toe waardoor ik naar buiten kon kijken.
    Het uitzicht was fantastisch en ik kon tot ver over de kasteelmuren kijken, waar ik nog net boven een bergtop iets kon zien vliegen wat mijn hart een slag over deed slaan van fascinatie.
    Want daar vloog een draak.


    Credendo Vides

    (Tering hé wat een lap tekst hahah)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Draxeris .: Draak :.
    Ik loop richting een riviertje, nou ja voor mij is het een sloot en voor mensen is het een rivier.
    En ik loop, meestal lopen draken niet een draak is gemaakt om te vliegen en niet om te lopen, maar de herinnering die ik even had gezien had me een beetje verdrietig gemaakt. Bij de rivier laat ik me zakken om wat gulzige slokken water te nemen, onderhand slik ik zonder dat ik het weet een vis in, dat gebeurde wel vaker. Met het water in mijn maag voelde ik de honger wat minder, maar toch wou ik eten, ik wou iets onder mijn klauwen voelen stribbelen terwijl ik het vermoord en op eet, ik wou mensen horen gillen. Ik had niet vaak van deze buien, dat ik gewoon bloed wou zien, maar als ze er waren waren ze nooit echt goed.
    Ik zou paarden kunnen stelen uit de weide van het kasteel of uit de stallen van een boer, boeren paarden waren immers ook groter en hadden meer vlees.
    Bij het zien verdwijnen van stof op mijn klauw die nat was geworden laat ik mijzelf in het water vallen en rol ik een paar keer om, zodat het van mijn lichaam gespoeld zou zijn, daarna klap ik mijn vleugels even op hun volle lengte uit en sla ik er een paar keer mee, zodat ze sneller droog zouden zijn.
    Ik spring op en ben na wat snelle slagen al weer in de lucht, gelukkig was het niet bewolkt, nu kon ik warm worden in de volle zon.
    Vroeger kon ik altijd blijven zweven op de wind, maar nu was ik daar toch iets te zwaar voor, en hoewel het vliegen maakte dat ik meer honger kreeg bleef ik het toch doen zodat ik lekker warm kon worden.
    Vanaf hier kon ik ook beter dieren en mensen zien, ik zou ruiters aan vallen en ze van hun paarden beroven als ik meer honger zou krijgen.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2013 - 14:01 ]


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Vlahos schreef:
    (Tering hé wat een lap tekst hahah)
    \

    {Eigenlijk valt dat nog wel mee.. ik heb wel eens veel langere lappen gepost XD }


    Credendo Vides