• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Papaoutai
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Cenation
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - xSunshineee
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Gawain
    Cenred - Gawain

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Cenation
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Papaoutai
    -

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Wrennah

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (xSunshineee) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 19 aug 2013 - 2:17 ]


    16 - 09 - '17

    Merlin

    Ik had wel gemerkt dat Eira pijn had toen ik het zalfje erop deed, maar het moet erop. Ik hoor haar opgelucht zuchten wanneer ik haar voet los heb gelaten en kijk haar aan. Mijn blik stond nog altijd vragend tot ze het zou vertellen. Ja, mijn nieuwsgierigheid werkt soms wel eens tegen, maar ik wil dan ook wel graag overal achter komen.
    "Ten eerste is er een vreemde ruiter in de stad. Zijn paard heeft een vreemd brandmerk op zijn borst en hij had een kap over zijn hoofd waardoor ik niet eens zijn gezicht kon zien," vertelt Eira en ik frons even. Een rare ruiter, paard met een vreemd brandmerk en een kap over het hoofd. Dat klinkt wel verdacht ja. Mijn blik dwaalt even af maar gaat weer terug naar Eira haar gezicht als ze weer begint te spreken; "Het tweede is wat schokkender en gevaarlijker. Rymus is ook een magiër en niet een van het goede soort." Haar stem klonk zacht en ik moest mijn oren bijna spitsen om haar te horen.
    "Dus toch," zeg ik zacht en kijkt haar aan. "Ik vertrouwde het al niet, hoe hij kijk, die blikken," mijn blik gaat naar nadenkend. "Hij leek me al nep, zo vriendelijk is niemand in deze tijd," Ik kijk Eira aan met een bedenkelijke blik.
    "Hoe ben je er achtergekomen?" vraag ik dan zacht.

    Rymus

    "Kon dat maar, ik kan helaas niks aan de smaak veranderen, die drankjes zijn nou eenmaal zo. Niet dat je ze moet blijven drinken, dus zo erg is het niet voor één keer." Ik knik, hij heeft gelijk. Gaius neemt het flesje aan en zet het ergens neer. Ik kijk naar Gaius als hij gaat zitten en glimlach even.
    "Zo, Rymus. Kan je me vertellen of je al basis hebt gehad in geneeskunde? Heb je de basisdingen al meegekregen? Zo kan ik weten waar ik precies moet beginnen en zo." Gaius kijkt me afwachtend aan.
    "Uhm, nou ik ken de kruiden en weet hoe ik een oppervlakkige wond moet behandelen," vertel ik dan en denk na. "En voor de rest ben ik natuurlijk hierheen gekomen, om het allemaal van u te leren," glimlach ik en recht mijn rug iets. Ik kijk om als er op de deur geklopt wordt.
    "Je hebt het wel altijd druk hé?" grinnik ik en ik kijk naar de deur.

    [Sorry als het zo kort is allemaal, wordt heel erg afgeleid hier zo door van alles hahah]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eira
    Bij mijn eerste verhaal zag ik Merlin's blik al snel wegglijden, dit was dan ook niet mijn grootste zorg. Bij mijn tweede punt zag ik herkenning en concentratie in zijn blik. Bij zijn woorden lichtte mijn ogen wat op. Ik was blij dat hij me geloofde en het zelf ookal dacht. Bij zijn vraag beet ik kort op mijn lip. "Toen hij me naar de stal liep ging het een tijdje goed en gezellig. Tot wij hier waren en hij een van de straatkinderen een koperstuk uit de zak van een man zag stelen. Opeens duikelde het kind tegen de man aan ennaan Rymus zijn blik zag ik dat het zijn doen was. Het kind is gelukkig weggekomen en ik ben tegen hem uitgevallen. Een paard beet hem en ik gaf hem een linkse hoek toen het escaleerde. Waarschijnlijk was dat niet handig want toen heeft hij met de dood gedreigd als ik tegen iemand zou zeggen wat er was voorgevallen en dat hij een magier is." zei ik zacht. Ik was blij dat ik deze last van mijn schouders had gegooid, al was ik nu wel bang dat Rymus me zou komen afmaken. Ik kon dan wel een harde linkse hoek uitdelen, tegen een zwarte magier was ik niets. Opeens kwam het jochie van vanmiddag naar me toe. "Bedankt mejuffrouw." zei hij vrolijk, al zag hij eruit als een geraamte. "Geen probleem, jochie, en als jij of een van je makkers ooit een plek nodig heeft om te slapen is er altijd een stal met stro vrij." Hij knikte met een stralende glimlach en na nog ewn korte aai van mij over zijn bol was hij weer weg. "Snap je nu dat ik woest op hem werd?" vroeg ik aan Merlin. Ik was geen moeder en hoefde dat ook nooit te worden, maar deze straatkinderen waren mijn kinderen, mijn familie, en ik paste op ze.


    Bowties were never Cooler

    {Ik zal binnenkort ook reageren met Iyalle, al moet ik dan even zien wat ze gaat doen aangezien ze alleen is XD}


    Credendo Vides

    {Delahaye---Gawain
    Oh, haha, lekker toepasselijk hier xD Over twee weken neem ik een Gwaine pf :Y)}


    Stenenlikker

    Gawain schreef:
    {Delahaye---Gawain
    Oh, haha, lekker toepasselijk hier xD Over twee weken neem ik een Gwaine pf :Y)}


    [Leuk! (:
    Ohja, ik zit ondertussen al aan seizoen 3 en ik ga nu schrijven met Gaius]


    16 - 09 - '17

    Gwaine
    Uther dacht met een ernstig gezicht na over mijn woorden. Hij wist dat ik een van zijn loyaalste ridders was en dat hij mij kon vertrouwen en geloven.
    'Zoek Arthur en laat hem met zijn beste ridders uitrijden om de trollen en de draak te controleren en als het nodig is weg te jagen,' zei de koning tegen mij. 'En laat Gaius de zieken onderzoeken en zo snel mogelijk beter maken,' eindigde hij, tenminste daar leek het op. Opeens bleek hij zich te bedenken dat hij me nog wat te zeggen had. 'En laat een paar wachten zoeken naar een vreemde bezoeker met een cape die door het kasteel zou zwerven.'
    'Ik zal zorgen dat dat allemaal in orde komt, sire,' zei ik met een buiging en ik vertrok. Ik had een hoop te doen en ik was van plan zoveel mogelijk taken uit te gaan besteden. Dan zou alles hopelijk snel geregeld worden. Ik besloot maar om eerst richting Gaius te gaan om hem te vertellen dat Uther opdracht had gegeven de zieke burgers te onderzoeken. Onderweg zou ik vast wel wat wachten tegenkomen, die ik dan naar de vreemde gekapte bezoeker zou kunnen laten zoeken. Leon had mij al verlaten vlak voordat ik de raadszaal inging.
    Ik liep snel door de gangen van Camelot, de zaken die gedaan moesten worden waren van groot belang. Onderweg kom ik gelukkig twee wachters tegen.
    'Hé, jullie twee!' roep ik naar hen. 'Er is hier in Camelot een vreemde bezoeker. Hij draagt een kap en heeft zeker geen goeds in de zin. Arresteer hem als jullie hem tegenkomen. Licht ook de andere bewakers in.'
    'We zullen onze ogen open houden, heer Gwaine,' zei een van hen.
    'Goed,' zei ik en na een hoofdknik naar de twee wachters liep ik verder, op weg naar de vertrekken van Gaius. Na een korte wandeling was ik daar aangekomen en ik gaf een klop op de deur.

    Rymus

    "Kon dat maar, ik kan helaas niks aan de smaak veranderen, die drankjes zijn nou eenmaal zo. Niet dat je ze moet blijven drinken, dus zo erg is het niet voor één keer." Ik knik, hij heeft gelijk. Gaius neemt het flesje aan en zet het ergens neer. Ik kijk naar Gaius als hij gaat zitten en glimlach even.
    "Zo, Rymus. Kan je me vertellen of je al basis hebt gehad in geneeskunde? Heb je de basisdingen al meegekregen? Zo kan ik weten waar ik precies moet beginnen en zo." Gaius kijkt me afwachtend aan.
    "Uhm, nou ik ken de kruiden en weet hoe ik een oppervlakkige wond moet behandelen," vertel ik dan en denk na. "En voor de rest ben ik natuurlijk hierheen gekomen, om het allemaal van u te leren," glimlach ik en recht mijn rug iets. Ik kijk om als er op de deur geklopt wordt.
    "Je hebt het wel altijd druk hé?" grinnik ik en ik kijk naar de deur.


    Gaius
    Ik kijk afwachtend naar Rymus. Volgens mij heeft deze jongen wat te verbergen, ik weet niet precies wat en misschien kan ik aan Merlin vragen of hij me helpt dit uit te zoeken, ik vertrouw deze jongen niet helemaal. De blikken in zijn ogen, zijn gedrag is te vriendelijk en dat rare teken dat hij had staat me ook niet helemaal aan. Ik heb bij momenten mensen snel door, maar niet altijd. Ik moet oppassen met deze jongen en rustig te werk gaan. "Uhm, nou ik ken de kruiden en weet hoe ik een oppervlakkige wond moet behandelen." vertelt Rymus en lijkt even na te denken. Ik knik. "En voor de rest ben ik natuurlijk hierheen gekomen, om het allemaal van u te leren." glimlacht hij en recht zijn rug. Ik glimlach en knik. "Natuurlijk. Dat is een eer." zeg ik glimlachend en hoor dan geklop. Ik kijk richting de deur en hoor Rymus grinnikend "Je hebt het wel altijd druk hé?" zeggen. Ik grinnik en knik. "Er zijn zo momenten." Ik sta op en open de deur. "Gwaine, waarmee kan ik je helpen?" Ik kijk de jongeman aan.


    16 - 09 - '17

    Iyalle Gwendoline Yggdrasil ~ 20 ~ Prinses

    De wolken boven mijn hoofd leken zich samen te pakken van de kleine schapenwolkjes tot een dikke brei die gelukkig niet al te grijs werd wat op regen kon gaan wijzen.
    En wat is regen nou precies ? Enkel druppels water die uit de lucht komen vallen.
    Ik snap nog steeds niet waarom vele mensen daar zoveel heisa om maken, alsof ze van zand gemaakt zijn en geen zin hebben om in modder te veranderen.
    Mijn hand streek over de rok van mijn jurk terwijl ik opstond van de trap en nogmaals om me heen keek om te kijken wat ik nu kon doen.
    Het was echt veel te stil hier, geen geroezemoes van mensen, geen gelach, zelfs geen gepraat, laat staan muziek.
    Er was geen enkel teken van mens of dier, zelfs de paarden waren vanaf hier niet hoorbaar terwijl het toch redelijk dichtbij is.
    Ik weet niet of ik hier wel tegen kon, ik was een overvloed aan geluid gewend, mensen op de markt die spontaan in een dans uitbarstte wanneer er een groepje begon te spelen op de fluit,Viool, kleine harp, trom, Luit of lier.
    Deze stilte zou me nog eens naar het hoofd stijgen.
    Een gedachte zorgde echter voor een glimlach op mijn lippen en hoogstwaarschijnlijk een twinkeling in mijn ogen.
    Als ik nou zelf eens muziek zou maken, misschien zou dat hier een aantal zaken wakker schudden en waren we, ook al was het maar voor even, van die doodse stilte af, alsof de dreiging al boven ons hoofd hing en iedere seconde aan kon vallen.
    Doemdenkers.
    Vele verhalen van strijden beginnen grimmig, met strategische complotten, het opstellen van legioenen, slijpen van zwaarden, bijlen, speren en pijlen, terwijl ze die avond het beste konden feesten wat ze kunnen, het kon als het ware je laatste feestmaal zijn dat je nuttigde en je laatste avond zou je toch niet willen afsluiten in die grimmige bui van de hardvochtige voorbereidingen, met de naderende kou in je kielzog ?
    Zuchtend liet ik me toch weer op de trap neerzakken en liet mijn hoofd in mijn handen steunen.
    Nu werd ik er ook nog weer depressief over.
    Ik moest nodig mijn handen weten te leggen op een instrument, maakt niet wat, zolang het maar iets was waarmee ik overweg kon.
    Misschien zou ik daarna toch langs de kasteelmuren lopen terwijl ik speelde, kijken of er hier nog elfen waren met wie ik wel kon praten of samen mee van de muziek kon genieten.
    Net zo snel als dat ik was neergeploft sprong ik op en mijn voeten maakten amper geluid terwijl ik de treden terug naar de grote kasteeldeuren opliep.
    De deur kraakte zwaar terwijl ik ze opendeed en naar binnenglipte, twee soldaten die daar op wacht stonden keken me een beetje verward aan, maar schenen me daarna toch te herkennen wat ik uit het korte eerbiedige knikje af kon leiden.
    Snel knikte ik met een glimlach terug, blij dat ik eindelijk weer een levende menselijke ziel zag.
    Normaal vond ik het nooit erg om tijden alleen te zijn, maar zoals ik al zei maakt de stilte het hier redelijk onverdraagzaam.
    Mijn voetstappen weergalmden zachtjes door de evenals stille gangen heen terwijl ik mijn verkenningstocht naar een instrument voortzette.
    Maar na een tijdje begon ik al lichtjes de hoop op te geven, de gangen bevatte niet heel veel dingen en ik wou niet zomaar ergens binnenvallen door een deur te openen en daarmee misschien wel privévertrekken te betreden.
    Een kleine wenteltrap leidde me naar beneden.
    Het gesteente werd steeds natuurlijker en naarmate ik de laatste bocht omging kwam ik op een nieuwere gang uit, waar ik weer een trap naar beneden nam, waar ik al snel een aantal soldaten aan een tafel zag zitten.
    Ze hadden allemaal een grote ring met sleutels aan hun riemen hangen en in de verte hoorde ik iemand schreeuwen.
    Ik moest in de kerkers aanbeland zijn.
    Één van de wachters kreeg me in de gaten en stootte de anderen aan waarna hij iets tegen hem fluisterde.
    Eentje floot. "Zeg, zo'n eentje wil ik wel in mijn bed hebben."
    Zijn woorden had hij zacht gefluisterd maar ik had elk woord duidelijk kunnen verstaan.
    Onbeschoft om zo ook maar over wat voor een vrouw dan ook te praten.
    Schijnbaar hadden ze geen enkel idee wie ze ook maar voor zich hadden, net zo goed als menig andere mensen hier in het kasteel.
    "Jullie hebben vast genoeg te doen heren." Ik knikte ze toe voor ik weer naar boven snelde.
    Achter me hoorde ik nog een aantal woorden die naar mijn hoofd gesmeten werden, maar ik blokte ze bewust en onbewust uit mijn geheugen.
    "Stelletje barbaren." Foeterde ik zachtjes terwijl ik weer uitkwam op de gang.
    Links, rechts of weer via de wenteltrap omhoog, nee, het laatste was geen optie.
    Ik koos voor rechts, aangezien die langer leek dan de linkerkant van de gang.
    Hier stonden deuren open, dus ik kon nu steeds voorzichtig een glimp naar binnen werpen en ik ontdekte voornamelijk Bezemkasten, verlaten kamertjes met versleten bedden en een hoop stof op het verdere meubilair.
    Maar toen vond ik een rommelkamer en voorzichtig zette ik een aantal stappen naar binnen.
    Er stonden allerlei spulletjes opgestapeld, van oude stoelen, kussens, kratten vol met kleding, bouwvallige kasten, stellages met roestige zwaarden, oude boeken en een hele hoop stof.
    Steeds nieuwsgieriger begon ik de kisten, zakken en kasten te kijken en vond af en toe de leukste dingen, oude juwelen waarvan een steen ontbrak wat waarschijnlijk de waarde omlaaghaalde.
    En toen, na kast zeven vond ik eindelijk iets wat er veelbelovend uitzag.
    Er lag een vioolkistje in.
    Opgewekt prutste ik aan de kleine schuifslotjes en deed het kistje open.
    Er lag tot mijn genoegen een viool in, het hout was een beetje afgetakeld maar alle vier de snaren zijn er nog en de strijkstok ziet er ook nog prima uit.
    Voorzichtig haalde ik hem eruit en legde hem tussen mijn schouder en kin en haalde de strijkstok zachtjes over de snaren heen, waarna ik even samentrok.
    Deze viool moest echt eventjes opnieuw gestemd worden.
    Al bezig met het bijstellen van de viool liep ik de gang weer op en boven aan de wenteltrap had ik het eindelijk allemaal voor elkaar gekregen.
    Het geluid dat nu de viool verliet was een harmonieuze toon, die zowel opgewekt als emotioneel opgevat kon worden.
    Ik sloot eventjes mijn ogen en speelde het eerste deuntje dat ik ooit geleerd had, het was een slaapliedje dat mijn kindermeisje me geleerd had en de noten weerklonken inderdaad aanlokkelijk slaperig in mijn oren, zo goed rolden de noten van de snaren af.
    Wauw.
    Weer legde ik de viool op mijn schouder en begon een vrolijker liedje te spelen waarvan de klanken de gangen wat meer leven in blies, het voelde bevredigend om dat zo te horen.
    Hopelijk zou ik hier een hoop mensen blij mee kunnen maken, want muziek is soms het beste medicijn.


    Credendo Vides

    Gwaine

    Al gauw na mijn klop werd de deur door Gaius open gedaan. 'Gwaine, waarmee kan ik je helpen?' vraag thij me terwijl hij me aankijkt.
    'Er zijn vele zieke burgers gezien in het dorp. Niet normaal gewoon hoeveel. Er moet nodig iets aan gedaan worden en ik moest van Uther vragen of u er naar kan gaan kijken.' Ik neem even een pauze en kijk Gaius dringend aan. 'Er is trouwens op het moment veel niet pluis. Ik weet niet of u het al gehoord hebt, maar ik heb ook trollen en een draak met mijn eigen ogen gezien. Camelot is weer in gevaar,' eindigde ik zachtjes. Ik zag namelijk in Gaius zijn vertrekken een voor mij onbekende jongeman zitten. Ik had hem ook nooit eerder in het dorp gezien, dus ik moest gewoon navraag doen aan Gaius.
    'Wie is die jongeman daar?,' vroeg ik hem zachtjes. 'Er is gewaarschuwd voor een onbekende en gevaarlijke bezoeker. Houdt hem alsjeblieft in de gaten.' Ondertussen hoor ik vage klanken van muziek mijn oren binnenkomen. Ik herkende het algauw als vioolmuziek. Zover ik wist waren er geen vioolspelers op het moment in het kasteel. Als ik klaar was bij Gaius zou ik zeker even een kijkje gaan nemen.


    Stenenlikker

    {ik ben vanaf morgen tot donderdag op vakantie en ik mag mijn laptop niet mee, dus misschien word het nog reageren via mijn Ipod maar ik denk het niet.
    Ligt er ook aan of het internet daar gratis en makkelijk bereikbaar is.}


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    {ik ben vanaf morgen tot donderdag op vakantie en ik mag mijn laptop niet mee, dus misschien word het nog reageren via mijn Ipod maar ik denk het niet.
    Ligt er ook aan of het internet daar gratis en makkelijk bereikbaar is.}


    [Ok, veel plezier!
    Ik reageer wat later met Gaius]

    [ bericht aangepast op 17 aug 2013 - 23:53 ]


    16 - 09 - '17

    [Morgen(vandaag) ga ik proberen wat te schrijven ^^ ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Oh, help, ik ben helemaal vergeten om hier te melden dat ik drie weken op vakantie was... Sorry, ik hoop dat jullie niet te veel vast zijn komen te zitten? Ik zal zo snel mogelijk weer wat posten]


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    (Vlahos went Papaoutai)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [xSunshineee > Cenation]


    16 - 09 - '17

    Gaius

    "Er zijn vele zieke burgers gezien in het dorp. Niet normaal gewoon hoeveel. Er moet nodig iets aan gedaan worden en ik moest van Uther vragen of u er naar kan gaan kijken." begint Gwaine meteen en kijkt me met zo'n blik aan dat het dringend is. Dit is de eerste keer in zoveel jaar dat er weer zoveel zieke mensen zijn. Ik knik. "Ik zal er zo meteen werk van gaan maken." Dit was misschien een goed moment om Rymus om hulp te vragen en hem wat bij te leren. "Er is trouwens op het moment veel niet pluis. Ik weet niet of u het al gehoord hebt, maar ik heb ook trollen en een draak met mijn eigen ogen gezien. Camelot is weer in gevaar." Ik kijk met grote ogen naar Gwaine. "Dit kan je toch niet menen?!" Ohjee, waar hangt Merlin weer uit? Ik zie hoe Gwaine achter me kijkt naar Rymus. "Wie is die jongeman daar?" vraagt hij. "Oh, dat is Rymus, hij wil arts worden." vertel ik. "Er is gewaarschuwd voor een onbekende en gevaarlijke bezoeker. Houdt hem alsjeblieft in de gaten." zegt Gwaine dan zachtjes. Een onbekende en gevaarlijke bezoeker he? Hmm toevallig ... Ik knik. "Natuurlijk." fluister ik. Als Rymus die onbekende en gevaarlijke bezoeker is moet ik zeker opletten en dan kan ik hem natuurlijk niet vragen me te helpen met het verzorgen van de burgers, hij zou hun wel eens wat aan kunnen doen. "Oh, voor je gaat, Gwaine. Als je Gwen en Merlin tegenkomt kan je hen dan vragen of ze me willen helpen met de zieke burgers, ik kom zo snel mogelijk!" Ik hoor opeens muziek, het klinkt als vioolmuziek, waar komt dat opeens vandaan? "Wat is dat?" vraag ik aan Gwaine.


    16 - 09 - '17