• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Papaoutai
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Cenation
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - xSunshineee
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Gawain
    Cenred - Gawain

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Cenation
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Papaoutai
    -

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Wrennah

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (xSunshineee) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 19 aug 2013 - 2:17 ]


    16 - 09 - '17

    [Hahahah kan ook ^-^ ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Morgause
    'Ik ga niet over de prijs van het stallen van uw paard. Daarvoor moet u bij de Stalmeester zijn. Ik ga alleen over de paarden,' zei de stalknecht beleefd. Ik hoorde zijn hoge stem. Een vrouw? Dat zag je niet vaak. Langzaam liet ik het geldzakje zakken. De geldstukken rinkelden. Als ik nu een spreuk zou gebruiken om haar stem te laten verdwijnen, zou iedereen weten dat ik in het kasteel was. De teugels in mijn hand bewogen constant. Mijn paard dribbelde onrustig heen en weer. 'Als u zo vriendelijk wilt zijn kunt u uw paard hier vastmaken. Ik zal goed voor hem zorgen.' Ik knikte en liep naar haar toe om haar de teugels te overhandigen. Het geldbundeltje verborg ik onder mijn cape. Zodra ik de teugels had losgelaten liep ik de stallen uit in de richting van het kasteel. Ik weet niet hoe snel nieuws hier de ronde ging. Ik hoopte niet te snel.


    I'm walking around and then I look down in my hand and where I usually have my cellphone, I just have a gun ~ Sam Tsui

    {Ik heb het begin voor mijn post met Cenred in mn boekje staan! Hoop dat ik m morgen kan posten....}


    Stenenlikker

    Eira
    Ik zag het geldbundeltje verdwijnen. Tja. Ik kreeg een prima loon en eten en onderdak zat bij mijn baan inbegrepen, dus ik was er niet echt op uit. Het paard bleef onrustig dribbelen. Ik pakte de teugels van hem aan en raakte per ongelijk zijn hand aan. Ik keek even en moest moeite doen niet terug te trekken. "Tot ziends, heer" zei ik beleefd. Het paard was nogsteeds aan het dribbelen. Ik wist niet waarom ik heer zei, maar dames reisden niet alleen. Ik hinkte met het paard naar de rand van de weide. Vreemd genoeg was het nu veel rustiger. Ik haalde het zadel van zijn rug en verwisselde het hoofdstel met een touwhalster. Daarna liet ik hem vrij met de andere paarden. Er was iets vreemds aan de gecapete bezoeker. Ik hinkte naar binnen en pakte een postduif. Met veel moeite kriebelde ik in het handschrift van een 4 jarige op een stukje perkament dat er een vreemde bezoeker in een cape aankwam en gooide de duif richting het kasteel. Hopelijk wist de koning het zo voor hij er was. Ik kon nog niet lang schrijven of lezen. Een van de kinderen die nu op school bij de monniken zat had het me geleerd. Sierlijk was het zeker niet, maar het was genoeg voor mij.


    Bowties were never Cooler

    Ewijn schreef:
    {Ik heb het begin voor mijn post met Cenred in mn boekje staan! Hoop dat ik m morgen kan posten....}


    {En je post met Gwaine ? (A) }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    (...)

    {En je post met Gwaine ? (A) }


    {Die komt zo snel mogelijk daarna :) Maar Cenred gaat even voor :P}


    Stenenlikker

    [Waar vind Gaius Eira?]


    16 - 09 - '17

    (Rymus is bij Gaius...)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Cenred

    Er was een eeuwigdurend duister. Een tijd vol onwetendheid en een tijd zonder besef. Waar was ik? Wie was ik? Ik wist het niet, maar er echt over nadenken kon ik ook niet. Alles wat was geweest, was voorbij. Er was niets in dat eeuwigdurend duister. Maar een keer doorbrak een lichtpuntje dat steeds groter werd, dat duister. Ik hoorde vaag iemand roepen, een naam riep hij. Het eerste beetje besef kwam weer terug, waardoor ik wist dat er geroepen werd. Na even verstond ik ook de naam die geroepen werd. 'Cenred, Cenred, kom terug naar de wereld van de levenden.' Cenred, een naam die mij bekend voorkwam. Nee, ik was die Cenred. Ik ging op het licht af, want ik wist dat het een bevrijding van deze eeuwige duisternis zou zijn. Mijn besef kwam steeds meer terug, nu zelfs ook herinneringen. Herinneringen van die man die ik was geweest.
    Ik opende mijn ogen en zag direct dat er een man voor mij zat. Al gauw zag ik ook dat ik in een bos was en op de vochtige bosgrond lag.
    'Welkom terug,' zei de man voor me.
    'Wat is er gebeurd?' vroeg ik, want alles was nog niet helemaal duidelijk voor me. Vooral waarom ik nu opeens weer leefde, al had ik een vermoeden dat die man daarmee te maken had.
    'Morgause heeft je laten doden door een van je eigen mannen. Al stond hij onder haar bevel, omdat zij hem onsterfelijk had gemaakt net zoals de rest van je leger. Alleen had jij er dus niet aan gedacht ook jezelf onsterfelijk te maken. Maar ik heb je terug geroepen om wraak op haar te nemen. En ik weet zeker dat ook jij naar wraak verlangt voor wat ze jou heeft aangedaan.' Het drong nu pas tot me door dat die besefloze duisternis de dood was geweest. En nu was ik aan hem ontsnapt.
    'Heb jij mij teruggebracht?' vroeg ik de man terwijl ik rechtop ging zitten. De man knikte van ja. En toen bedacht ik me, dat hij dat al eerder zelf gezegd had. Ik was er nog niet helemaal bij.
    'Ben jij bereid Morgause te doden?' vroeg de man daarna. Ondertussen had ik het vermoeden gekregen dat hij een druïde was. Wie anders zou mij terug naar het leven kunnen terughalen? Maar Morgause doden? Zeker dat ik dat wilde doen. Die heks had mij gedood! Nu was ik wel weer terug, maar ik was nog steeds berooft van mijn koninkrijk, mijn kasteel, mijn leger en al mijn andere bezittingen en ik wist dat het heel moeilijk zou zijn om dat alles weer terug te krijgen, zeker als Morgause nog leefde.
    'Ga dan naar Camelot,' zei de druïde. 'Morgause is haar wraak op Uther en zijn volk aan het botvieren en dus voor jou de uitstekende gelegenheid om haar te doden. Bied je diensten aan Uther aan en houdt Morgause goed in de gaten. Doodt haar wanneer je de kans krijgt.'
    'Wat? Mijn diensten aan Uther aanbieden? Dat nooit! Hij was mijn oude vijand en als hij mij ziet rondlopen wordt dat weer mijn dood.'
    'Je zult je haat voor Uther opzij moeten zetten. Ook ik haat hem, maar Morgause is op het moment het grootste probleem. Maar ik zal je kleding meegeven, waardoor je moeilijk herkent zult worden. Sowieso zou Uther nooit verwachten dat jij weer leeft en je diensten aan hem aanbiedt.' De druïde hielt woord en even later was ik gereed om naar Camelot te vertrekken. Hij had kleding en proviand voor me en ook nog een paard. Ik was zeker van plan om Morgause te doden, maar ik was niet van plan om Uther ongedeerd te laten.


    Stenenlikker

    [Oh, ik lees straks of morgen en reageer dan, ik ben echt druk ;s]


    16 - 09 - '17

    xSunshineee schreef:
    [Waar vind Gaius Eira?]

    [de stallen]


    Bowties were never Cooler

    Gwaine

    Terwijl ik naar de trappen liep keek ik nog even om of de anderen me volgde. Ze waren vlakbij me en ik hoorde de prinses iets aan een van haar schilknapen vragen. 'Haust, zou jij de paarden op stal willen zetten.' Ondertussen wees ze naar hun paarden, maar ook naar die van mij en Leon. 'Het zou aardig van je zijn als je die van hen ook op stal zet.'
    'Dank U, Milady. Ik hoop trouwens dat de draak nog niet te dicht genaderd is, anders weet ik niet zeker of iedereen het wel overleeft.' Ik wist dat draken dol op paarden waren en een extra mens kon er ook nog wel bij. En omdat ik alleen nog maar gebrul had gehoord, wist ik alleen dat de draak in de buurt was en niet waar hij precies was. Ik keek omhoog naar de hemel of ik nog iets kon zien. Niks te zien, gelukkig. Dat betekende dat Camelot nu nog niet tot doelwit was gekozen en ik hoorde nu ook even niks meer.
    Ik gaf de teugels van mijn paard aan de schildknaap en ondertussen was de prinses weer in gesprek geraakt met haar ridder, die zich niet bepaald op zijn gemak leek te voelen. Zij waren hier geloof ik niet eerder geweest en nu was Camelot ook nog eens in gevaar. Nee, dan geloofde ik wel dat hij zich niet op zijn gemakt voelde. Ik hoopte dat een ontvangst van Uther dat een beetje zou veranderen.
    De prinses duwde de deuren al open om naar binnen te gaan. Haar schildknaap was de paarden al aan het wegbrengen en ik zag hem net door de poort verdwijnen. Ik hoopte heel erg dat de draak Camelot nog even met rust zou laten.
    'Oké heer Gwaine, welke kant is de troonzaal op?' vroeg de prinses, mij uit mijn gedachten halend.
    'Volg mij maar,' zei ik en ik leidde ons gezelschap naar de vergaderzaal, waar Uther als het goed was zat. Eigenlijk zou de prinses in de troonzaal ontvangen worden, maar kennelijk was Uther niet helemaal op de hoogte van haar bezoek. Op een gegeven moment zag ik een bediende lopen en ik hield hem aan.
    'Weet je misschien waar de koning op het moment is?' vroeg ik hem.
    'Ik heb gehoord dat hij in de vergaderzaal is,' zei deze. Ik bedankte hem en leide de anderen naar de vergaderzaal, waar hij dus inderdaad bleek te zijn, zoals ik al dacht.


    Stenenlikker

    [Hoe kan Rymus bij Gaius zijn als hij door t kasteel loopt?]


    16 - 09 - '17

    [kwam hem tegen ;') ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    [Oh oeps, ik heb t nog niet terug gelezen dusja, stomme school ;s]


    16 - 09 - '17