• The adventures of Merlin



    Alles gaat zijn gewone gangetje in Camelot, iedereen denkt dat de rust eindelijk zal blijven zonder al te veel problemen te krijgen. Tot een virus uitbreekt en veel bewoners ziek worden. Maar het virus is niet alles, want Camelot wordt aangevallen door een gevaarlijke draak, een paar trollen die dingen in hun bezit willen krijgen en elfjes die er lief uitzien, maar in werkelijk helemaal niet zo lief zijn en mensen betoveren. Merlin wil er weer alles aan doen om Camelot te redden door stiekem zijn magische krachten te gebruiken. Gaius zorgt voor een medicijn voor het virus en Arthur trommelt zijn team weer op om te vechten. Morgana daarentegen stribbelt weer tegen en kiest voor het slechte door haar halfzus die haar steeds overhaalt aan de slechte kant te staan. Komt alles goed in Camelot? Of gaat alles zo slecht, dat er mensen zijn die hoop verliezen?




    Voor de mensen die de serie niet kennen. Je kan HIER even kijken voor info.

    Hoofdrollen:
    Merlin - Papaoutai
    Prins Arthur - ZiamStorason
    Gaius (hofarts) - Cenation
    King Uther Pendragon - Silversnow
    Lady Morgana - xSunshineee
    Guinevere (Gwen) - ZiamStorason
    Morgause (Morgana's halfzus) - Silversnow
    Gwaine - Gawain
    Cenred - Gawain

    Bewoners (+/- 5):
    - Martha Pinoira - 45 - Cenation
    - Eira - 15 - Stalknecht - KiliOfDurin
    - Princes Iyalle Gwedoline Yggdrasil - 20 - DreamerN
    - Rymus - 16 - Papaoutai
    -

    Andere rollen:
    Trol (leider)
    Draak - Draxeris - Ninuturu
    Elf (leider) - Gereserveerd door Wrennah

    Regels:
    Min. 5 regels
    Schelden, vloeken en ruzie maken alleen IC
    OOC [], (), {}, --, <>, ~~, etc.
    Geen vieze manieren
    Hou rekening met elkaar en speel je eigen rol(len)
    Naamsverandering doorgeven
    Alleen ik (xSunshineee) open nieuwe topics, tenzij ik anders vermeld

    Begin:
    Bewoners beginnen ziek te worden en sommige beweren rare wezens gezien te hebben. Zijn dit de elfjes en trollen?

    [ bericht aangepast op 19 aug 2013 - 2:17 ]


    16 - 09 - '17

    Rymus

    Het duurde een aantal seconden, maar uiteindelijk had de man mijn hand aangenomen. En zoals ik al verwachtte is het Gaius. Hij loopt naar een tafel in het vertrek en duwt een aantal dingetjes opzij, vervolgens wijst hij naar de stoel tegenover hem. "Ga zitten, Rymus." zegt hij als bevestiging dat ik mag gaan zitten. Rustig loop ik erheen en ga zitten op de stoel. Hoe lang ik dat geleden dat ik voor het laatst op een echte stoel heb gezeten? Vier, vijf volle maanden?
    " Wat te drinken, Rymus?" Ik schudde mijn hoofd maar zie dat Gaius al wat inschenkt. Ik neem het maar aan, wel zo beleefd.
    "Dus, wat brengt u hier, jongeman?" Ik kijk Gaius aan. "Alstublieft zeg geen u," zeg ik met een glimlachje. "Ik ben pas in mijn zestiende levensjaar bezig," grinnik ik en neem voor de beleefdheid maar een aantal slokken van het water.
    "Maar bent u vergeten waarom ik hierheen ben gekomen, Gaius?" vraag ik en kijk hem aan. Ik geef hem geen tijd om te antwoorden op mijn vraag. "Ik ben naar Camelot gekomen om van u hulp te krijgen met het leren van arts te worden," glimlach ik en strek mijn been even.
    "Kunt u mij helpen? Ik heb mijn knie geschaaft toen ik over een opgevallen boomstam wilde klimmen, het doet een beetje zeer," zeg ik en ik duw mijn broek wat omhoog zodat de schaafplek tevoorschijn komt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    {Wie onthaalt Iyalle eigenlijk als ze op Camelot aankomt ? XD }


    Credendo Vides

    Gaius

    "Alstublieft zeg geen u," zegt hij. Ik grinnik. "Gewoonte uit beleefdheid." zeg ik daarop. "Ik ben pas in mijn zestiende levensjaar bezig," Ik knik. "Hmm, best jong." Ik glimlach even klein. "Maar bent u vergeten waarom ik hierheen ben gekomen, Gaius?" Ik wou net mijn mond openen om hem te vertellen dat ik het even vergeten was, maar al snel antwoordt hij zelf op zijn eigen vraag. "Ik ben naar Camelot gekomen om van u hulp te krijgen met het leren van arts te worden," glimlacht hij. "Aha, nu weet ik weer!" zeg ik terwijl ik mijn vinger in de lucht steek. Ik ben met te veel dingen bezig dat ik wel eens wat vergeet, maar hoe kon ik dit vergeten? Ach, ik ben ook niet meer van de jongste he ... "Kunt u mij helpen? Ik heb mijn knie geschaaft toen ik over een opgevallen boomstam wilde klimmen, het doet een beetje zeer," zegt hij dan en duwt zijn broek wat omhoog zodat ik het kan zien. "Hmm, laat me even kijken." Ik sta op van mijn stoel, neem een krukje en plaats die naast hem. Ik neem zijn been voorzichtig vast en leg die op het krukje neer. Ik schuif mijn stoel dichter en ga zitten. Ik bekijk het schaafwondje even aandachtig. "Uhhu ... uhhu ..." is het enige wat uit mijn mond komt terwijl ik het bestudeer. "Hmm, ik zie het al ..." Ik sta met een zucht op en ga op zoek naar iets om het proper te maken. Ik neem een beetje water en een schoon doekje. Ik zet het op tafel neer en ga weer zitten. "Ik ga het even schoon maken." Ik dep het doekje in het water en veeg de wond schoon. "En nu even nog dat pakken ..." mompel ik in mezelf en sta weer op. Ik neem wat om de wond te ontsmetten. Ik zet het neer op tafel en ga weer zitten. "Dit kan even prikken." Ik gooi het goedje op een doekje en dep het een paar keer op de wonde. "Zo, dat ziet er beter uit, ik zal er even wat rond doen." Ik sta weer op om een verband te pakken en het vervolgens rond zijn knie te wikkelen. "Klaar." Ik ruim het water, het middel voor ontsmetting en doekjes even op en ga dan weer zitten.


    16 - 09 - '17

    DreamerN schreef:
    {Wie onthaalt Iyalle eigenlijk als ze op Camelot aankomt ? XD }


    [Euhm, geen idee, volgens mij was Gwen op dit moment bij Morgana, anders liet ik haar even naar buiten komen. Ik zal kijken of ik er nog een rol kan bijnemen]

    [Hmm er is niet veel over, de rest reageert niet en als ik Merlin moet zijn zal ik de helft van de tijd tegen mezelf moeten praten aangezien ik ook Gaius ben en Merlin daar heel erg veel bij is]

    [ bericht aangepast op 20 mei 2013 - 0:15 ]


    16 - 09 - '17

    {Anders moet de rest weer even wakker gepoked worden XD }


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    {Anders moet de rest weer even wakker gepoked worden XD }


    [Helpt niet zo heel veel ;s]


    16 - 09 - '17

    Rymus

    Gaius bekeek het meteen en mompelde een aantal dingetjes in zichzelf. Nog altijd staat er een glimlach op kijn gezicht. Toch trekt deze snel weg als Gaiusnhet gaat ontsmetten. Hij meldde me netjes als hij het ging schoonmaken.
    "Dit kan even prikken," Ik knik en bijt op mijn kiezen als hij het ontsmettigsmiddel erop dept. Ik zucht opgelucht wanneer Gaius klaar is, nu is het tenminste vrij van bacteriën. Ik kan nu echt geen infecties veroorloven.
    "Zo, dat ziet er beter ui, ik zal er even wat rond doen," ik knik en Gaius pakt wat verband, hij bind het om mijn knie en maakt het vast. "Klaar," zegt hij en ik glimlach. Zo, een zorg minder, een echte zorg was het niet maar het irriteerde me wel. Met een glimlach neem ik mijn been terug en doe mijn broek weer naar beneden.
    "Dank u, Gaius," zeg ik en ik knik even naar de man. Ik kijk wat rond, Merlin heb ik nog niet gezien hier. Hij zal wel ergens rondlopen. Niet dat ik veel van hem moet hebben, maar ik zou graag eens met hdm mee willen naar de prins, ik heb begrepen dat hij zijn diende is, dus hoe kom je dichter bij de koning? Makkelijk, gewoon met de prins zijn diende mee naar de prins gaan. Er komt een kleine grijns op mijn gezicht als ik eraan denk. Al snel verdwijnt hij weer en kijk ik naar Gaius.
    "Zou ik eens in een paar van die boeken mogen kijken?" Vraag ik en wijs naar een paar boeken die Gaius voor mij opzij had geschoven om plek te maken.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Gaius

    Ik kijk even naar de jongeman die glimlacht en zijn broek weer naar beneden doet. "Dank u, Gaius." bedankt hij me. Ik knik glimlachend. "Geen dank." Ik kijk naar hoe hij even rondkijkt en blijkt na te denken. Op een gegeven moment begint hij zomaar te grijnzen, best raar, of is het zo een leuk binnenpretje? Ik kuch zachtjes en blijf de jongeman aankijken. Al snel verdwijnt zijn grijns als hij me weer aankijkt. "Zou ik eens in een paar van die boeken mogen kijken?" vraagt hij dan en wijst naar een paar boeken die aan de kant liggen. Ik kijk hem even met opgetrokken wenkbrauwen aan en grinnik dan. "Dat, jongeman." begin ik terwijl ik mijn hand op de stapel boeken leg. "Is niets voor jou." Ik knipoog naar hem en besluit de boeken bij de andere boeken in de kast te steken. "Om te beginnen ga ik je echt niet alles uit een boek laten lezen." zeg ik terwijl ik de boeken opberg. Op de één of andere manier geeft deze jongeman mij een raar gevoel, een gevoel alsof hij niet helemaal te vertrouwen is, vooral door die grijns begin ik te twijfelen. Zou hij wel echt arts willen worden? Ik twijfel echt. Ik ga weer zitten op de stoel als de boeken opgeborgen zijn. "Je leert niet alles uit een boek weet je? Je hebt ook je hoofd nodig en gevoel." ga ik verder.


    16 - 09 - '17

    {I'm still alive!!
    Nee, sorry, was dit weekend weg en geloof ik vergeten te melden. Ik zal zo snel mogelijk een stukje schrijven, maar het kan nog even duren... Moet nog veel doen voor school :(}


    Stenenlikker

    {anders kan Gwaine Iyalle opvangen wanneer ze aankomt, hebben we allebei direct iemand om tegen te praten (: }


    Credendo Vides

    [ik ben er nog :) ik wacht gewoon tot het moment van de aanval en blabla]


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Ninuturu schreef:
    [ik ben er nog :) ik wacht gewoon tot het moment van de aanval en blabla]


    [Je hoeft niet te lang meer wachten hoor (:]


    16 - 09 - '17

    [awesome]


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    {Ik heb het begin van een stukje in mijn schrijfboekje staan, maar ik kan pas morgen reageren.
    En ik moet eigenlijk ook nog even bijlezen :S Maar Gwaine gaat opweg zijn om camelot voor de draak te waarschuwen}


    Stenenlikker

    [Omdat Gwen blijkbaar niet meer reageert wil ik Morgana wel naar buiten laten komen en Iyalle laten ontmoeten fzo?]


    16 - 09 - '17