• Een groep jongeren (16 – 24 jaar), die voor hun beroep schrijven, worden bij elkaar gezet in één huis. Er zijn camera’s in het huis geplaatst, het kan 24/7 online worden gevolgd. Het groepje krijgt de hele dag de kans om te schrijven, maar er is per week één challenge. De bewoners moeten dan bijvoorbeeld binnen drie uur iets schrijven. Ze hebben maar twee uur per dag internet, meer niet.
    Elke bewoner heeft een eigen werkkamer, die 24/7 beschikbaar is. De slaapkamer delen ze, net als de keuken, woonkamer en badkamer. Ook is er een kleine opslagkamer voor papier, blocnotes, pennen, potloden en al dat soort bureauartikelen. Voor de songwriters staan er in de werkkamers verschillende instrumenten.


    One Direction bestaat wel



    Personage
    Jongens

    Harry Styles - songwriter - Dinaggo
    Liam Payne - songwriter - Brookie
    Louis Tomlinson - songwriter - Realist
    Niall Horan - songwriter - kusjeAxel
    Zayn Malik - songwriter - cionegreen
    Nathaniel Henry Beaufort - songwriter* - Delevigne
    Edward Kye Rodriquez - scriptwriter/acteur - Mygash
    Douglas Booth - songwriter/acteur - Realist

    Meisjes
    Mackenzie Lou Arretez - schrijfster/journalist - Curlies
    Abigail Irene Ellison- songwriter * - xClove
    Penelope Charlotte Stone - scriptwriter/actrice * - Pebble

    * mag een beroemd persoon zijn

    Regels:
    - Géén oneliners. Probeer een stukje van ongeveer vijf regels te schrijven.
    - Maximaal tweepersonages per persoon, maar dan wel 1 jongen en 1 meisje. Geen andere combinaties
    - Reserveren mag
    - Probeer zo weinig off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    - Meld het even als je voor minimaal vijf dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij, het liefst via privébericht.

    nieuwe foto nodig van het huis, de link deed het niet meer!
    Als je ideeën hebt over hoe de kamers er uit zien, stuur een foto! (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2013 - 14:16 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Liam James Payne

    'Negenentwintig Augustus word ik twintig. Maar dat zelfde jaar wordt Louis tweeëntwintig, een troost' grinnikte ik. 'Hé! Met oud zijn is niks mis mee. Minder problemen' lachte ik, terwijl ik mijn handen op Mackenzie's onderbenen legde en haar zo optilde. Ik begon langzaam rondjes te draaien en dacht na. Hm, als jij zelf dertig bent, en je kind is tien...


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik grinnikte en keek Liam aan. ''Oké.. Daar heb je wel gelijk in ja. Maar dan wordt het leven juist saaier, vind je ook niet?'' glimlachte ik. ''Ik wil weer terug naar het leven waar ik nog zestien was en onschuldig.'' mompelde ik. ''Even tellen.. Als ons kind negentien is. Dan.. dan zijn wij.. Negenendertig?! Nee! Dat is echt oud.'' riep ik. Oké, ik dacht teveel na. Teveel over de toekomst. En dat wilde ik niet. Ik murmelde wat dat ik niet oud wilde worden en grinnikte weer.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Oh, Mackenzie! Dat is hartstikke jong vergeleken met andere ouders. Als hun kind negentien is, dan zijn hun iets van vijftig ofzo' lachte ik. 'Mmh. Anders laten we ons invriezen en kijken hoe het in het jaar 6830 is' gniffelde ik en ik drukte een kus op Mackenzie's mond. 'Tegen die tijd dat we oud, bejaard en grijs zijn, dan hebben we wel alles gehad' stelde ik haar gerust. Ik stopte met draaien en keek naar de keuken. 'Penelope, Douglas? Hebben jullie de opdracht doorgekregen?' vroeg ik.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    ''Oké, maar vergeleken met nu is het héél oud.'' lachte ik. ''Jawh, maar alsnog.'' zuchtte ik. Ik deed mijn pumps weer aan, waardoor ik al ietsje groter werd. Grijnzend liep ik weer naar Liam en kuste hem even kort op zijn mond. Mijn blik vestigde zich op Penelope en Douglas.. Douglas.. Booth! Toch? Die gast die met Miley Cyrus speelt. Ik bekeek het script die op de keukenblad lag. ''Romeo en Juliet. Klassieker.'' glimlachte ik. ''Mooie teksten. Shakespeare is een genie.'' glimlachte ik weer.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Penelope Charlotte Stone.
    Nog voordat Douglas antwoord kon geven had ik het kopje van de tafel gepakt en nieuwe koffie gemaakt. Ik zette net het kopje voor zijn neus toen ik Liam hoorde. Ik liep de woonkamer in, waar Mackenzie en Liam zaten. 'Sorry, wat zei je?' vroeg ik, aangezien ik hem niet verstaan had. Ik gooide mijn haar over één schouder en keek hem aan. 'En is dat van die roddels eigenlijk waar? Mackenzie, ben je zwanger van Liam?' Nieuwsgierig keek ik de twee aan.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik knikte op de vraag van Penelope. "Dat klopt ja, ook al weten we het pas sinds vanochtend." Lachte ik. Ik keek Liam aan en grijnsde. "De opdracht is van een lied een andere versie te maken." Glimlachte ik breed. Ik stond op en keek naar Penelope. "Auditie? Shakespeare? Hij is een genie." Grijnsde ik.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Hm, dat is waar' knikte ik. 'Ik ga even naar boven, naar Niall' melde ik en ik drukte snel een kus op Mackenzie's lippen. Daarna liep ik naar boven en plofte neer op Niall's bed. Ik schudde hem door elkaar en zuchtte. 'Nialler? Wakker worden' probeerde ik. Geen reactie. Na twee minuten proberen, meppen en trekken werd ie nog niet wakker. Een grinnik verliet mijn mond.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Penelope Charlotte Stone.
    Verbaast keek ik ze aan. Mackenzie was echt zwanger. Persoonlijk vond ik de twee veel te jong om ouders te worden, maar ze zagen er allebei behoorlijk vrolijk uit, dus ik glimlachte breed naar ze, voordat ik ze allebei een knuffel gaf. 'Gefeliciteerd!' Daarna drong het pas door wat de opdracht was. Shit. Ik was niet heel muzikaal, het enige wat ik kon was piano spelen en een beetje gitaar, maar daar hield het dan ook echt mee op. 'Uhm, oké,' mompelde ik toen, voordat ik even naar hun knikte en weer terug naar de keuken liep, waar ik de opdracht aan Douglas vertelde.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Dinaggo schreef:
    Harry Styles.
    'Ik heb het wel gelezen, maar ik wil dan wel alles meemaken. En niet alleen zes maanden.' Ik trok een pruillipje. 'Ja, kan dat niet dan?' Lachend keek ik haar aan. 'Inderdaad, allemaal veels te mooi om waar te zijn eigenlijk...' Ik knikte toen Mackenzie op stond en wegliep en ging weer tegen Louis aanliggen. Die nu inmiddels ook wakker geworden was. Ik knikte. 'Hm, je hebt gelijk. Wat lijkt het me mooi om een kindje te hebben...'


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Liam James Payne

    Oke, Niall was niet wakker te krijgen. Met een zucht liep ik naar de muziekkamer, pakte een gitaar, deed de deur op een kier en begon te spelen. Het waren de noten uit Truly, Madly, Deeply. Een liedje uit Take Me Home. Met een glimlach begon ik te zingen. Het kon me op dit moment niks schelen of iemand het hoorde of niet. Ik hield van dit liedje. Eigenlijk vond ik heel Take Me Home mooi, hij was geslaagd.

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 12:01 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Mackenzie Lou Arretez

    Zuchtend liep ik naar boven en sloot mijn iPhone aan met de boxen die ik bij me had. 'Nobody's Perfect' van Jessie J. Hard begon ik mee te zingen, hopend dat niemand me zou horen. Oké, dat was haast onmogelijk, maar ach ja. Ik mocht wel af en toe blij en hyper zijn. Anders was het leven zo saai.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    Ik moest lachen om Mackenzie die ik hoorde zingen. Ik liep de muziekkamer uit, nogsteeds met de gitaar in mijn handen. 'Je zingt ook zo zacht, hé' grijnsde ik naar haar. 'Vanwaar zo vrolijk?' vroeg ik met opgetrokken wenkbrauwen, Ik zette de gitaar terug en keek weer naar Mackenzie.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [Oke ik had het nogal erg druk, ik ben bijgepraat, dus ik doe weer mee!]

    Niall James Horan
    Slapen deed ik het liefst, vooral wanneer iedereen al wakker was, ik was gemeen. Op het moment dat de deur dicht was, werd ik wakker. Mopperend opende ik mijn ogen en bekeek de kamer rond. Ik zat nog in gedachten, mijn lievelingslied? Dit is totaal niet eerlijk, ik heb zoveel lievelingsliedjes. En alle artiesten hebben wel een leuk liedje, dit is niet leuk meer. Ik schoot in een beige broek en een rode trui en mijn favoriete sneakers en baande me een weg naar beneden. Sommige mensen deden nogal raar de laatste tijd en ik wist niet waarom. Mij werd niets verteld, maar daar dealde ik wel mee. Meteen liep ik door naar de keuken en besloot alle kastjes af te zoeken. Meteen pakte ik wat koekjes en besloot het daarmee te doen, koekjes in de ochtend kan gewoon. Zuchtend lied ik me op de bank vallen, een liedje..


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Mackenzie Lou Arretez

    Ik keek Liam verontwaardigd aan en tuitte mijn lippen. Daarna zette ik de muziek wat zachter en ging dichtbij hem staan. "Je maakt een grapje, toch?" Lachte ik. "Omdat ik het recht heb om blij en hyper te zijn." Glimlachte ik breed. Ik zuchtte even en rende naar mijn bed om daar neer te ploffen.


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Doe je best' lachte ik en ik liep naar beneden. Daar zag ik Niall zitten en glimlachte breed. 'Hé Niall' grijnsde ik naar hem en ik ging naast hem zitten. 'Jij slaapt ook door' merkte ik op en ik bekeek hem goed. 'Is er iets?' vroeg ik voorzichtig. Of Niall was moe, of er was iets met hem. Ik ging er van uit van het eerste.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."