• Een groep jongeren (16 – 24 jaar), die voor hun beroep schrijven, worden bij elkaar gezet in één huis. Er zijn camera’s in het huis geplaatst, het kan 24/7 online worden gevolgd. Het groepje krijgt de hele dag de kans om te schrijven, maar er is per week één challenge. De bewoners moeten dan bijvoorbeeld binnen drie uur iets schrijven. Ze hebben maar twee uur per dag internet, meer niet.
    Elke bewoner heeft een eigen werkkamer, die 24/7 beschikbaar is. De slaapkamer delen ze, net als de keuken, woonkamer en badkamer. Ook is er een kleine opslagkamer voor papier, blocnotes, pennen, potloden en al dat soort bureauartikelen. Voor de songwriters staan er in de werkkamers verschillende instrumenten.


    One Direction bestaat wel



    Personage
    Jongens

    Harry Styles - songwriter - Dinaggo
    Liam Payne - songwriter - Brookie
    Louis Tomlinson - songwriter - Realist
    Niall Horan - songwriter - kusjeAxel
    Zayn Malik - songwriter - cionegreen
    Nathaniel Henry Beaufort - songwriter* - Delevigne
    Edward Kye Rodriquez - scriptwriter/acteur - Mygash
    Douglas Booth - songwriter/acteur - Realist

    Meisjes
    Mackenzie Lou Arretez - schrijfster/journalist - Curlies
    Abigail Irene Ellison- songwriter * - xClove
    Penelope Charlotte Stone - scriptwriter/actrice * - Pebble

    * mag een beroemd persoon zijn

    Regels:
    - Géén oneliners. Probeer een stukje van ongeveer vijf regels te schrijven.
    - Maximaal tweepersonages per persoon, maar dan wel 1 jongen en 1 meisje. Geen andere combinaties
    - Reserveren mag
    - Probeer zo weinig off-topic te gaan. Als je wel off-topic gaat, zet het tussen haakjes; ( ), { } of [ ].
    - Meld het even als je voor minimaal vijf dagen niet kunt reageren.
    - Bij vragen kan er contact op worden genomen met mij, het liefst via privébericht.

    nieuwe foto nodig van het huis, de link deed het niet meer!
    Als je ideeën hebt over hoe de kamers er uit zien, stuur een foto! (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 2013 - 14:16 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Niall James Horan
    Uit het niets kwam Liam opeens aangelopen. "Hé Niall" kwam hij er grijnzend bij zitten. "Jij slaapt ook door" kwam er nog bij. Even mompelde ik wat, maar daarna nam de vrolijkheid mij weer over. "Ja, moe moe moe, ik werd wakker van iemand die mijn kamer inkwam en toen kon ik niet meer slapen." gaapte ik erbij en nam een hap van m'n koekjes. Tot verbazing was het halve pak alweer leeg. Nou dat word dus geen koekjes voor de rest en at weer vrolijk door. "Hier hangt ook een aparte sfeer." zei ik er maar achteraan. Ik was te nieuwsgierig.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Liam James Payne

    'Oh, dus Zayn heeft het je niet verteld?' vroeg ik. Nogsteeds was het een schok, maar ik was zo blij. Mens, het was raar om het te zeggen. 'Mackenzie is zwanger van mij. Ik word vader' vertelde ik met een waterig glimlachje. Nu werd ik letterlijk het vader figuur. Mijn grootste nieuwsgierigheid ging uit naar wat het werd. Mij maakte het niks uit of het nou een jongen werd, of een meisje.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Niall James Horan
    "Oh, dus Zayn heeft het je niet verteld?" vroeg Liam. Nu begon mijn nieuwsgierigheid een nog grotere rol te spelen. "Mackenzie is zwanger van mij. Ik word vader" zei Liam vrolijk. Wat werd wat?! Zonder na te denken liet ik me koekjes vallen en zelfs degene die ik net in mijn mond wilde doen. Droom ik? Ja, nee wacht dat doe ik niet, ik eet nooit koekjes in m'n droom. Hoe kon Liam dit aandoen? Oke ik weet dat hij Danielle half vergeten is, maar dit? Zelfs dit had ik van Liam niet verwacht en Mackenzie was het eerste meisje wat echt indruk op mij had gemaakt. Ik wist niks meer te zeggen tegen Liam of uberhaupt iets te kunnen zeggen.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Liam James Payne

    'Niall?' vroeg ik, terwijl ik met mijn hand voor zijn ogen zwaaide. Nu wist ik dat Niall dit niet had verwacht, toen hij zijn koekjes liet vallen. Hij deed dat nooit. Hij vatte het erger op dan de anderen. 'Oh' mompelde ik. 'Ben je niet blij voor me?' vroeg ik zacht. Bij mijn beste vriend kon er geen eens een gefeliciteerd van af. Geweldig. 'Als je teleurgesteld ben, dan kan je dat ook gewoon zeggen, Niall. Ik bijt niet' mompelde ik en mijn grijns verdween in één klap. Mijn ouders hadden het goed opgevat. Mackenzie's ouders waren blij. Harry en Louis waren blij voor ons. Zayn ook, en Zayn was wel de laatste die blij zou zijn. Maar Niall niet?

    [ bericht aangepast op 30 dec 2012 - 20:52 ]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Niall James Horan
    Wat moest ik hier nou van denken? "Ben je niet blij voor me?" vroeg Liam onzeker en ik keek naar hem op. De teleurstelling was duidelijk in zijn ogen te zien en het was zelfs te voelen. "Tuurlijk ben ik blij voor je! Dit was gewoon niet wat ik had verwacht. Eerder Harry." gooide ik er snel achteraan. Ik kon niet tegen Liam vertellen dat ik Mackenzie leuk vind, maar ik kan nooit echt goed liegen, vooral niet tegen Liam. Dit was maar een leugen om eigen bestwil en ik zal het nog wel eens vertellen. Als Liam vader word, dan moet ik daar maar mee dealen, gok ik. Ergens, ergens hoopte ik zo dat Danielle opeens weer in zijn leven kwam. Wat ben ik een slechte beste vriend.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    (Nawh. Arme Niall.. Dat is zo schattig^^)


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Liam James Payne

    'Niall. Kijk me aan' beviel ik hem. Ik keek recht in zijn ogen. Dit keer niet teleurgesteld maar bezorgd. 'Je kan me alles zeggen. Wat is er nou?' vroeg ik hem. 'Ik smeek het je, Niall. Wat is er?' vroeg ik hem, met smekende ogen. Met grote puppy ogen keek ik hem aan.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    (Poor Niall)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    [Laat Niall het vertellen. Liam wilt kwaad worden o-o]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Niall James Horan
    "Je kan me alles zeggen. Wat is er nou?" begon Liam. Er kwam meer dat voelde ik. "Ik smeek het je, Niall. Wat is er?" en dat hakte erin. Ik wilde niet Liam's geluk afpakken, eindelijk nadat Danielle hem had gedumpt. Het was hard voor Liam en hij verdiende een kind. Aan de andere kant wist ik niet wat ik moest doen, ik had altijd voor iemand anders geluk gekozen en alle andere lads hadden al een vriendin gehad. Waar bleef ik? Nooit vond ik het juiste meisje, nu ik die had gevonden had ze sex gehad met Liam en was ze zwanger. Damn, Liam stelde een vraag. Wat moest ik nou? Ik kan dit. "Het is niets, ik zat me alleen te denken. Nu je een vader word, blijf je wel in de band toch?" smeekte ik met puppyogen. Dan maar zo, Liam hoefde niet ongelukkig te worden, niet door mijn gevoelens.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Liam James Payne

    'Wat? Natuurlijk wel! Ben je gek? Ik laat jullie toch niet in de steek' zei ik gelijk, 'Niall? Weet je, het ergste is nog dat Danielle mee steeds belt' mompelde ik. Ik keek naar onder en zuchtte. Mijn gevoel voor Danielle was weg, maar ze bleef maar bellen. Het lijkt nu net op Taken. 'Trouwens. Hoe is het met Olivia? Het laatst dat ik haar gezien heb is dat jullie de hele tijd met elkaar bezig waren' grinnikte ik. Niall zou nog wel het perfecte meisje vinden.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [OKE AHAHAHAHHAHAH ik voel me echt dom ik heb teveel gemist want Niall trok veel met Olivia op :ssssss blond for live]


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    [Ghehe]


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    [Oke sorry DDD: nouja Niall komt er over heen. Niall is koel]

    Niall James Horan
    Een zucht verliet mijn mond. Iemand die vader word, zal nooit een meisje opgeven. Daar is Liam te lief voor. Hij is perfect. "Wat? Natuurlijk wel! Ben je gek?" dit liet mij glimlachen. Nonchalant haalde ik mijn schouders op, maar grinnikte ook eventjes. Hij bleef, perfect. Ik kon zijn tips nog goed gebruiken. "Trouwens. Hoe is het met Olivia? Het laatst dat ik haar gezien heb is dat jullie de hele tijd met elkaar bezig waren" grijnsde hij. "Nu je het zegt, ik moet even sociaal gaan doen Leeyum." grinnikte ik. Snel raapte ik de koekjes op, hoe kon ik zolang nou niet eten? Ik propte een koekje in Liam's mond. "Surprise!" grinnikte ik en stond snel op. "Heb jij Olivia gezien trouwens?" vroeg ik nog snel. Geen zin om het hele huis door te zoeken. Daar was het te groot voor.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    (Ik wou net een ruzie xd *kijkt met puppyoogjes* omdat ik me verveel..)


    I don't want you to die, I want you to suffer.