• House of Nightmares, hét nieuwe realityprogramma van het jaar. Acht mensen, vier jongens en vier meisjes, gaan het grote oude huis in om daar geconfronteerd te worden door hun grootste nachtmerries in de hoop te winnen. Wat ze niet weten is dat zodra ze het huis binnen zijn gegaan en de deur achter hun sluit, alle connectie met de buitenwereld verloren gaat. Maar dat was niet het orginele plan. De wezens die in dit oude huis wonen nemen de controle over. Nu is het een zaak van overleven geworden.

De regels:
    - Geen ruzie OOC.
    - 16+ is toegestaan.
    - Niet moorden zonder toestemming.
    - Als je niet meer reageert, vermoorden we je karakter.
    - Alleen ik, DarkSavior en Rechazame openen nieuwe topics.
    - Geen one-liners, minimaal 5 regels. Als je dat niet doet, krijg je echt een waarschuwing.
    - Geen perfecte karakters die zich uit elke situatie kunnen redden etc.

Rollen:

Meisjes:
    - Dahlia Evangeline Orellana ~ Rechazame
    - Rikki Madeleine Beck ~ Assassin
    - Katherine Sarah Gray ~ Broadfields
    - Niamh Raine Pierce ~ Frey

Jongens:
    - Matthew Freeman ~ InOblivion
    - Sal Levine ~ Kaien
    - Caleb Nathaniël Riverson ~ Sirens
    - Nathaniel Carter ~ Rizzoli

Wezens:
    - Nightshade/Darren Shade ~ DarkSavior
    - Parthenope ~ CottonCloud
    - Amartistus/Amy Jackson ~ RememberYoux
    - Ayaki ~ Ivan

Even een kleine beschrijving van het huis:
    Het huis heeft in totaal vijf verdiepingen. De kelder, de begane grond, de eerste verdieping, de tweede verdieping en een zolder. Daarbij is er nog een achtertuin met een veranda waar je kan zitten. De tuin zelf is overwoekerd en er staat een hoge muur omheen. De achterdeur is dan ook de enige buitendeur die niet op slot is.
    De kelder is een donkere ruimte die amper verlicht word. Het is er net een doolhof met gangetjes en opgestapelde dozen. Er gaat een trap heen en bovenaan die trap zit een deur.
    Op de begane grond is alles een stuk normaler. Er is een keuken, een eetkamer, een huiskamer en een wc. In de hal is er een trap die naar boven leid. Er zijn verder geen tv's of radio's aanwezig. Ook is er geen Wi-Fi.
    Op de eerste verdieping slapen de kandidaten. Ze hebben allemaal een identieke slaapkamer met een kleine badkamer eraan. Het bevat een groot, houten bed, een kledingkast en een kaptafel. De badkamer heeft een wc en een kleine douche. Er is maar een beperkte hoeveelheid warm water.
    De tweede verdieping heeft ook allemaal kamers. Deze bevatten schilderijen, portretten, oude stoffige meubels met lakens erover heen, alles wat je je maar kan bedenken. Het is geen fijne omgeving.
    Op de zolder is geen licht en ook geen ramen. Daar kan je ook niet zien wat voor vreselijks zich daar bevind.
    Er zijn maar weinig stopcontacten in het huis. Die heb je ook niet nodig want telefoos, laptops, tablets etc. zijn dan ook niet toegestaan. Er is wel gewoon electriciteit.

Rollentopic

Your make-up is terrible

Sal Levine

'Ik weet het niet,' zei ze iets verrast. 'Het is gewoon zo, altijd geweest. Misschien omdat het nooit heb geprobeerd tegen te houden denk ik.' Ze haalde haar schouders lichtjes op en schrok ervan toen ze mij voorzichtig maar stevig omhelsde.
    'Niemand zou dat mogen meemaken,' zei ze zacht en ze liet mij toen weer los. Ik keek haar aan en vroeg me af waar dat vandaan kwam. Zo onverwachts en zo vreemd, maar het was ook.. Leuk.. Was dat het goede woord? Volgens mij niet.. Eerder lief, volgens mij klopte dat wel. Een glimlachje verscheen op mijn gezicht.
    'Dat is lief van je om te zeggen,' zei ik met hetzelfde glimlachje. 'Maar even op het eerste wat je zei. Ik heb ook nog nooit geprobeerd om het tegen te houden. Het gebeurde gewoon. Ik begon met alleen een capuchon op doen voor het litteken. Kinderen uit mijn klas wouden niet meer met mij spelen om die litteken. Eerst nog wel, ze vonden het cool of zo.. Een litteken was cool. Het had zo'n uitstraling dat je iets stoers had gedaan. Ik probeerde dat in te beelden dat ik ook daadwerkelijk iets stoers had gedaan, maar het was dus eigenlijk niet zo. Het litteken werd erger, lelijker en enger. Ze wouden niet meer met mij spelen en het inbeelden van iets stoers doen werkte niet meer. Op de één of ander manier werd mijn blik gewoon leger en leger door de reacties van anderen en door elke keer die mes gewoon weer vlak bij mijn gezicht te zien. Ik denk dat het zo kwam.. Ik weet het niet precies.'

Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

Rikki Madeleine Beck

"Dat is lief van je om te zeggen." zegt hij met hetzelfde glimlachje als daarnet op zijn gezicht verschenen was, nadat ik hem had geknuffeld. "Maar even op het eerste wat je zei. Ik heb ook nog nooit geprobeerd om het tegen te houden. Het gebeurde gewoon. Ik begon met alleen een capuchon op doen voor het litteken. Kinderen uit mijn klas wouden niet meer met mij spelen om die litteken. Eerst nog wel, ze vonden het cool of zo.. Een litteken was cool. Het had zo'n uitstraling dat je iets stoers had gedaan. Ik probeerde dat in te beelden dat ik ook daadwerkelijk iets stoers had gedaan, maar het was dus eigenlijk niet zo. Het litteken werd erger, lelijker en enger. Ze wouden niet meer met mij spelen en het inbeelden van iets stoers doen werkte niet meer. Op de één of ander manier werd mijn blik gewoon leger en leger door de reacties van anderen en door elke keer die mes gewoon weer vlak bij mijn gezicht te zien. Ik denk dat het zo kwam.. Ik weet het niet precies." vertelt hij.
    Mijn uitdrukking door de loop van het verhaal heen gaat van begrijpend naar afgrijzen. Geen afgrijzen voor Sal maar voor de onbedoelde hardheid van kinderen en het sadisme van zijn ouders. Ik schud langzaam mijn hoofd en het duurt even voordat er ook iets zinnigs uit mij wilt komen, tot mijn eigen gedachte op orde zijn.
    "Jezus, je hebt vast genoeg tijd gehad om dat uit te denken. Ik begrijp je volkomen denk ik." zeg ik zacht, haast fluisterend omdat ik bang ben dat ik mijn stem verlies. "Hoe lang ben je eigenlijk bij je uh.. ouders gebleven?" Ik zou ze het liefst een andere, verschikkelijke naam geven maar het lijkt me op de één of andere manier gewoon ongepast om te doen. Ik slik eens terwijl ik het afgrijzen uit mijn ogen probeer te wissen. Soms zijn die lege ogen wel handig, bedenk ik me.

Your make-up is terrible

[Ik ben benieuwd naar je reactie Ivan, wedden dat die nog 10x zo lang word als mijn post? xd]

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

Haha vast niet :] Maar ik zal wel een paar regels nodig hebben om te zeggen wat ik kwijt wil :].
    Aight, ik ga maar es schrijven.

No growth of the heart is ever a waste

Ayaki.

Het blijft even stil.
    'Ik snap waarmee je moet omgaan en zeker in deze fase zal dat voor jou erg moeilijk zijn,' start hij zijn dialoog. Net wat ik dacht. Mijn vermoedens over dat de eerste fase van vampirisme nogal eens problematisch kunnen worden zijn bevestigd.
    'Je hebt gelukkig zelf al door dat hij nog in je geest zit en nog steeds invloed op je heeft, hoewel deze invloed wel erg verminderd is.'
    'Ja,' zeg ik enkel. Hij begint met ijsberen, duidelijk aan het nadenken wat het beste is in mijn geval. Als ik het antwoord wist, had ik er zelf wat aan gedaan. Wellicht zijn het juist dit soort gevallen waar ik een mentor bij nodig heb.
    Dan komt hij tot stilstand, wendt zich tot mij en begint te praten over mijn gedachten en de acties daarop van de ware ik. Ik zwijg even en knik dan. De waarheid is dat ikzelf niet meer goed weet wie de ware ik is. Misschien.. is dit wel het moment om het uit te zoeken.
    'En anders zal ik je moeten hypnotiseren en dwingen terug te gaan maar de persoon die je was voordat hij in je zat, maar ik denk dat dat te ver zou gaan. Dat je teveel van je persoonlijkheid zou verliezen die je in de loop van de jaren heb opgebouwd. Je verliest hem natuurlijk, maar je moet alle emotionele ellende nog eens door en ik weet niet of dat handig is.'
    Mijn ogen vergroten zich even, blijven wat langer dan noodzakelijk op hem rusten. Terugkeren.. naar de persoon die ik ooit was. Het klinkt.. aanlokkelijk. Nee. Nee, Ayaki. Je hebt dit pad gekozen. Als ik terug zou keren naar het kind dat ik vroeger was zou ik Nightshade meer tot last zijn dan van hulp. Alles.. alles zou voor niets zijn. De demon in me heeft veel schade aangericht, maar ik heb er zelf mee ingestemd. Hij heeft me, ondanks alles, de kracht gegeven om te doen wat ik moest doen.
    'Ik neem uw eerste voorstel aan. Ik zal het proberen. Me hypnotiseren zou.. de situatie op het moment niet baten. Ik was vroeger.. u ziet, een ander persoon dan ik nu ben. Ik was zwakker. Mijn karakter van toen zou het vampirisme van nu niet aankunnen.' Hij kijkt me recht in de ogen aan en glimlacht. Verrassing, verbazing. Zijn glimlach lijkt haast.. hartelijk. Zou hij echt.. om me geven? Nee, Ayaki. Hou je niet bezig met nutteloze kwesties.
    'Wat was het tweede waarover je het wilde hebben met mij?' Ik knipper een paar keer met mijn ogen om over te schakelen.
    'Uh.. nou.. of het mogelijk is, als u tijd heeft, om me te leren om iemand te hypnotiseren. Ik ben me ervan bewust dat mijn vaardigheden op het gebied van geestelijke manipulatie niet hoog genoeg zijn. Om die reden slaagde mijn illusie ook niet goed. Ik vermoed.. dat als ik leer hoe je iemand kan hypnotiseren, dat ik een stap dichterbij een goede illusie kom. Hoewel ik het niet zeker weet. Maar het zal me in elk geval helpen iemands geest goed te kunnen begrijpen. Ik besef nu dat enkel vechten niet voldoende is.'

Nightshade

"Uh.. nou.. of het mogelijk is, als u tijd heeft, om me te leren om iemand te hypnotiseren. Ik ben me ervan bewust dat mijn vaardigheden op het gebied van geestelijke manipulatie niet hoog genoeg zijn. Om die reden slaagde mijn illusie ook niet goed. Ik vermoed.. dat als ik leer hoe je iemand kan hypnotiseren, dat ik een stap dichterbij een goede illusie kom. Hoewel ik het niet zeker weet. Maar het zal me in elk geval helpen iemands geest goed te kunnen begrijpen. Ik besef nu dat enkel vechten niet voldoende is." Ik begon te lachen en keek hem aan.
    "Besef je niet dat je al heel erg ver bent? Je kunt een illusie oproepen, dat is een stap verder dan hypnose." Ik kwam weer tot rust en glimlachte weer naar hem. "Jou probleem is alleen dat je het hypnotiseren hebt overgeslagen, zover ik weet dan. Daardoor zijn illusie's niet zo goed. Bij een illusie hoort het hypnotiseren van een persoon. Een persoon moet geloven dat de illusie echt is en dat lukt daarmee het beste."
    Ik ging in mijn stoel zitten en staarde hem aan. "Goed, de beginselen van hypnose. Je moet bedenken dat je iemands wil wilt veranderen, zijn of haar beleving op de wereld moet veranderd worden. Jij wilt dat ze doen wat je van ze verlangt." Ik dacht eventjes na en keek naar het plafond terwijl ik mijn been over het andere sloeg en vastpakte met mijn hand.
    "Daarom kijken ik ze ook diep in hun ogen. Tot aan het punt waar, zoals je dat zou zeggen, hun ziel zit. En dan begin ik gewoon rustig te praten, ze opdrachten te geven terwijl ik mijn wil op ze dwing."
    Ik keek hem aan. "Sorry dat het allemaal zo vaag is, maar het is een geestelijk gebeuren dat je moeilijk met woorden kunt verklaren. Hopelijk helpt dit je iets."

[ bericht aangepast op 21 aug 2012 - 15:08 ]

I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

[Pfft, korte post. Sorry Sam xd]

Lol ik vind 'm lang zat :']

Ayaki.

Nightshade begint te lachen, waardoor ik opkijk. Heb ik iets grappigs gezegd?
    Mijn gedachten zoeken naar een antwoord, maar kunnen het niet vinden.
    'Besef je niet dat je al heel erg ver bent? Je kunt een illusie oproepen, dat is een stap verder dan hypnose.' Verbaasd kijk ik in zijn richting. Een stap.. verder? Ayaki heeft dat me nooit gezegd. Hij was zo geobsedeerd door bloed en angst zaaien dat hij zo snel mogelijk wilde dat ik sterk werd. Misschien was dat de reden dat hij me nooit heeft geleerd hypnotiseren. Een goede illusie maken was nu niet bepaald gemakkelijk. Het feit dat ik jong was en details daarom makkelijker onthield hielp daar alleen aan mee.
    'Jouw probleem is alleen dat je het hypnotiseren hebt overgeslagen, zover ik weet dan. Daardoor zijn illusies niet zo goed. Bij een illusie hoort het hypnotiseren van een persoon. Een persoon moet geloven dat de illusie echt is en dat lukt daarmee het beste.' Ik knik.
    'Ja. Daar heb ik ook over nagedacht. Het laatste beetje overtuiging dat ik in de illusie mis, is waarschijnlijk de hypnose.' Met een hypnose kan ik angst naar voren laten komen om de illusie dat beetje extra overtuiging te geven. Dan wordt het dus meer dan alleen een mooi landschap.
    'Goed, de beginselen van hypnose. Je moet bedenken dat je iemands wil wilt veranderen, zijn of haar beleving op de wereld moet veranderd worden. Jij wilt dat ze doen wat je van ze verlangt.' Hij staart naar het plafond, als in een trance. Ik besluit te zwijgen, te wachten tot het meest geschikte antwoord.
    'Daarom kijk ik ze ook diep in hun ogen. Tot aan het punt waar, zoals je dat zou zeggen, hun ziel zit. En dan begin ik gewoon rustig te praten, ze opdrachten te geven terwijl ik mijn wil op ze dwing.' Ik draai wat verward in een lok haar. Het klinkt makkelijk, maar ik weet dat er meer bij komt kijken dan de uitleg prijsgeeft.
    'Sorry dat het allemaal zo vaag is, maar het is een geestelijk gebeuren dat je moeilijk met woorden kunt verklaren. Hopelijk helpt dit je iets.' Dus de voorwaarde voor een hypnose om te slagen is dat je hun ogen ziet. Het klinkt logisch, ik heb mensen vaak genoeg horen zeggen dat de ogen de spiegels van de ziel zijn.
    'Ik moet het proberen. Is het mogelijk om het op.. u te proberen? Of op een manier te weten komen of ik.. dit kan.' Oh wat een stom voorstel ook. Nightshade zou daar nooit mee instemmen. Maar hij is de enige die me hiermee kan helpen. Wat beschaamd over mijn voorstel wend ik het hoofd af.

Nightshade

"Ik moet het proberen. Is het mogelijk om het op.. u te proberen?" begon hij en ik keek hem vragend aan. "Of op een manier te weten komen of ik.. dit kan." zei hij er snel achteraan. Hij wende zijn hoofd af nadat hij dat gevraagd had. Ik keek hem doordringend aan en dacht stevig na. Ik kon hem op mij laten trainen, maar daar zou een risico aan zitten. Hij zou me tot dingen kunnen dwingen, me dingen kunnen laten vergeten of tenminste wegstoppen in een donker hoekje.
    Ik zuchtte eventjes waarna ik opstond en naar een spiegel ergens in de hoek liep. Die reed ik naar hem toe en zette hem recht voor zijn neus neer. "Daarop kun je oefenen. Zelfhypnose." legde ik uit toen hij mij vragend aankeek. "Probeer jezelf te laten slapen of iets in die richting."
    Ik stapte aan de kant en ging zo zitten dat ik hem kon zien, maar de spiegel niet zodat hij mij niet alsnog hypnotiseerde. "En als je dat lukt, dan kun je het eventueel op mij proberen, maar daarover denk ik nog na."
    Hij keek me vreemd aan en ik knikte langzaam. "Ik betwijfel of je je woord zou breken als ik je die liet geven."

[Kon langer, maar ja als jij hem goed genoeg vind en er een goede reactie van kunt maken]

Ayaki.

Ik voel zijn ogen op me prikken. Ik wist het, ik had het niet mogen vragen. Meteen krijg ik spijt van het voorstel. Ik slaak een innerlijke zucht. Ik begrijp meer dan goed dat Nightshade het risico loopt om overgenomen te worden door mij. Er zit dus een kwestie van vertrouwen aan vast. Zou hij mij vertrouwen? Zou ik mezelf vertrouwen? Ik ben in dit stadium te onberekenbaar. Ik begrijp zijn zorg.
    Ineens voel ik een windvlaag bij me en een spiegel die voor mijn neus wordt neergezet. Ik zie mijn verraste bleke gezicht in de reflectie.
    'Daarop kun je oefenen. Zelfhypnose.'
    'U-oh..' zeg ik wat verrast.
    'En als je dat lukt, dan kun je het eventueel op mij proberen, maar daarover denk ik nog na.' Ik knipper een keer met mijn ogen en knik dan.
    'Het spijt me. Ik wilde niet.. ik begrijp als u.. ik dacht niet na toen ik dat voorstelde. Het spijt me.' Ik kijk naar de spiegel. Ik zou mezelf iets op moeten dragen wat ik normaal niet snel uit vrije wil zou doen, om zeker te weten dat dit werkt. Maar wat? Ik wend mijn ogen naar de spiegel, focus me diep op de gitzwarte pupillen. Ik weet wat.
    Concentreer. Blijf kalm. Focus. Meer wil, ik moet mezelf dwingen. Dwing! Dwing! Mijn pupillen worden kleiner voor een moment als ik opsta, langzaam en beheerst. Ik draai me om naar Nightshade en begin aan de knoop in mijn obi te prutsen. Ondertussen staren mijn ogen glazig in de zijne.
    Na een tijdje heb ik hem losgekregen, waarna mijn kimono van de schouders valt. Ik draag nu enkel een wit lichtbruin shirt en mijn broek. Ik pak de kimono op en geef hem in zijn handen.
    'Voor u.'
    Op dat moment wordt de hypnose verbroken. Ik kijk verbaasd in Nightshades ogen, die mijn blauwe kimono vast heeft. Het is een kledingstuk die ik van mijn moeder heb gekregen, waardevoller dan wat dan ook in mijn bezit.
    'Het is gelukt,' fluister ik.
    'Dat kledingstuk is van mijn ouders geweest. Ze hebben het aan mij gegeven en ik zou het nooit vrijwillig afstaan. Door de hypnose, heb ik mezelf gedwongen het wel te doen. Het is gelukt,' zeg ik met zachte stem.

Nightshade

"Het spijt me. Ik wilde niet.. ik begrijp als u.. ik dacht niet na toen ik dat voorstelde. Het spijt me." stamelde hij. "Ontspan en doe de oefening nou maar." zei ik met een knikje. Hij was misschien iets te onderdanig.
    Hij keek naar de spiegel en het duurde niet lang voordat hij zich naar mij omdraaide. Hij begon aan de knoop van zijn obi te prutsen. Toen ik in zijn ogen keek verscheen er een glimlach op mijn gezicht. Ze waren glazig alsof hij ver weg was. Het was hem gelukt, hij had zichzelf gehypnotiseerd en dat sneller dan ik ooit iemand het had zien doen.
    Na een tijdje had hij de knoop eindelijk los, waarna de kimono van zijn schouders viel. Het enige wat hij nu nog aanhad was een wit lichtbruin shirt en zijn broek. Ik bekeek zijn lichaam eventjes en glimlachte toen. Wat was ik toch een sick bastard.
    Hij pakte de kimono op en legde hem in mijn handen. "Voor u." zei hij erbij. Vlak nadat hij dat gezegd had werd de hypnose verbroken. Hij keek me verbaasd aan en ik knikte goed keurend.
    "Het is gelukt." fluisterde hij, "Dat kledingstuk is van mijn ouders geweest. Ze hebben het aan mij gegeven en ik zou het nooit vrijwillig afstaan. Door de hypnose, heb ik mezelf gedwongen het wel te doen. Het is gelukt." Ik knikte nogmaals. "Goed gedaan Ayaki. Je hebt dit sneller geleerd dan iedereen die ik ken." Ik glimlachte eventjes naar hem, stond toen op en rolde de spiegel aan de kant. Ik zette een stoel neer voor Ayaki en ging in mijn eigen stoel zitten.
    "Nu mag je het op mij proberen." zei ik tegen hem en wenkte hem naar mij toe. "Ik hoop dat je iets leuks weet voor me, want de opdracht moet je zelf uitzoeken."

Ayaki.

'Goed gedaan Ayaki. Je hebt dit sneller geleerd dan iedereen die ik ken.' Ik kijk op, verbaasd. Dan maak ik een kleine buiging en glimlach.
    'Dank u.'
    Nightshade staat op en rolt de spiegel uit de weg. Hij kant een stoel en zet die voor de zijne neer. Even heb ik moeite om zijn bewegingen te volgen, tot ik besef wat hij aan het doen is. Mijn ogen worden groot voor een moment.
    Hij neemt plaats in zijn eigen stoel en wenkt dat ik plaats kan nemen op de stoel die voor mij bestemd is. Geschokt doe ik wat hij zegt. Nu zitten we tegenover elkaar.
    'Nu mag je het op mij proberen. Ik hoop dat je iets leuks weet voor me, want de opdracht moet je zelf uitzoeken.' Mijn adem stokt voor een moment. Hij vertrouwt me? Focus, Ayaki. Ik sluit de ogen even. Ik moet iets hebben dat Nightshade nooit uit zichzelf zou doen, maar wat weet ik eigenlijk van hem? Ik weet te weinig van hem om-
    In een flits open ik de ogen en boor de mijne in de zijne. Dit gaat moeilijk worden. Nightshade heeft waarschijnlijk een ijzeren wil en heeft hier misschien al mee leren omgaan. Maar dat betekent niet dat ik mijn wil moet laten afzwakken! Ik zal hem mijn wil opdringen! Maar hij is zo.. Ik laat me ineens afleiden door zijn gestalte. Ik schaam me ineens voor wat ik wil gaan doen. Nee, Ayaki, focus! Focus! Het vuur van vastberadenheid raast door me heen. Mijn ogen boren zich fel in de zijne.
    'Nightshade.. sta op,' begin ik. Ik mag mezelf niet toestaan om ook maar een seconde onzeker te zijn van mijn wil.
    'Kniel voor me. Zeg: "gegroet, meester Ayaki." Neem de kimono en kleed me aan. Daarna vertel je me over de grootste vernedering die je ooit hebt ervaren en lieg niet.' Mijn stem is zacht, maar omrand met een buitengewoon intimiderende air. Ik heb zelfs verzuimd om hem met 'u' aan te spreken, hopend dat hij me niet zal straffen op deze manier van spreken. Maar als ik wil dat de hypnose goed zal lukken, is deze spreekwijze noodzakelijk. Ik moet hem.. penetreren met het gevoel dat ik de leiding heb.

Nightshade

Hij sloot even zijn ogen en ik wachtte geduldig. In een flits schoten zijn ogen open en boorde zich in de mijne. Zijn ogen boorden zich fel in die van mij. Hij had het door, hij wist wat hij moest doen. Ik voelde zijn wil mijn geest binnensluipen, als een dief die iemands huis binnensluipt. Ik voel dat hij mijn geest overneemt en mijn acties wil controleren en ik laat hem. Ik verdedig me voor een geen seconde tegen zijn wil.
    "Nightshade.. sta op." hoorde ik van ver en ik voelde dat mijn lichaam gehoorzaamde. Ik stond op en stond nu recht voor hem. Zeker twee koppen groter dan hem met een glazen uitdrukking in mijn ogen. Indrukwekkend.
    "Kniel voor me." Mijn lichaam gaat op zijn knieën voor Ayaki en van binnen grom ik kort. Dit was niet wat ik wilde, maar goed, ik liet hem zijn gang zijn. "Zeg 'Gegroet, meester Ayaki.'" Ik keek hem aan en sprak zonder enige emotie. "Gegroet, meester Ayaki." Hij knikte tevreden. "Neem de kimono en kleed me aan. Daarna vertel je me over de grootste vernedering die je ooit hebt ervaren en lieg niet." Mijn lichaam knikte en stond op. Ik pakte voorzichtig zijn kimono en kleedde hem aan. Nu zou het tijd worden om mijn grootste vernedering die ik ooit had meegemaakt te vertellen. Maar net toen mijn lichaam zijn mond open deed om het te vertellen vocht ik terug tegen Ayaki's wil, verbrak de hypnose en sloeg een hand voor mijn mond.
    "Genoeg Ayaki." siste ik, "Maak het niet te persoonlijk." Ik greep hem bij zijn nek vast en tilde hem op. Hij spartelde in de lucht. "Vond je het leuk dat ik je meester Ayaki noemde?" vroeg ik, "Vond je het leuk dat ik voor je knielde?" Ik drukte hem op de martel tafel en bond hem vast. Er schoot een glinstering door mijn ogen.

Ayaki.

Nightshade staat voor me, zijn volle lengte torent boven de mijne uit. Onze ogen kruisen elkaar. Dan ineens, zakt hij op de knieën. Geschokt kijk ik naar de vampier voor me. N-niet te geloven. Het werkt. Of.. speelt hij nu alleen mee? Nee. Dat zou Nightshade niet doen, toch? Ik heb zijn gezien net. Ze waren anders dan normaal.
    'Gegroet, meester Ayaki.' Mijn mond zakt een stukje open. Zelfs dat? Hij zei zelfs dat? Ik knik.
    Hij staat op zonder iets te zeggen en kleedt me aan met de kimono van zijn ouders. Ik vang een vaag spoor van zijn geur op, vlakbij me. Ik kan het niet geloven. Het is me.. het is me echt gelukt.
    Nu staat hij voor me, de ogen glazig. Ik zie hem zijn mond openen. Ik ben nieuwsgierig naar wat hij zal zeggen. Ondanks dat ik weinig over hemzelf weet, weet ik wel een paar cruciale dingen over zijn karakter. Dat hij zeer waarschijnlijk een trots en dominant persoon is. Hij heeft er schik in mensen te manipuleren of te hypnotiseren. Of ik weet of hij deze dingen ook uit vrije wil zal doen is niet zeker, maar de kans is erg klein. Vandaar dat ik hem deze dingen liet zeggen en doen. Het is onwaarschijnlijk dat iemand van zijn kaliber zich op deze manier tegenover mij, een joch, zo zal gedragen.
    'Genoeg Ayaki.' Mijn ogen verwijden zich voor een moment. De hypnose.. is uitgewerkt? Hij hijgt lichtjes. Nee, de hypnose is niet uitgewerkt, hij heeft hem gedwongen gebroken.
    'Maak het niet te persoonlijk.' Ineens grijpt hij me vast, ruw. Hij tilt me op waardoor mijn kimono bijna scheurt. Ik trek een pijnlijk gezicht.
    'Aah! W-wacht, Nightshade. Alstublieft, ik wilde niet-'
    'Vond je het leuk dat ik je meester Ayaki noemde? Vond je het leuk dat ik voor je knielde?' Een bittere toon van haat en ja, zelfs vernedering snijdt door me heen. Schok schiet door mijn lichaam. Ik heb hem vernederd. Met een harde knal smijt hij me op een tafel en nu pas slaat de paniek echt toe.
    'Alstublieft, doe me geen pijn! I-ik.. ik wilde u niet- ik- alstublieft!' Paniek overmeestert me.
    'Alstublieft, maak me los. Het spijt me! Ik wist niet welke opdracht ik moest kiezen e-en ik.. ik keek naar uw karakter en.. het spijt me!' Ik zet alles op alles om niet te huilen, maar iets verraadt me dat de tranen vroeg of laat zullen komen. Wat heb ik gedaan? Ik ben te ver gegaan! Het was mijn bedoeling niet.
    'Alstublieft, maak me los,' smeek ik als ik zijn ogen kruis.
    Dan stokt mijn adem in mijn keel. Pure angst en machteloosheid houden mijn lichaam in zijn greep. Die ogen... die glinstering. Hij gaat me pijn doen! Wat ik ook zal doen of zeggen, het heeft geen zin. Hij zal me pijn doen. Een traan maakt zich los als ik op de tafel lig, machteloos. Hij zal me erger vernederen dan ik hem heb vernederd. Dit.. is zijn vergelding.
    '