Assassin schreef:
(...)
Natuurlijk is het iets beter met mods dan zonder. Ik zou alleen wel eens willen weten hoe het forum eruit zag met ándere mods. Oké, één of twee van de huidige mods mogen blijven want die zijn dan ook echt goed vind ik. En de nieuwe mogen zich ook wel eerst bewijzen voor we gaan oordelen want die zijn nog niet zo lang mod om ze gelijk slecht te noemen. Maar dat zou ik wel eens willen zien.
Hm, ik heb ook al eens met zo'n idee zitten spelen.
Maffe Moderators Mappenplan
1) Deel de mods in twee groepen (alle nieuwe moderators moeten in groep 2, aangevuld met random andere mods)
2) Hou over 6 maanden een modverkiezing. Groep 1 van de mods gaat eruit.
3) Groep 2 (die inmiddels al 6 maanden ervaring heeft+ervaring van de oudere mods die ook bij de groep horen) leiden de nieuwe groep mods op.
4) 6 maanden later weer een verkiezing. Groep 2 gaat er nu uit. De nieuwe groep wordt weer opgeleid door de mods in groep 1, die nu ook al 6 maanden ervaring hebben
5) 6 maanden later weer een verkiezing en zo gaat het riedeltje door
6) Een moderator wiens termijn afloopt mag de volgende termijn (dus 6 maanden later) weer meedoen met de verkiezingen. Zo heb je minimaal 6 maanden als gewone user tussendoor
Zo heb je steeds verschillende mods die 1 jaar mod zijn. Veel beter, in mijn ogen. Want hoewel ik vind dat veel users ongelofelijk om mods zitten te kankeren, ben ik van mening dat de moderators ook niet altijd de handigste beslissingen maken (integendeel) en dat het niet de goede kant op gaat. Daarom het regelmatig wisselen van mods, dan is het moeilijker om gewend te raken aan macht.
Het gaat niet gebeuren en er zitten een boel haken en ogen aan het plan, maar dit is een beetje mijn ideaal beeld
quidquid excusatio prandium pro