• *Zeiktopic*

    Op mijn klasgenote want ze had beloofd om een opdracht voor het PO van maatschappijwetenschappen te maken en wat doet ze? Ze maakt het niet terwijl we (ik en de andere twee die in de groep zitten) hebben uit gelegd dat we het druk hebben vanwege het PO voor Maatschappijleer (ze heeft geen maatschappijleer) en omdat het PTA-week is dus moeten we ook gewoon leren.

    En dan doet ze het niet en ze blijft ook niet op school om het te doen, nee ze gaat lekker naar huis en laat de rest van het groep het maar uit zoeken.

    Dit is trouwens niet de eerste keer dat ze gewoon iets niet maakt of als ze het wel stuurt, stuurt ze het te laat.

    Ik was echt zo boos, ik wilde haar echt gewoon in elkaar meppen. Want ik was vroeg klaar, 11:15 dus ik dacht om 12:00 heb ik alles af en kan ik naar huis om te leren. En uiteindelijk ging ik om 16:45 pas naar huis.

    Edit:

    Ik zal niet zeggen dat ik jullie mening respecteer maar ik zal wel zeggen dat ik jullie mening begrijp omdat jullie een onbevooroordeelde partij zijn die zijn/haar mening vormt aan de hand van wat ik heb verteld.

    Daarnaast wil ik vertellen dat ik me wel volwassen kan gedragen, dat ik mezelf een keer niet volwassen heb gedragen wil nog niet zeggen dat ik me altijd onvolwassen gedraag.

    Morgen ga ik naar het meisje in kwestie toe en voordat jullie ga roepen/schrijven dat ik haar wil intimideren, dat wil ik niet. Ik wil een gesprek voeren met haar zoals twee volwassen zouden (aangzien ik nog geen 18 ben en dus officieel nog geen volwassen ben, wat natuurlijk niet goed praat over hoe ik me heb gedragen) doen en haar eerlijk de kans geven om haar kant van het verhaal te vertellen.

    Ik zal ook niet ontkennen dat zij en ik elkaar al langer kennen en dat er dingen zijn gebeurd waar ik mijn twijfels bij heb. Toch wil ik zo onbevooroordeeld als ik zijn kan en zo min mogelijk kinderachtig het gesprek in gaan.

    Voor degene die het hebben gelezen na edit: bedankt maar ik heb niet opgeschreven om jullie gunstig te stemmen of wat dan ook, ik heb dit alleen geschreven omdat ik wilde dat jullie dit wisten.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 16:22 ]


    Physics is awesome

    Ygritte schreef:
    Ik vind 't nogal een vaag verhaal? Het is 'n groepsopdracht en toch shuif je 't lekker op één persoon af *O* Makes sense.... niet echt, hè (:


    We hebben gevraagd of ze een opdracht kun maken, we hebben niet verdorie dat hele PO laten maken.


    Physics is awesome

    Tigger schreef:
    (...)

    Dan is het jouw verlies. Je doet een hoop aannames over wat zij zou moeten doen, en je vergeet daarbij hoe het is om een hele groep tegen je te krijgen. Je zegt een boel over jouw reactie, maar je legt een gebrek aan zelfkennis bloot. Je bent nu al boos. Je verstopt je achter een gebrekkige reden. Je weigert in te zien dat je heel misschien toch wel fout zit, in plaats daarvan verstop je je achter het holle argument dat jij niet luistert naar andere mensen.


    Er zijn nu drie/vier mensen die hetzelfde zeggen als ik. Ga naar je leraren, laat hun precies hetzelfde zien als wat je ons liet zien. Ga naar je ouders, laat het hun zien. Vermoedelijk krijg je hetzelfde te horen. Het is niet leuk om te horen, dat begrijp ik. Maar soms moet je harde dingen van je zelf accepteren en je eroverheen zetten, zodat je je fouten recht kunt zetten.


    Ik weet hoe het is om een hele groep tegen me te krijgen dus vertel me daar niks over. Ja, het komt intimiderend over, dat weet ik.

    En persoonlijk denk ik echt dat mijn leraren en mijn ouders het eens met me zijn.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    We hebben gevraagd of ze een opdracht kun maken, we hebben niet verdorie dat hele PO laten maken.

    Zo staat het er niet *O*


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ygritte schreef:
    (...)
    Zo staat het er niet *O*


    "Op mijn klasgenote want ze had beloofd om een opdracht voor het PO van maatschappijwetenschappen te maken"

    Nou, dan heb ik zeker naast een bril voor ver weg ook een leesbril nodig want er staat toch echt duidelijk een opdracht voor het PO


    Physics is awesome

    Het is een groepswerk...
    Hebben jullie er evenveel aan gedaan als zij zou moeten doen?
    Zoja; oké, ga dan maar naar de leerkracht.
    Zonee: Tsja, dan moet je eens over dat gedrag denken.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik weet hoe het is om een hele groep tegen me te krijgen dus vertel me daar niks over. Ja, het komt intimiderend over, dat weet ik.

    En persoonlijk denk ik echt dat mijn leraren en mijn ouders het eens met me zijn.


    Je ouders wel. Welke ouders is niet dol op zijn eigen kleine demonspawn from hell? De leraren wss wat minder, die houden niet zo heel erg van mensen die andere mensen chanteren met hun eerdere fouten om al het werk op hun af te schuiven (cat)


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Welke ouders is niet dol op zijn eigen kleine demonspawn from hell?

    :W


    ars moriendi

    Neelie schreef:
    Het is een groepswerk...
    Hebben jullie er evenveel aan gedaan als zij zou moeten doen?
    Zoja; oké, ga dan maar naar de leerkracht.
    Zonee: Tsja, dan moet je eens over dat gedrag denken.

    Exact wat Nele zegt. Besides, ik vind eerlijk gezegd dat je je een beetje aanstelt.

    Tigger schreef:
    (...)

    Je ouders wel. Welke ouders is niet dol op zijn eigen kleine demonspawn from hell? De leraren wss wat minder, die houden niet zo heel erg van mensen die andere mensen chanteren met hun eerdere fouten om al het werk op hun af te schuiven (cat)


    Begin daar niet over tegen mij, ik waarschuw je nu want als me echt kwaad wil krijgen moet je over mijn ouders beginnen. En ik heb haar helemaal niet gechanteerd dus waar je dat in vredesnaam vandaan haalt.


    Physics is awesome

    Neelie schreef:
    Het is een groepswerk...
    Hebben jullie er evenveel aan gedaan als zij zou moeten doen?
    Zoja; oké, ga dan maar naar de leerkracht.
    Zonee: Tsja, dan moet je eens over dat gedrag denken.


    Ja, we hebben allemaal even veel gedaan


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Begin daar niet over tegen mij, ik waarschuw je nu want als me echt kwaad wil krijgen moet je over mijn ouders beginnen. En ik heb haar helemaal niet gechanteerd dus waar je dat in vredesnaam vandaan haalt.

    Je lokt het zelf uit met zo'n topic en in je reacties blijkt niet echt dat je begrijpt wat Alwin bedoelt. Had je verwacht dat iedereen het met je eens zou zijn?


    ars moriendi

    Huntelaar schreef:
    (...)
    Je lokt het zelf uit met zo'n topic en in je reacties blijkt niet echt dat je begrijpt wat Alwin bedoelt. Had je verwacht dat iedereen het met je eens zou zijn?


    Ik lok het uit met dit topic dat iemand over mijn ouders begint? En nee, ik had niet verwacht dat iedereen het met me eens zou zijn maar wel dat ze het zouden begrijpen en me geen pestkop gaan noemen.


    Physics is awesome

    ik snap aan de ene kant dat je boos bent...ze heeft gezegd het te doen, en ze neemt geen contact op met één van jullie dat ze het niet aankan en dus niet alleen maken kan....zeer begrijpelijk...

    aan de andere kant snap ik haar ook...het is een groepsopdracht, dus moeten jullie het samen maken...je kan ook niet van iemand verwachten dat ze het meeste of alles gaat maken omdat de rest het druk heeft met andere dingen...dan moeten de mensen die het druk hebben beter plannen...persoonlijk zou ik mij meer in groepswerk storten dan in leren...met leren heb je alleen jezelf, met groepswerk ook anderen...dus als je niks of weinig doet, heb je de ander er heel erg mee...ik heb dat al vaker aan den eigen lijve ondervonden, dat ik alles mocht gaan doen en de anderen niks gedaan hebben...geloof me, dat voelt kut...

    jullie hadden het dus naar mijn mening gewoon eerlijk moeten verdelen...het is en blijft een groepsopdracht...jullie hebben ervoor gekozen maatschappijleer te doen, dus moet je ook de verantwoording op je nemen voor het nemen van dat vak, naast andere vakken...ik heb twee keuze vakken...dat betekend niet dat ik dan voor een vak wat anderen niet hebben alle tijd in moet stoppen en dat vak wat anderen ook hebben, alles op hun schuiven...

    maar goed...je snapt mijn punt wel...ik snap heel goed dat je boos bent, maar verzet je zelf eens in haar standpunt...weet jij waarom ze het niet gemaakt heeft? vraag haar toch eens op school, ipv over de mail...ga niet direct met de gehele groep erheen, want dat heeft geen nut...als mensen zich geïntimideerd voelen zullen ze de gemakkelijkste weg kiezen...stel nou dat ze een klote thuis situatie heeft? of geen manier had om het te maken? of er iets anders is waardoor ze zich niet op school kan concentreren?


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik lok het uit met dit topic dat iemand over mijn ouders begint? En nee, ik had niet verwacht dat iedereen het met me eens zou zijn maar wel dat ze het zouden begrijpen en me geen pestkop gaan noemen.


    Pfff, jij haalt je ouders erbij, ik reageer en dan word je boos op mij?

    Ik herhaal: Als je iets op internet zet krijg je de mening van mensen die los staan van de situatie, sommigen kennen jou niet en zullen dus onbevooroordeeld zijn voor beiden partijen. Dat betekent dat, hoe eenzijdig je je verhaal ook verteld, niet iedereen zal het met je eens zijn. En soms zullen juist de meeste mensen het niet met je eens zijn, vooral niet als je gaat vertellen hoe jullie met een groepje een meisje hebben gedwongen jullie opdracht voor je te maken.

    Op zulk soort momenten moet je niet boos worden maar gewoon eerlijk bij jezelf nadenken over je eigen acties en de situatie. Er zijn een boel mensen die het oneens zijn met jouw acties, en zoals ik heb gezegd: Ik vermoed dat ook de leraren hier nite blij mee zullen zijn. GRoepswerk is groepswerk, niet "een meisje doet alles omdat wij haar deel bij engels moesten doen werk"

    Tot slot: Met je lokt het zelf uit word waarschijnlijk eerder bedoeld dat jij het uitlokt dat mensen het oneens met je zijn. Dat gebeurt nou eenmaal als je dingen zegt, dan zijn er altijd wel mensen mee oneens. With all due respect, je moet echt stoppen steeds alles bij je ouders te betrekken, die hebben hier helemaal niks mee te maken


    quidquid excusatio prandium pro

    Huntelaar schreef:
    Ik vind je behoorlijk egoistisch. Wat geeft jou en dat andere meisje het recht haar te vertellen dat zij jullie gezamenlijke opdracht moet maken? Ik zou zelf ook zoiets hebben van: "Fuck off, ik ga dit niet alleen doen, dan strijken zij straks ook met het punt op waar ik alleen aan heb zitten werken!"