• *Zeiktopic*

    Op mijn klasgenote want ze had beloofd om een opdracht voor het PO van maatschappijwetenschappen te maken en wat doet ze? Ze maakt het niet terwijl we (ik en de andere twee die in de groep zitten) hebben uit gelegd dat we het druk hebben vanwege het PO voor Maatschappijleer (ze heeft geen maatschappijleer) en omdat het PTA-week is dus moeten we ook gewoon leren.

    En dan doet ze het niet en ze blijft ook niet op school om het te doen, nee ze gaat lekker naar huis en laat de rest van het groep het maar uit zoeken.

    Dit is trouwens niet de eerste keer dat ze gewoon iets niet maakt of als ze het wel stuurt, stuurt ze het te laat.

    Ik was echt zo boos, ik wilde haar echt gewoon in elkaar meppen. Want ik was vroeg klaar, 11:15 dus ik dacht om 12:00 heb ik alles af en kan ik naar huis om te leren. En uiteindelijk ging ik om 16:45 pas naar huis.

    Edit:

    Ik zal niet zeggen dat ik jullie mening respecteer maar ik zal wel zeggen dat ik jullie mening begrijp omdat jullie een onbevooroordeelde partij zijn die zijn/haar mening vormt aan de hand van wat ik heb verteld.

    Daarnaast wil ik vertellen dat ik me wel volwassen kan gedragen, dat ik mezelf een keer niet volwassen heb gedragen wil nog niet zeggen dat ik me altijd onvolwassen gedraag.

    Morgen ga ik naar het meisje in kwestie toe en voordat jullie ga roepen/schrijven dat ik haar wil intimideren, dat wil ik niet. Ik wil een gesprek voeren met haar zoals twee volwassen zouden (aangzien ik nog geen 18 ben en dus officieel nog geen volwassen ben, wat natuurlijk niet goed praat over hoe ik me heb gedragen) doen en haar eerlijk de kans geven om haar kant van het verhaal te vertellen.

    Ik zal ook niet ontkennen dat zij en ik elkaar al langer kennen en dat er dingen zijn gebeurd waar ik mijn twijfels bij heb. Toch wil ik zo onbevooroordeeld als ik zijn kan en zo min mogelijk kinderachtig het gesprek in gaan.

    Voor degene die het hebben gelezen na edit: bedankt maar ik heb niet opgeschreven om jullie gunstig te stemmen of wat dan ook, ik heb dit alleen geschreven omdat ik wilde dat jullie dit wisten.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 16:22 ]


    Physics is awesome

    SEXYSTYLESx schreef:
    Meld het je leraar en zeg dat ze een 1 verdiend. Zal haar leren (cat)


    Ik heb het PO via magister ingeleverd en ook in het bericht gezegd dat zij haar belofte niet is na gekomen en dat wij als de andere groepsleden daar weinig aan kunnen doen. Want wij gaan ervan uit dat als iemand iets belooft dat ze dat ook na komt.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Ze communiceert helemaal niet met ons dus als ze het druk heeft met iets anders dan kunnen wij dat niet aan haar zien of aan haar ruiken. Dus als zij haar mond dicht houdt en via de mail ook niks laat weten, vat ik dat op als je laat ons gewoon stikken.

    Vraag het haar gewoon als je haar ziet. (cat)
    En nu heb jij dus die opdracht alleen gemaakt, maar je had je andere groepleden toch kunnen vragen om te helpen? Dan was je sneller klaar geweest.


    Me so good.

    Wachtwachtwacht, jij bent boos omdat iemand jouw opdracht niet voor je wilt maken?

    Maakt me geen zak uit wat jullie allemaal voor haar hebben gedaan, maar je kunt niet van anderen gaan eisen dat ze jouw opdrachten gaan doen. Laat staan dat je het recht hebt om verontwaardigd te zijn. Natuurlijk belooft ze jullie dat ze die opdracht voor je maakt als jullie met zijn allen zeggen dat ze dat moet doen. Maar zodra jullie weg zijn en haar niet meer onder druk zet zal ze ook gewoon even geod na denken en beseffen hoe debiel het is van jullie om van haar te eisen dat ze jullie opdracht maakt


    En hel, als je al iemand gaat dwingen jouw werk voor je te doen, chanteer dan iemand die wel op tijd inlevert.


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    Wachtwachtwacht, jij bent boos omdat iemand jouw opdracht niet voor je wilt maken?

    Maakt me geen zak uit wat jullie allemaal voor haar hebben gedaan, maar je kunt niet van anderen gaan eisen dat ze jouw opdrachten gaan doen. Laat staan dat je het recht hebt om verontwaardigd te zijn. Natuurlijk belooft ze jullie dat ze die opdracht voor je maakt als jullie met zijn allen zeggen dat ze dat moet doen. Maar zodra jullie weg zijn en haar niet meer onder druk zet zal ze ook gewoon even geod na denken en beseffen hoe debiel het is van jullie om van haar te eisen dat ze jullie opdracht maakt


    En hel, als je al iemand gaat dwingen jouw werk voor je te doen, chanteer dan iemand die wel op tijd inlevert.


    Het is een groepsopdracht en we hebben haar uit gelegd waarom we het niet konden doen. Ze is altijd zo stoer dus dan had ze haar grote mond op dat moment ook open moeten trekken. Als zij had gezegd dat is teveel voor mij om te doen en kan een van jullie me daarbij niet helpen of kan kunnen jullie dan niet ook een deel doen? dan hadden we dat begrepen. Maar ze accepteert het, zegt niks ook al heeft ze het misschien druk of is het teveel voor haar. Dan kan ik haar ook niet helpen


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Het is een groepsopdracht en we hebben haar uit gelegd waarom we het niet konden doen. Ze is altijd zo stoer dus dan had ze haar grote mond op dat moment ook open moeten trekken. Als zij had gezegd dat is teveel voor mij om te doen en kan een van jullie me daarbij niet helpen of kan kunnen jullie dan niet ook een deel doen? dan hadden we dat begrepen. Maar ze accepteert het, zegt niks ook al heeft ze het misschien druk of is het teveel voor haar. Dan kan ik haar ook niet helpen


    Als je met een groepje tegen 1 praat dan ben je bang. Logisch $? En dan iemand jou werk te laten doen is LAAG..


    Pretty is just a pretty word.

    Eyes schreef:
    (...)

    Het is een groepsopdracht en we hebben haar uit gelegd waarom we het niet konden doen. Ze is altijd zo stoer dus dan had ze haar grote mond op dat moment ook open moeten trekken. Als zij had gezegd dat is teveel voor mij om te doen en kan een van jullie me daarbij niet helpen of kan kunnen jullie dan niet ook een deel doen? dan hadden we dat begrepen. Maar ze accepteert het, zegt niks ook al heeft ze het misschien druk of is het teveel voor haar. Dan kan ik haar ook niet helpen


    Vind je t gek? Als je met een hele groep op een persoon in gaat praten gaat die persoon natuurlijk eens zijn met wat jullie zeggen. Dat is intimiderend, en je zegt niet snel nee tegen meerdere mensen.

    Laat me dit herhalen: Je hebt haar zodanig geintimideerd dat ze toestemde om jouw huiswerk te maken. Snap je waar dit heen gaat? Het begint met een "j" en eindigt met een "e wordt een fucking pestkop als je hiermee doorgaat"

    Jullie moeten eens met zijn allen gaan zitten en dit eerlijk verdelen, en niet alles afschuiven op een persoon.


    quidquid excusatio prandium pro

    Wat Alwin zegt, dit is er eentje in de categorie groepsdruk.


    ars moriendi

    Tigger schreef:
    (...)

    Vind je t gek? Als je met een hele groep op een persoon in gaat praten gaat die persoon natuurlijk eens zijn met wat jullie zeggen. Dat is intimiderend, en je zegt niet snel nee tegen meerdere mensen.

    Laat me dit herhalen: Je hebt haar zodanig geintimideerd dat ze toestemde om jouw huiswerk te maken. Snap je waar dit heen gaat? Het begint met een "j" en eindigt met een "e wordt een fucking pestkop als je hiermee doorgaat"

    Jullie moeten eens met zijn allen gaan zitten en dit eerlijk verdelen, en niet alles afschuiven op een persoon.


    Ik word helemaal geen pestkop en dat kan misschien intmiderend over komen maar dan had ze er altijd later op terug kunnen komen. Trouwens, mijn klasgenote vroeg het en toen hebben we uit gelegd waarom we wilden dat zij het deed. Ik bedoel, het is zeker twee weken geleden dat we dit hebben af gesproken dus dan had ze ook naar een van ons toe kunne gaan en kunnen zeggen wat jullie deden was niet goed, mij zo onder druk zetten en kunnen we het niet eerlijker verdelen.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik word helemaal geen pestkop en dat kan misschien intmiderend over komen maar dan had ze er altijd later op terug kunnen komen. Trouwens, mijn klasgenote vroeg het en toen hebben we uit gelegd waarom we wilden dat zij het deed. Ik bedoel, het is zeker twee weken geleden dat we dit hebben af gesproken dus dan had ze ook naar een van ons toe kunne gaan en kunnen zeggen wat jullie deden was niet goed, mij zo onder druk zetten en kunnen we het niet eerlijker verdelen.

    Groeps. Druk.


    ars moriendi

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik word helemaal geen pestkop en dat kan misschien intmiderend over komen maar dan had ze er altijd later op terug kunnen komen. Trouwens, mijn klasgenote vroeg het en toen hebben we uit gelegd waarom we wilden dat zij het deed. Ik bedoel, het is zeker twee weken geleden dat we dit hebben af gesproken dus dan had ze ook naar een van ons toe kunne gaan en kunnen zeggen wat jullie deden was niet goed, mij zo onder druk zetten en kunnen we het niet eerlijker verdelen.


    Neeneenee, je denkt VOLLEDIG verkeerd. VOLLEDIG.

    Je verwacht dat zij in haar eentje naar de groep toegaat en tegen jullie zegt "hey, weet je dat jullie me chanteren om jullie werk voor jullie te doen?" Waarna ze met een aantal zeer (onrechtmatig) boze mensen zit. Denk je echt dat ze dat zou doen? Zou jij dat doen? Je zegt natuurlijk van wel, maar jij zegt ook dat je geen pestkop bent. Je kunt je niet genoeg in haar schoenen verplaatsen.

    Wat jullie moeten doen is gewoon met zijn allen alles eerlijk verdelen. Je moet helemaaal niet gaan wachten tot ze naar jullie toekomt met de mededeling dat het niet eerlijk verdeeld is. Zij alles wij niks is geen eerlijke verdeling.

    Jij kunt dit op geen enkele manier goedpraten. Grow a pair, go to her, tell her you're damn sorry for being such a bully and set things right.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind het persoonlijk ook best raar dat jullie haar alles laten doen, terwijl het een groepsopdracht is. Dan zou ik ook weinig zin hebben om het te doen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Tigger schreef:
    (...)

    Neeneenee, je denkt VOLLEDIG verkeerd. VOLLEDIG.

    Je verwacht dat zij in haar eentje naar de groep toegaat en tegen jullie zegt "hey, weet je dat jullie me chanteren om jullie werk voor jullie te doen?" Waarna ze met een aantal zeer (onrechtmatig) boze mensen zit. Denk je echt dat ze dat zou doen? Zou jij dat doen? Je zegt natuurlijk van wel, maar jij zegt ook dat je geen pestkop bent. Je kunt je niet genoeg in haar schoenen verplaatsen.

    Wat jullie moeten doen is gewoon met zijn allen alles eerlijk verdelen. Je moet helemaaal niet gaan wachten tot ze naar jullie toekomt met de mededeling dat het niet eerlijk verdeeld is. Zij alles wij niks is geen eerlijke verdeling.

    Jij kunt dit op geen enkele manier goedpraten. Grow a pair, go to her, tell her you're damn sorry for being such a bully and set things right.


    Ik verwacht niet dat ze naar de groep toe gaat maar eenvan ons om er over te praten. Ik snap dat het eng is om met de hele groep te gaan praten maar ik zou echt niet boos worden als ze dat gewoon had gedaan, dat weet ik van mezelf. Ik heb liever dat iemand eerlijk is en dat we misschien nog tot het laatst keihard moeten door werken dan dit.

    En zij had niet alles, je doet alsof we alles hebben laten doen en dat is helemaal niet zo. En wie ben jij om te zeggen dat ik me niet in haar kan verplaatsen en dat ik een pestkop ben?! En ik ga echt niet mijn excuses maken omdat jij zegt dat ik dat moet doen.

    Ik laat me niet door andere mensen vertellen wat ik moet doen zolang het niks met schoolopdrachten heeft te maken of zolang het geen leraren of mijn ouders zijn.


    Physics is awesome

    Cloelia schreef:
    Ik vind het persoonlijk ook best raar dat jullie haar alles laten doen, terwijl het een groepsopdracht is. Dan zou ik ook weinig zin hebben om het te doen.


    We hebben haar niet alles laten doen, als we haar alles hadden laten doen hadden we helemaal niks gehad om in te leveren.


    Physics is awesome

    Ik vind 't nogal een vaag verhaal? Het is 'n groepsopdracht en toch shuif je 't lekker op één persoon af *O* Makes sense.... niet echt, hè (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eyes schreef:
    (...)

    Ik verwacht niet dat ze naar de groep toe gaat maar eenvan ons om er over te praten. Ik snap dat het eng is om met de hele groep te gaan praten maar ik zou echt niet boos worden als ze dat gewoon had gedaan, dat weet ik van mezelf. Ik heb liever dat iemand eerlijk is en dat we misschien nog tot het laatst keihard moeten door werken dan dit.

    En zij had niet alles, je doet alsof we alles hebben laten doen en dat is helemaal niet zo. En wie ben jij om te zeggen dat ik me niet in haar kan verplaatsen en dat ik een pestkop ben?! En ik ga echt niet mijn excuses maken omdat jij zegt dat ik dat moet doen.

    Ik laat me niet door andere mensen vertellen wat ik moet doen zolang het niks met schoolopdrachten heeft te maken of zolang het geen leraren of mijn ouders zijn.


    Dan is het jouw verlies. Je doet een hoop aannames over wat zij zou moeten doen, en je vergeet daarbij hoe het is om een hele groep tegen je te krijgen. Je zegt een boel over jouw reactie, maar je legt een gebrek aan zelfkennis bloot. Je bent nu al boos. Je verstopt je achter een gebrekkige reden. Je weigert in te zien dat je heel misschien toch wel fout zit, in plaats daarvan verstop je je achter het holle argument dat jij niet luistert naar andere mensen.


    Er zijn nu drie/vier mensen die hetzelfde zeggen als ik. Ga naar je leraren, laat hun precies hetzelfde zien als wat je ons liet zien. Ga naar je ouders, laat het hun zien. Vermoedelijk krijg je hetzelfde te horen. Het is niet leuk om te horen, dat begrijp ik. Maar soms moet je harde dingen van je zelf accepteren en je eroverheen zetten, zodat je je fouten recht kunt zetten.


    quidquid excusatio prandium pro