• *Zeiktopic*

    Op mijn klasgenote want ze had beloofd om een opdracht voor het PO van maatschappijwetenschappen te maken en wat doet ze? Ze maakt het niet terwijl we (ik en de andere twee die in de groep zitten) hebben uit gelegd dat we het druk hebben vanwege het PO voor Maatschappijleer (ze heeft geen maatschappijleer) en omdat het PTA-week is dus moeten we ook gewoon leren.

    En dan doet ze het niet en ze blijft ook niet op school om het te doen, nee ze gaat lekker naar huis en laat de rest van het groep het maar uit zoeken.

    Dit is trouwens niet de eerste keer dat ze gewoon iets niet maakt of als ze het wel stuurt, stuurt ze het te laat.

    Ik was echt zo boos, ik wilde haar echt gewoon in elkaar meppen. Want ik was vroeg klaar, 11:15 dus ik dacht om 12:00 heb ik alles af en kan ik naar huis om te leren. En uiteindelijk ging ik om 16:45 pas naar huis.

    Edit:

    Ik zal niet zeggen dat ik jullie mening respecteer maar ik zal wel zeggen dat ik jullie mening begrijp omdat jullie een onbevooroordeelde partij zijn die zijn/haar mening vormt aan de hand van wat ik heb verteld.

    Daarnaast wil ik vertellen dat ik me wel volwassen kan gedragen, dat ik mezelf een keer niet volwassen heb gedragen wil nog niet zeggen dat ik me altijd onvolwassen gedraag.

    Morgen ga ik naar het meisje in kwestie toe en voordat jullie ga roepen/schrijven dat ik haar wil intimideren, dat wil ik niet. Ik wil een gesprek voeren met haar zoals twee volwassen zouden (aangzien ik nog geen 18 ben en dus officieel nog geen volwassen ben, wat natuurlijk niet goed praat over hoe ik me heb gedragen) doen en haar eerlijk de kans geven om haar kant van het verhaal te vertellen.

    Ik zal ook niet ontkennen dat zij en ik elkaar al langer kennen en dat er dingen zijn gebeurd waar ik mijn twijfels bij heb. Toch wil ik zo onbevooroordeeld als ik zijn kan en zo min mogelijk kinderachtig het gesprek in gaan.

    Voor degene die het hebben gelezen na edit: bedankt maar ik heb niet opgeschreven om jullie gunstig te stemmen of wat dan ook, ik heb dit alleen geschreven omdat ik wilde dat jullie dit wisten.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2012 - 16:22 ]


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Ja, we hebben allemaal even veel gedaan
    Oke, Nu begin je dus gewooon te liegen. Dat staat niet zo in je verhaal hoor. er stond dat jij Het moest maken. Die andere waren te druk.

    Ik snap waarom dat meisje ermee instemde. Het is wel duidelijk dat ze onder druk stond en aan jouw reacties in dit topic te zien, lijk je me een heel erg opvliegend type. En dan kan je wel zeggen; 'ze had het tegen mij kunnen zeggen dat ze het niet wilde, in plaats van tegen de groep'. Maar wat had jij dan gedaan? Juist, dan had jij het precies zo aan je vrienden verteld zoals je het in dit topic neerzet. Dan heeft dat meisje nog steeds de hele groep tegen zich en wordt ze waarschijnlijk ook laf genoemd aangezien ze het niet tegen de hele groep 'durfde' te zeggen. Ik heb het allemaal wel eens meegemaakt.

    Wat ik wil zeggen is; gedraag je even fucking volwassen alsjeblieft. Dat zij nou niet dezelfde vakken heeft als jij, zegt niet dat ze geen leven heeft. Jij kon ook iets beter gaan plannen en zorgen dat je een uurtje de tijd had om met zijn allen bezig te gaan. Dus doe even normaal, verontschuldig je tegen dat meisje en stel je niet zo fucking aan.

    Bah, ik kan me hier echt heel kwaad om maken.

    Eyes schreef:
    (...)

    "Op mijn klasgenote want ze had beloofd om een opdracht voor het PO van maatschappijwetenschappen te maken"

    Nou, dan heb ik zeker naast een bril voor ver weg ook een leesbril nodig want er staat toch echt duidelijk een opdracht voor het PO

    Maar die opdracht moesten jullie allemaal maken en dan laat je 't haar maken.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sjiriki schreef:
    (...)

    Pfff, jij haalt je ouders erbij, ik reageer en dan word je boos op mij?

    Ik herhaal: Als je iets op internet zet krijg je de mening van mensen die los staan van de situatie, sommigen kennen jou niet en zullen dus onbevooroordeeld zijn voor beiden partijen. Dat betekent dat, hoe eenzijdig je je verhaal ook verteld, niet iedereen zal het met je eens zijn. En soms zullen juist de meeste mensen het niet met je eens zijn, vooral niet als je gaat vertellen hoe jullie met een groepje een meisje hebben gedwongen jullie opdracht voor je te maken.

    Op zulk soort momenten moet je niet boos worden maar gewoon eerlijk bij jezelf nadenken over je eigen acties en de situatie. Er zijn een boel mensen die het oneens zijn met jouw acties, en zoals ik heb gezegd: Ik vermoed dat ook de leraren hier nite blij mee zullen zijn. GRoepswerk is groepswerk, niet "een meisje doet alles omdat wij haar deel bij engels moesten doen werk"

    Tot slot: Met je lokt het zelf uit word waarschijnlijk eerder bedoeld dat jij het uitlokt dat mensen het oneens met je zijn. Dat gebeurt nou eenmaal als je dingen zegt, dan zijn er altijd wel mensen mee oneens. With all due respect, je moet echt stoppen steeds alles bij je ouders te betrekken, die hebben hier helemaal niks mee te maken


    Wie begon er als eerste over mijn ouders? Jij, niet ik. En ten tweede we hebben haar niet alles laten doen.


    Physics is awesome

    Bingley schreef:
    Ik snap waarom dat meisje ermee instemde. Het is wel duidelijk dat ze onder druk stond en aan jouw reacties in dit topic te zien, lijk je me een heel erg opvliegend type. En dan kan je wel zeggen; 'ze had het tegen mij kunnen zeggen dat ze het niet wilde, in plaats van tegen de groep'. Maar wat had jij dan gedaan? Juist, dan had jij het precies zo aan je vrienden verteld zoals je het in dit topic neerzet. Dan heeft dat meisje nog steeds de hele groep tegen zich en wordt ze waarschijnlijk ook laf genoemd aangezien ze het niet tegen de hele groep 'durfde' te zeggen. Ik heb het allemaal wel eens meegemaakt.

    Wat ik wil zeggen is; gedraag je even fucking volwassen alsjeblieft. Dat zij nou niet dezelfde vakken heeft als jij, zegt niet dat ze geen leven heeft. Jij kon ook iets beter gaan plannen en zorgen dat je een uurtje de tijd had om met zijn allen bezig te gaan. Dus doe even normaal, verontschuldig je tegen dat meisje en stel je niet zo fucking aan.

    Bah, ik kan me hier echt heel kwaad om maken.


    Ik ben helemaal geen opvliegende typ maar dat neemt niet weg dat ik niet boos kan worden. Misschien hebben we allebei daar een andere kijk op.


    Physics is awesome