Dat is meer iets voor Ace .
Nelay
Zodra ze de pillen in handen heeft gooit ze de inhoud zonder twijfelen in haar keel. Ze schat het rond vijf pillen - iets dat haar nog wel lukt weg te slikken.
"Wat ga je doen? Moet je volgen?" Ze voelt hoe de warme, stroperige inhoud van de pillen zich in haar pijnlijke buik nestelt. Na enkele minuten is het meeste verdoofd. Enkele steken blijven - waardoor ze voorzichtig overeind komt.
"We gaan naar mijn compartiment. Of wil je soms in een andere cel wachten?" Ze krult haar lippen tot een waterig glimlachje. Ze weet dat hij zich al schuldig genoeg voelt - zó wreed is ze niet.
"Misschien is het handig om mij die medicatie te geven.. waar je het over had, voor het geval ik je.." Hij richt zijn blik op de grond, waardoor ze zacht op haar onderlip bijt.
"Het spijt me, van alles." Ze knikt, eigenlijk wil ze dit alles zo snel mogelijk vergeten. Ze had zich zo enorm kwetsbaar gevoeld.. Angstaanjagend, bijna. Ze was nog nooit de les gelezen of enigszins tegen gesproken sinds ze hier was. Van haar leven hiervoor, kon ze zich nog maar weinig herinneren.
"Pardon, als ik vragen mag, wat bedoelde de dokter met 'experiment'? Mijn naam is Ayaki." Ze strijkt een losse pluk achter haar oor, terwijl ze aan haar pasje frunnikt.
"Die 'dokter' is één van de medische helpers, hier. Meestal bedeeld hij de medicatie onder de anderen die hier zitten. Mensen zoals jij, Ayaki. 'Experiment' is een algemene term. Zo krijg ik 'Onderzoeker' toegewezen."
Haar vingers gaan zoekend langs de kastjes. Één van de kleurencodes trekt haar aandacht. Het zijn nieuw ontwikkelde injecties voor.. Mensen als Ayaki. Ze pakt het dichte doosje van zijn plek, en bekijkt de inhoud.
Ze legt even kort een hand op haar buik. Ze voelt er momenteel niets; maar pillen werken niet voor altijd.
Met ingehouden pas opent ze de deur. De gang lijkt eindeloos. Flikkerende tl-buizen verlichten de groezelige, witte gang enigszins.
Ze loopt in diezelfde pas enkele meters vooruit. Het gaat niet al te soepel, maar ze loopt. Bij één van de 'deuren' houd ze halt. Ze laat haar pasje langs de gleuf glijden, en ziet hoe de deuren openen. Een lift verschuilt zich achter de deur. Een lift naar de vertrekken van onderzoekers.
Haar vinger glijd langs het laatste nummer 14. Tijdens de liftrit werpt ze een blik op Ayaki. "Als je eenmaal beneden bent, vraag je - je af of je ooit nog daglicht zult zien. Ik ben hier al sinds mijn zevende. Ik was het allereerste experiment." Fluisterde ze zachtjes. De verdiepingen schoten voorbij - tot hij eindelijk stopte en de deuren openden. Een korte gang kwam tevoorschijn. Toen ze die gepasseerd was stopte ze bij één van de deuren.
Deze was van haar. Ook hier liet ze haat pasje door de gleuf glijden.
Welkom, Nelay. Opperde een mechanische stem, waarna de deur ontgrendelde zodat ze deze kon openen.
Een ruime, toch gezellige hal kwam tevoorschijn. Er leidde een trap naar boven, maar verder was alles open. Warme tinten droegen de muren, en de grond was voorzien van zacht tapijt. Verderop trippelde haar Perzische kater Snow vrolijk naar haar benen om haar te begroeten.
Feel the fire, but do not succumb to it.