• © Copyright Dracy

Dit is het verhaal:

"Je bent nieuw(of al bekend) op de school en je hebt gehoord over een Glee club, en zanggroep van de school. Het lijkt je wel wat, alleen je denkt dat áls je erbij zou gaan, je buitengesloten word. Je besluit om eens te gaan kijken hoe het is."
    [Je kiest zelf of je Personage bij Glee club komt, je hebt vrijheid om dat te doen.]
    - Ruzie mag, maar hou het wel reëel.
    - Pesten mag, tot een bepaalde hoogte.
    - We houden ons aan de verhaallijn, natuurlijk mag je er
    iets vanaf wijken, maar hou het wel zo dat je personage
    er weer makkelijk mee in kan gaan.
    - Max 4 Personages P.P
    - Verkering mag, maar alleen als de ander het ook wil.
    [Dwingen word niet geaccepteerd, alleen als het is afgesproken met elkaar, maar meld dat wel even aan Dracy.]
    - Houd je aan de regels. _______________________________________________________________________
    -Wil je solliciteren? Kan altijd.
    ________________________________________________________________________- Als je iets te zeggen hebt wat niet RPG bedoeld in ga dan praten met [] {} () Dan is het niet verwarrend.

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

Subtiel Evelien, heel subtiel :')

"The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

[I'm just bored to death D:]

But I still have this faith in the truth of my dreams.

[Impatient child, you are.]

Charlotte

"Misschien doet het je ook deugd hier eens weg te zijn. In Nashville is het altijd lekker warm, en de zon schijnt, frisse lucht. Dat is eens wat anders dan deze muffe stad. Sorry, ik ben nogal moe. Het was een hectische dag. Je mag als je wil bij mij slapen? Het bed is groot genoeg."
    Ik kijk haar even aan en bijt op mijn onderlip. Ik wil helemaal niet bij haar in bed slapen. Niks persoonlijks, want ik wil helemaal bij niemand in bed liggen.
    "Ik slaap wel op de bank," zeg ik zacht terwijl ik mijn hand er even laat over gaan. "Ik hou van je bank."
    Het is waar, dit ding is verdomd zacht en fluffig. En met het deken dat ik om me heen heb ben ik ook meer dan tevreden.

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

[Pech]

Mary

"Ik slaap wel op de bank. Ik hou van je bank."
    Ik glimlach zachtjes. Ik sta op en rek me even uit. Vandaag was inderdaad redelijk vermoeiend.
    Bemoederend stop ik haar onder en kijk haar glimlachend aan.
    "Dank je, Charlie," zeg ik zacht.
    Ik neem de brief mee naar mijn slaapkamer, om hem nog eens rustig door te nemen. Eerst doe ik mijn pyjama aan, kruip op bed, en toets het nummer in van tante Emma, om haar te sms'en dat ik de brief heb aangekregen, en aanwezig zal zijn. Ik zucht even wanneer ik op 'versturen' druk, en bijt op mijn lip. Ik krabbel het bed weer uit om de slaapkamerdeur dicht te doen, zodat ik nog even Arion kan bellen. Ik toets zijn nummer in, en wacht nog even om op het groene telefoontje te drukken. Hij had gezegd dat hij ging bellen, maar ik ben eerlijk gezegd echt wel moe, en ik wil hem zo graag vertellen over de brief. Ik kruip eerst onder de warme lakens, en start het telefoongesprek. Geduldig wacht ik tot hij overgaat.

[Don't.get.cocky.with me. (cat)]

Arion

Ik wend mijn blik af van Michael en het rozenblaadje als mijn telefoon gaat. Er verschijnt een kleine glimlach op mijn gezicht als ik Mary's naam zie staan. Ik kijk even op de klok en merk nu pas hoe laat het al is. Ondertussen breng ik mijn telefoon naar mijn oor en neem op.
    "Hé," zeg ik zacht. "Alles in orde? Ik wilde je nog bellen."
    Ik durf wedden dat ze het nog wel even lastig gehad heeft met Charlotte. Het kind zag er zo van streek uit dat het me verbaast dat ze nog op haar benen kon staan. Ik hou mijn toon zo neutraal mogelijk, rekening houdend met Michael. Voor hem is het ook niet makkelijk, alles behalve.

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

[Ik zou niet durven (wbw)]

Mary

"Hé. Alles in orde? Ik wilde je nog bellen."
    "Tuurlijk is alles in orde. Ik ehm... We hebben nog even gepraat, en ze is al een heel stuk rustiger."
    Ik trek mijn benen op en prul wat aan de lakens.
    "Ik wou dat je hier was, er is iets dat ik je wil vertellen, en over de telefoon is nogal... raar."
    Ik zwijg even en kijk naar de brief die voor me ligt.
    "Woensdag vertrek ik met Charlie tot zaterdag naar Nashville," zeg ik zacht.
    "Tante Emma heeft me twee vliegtickets gestuurd, voor de begrafenis van mama, en ik weet dat het zo ongeveer haar bedoeling was dat Charlie meeging."
    Ik bijt op mijn lip, en de twijfel slaat weer toe. Charlie of Arion? Arion of Charlie? Misschien is het nog beter als zij gaan, zonder mij. Ja. Twee tickets, maar er staat niet expliciet bij voor wie ze zijn.

Arion

"Tuurlijk is alles in orde. Ik ehm... We hebben nog even gepraat, en ze is al een heel stuk rustiger. Ik wou dat je hier was, er is iets dat ik je wil vertellen, en over de telefoon is nogal... raar. Woensdag vertrek ik met Charlie tot zaterdag naar Nashville. Tante Emma heeft me twee vliegtickets gestuurd, voor de begrafenis van mama, en ik weet dat het zo ongeveer haar bedoeling was dat Charlie meeging."
    Ik luister rustig naar haar uitleg. Ik vind het jammer dat ik zelf niet mee kan, om haar te troosten want ik weet niet in hoeverre Charlotte die taak momenteel op zich kan nemen. Maar dat laat ik niet aan Mary merken.
    "Rustig, lief," zeg ik zacht. "Misschien doet het jullie wel even goed, er tussenuit." Ik wacht even. "Maar bel me wel elke dag?" vraag ik voorzichtig. "'s Avonds, voor je gaat slapen."

Mary

"Rustig, lief. Misschien doet het jullie wel even goed, er tussenuit. Maar bel me wel elke dag? 's Avonds, voor je gaat slapen."
    Snikkend maak ik een instemmend geluidje. Ik voel een traan al over mijn wang rollen.
    "Ik wou dat je hier was," zeg ik zacht, "ik mis je."
    Ik haal mijn neus op en veeg de tranen weg. Nog steeds prul ik aan een losgekomen draadje aan de lakens.
    "Sorry dat ik Charlie eerder heb gevraagd," fluister ik.
    "Als het kon had ik jullie allebei daar bij me."

Arion

"Ik wou dat je hier was, ik mis je. Sorry dat ik Charlie eerder heb gevraagd. Als het kon had ik jullie allebei daar bij me."
    Geschokt luister ik hoe ze aan het snikken is.
    "Huil je nou?" vraag ik bezorgd. "Waarom? Ik ben toch helemaal niet boos? Ik begrijp het heus wel," probeer ik haar gerust te stellen. Ik weet niet waarom ik zo van streek ben omdat ze huilt, maar ik ben het wel. Ik blijf even stil.
    "Kruip in bed en probeer wat te slapen. Je hebt heel wat achter de rug vandaag," zeg ik dan. Van mijn stem blijft enkel een gefluister over.

Mary

"Huil je nou? Waarom? Ik ben toch helemaal niet boos? Ik begrijp het heus wel. Kruip in bed en probeer wat te slapen. Je hebt heel wat achter de rug vandaag."
    "Ik weet niet. Ik denk dat ik het nu pas begin te beseffen dat ze er echt niet meer is," zeg ik zacht snikkend.
    "En ik lig al in bed, maar ik wilde je eerst nog horen."
    Ik veeg de tranen weg en concentreer me op zijn stem. Ik draai een lok haar om mijn vingers, en merk dat het nu een heel stuk moeilijker gaat, omdat het veel korter is. Een glimlach verschijnt op mijn lippen.
    "Ehm, Arion, had je daarstraks niet gezien?" vraag ik licht nieuwsgierig.

Arion

"Ik weet niet. Ik denk dat ik het nu pas begin te beseffen dat ze er echt niet meer is. En ik lig al in bed, maar ik wilde je eerst nog horen. Ehm, Arion, had je daarstraks niet gezien?"
    Ik ril even bij die tweede zin en probeer me niet teveel voor te stellen.
    "Je ligt...wat?" Ik slik even bij de realisatie dat ze mij vanuit haar bed belt. "Ehm." Ik schraap even mijn keel. "Nee, sorry. De situatie was nogal...afleidend. Wat had ik moeten zien?" vraag ik een beetje gegeneerd.

Mary

"Je ligt...wat?"
    Ik frons even.
    "Ik lig in be- ohw."
    Zachtjes giechel ik.
    "Stouterd," fluister ik flirterig.
    "Ehm. Nee, sorry. De situatie was nogal...afleidend. Wat had ik moeten zien?"
    Ik grinnik.
    "Geeft niet. Het is niet zo belangrijk."

Arion

"Ik lig in be- ohw. Stouterd. Haar flirterige toon doet me grijnzen.
    "Geeft niet. Het is niet zo belangrijk."
    Ik frons mijn wenkbrauwen.
    "Stouterd? Ik? Jij deelt net mee-" Ik schraap mijn keel even als ik besef dat ik nog steeds bij Michael zit. "En nu ben ik wel nieuwsgierig," verander ik van onderwerp. Eerlijk gezegd voel ik me schuldig dat ik niet heb opgemerkt wat ik had moeten opmerken.
    "Zal ik je morgen ophalen? Dan gaan we samen naar school."

[Off to bed.]

Mary

"Stouterd? Ik? Jij deelt net mee-"
    Ik grinnik.
    "Eigenlijk is het veel te warm voor een pyjama, vind je niet?" vraag ik onschuldig.
    "Stel je voor, als je hier was, was het nog warmer."
    "En nu ben ik wel nieuwsgierig."
    "Ach, het is geen drama ofzo, dat je het niet hebt gezien."
    "Zal ik je morgen ophalen? Dan gaan we samen naar school."
    "Ehm, ik zit hier met Charlie, en ik weet niet of ze morgen meegaat of niet. Zoja, dan zal ze moeten meerijden, en zo niet, ik kan haar toch niet alleen laten?"
    Echt niet, ze zal vast alcohol zoeken tot ze het vindt.

[ bericht aangepast op 27 april 2012 - 16:24 ]