• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Gancanagh| Koningin Camargue | Paard (1)
    - Regen| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - HurtedHeart| Koningin Serena Polare | Ijsbeer (7)
    - JaiRy| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Fayan| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    -Proprius| Koning Moose Anderson | Beer
    - Patronum| Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -

    Er kunnen GEEN vrouwelijke Faunielen meer gemaakt worden

    Wachters
    - Gancanagh| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - Orphin| Fáilte Abhainn | Wachter van Rhiannon
    - Regen|Wachter van Serena Polare
    -
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Cinna| Faye Melodié Sanchez
    BADTranslate| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Patronum| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Gancanagh| William Irial Smeltin

    [ bericht aangepast op 16 dec 2011 - 18:08 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Ik knik zacht en veeg mijn tranen weg.
    Als ik mijn ogen weer open, is de welp weer weg.
    "Kom, laten we gaan," stel ik voor als ik een broek heb aangetrokken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Ik streel nog even haar wang om een eenzame traan weg te jagen en neem dan haar hand vast. Eens buitengekomen valt de regen met bakken uit de hemel. Gezien de bibliotheek een eindje lopen is, moet ik een oplossing bedenken.
    Met Fedea nog steeds aan mijn hand en een glimlach op mijn gezicht loop ik naar die oplossing toe.
    "Trey, de bib is de andere kant uit," zegt ze bedenkelijk.
    Ik reageer niet en loop naar de garage die ik van een vriend huur. Ik open de poort, stap binnen en kom naar buiten met een helm die ik in Fedea's handen stop. Terwijl zij probeert uit te zoeken wat ze met het ding moet, duw ik mijn motor naar buiten.
    "Zin in een ritje?" zeg ik met mijn schuin lachje.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Ik grinnik.
    "Werkt die roestbak dan nog?" vraag ik grijnzend terwijl ik de helm opzet en vastklik onder mijn kin.
    Ik wacht tot hij het ding heeft klaargemaakt om te vertrekken en kruip achterop.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Roestbak? Zodra ze achterop zit en haar armen rond mijn middel heeft geslagen vertek ik. Ik trek op en rijd steeds sneller, wanneer haar armen zo strak om me heen zitten dat ik met moeite kan ademen vertraag ik terug een beetje. In no-time zijn we bij de bibliotheek. Ik parkeer tussen twee auto's in en wacht tot Fé afgestapt is. Dan stap ik zelf af, doe mijn helm af en wrijf over mijn rijtuig.
    "Jep, doet het nog prima," zeg ik lachend.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Ik zet de helm ook af en schud mijn haren uit.
    "Het is dat je hem niet zoveel gebruikt, dat ik zou gaan denken dat het verroest in die garage..."
    Ik grinnik.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Ik kijk haar even aan terwijl ik nadenk over mijn antwoord. Ik haal mijn schouders op en zeg dan eerlijk
    "Het is niet omdat jij hem nog niet gezien hebt, dat ik hem niet gebruik,"
    Ondertussen voel ik de regen op mijn gezicht en hoewel ik het best aangenaam vind, trek ik Fedea snel mee naar binnen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Jij die buitenkomt?" fluister ik als we binnen zijn en ik wrijf door mijn haar dat kroezelt van de regen.
    Ik zucht en kijk rond.
    "En waar gaan we dan beginnen?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik schrik even als ik merk hoe slecht ze me eigenlijk kent. Tot ik me bedenk dat het misschien helemaal niet aan haar ligt. Ben ik dan echt zo anders als zij in de buurt is?
    Veel tijd om er verder over te denken krijg ik niet.
    "En waar gaan we dan beginnen?" vraagt Fé.
    Ik denk even na hoe we dit het best aanpakken. Wanneer ik een jonge bibliothecaresse aan de balie zie zitten die druk bezig lijkt is mijn beslissing snel gemaakt.
    "Jij zoekt op het internet en dan ga ik in de boeken kijken."
    Als Fé meteen wegloopt, houd ik haar nog even tegen en druk een kusje op haar lippen waarop ik even naar haar lach. Als ze weg is, loop ik naar de balie.
    Ik schraap mijn keel even om de aandacht van de dame -die merk ik nu een boekje zit te lezen- te trekken. Ze kijkt geïrriteerd op maar wanneer ze me ziet verandert haar gezicht meteen.
    "Kan ik helpen?" zegt ze met een glimlach. Zo die is ook niet snel verlegen denk ik bij mezelf.
    "Eh ja," zeg ik aarzelend terwijl ik een beetje over de balie leun "ik ben opzoek naar boeken over het occulte. Iets over schimmen enzo, ik help iemand namelijk met wat huiswerk," zeg ik zo gewoontjes mogelijk.
    "Ik loop wel even met je mee," zegt het meisje terwijl ze enthousiast opstaat.
    "Oh dat niet hoeft hoor," zeg ik snel "als je me gewoon kunt uitleggen waar ik die kan vinden ben ik tevreden."
    De blik van daarnet ontsiert haar gezicht als bij toverslag en terwijl ze met haar ogen rolt antwoordt ze
    "Eerste verdieping, derde gang."
    "Dankje," zeg ik met een grijns en ga meteen naar boven.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2011 - 15:51 ]


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Ik ga op zoek naar de computers en plaats me op een van de stoeltjes.
    Als het internet is opgestart open ik google. En wat moet ik nu precies gaan zoeken?
    Psycho schimmen? Teveel verbeelding? Ik besluit een gok te wagen en typ zorgvuldig in: schimmen waarnemen.
    Op goed geluk.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Wanneer ik in gang 3 ben, ga ik meteen op zoek. Ik laat mijn vinger over de ruggen van de boeken glijden en haal elk boek eruit dat ook maar enige vorm van uitleg kan bieden. Na een tijdje heb ik ongeveer 8 boeken die ik meeneem naar beneden. Ik ga naast Fé zitten en begin te bladeren.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Na 3 keer mijn zoekwoorden veranderd te hebben, staar ik zuchtend naar het scherm met mijn handen in mijn haar.
    Niets. Helemaal niets.
    Ik kijk op als Trey naast me komt zitten.
    "Heb jij al wat?" Ik knik naar de boeken die hij meeheeft.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Wanhopig kijkt Fé me aan met de vraag of ik al iets gevonden heb. Ik wil haar niet teleurstellen maar moet toch mijn hoofd schudden.
    Ik geef haar nog twee boeken terwijl ik zelf aan het vierde boek begin. Hopelijk vinden we snel iets want ik word er zelf gek van.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Ik blader door een van de boeken en kijk of er iets nuttigs tussenstaat.
    "He, misschien is dit... ow nee, laat maar."
    Dat was het niet. Ik blader iets sneller verder.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Even slaat mijn hart een slagje over als Fé denkt iets gevonden te hebben, maar al snel is ze overtuigd dat het niks is. Ik ben zelf niet echt meer aan het opletten wat ik lees, bijna overtuigd dat er toch niks te vinden valt. Plots wordt mijn aandacht getrokken door een verwijzing onderaan de pagina.

    ² Zij zijnde met zeven en kunnen in eender welk aardsch dier transchformeeren. Als zij echter een dier gekoozen hebben zitten zij hier hun hele leven aan vast. Men kan naast hen een schim waarneemen wanneer zij als mensch rond doolen. Er zijn echter niet veelen die dit ooit waargenoomen hebben en dusch concludeeren wij dat dit een vertelses voor kleine kinderen ende fantasten is.


    "Fé, lees dit," zeg ik terwijl ik het boek onder haar neus schuif en met mijn vinger op de voetnoot tik.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Ik kijk op en lees de voetnoot.
    "Wie is die zij?" Ik kijk hem niet-begrijpend aan.
    Ik lees verder.
    "Er zijn echter niet velen die dit ooit waargenomen hebben... Trey, de kans dat dit waar is, is klein."


    But I still have this faith in the truth of my dreams.