• ===oud

[ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 18:57 ]

No growth of the heart is ever a waste

Odile - Slechte vampier.

Ik gooi wat op mijn bord en haal met een vinger de aardappelpuree van Yue's neus af, wat ik vervolgens in m'n mond stop.
    'Odile Lavossa,' zeg ik met een glimlach als reactie op de jongen, die kennelijk Jamie heet. 'Maar dat zal intussen wel bekend zijn.' Ik durf niet bij die jongen te gaan zitten, zelfs al sta ik een paar meter van hem af, dan nog is die bloedgeur vreselijk zoet en zalig. Ik kijk met een schuin oog naar Yue. Heeft zij nou echt geen verlangen om hem aan te vallen? Zelfs als nieuwe vampier moet zo dicht op een mens zitten een hel zijn. Ik slik het slijm in mijn mond weg en druk nog een hap naar binnen. Op de één of andere manier werkt eten tegen de bloedlust. Of althans een beetje. Ik weet in elk geval wat ik hierna ga doen: jagen. En goed ook.
    'Tsja, ik ben goed in alles wat met jezelf voeden te maken heeft,' grijns ik breed als de jongen aangeeft dat het goed smaakt. Ondanks mijn onverschillige reactie ben ik blij dat het in de smaak valt. Mijn ogen glijden weer naar zijn hals. God, bewaar me voor slechtheid, maar veel langer kan ik dit niet uithouden.
    Dan zie ik Elif binnen wandelen. Ik heb zin een stekende opmerking in de ring te gooien maar in plaats daarvan stap ik opzij zodat ze bij het eten kan.
    'Mocht je aardappelpuree, bonen en gehaktballen lusten: het staat daar.' Vriendelijk klinkt het niet en zo is het ook niet bedoeld. Ze kijkt me wantrouwend aan. 'Er zit geen vergif in,' verklaar ik zuchtend. 'Kijk, zelfs dat mensenkind is nog niet dood neer gevallen. Bovendien weet je dat ik mijn mensjes graag levend wil.'

[ bericht aangepast op 1 feb 2011 - 17:28 ]

Elif is er ook bij gekomen he *poked Odile xD*

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Aangepast las het pas later :'DD

Elif - Goede Vampier.
    Ze zuchtte en leunde met haar rug tegne de muur. ,,Ik kom niet om te eten.'' legde ze Odile uit en keek naar Jamie, ze bleef gewoon om hem te beschermen.. Ze vertrouwde Odile nog steeds niet, Yue misschien een beetje, maar niet genoeg om Jamie hier alleen te laten. niet dat Dewi alleen laten een slim idee was, maar ze had 2 van de 4 gevaarlijke hier.. En zo te ruiken waren die andere 2 ver weg, niet in het huis in ieder geval.

Faith - Slechte Vampier.
    Ze fronste even en grijnste. ,,Jaja.'' zei ze ongelopvig. ,,Dus jij ebweert wat beters te krijgen? Zoals wat?'' daagde ze hem een beetje uit.

Dewi - Mens.
    Deze keer was ze te moe om allemaal te gaan liggen woele in haar slaap, zo moe dat ze zelfs geen dromen had. Of was het opluchting dat Lew het wist, ookal was ze niet bly mte de uitkomst?

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Yue
    Er hangt een ongemakkelijke stilte. Ik slik even. "Waar is Dewi?" vraag ik dan, om de stilte te doorbreken. "Heeft zij geen honger?"

Savoy
    "Nou, als mijn neus het goed heeft, en dat heeft hij meestal, dan loopt er op een paar honderd meter afstand een mens." Ik lik langs mijn lippen. "Of wil je beweren dat zwijnen lekkerder zijn dan mensen? In dat geval ga ik er alleen op af." Ik kijk haar grijnzend aan.

Odile - Slechte vampier.

Ik werk de laatste bal naar binnen een giet er een glas water achteraan.
    Alweer glijdt mijn blik naar de hals van de jongen. Wat heeft hij een gave huid. Zonder bulten en puisten. Gewoon een perfecte huid om je tanden in te zetten. Zoewel Yue als Elif kijken me doordringend aan en ik voel me betrapt. Ik besluit hun blik te ontwijken en schep nog een keer op.
    'Waar heb je de rest gelaten?' vraag ik dan aan Elif. 'Moeten die je niet zo'n beetje bij staan om te zorgen dat ik hem hier niet op vreet? Nu sta je er helemaal alleen voor. Slecht teamwork. Ze verraden je toch altijd weer zodra ze de kans schoon zien. De slechtste vampiers zijn die in vermomming. Ach. Het kan altijd erger. Het verbaast me dat we nog geen moordlustige clan op ons dak hebben gekregen in al die jaren dat ik hier woon.' Ik fantaseer verder over hoe ik met die clan zou kunnen afrekenen.
    'Een paal, een touw, wat zonlicht en de show kan beginnen,' zeg ik met puur sadisme in de stem.

Elif - Goede Vampier.
    ,,Boven, ze slaapt.'' mompelde Elif zachtjes, ze hield alle som zich heen in te gaten. Vooral de geuren, 1 verdachte geur en ze zou boven gaan kyken, maar Jamie dan? Dan zou ze maar even op Yue moeten vertrouwen, een zucht verliet haar lippen. DIt was haast hopeloos, Le wmoest maar gauw terugkomen.

Faith - Slechte Vampier.
    ,,Hmm..'' ze concentreerde zich even en knikte. ,,Ik ruik het.'' ze grijnste. ,,Laat dat zwijn maar, ik ruik wat lekkerders.'' zei ze vrolijk grijnzend en begon te lopen. ,,Toruwens, jij kan dieren ebsturen.. Right..? Ook mensen? Dat zijn eigenlijkt och ook dieren, het zou in ieder geval het jagen makkelijker maken.'''

Dewi - Mens.
    Deze keer was ze te moe om allemaal te gaan liggen woele in haar slaap, zo moe dat ze zelfs geen dromen had. Of was het opluchting dat Lew het wist, ookal was ze niet bly mte de uitkomst?

Odile - Slechte vampier.

'Oh is het heus? Zal ik haar gaan wekken voor het eten?' bied ik grinnikend van de voorpret aan. De gedachte om weer een mes door m'n keel gedouwd te krijgen maakt me echter niet echt vrolijk. Maar nu ik het me bedenk: waar ís dat sterke soldaatje eigenlijk? Nog steeds buiten? Ik ruik hem nergens. Hetzelfde gaat op voor Faith en Savoy. Dit maakt het wel heel erg verleidelijk. Bijna niemand die me in de weg loopt. Ik zou het erop kunnen wagen. Met een schuin oog kijk ik richting Yue en Elif. Ik weet niet hoe sterk Elif is - ze houdt zich meestal op de achtergrond - maar ik kan me een flink probleem op de hals halen als ik Jamie aanval. Is dat het waard? Misschien krijg ík dan wel het laatste oordeel van de rest. Ze kunnen me natuurlijk verbannen uit het huis of me zodanig straffen dat ik het hoekje om ga. Zonlicht of vuur. Daarmee kun je een vampier doden. Zouden die stervelingen dat weten? vraag ik me af.

Yue
    Ik kijk omstebeurt naar Odile en Elif. De spanning is haast om te snijden. Ik weet niet wat ik moet zeggen, dus houd ik mijn mond. Maar ik zit klaar om Jamie of Odile te verdedigen als er wordt aangevallen.

Savoy
    Ik haal mijn schouders op. "Nah, Ik kan mensen wel beïnvloeden. Maar hun eigen wil en hun denkvermogen is beter ontwikkeld. Ik kan ze niet zomaar alles laten doen wat ik wil." Dan grijns ik weer. "Maar hij ontsnapt toch niet."

[ bericht aangepast op 1 feb 2011 - 17:53 ]

Jamie.

Hij voelde af en toe de ogen van Odile in zijn hals prikken en trok zijn trui, naja eigenlijk Faith's trui iets omhoog. Ondertussen keek naar Elif en glimlachde vrolijk. ' Het eten is echt heel lekker. ' zei hij tegen haar en nam nog een hap van zijn aardappelpurree. Meestal at hij altijd fastfood shit, maar dit was echt stukken beter.

Odile - Slechte vampier.

'Natuurlijk is het lekker, ík heb het gemaakt,' zucht ik. 'Ik kan ook wel wat anders dan mensen om zeep helpen.' Waarom keek hij haar aan? Ik ben de kok. Na vier jaar huishoudschool is koken wel het minste wat je moet kunnen. God, wat had ik een hekel aan de huishoudschool. We moesten allemaal brave huisvrouwen worden. Lang leve de verzuiling! Ik was meer aan het spijbelen dan dat ik aanwezig was. Na de dood van mijn ouders nam een pleeggezin mijn verzorging over maar ik hing altijd rond op straat. Geen goed milieu voor een meisje als ik, maar ik leerde hoe ik me staande moest houden. Ik was even sterk als de jongens en kon ook goed van me af bijten. We waren een hechte groep, maar het oplossen van de moord op mijn ouders zorgde ervoor dat ik brak met hen. Ik besteedde dagen in de bieb en op het politiebureau om de waarheid boven tafel te halen. De jongeren op straat begrepen het niet en dachten dat ik met één of ander rijkeluiskind aan het rommelen was. Niet veel later werd ik officieel uit de groep gekicked. De gelukkigste periode van mijn leven - op de korte tijd met mijn ouders na dan - werd hierdoor afgesloten. En nog meer ellende lag op de loer.
    Ik zucht en leg het bord weg.
    'Je mens is veilig, ik ga jagen,' zeg ik en loop de keuken uit.

Elif - Goede Vampier.
    Ze keek naar Jamie en glimaclthe flauwtjes, toen gleed haar blik naar Odile die wegliep. jagen.. Als ze het maar deed buiten het huis, voor de zekerheid hield Elif zich evne gefixeerd op haar geur ome r zeker van te zijn dat ze vertrok, ondertussen gleed haar blik anar Yue. Elif zweeg en vroeg zich af hoe zij dat over het doden van mensen,enkel voor hun bloed..

Faith - Slechte Vampier.
    ,,je kan het blijven proberen, misschien moet je je gave verder ontwikkelenen ofzo..'' mompelde Faith terwijl ze ndacht. ,,Dat moest ik ook.'' ze glimlachte flauwtjes en merkte dat de geur van het onbekende slachtoffer steeds sterker werd, zo te merken waren het er 2 en niet 1. Als het maar geen ajgers waren, die hadden altijd wel een van hun irritante speeltjes mee om hun overhoop te schieten. Als ze de kans kregeen teminste, alsnog was het irritant

Dewi - Mens.

[ bericht aangepast op 1 feb 2011 - 18:22 ]

Odile - Slechte vampier.

Ik ren als een ongeleid projectiel al zigzaggend langs de bomen. Ik moet nodig even een luchtje scheppen en alles van me af gooien. Ik spring tegen een boom op en zet me hard af, waardoor ik na een vrije val van een aantal meter weer op de grond terecht kom, waar ik vervolgens verder ren. Ik sprint over heuveltjes en vlieg over beekjes heen. Waar ren ik eigenlijk heen? Ik heb geen idee. De zon staat al laag en ik besluit nog verder te rennen. Ineens hoor ik wat gerommel in de verte. Onmiddellijk hou ik halt en kijk peilend naar de ruimte waar het geluid vandaan komt. Dan zie ik wat het veroorzaakt. Wilde zwijnen.
    'Jezus christus,' fluister ik. Die dingen zijn enorm. Ik aarzel niet, zet me af met al mijn kracht en vlieg pijlsnel op de kudde af, waar ik een groot agressief mannetjeszwijn uit weet te plukken. Ik maak me uit de voeten voor de rest me te pakken krijgt en als ik ze heb afgeschud hou ik halt bij een meertje en snij het beest zijn nek door. Ineens dringt het tot me door dat ik niet alleen ben. Vliegensvlug draai ik me om en zie tot m'n stomme verbazing Lewis tegen een boom zitten. Met drie zwijnen om hem heen. Ik probeer mijn verraste uitdrukking te verbergen en die maakt al snel plaats voor mijn standaard humeur als ik hem of zijn vriendjes tegen kom.
    'Ik kan kennelijk ook nooit eens van jullie af zijn,' zeg ik rauw en leg weer de pluk haar achter mijn oor. Ook ik laat mezelf tegen een boom zakken en begin mijn zwijn leeg te zuigen.

Odile - Slechte vampier.

'Heb je er trouwens al aan gedacht wat je met dat mensenkind van je gaat doen? Want ik gok dat ze haar volgende verjaardag nog niet eens gaat halen. Niet in dit huis. Die gaat een behoorlijk ellendig leven tegemoet. Een leven vol angst is het niet waard om geleefd te worden, take it from me.' Ik kijk strak voor me uit als mijn verleden zich voor de zoveelste maal afspeelt in de weerspiegeling van het meer en gooi het kadaver van me af. Lew ruikt helemaal naar haar. 'Tenzij..' Ik zwijg even. 'Tenzij je een vampier van haar maakt.' Ik zeg het met een mengeling van vermaak en uitdagendheid. Een vampier van iemand maken is een grotere hel dan ik mensen zelfs zou toewensen. Ik heb het idee dat hij er net zo over denkt.

Haha, ik ga jullie gesprekje lezen :x
    En mijn abo was ineens weg van dit topic ^o)
    En vluuv moet even reagewren =D