• ===oud

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 18:57 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Odile - Slechte vampier.

    Ik heb net mijn bord opgeschept wanneer ik een paar timide oogjes om de hoek zie kijken. Het is het mensenkind. Het gerammel in zijn maag verraadt waarom hij het grote risico neemt om opgevreten te worden.
    'Krijg nu niks,' zeg ik verstomd, 'dus dit wil je hebben jochie.' En ik haal mijn bord tevoorschijn.
    'Wat denk je ervan. Jouw bloed in ruil voor mijn eten?' grijns ik. Ik lik langs mijn lippen van de voorpret. Hij kijkt me nu angstig aan en maakt aanstalten om te vertrekken. Ik zucht en werp een blik op de rest van het eten. 'Hier,' zeg ik en bied hem mijn bord aan. 'Ik heb niks aan een uitgehongerd scharminkel. Daar zit haast geen bloed meer in. Bovendien word ik gek van je maag.' Nog steeds twijfelt hij of het geen valstrik is. 'Neem aan. Ik heb er geen vergif in gegooid,' zeg ik nu wat ongeduldiger.


    No growth of the heart is ever a waste

    Jamie.

    Met grote hongerige ogen keek hij naar het bordt met eten. ' Mag ik het echt hebben? ' zei hij zachtjes en keek even naar de vrouw. ' En heb je het zelf gekookt? ' Zijn maag begon weer wild te knoren en hij kreeg een rood hoofd er van.

    Odile - Slechte vampier.

    Niet te geloven, dat geknor kan ik niet meer uitstaan. Nog even ik ram dat eten in zijn mond. Ik zucht.
    'Met liefde bereid. En uit verveling. Hier, je krijgt nog wat jus erbij, je moet er nog van groeien.' Ik gooi er een schep roomboterjus bij op. God, ik klink nu net zoals mijn moeder. 'Ik vreet je niet op hoor. Tenminste. Nu niet,' voeg ik grijnzend toe terwijl ik een felrode lok achter mijn oren leg. Odile de huisvrouw. Bet ya didn't see that one coming. Alles dat met eten te maken heeft hoort thuis in mijn afdeling, denk ik innerlijk grijnzend.
    'Pak aan jochie. De uithongeringsdood is niet prettig, geloof me. Eerst gaat je maag knorren, dan houdt het op en je denkt dat je er nog wel even tegen kan. Dan ga je waanbeelden zien en vervolgens sterf je een akelige dood terwijl je niet eens de kracht meer hebt om te schreeuwen naar hulp. Geloof me, dat is het niet waard. Ik ben de beste kok hier in dit huis dus je zit goed.'

    [ bericht aangepast op 1 feb 2011 - 12:14 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Jamie.

    Heel even keek hij naar het andere vampier die er bij zat. ' Het ruikt heerlijk. ' zei hij en ging aan tafel zitten. Het deed hem nu even niks dat hij tussen twee moordlustige vampiers zat. Snel propte hij een klodder aardappelpurree in zijn mond. ' En ik heet Jamie en geen jochie. ' murmelde hij met volle mond en keek Odile aan. ' En dit is echt lekker. ' Gulzig nam hij nog een paar grote happen.

    Elif - Goede Vampier.
    Ze keek hem stomverbaasd na, godverdomme! Waarom ging ie nou weg? Ze keek van Dewi naar de deur.. Damn, Jamie was regelrecht bij het gevaar en Dewi was hier nog wel even veilig, hoopte ze. Gauw liep ze de kamer uit en sloot de deur, ze liep naar beneden en zag Jamie in de keuken eten, een wenkbrauw ging omhoog. ,,Jamie?'' vroeg ze verbaasd en keek naar Odile. Waarom had ze hem niks aangedaan?

    Faith - Slechte Vampier.
    Ze fronste even en grijnste. ,,Jaja.'' zei ze ongelopvig. ,,Dus jij ebweert wat beters te krijgen? Zoals wat?'' daagde ze hem een beetje uit.

    Dewi - Mens.
    Deze keer was ze te moe om allemaal te gaan liggen woele in haar slaap, zo moe dat ze zelfs geen dromen had. Of was het opluchting dat Lew het wist, ookal was ze niet bly mte de uitkomst?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Yue
    Ik zit samen met Odile te kijken naar de jongen die het eten naar binnen werkt. Ik glimlach naar Odile, en schep zelf ook een bord op. Het is echt lekker. Ik dacht dat de jongen het waarschijnlijk extra lekker vond door zijn honger, maar het is écht lekker. Dan komt Elif binnen. Ik zie meteen Odiles gezicht betrekken. "Eh.. Wil je ook?" vraag ik een beetje dom. Volgens mij zit er aardappelpuree op m'n neus.

    Savoy
    "Nou, als mijn neus het goed heeft, en dat heeft hij meestal, dan loopt er op een paar honderd meter afstand een mens." Ik lik langs mijn lippen. "Of wil je beweren dat zwijnen lekkerder zijn dan mensen? In dat geval ga ik er alleen op af." Ik kijk haar grijnzend aan.

    Odile - Slechte vampier.

    Ik gooi wat op mijn bord en haal met een vinger de aardappelpuree van Yue's neus af, wat ik vervolgens in m'n mond stop.
    'Odile Lavossa,' zeg ik met een glimlach als reactie op de jongen, die kennelijk Jamie heet. 'Maar dat zal intussen wel bekend zijn.' Ik durf niet bij die jongen te gaan zitten, zelfs al sta ik een paar meter van hem af, dan nog is die bloedgeur vreselijk zoet en zalig. Ik kijk met een schuin oog naar Yue. Heeft zij nou echt geen verlangen om hem aan te vallen? Zelfs als nieuwe vampier moet zo dicht op een mens zitten een hel zijn. Ik slik het slijm in mijn mond weg en druk nog een hap naar binnen. Op de één of andere manier werkt eten tegen de bloedlust. Of althans een beetje. Ik weet in elk geval wat ik hierna ga doen: jagen. En goed ook.
    'Tsja, ik ben goed in alles wat met jezelf voeden te maken heeft,' grijns ik breed als de jongen aangeeft dat het goed smaakt. Ondanks mijn onverschillige reactie ben ik blij dat het in de smaak valt. Mijn ogen glijden weer naar zijn hals. God, bewaar me voor slechtheid, maar veel langer kan ik dit niet uithouden.
    Dan zie ik Elif binnen wandelen. Ik heb zin een stekende opmerking in de ring te gooien maar in plaats daarvan stap ik opzij zodat ze bij het eten kan.
    'Mocht je aardappelpuree, bonen en gehaktballen lusten: het staat daar.' Vriendelijk klinkt het niet en zo is het ook niet bedoeld. Ze kijkt me wantrouwend aan. 'Er zit geen vergif in,' verklaar ik zuchtend. 'Kijk, zelfs dat mensenkind is nog niet dood neer gevallen. Bovendien weet je dat ik mijn mensjes graag levend wil.'

    [ bericht aangepast op 1 feb 2011 - 17:28 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Elif is er ook bij gekomen he *poked Odile xD*


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Aangepast las het pas later :'DD


    No growth of the heart is ever a waste

    Elif - Goede Vampier.
    Ze zuchtte en leunde met haar rug tegne de muur. ,,Ik kom niet om te eten.'' legde ze Odile uit en keek naar Jamie, ze bleef gewoon om hem te beschermen.. Ze vertrouwde Odile nog steeds niet, Yue misschien een beetje, maar niet genoeg om Jamie hier alleen te laten. niet dat Dewi alleen laten een slim idee was, maar ze had 2 van de 4 gevaarlijke hier.. En zo te ruiken waren die andere 2 ver weg, niet in het huis in ieder geval.

    Faith - Slechte Vampier.
    Ze fronste even en grijnste. ,,Jaja.'' zei ze ongelopvig. ,,Dus jij ebweert wat beters te krijgen? Zoals wat?'' daagde ze hem een beetje uit.

    Dewi - Mens.
    Deze keer was ze te moe om allemaal te gaan liggen woele in haar slaap, zo moe dat ze zelfs geen dromen had. Of was het opluchting dat Lew het wist, ookal was ze niet bly mte de uitkomst?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Yue
    Er hangt een ongemakkelijke stilte. Ik slik even. "Waar is Dewi?" vraag ik dan, om de stilte te doorbreken. "Heeft zij geen honger?"

    Savoy
    "Nou, als mijn neus het goed heeft, en dat heeft hij meestal, dan loopt er op een paar honderd meter afstand een mens." Ik lik langs mijn lippen. "Of wil je beweren dat zwijnen lekkerder zijn dan mensen? In dat geval ga ik er alleen op af." Ik kijk haar grijnzend aan.

    Odile - Slechte vampier.

    Ik werk de laatste bal naar binnen een giet er een glas water achteraan.
    Alweer glijdt mijn blik naar de hals van de jongen. Wat heeft hij een gave huid. Zonder bulten en puisten. Gewoon een perfecte huid om je tanden in te zetten. Zoewel Yue als Elif kijken me doordringend aan en ik voel me betrapt. Ik besluit hun blik te ontwijken en schep nog een keer op.
    'Waar heb je de rest gelaten?' vraag ik dan aan Elif. 'Moeten die je niet zo'n beetje bij staan om te zorgen dat ik hem hier niet op vreet? Nu sta je er helemaal alleen voor. Slecht teamwork. Ze verraden je toch altijd weer zodra ze de kans schoon zien. De slechtste vampiers zijn die in vermomming. Ach. Het kan altijd erger. Het verbaast me dat we nog geen moordlustige clan op ons dak hebben gekregen in al die jaren dat ik hier woon.' Ik fantaseer verder over hoe ik met die clan zou kunnen afrekenen.
    'Een paal, een touw, wat zonlicht en de show kan beginnen,' zeg ik met puur sadisme in de stem.


    No growth of the heart is ever a waste

    Elif - Goede Vampier.
    ,,Boven, ze slaapt.'' mompelde Elif zachtjes, ze hield alle som zich heen in te gaten. Vooral de geuren, 1 verdachte geur en ze zou boven gaan kyken, maar Jamie dan? Dan zou ze maar even op Yue moeten vertrouwen, een zucht verliet haar lippen. DIt was haast hopeloos, Le wmoest maar gauw terugkomen.

    Faith - Slechte Vampier.
    ,,Hmm..'' ze concentreerde zich even en knikte. ,,Ik ruik het.'' ze grijnste. ,,Laat dat zwijn maar, ik ruik wat lekkerders.'' zei ze vrolijk grijnzend en begon te lopen. ,,Toruwens, jij kan dieren ebsturen.. Right..? Ook mensen? Dat zijn eigenlijkt och ook dieren, het zou in ieder geval het jagen makkelijker maken.'''

    Dewi - Mens.
    Deze keer was ze te moe om allemaal te gaan liggen woele in haar slaap, zo moe dat ze zelfs geen dromen had. Of was het opluchting dat Lew het wist, ookal was ze niet bly mte de uitkomst?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile - Slechte vampier.

    'Oh is het heus? Zal ik haar gaan wekken voor het eten?' bied ik grinnikend van de voorpret aan. De gedachte om weer een mes door m'n keel gedouwd te krijgen maakt me echter niet echt vrolijk. Maar nu ik het me bedenk: waar ís dat sterke soldaatje eigenlijk? Nog steeds buiten? Ik ruik hem nergens. Hetzelfde gaat op voor Faith en Savoy. Dit maakt het wel heel erg verleidelijk. Bijna niemand die me in de weg loopt. Ik zou het erop kunnen wagen. Met een schuin oog kijk ik richting Yue en Elif. Ik weet niet hoe sterk Elif is - ze houdt zich meestal op de achtergrond - maar ik kan me een flink probleem op de hals halen als ik Jamie aanval. Is dat het waard? Misschien krijg ík dan wel het laatste oordeel van de rest. Ze kunnen me natuurlijk verbannen uit het huis of me zodanig straffen dat ik het hoekje om ga. Zonlicht of vuur. Daarmee kun je een vampier doden. Zouden die stervelingen dat weten? vraag ik me af.


    No growth of the heart is ever a waste

    Yue
    Ik kijk omstebeurt naar Odile en Elif. De spanning is haast om te snijden. Ik weet niet wat ik moet zeggen, dus houd ik mijn mond. Maar ik zit klaar om Jamie of Odile te verdedigen als er wordt aangevallen.

    Savoy
    Ik haal mijn schouders op. "Nah, Ik kan mensen wel beïnvloeden. Maar hun eigen wil en hun denkvermogen is beter ontwikkeld. Ik kan ze niet zomaar alles laten doen wat ik wil." Dan grijns ik weer. "Maar hij ontsnapt toch niet."

    [ bericht aangepast op 1 feb 2011 - 17:53 ]