• ===oud

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 18:57 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Lew schoot Odile een vernietigende blik toe, maar negeerde haar verder. Hoe gezellig het ook leek, hij had geen zin om mee te doen met haar zogenaamde theekransje. Voorzichtig duwde hij Dewi richting Elif zodat die haar bescherming over kon nemen. 'Kunnen jullie even...,' Hij gebaarde vaagjes naar Dewi. 'Ik ga jagen,' voegde hij enigszins ongemakkelijk achteraan met een vlugge blik naar Dewi. Hij nam nog een lange, trage trek van zijn sigaret en draaide zich om zodat hij face to face stond met Odile. Zijn ogen boorden zich waarschuwend in de hare en de manieren waarop hij haar zou laten wensen dat ze nooit geboren was als ze Dewi ook maar durfde aanraken, stonden één voor één te lezen in het donkere grijs. Daarop liep hij op een stevig drafje weg, om zijn hoofd leeg te maken met de zoete extase van bloed.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Jamie.

    Jamie keek naar de personen die er allemaal bij kwamen staan. Nu miste hij Faith wel een beetje, want zij beschermde hem voor al deze mensen. En stiekem was hij haar daar wel erg dankbaar voor want hij hield niet zo veel van drukte. Starend keek hij naar de grond en voelde zich helemaal niet op zijn gemak.

    Odile - Slechte vampier.

    Mijn ogen glijden over het gezelschap heen tot ik ineens Yue's voorstel hoor om 'm te peren hier. Ik knik. Dat is wellicht het verstandigste in dit stadium. Ik draai me om en kijk nu recht in de ogen van Lew. Je hoeft geen genie te zijn om door te hebben dat hij niets liever wilde dat ik dood was. Hij heeft dezelfde kleur ogen als ik, merk ik nu. Maar die van hem zenden een boodschap uit dat ik op moet passen. Hij zal geen genade tonen. Maar guess what: ik ook niet. Niet voor hem. Ik leg een pluk haar achter mijn oor en kijk het tweetal na als ze vertrekken.
    'He, you like it rough do you? Je mag wel vaker langs komen. Vierde kamer rechts,' schreeuw ik hem geamuseerd na.
    Als ze de gang uit zijn vervolg ik mijn weg naar de keuken. Die bonen zullen nu wel een keer ontdooid zijn...
    'Yue,' begin ik en haal de bonen en het gehakt uit de zon. 'Kunnen vampiers liefde voelen als ze..' Ik zwijg even voor ik verder ga. 'Als ze het al heel lang niet gekend hebben? Wat denk je?' Het is een achterlijke vraag, maar zij is de enige aan wie ik hem zou kunnen stellen. Deze vraag ligt al zo lang op het hart en bij de rest kan ik het niet kwijt. Ik weet dat Yue's intrede in de vampierwereld nog van erg korte duur is en dat ze waarschijnlijk het antwoord niet weet, maar de nieuwsgierigheid neemt het over.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2011 - 19:52 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Elif - Goede Vampier.
    Ze knitke naar Lew. ,,Sure, geen probleem.'' ze glimalchte kort en was blij dat Yue odiel weg probeerde te krijgen en de vrede te bewaren. Helaas zat ze nu met 2 kiddo's opgscheept die ze moest zien te beschermen, maar dat zou wel goed komen. Ze keek naar Jamie die er niet echt gelukkig uit zag. Logisch, zou ze ook hebben als ze in zijn schoenen stond. ,,Hoe heet je..?'' vroeg ze, in de hoop hem wat af te leiden.

    Faith - Slechte Vampier.
    ,,Aawh, meneer kan mijn charmes niet weerstaan.'' plaagde ze hem en ze gooide haar haren over haar schouders. ,,Wat staat er op het menu vandaag?'' vroeg ze vervoglens droogjes en grijnte.

    Dewi - MensenGeval.
    Ze keek kort naar Lew en toen naar Elif. Dewi zei niks en ging op de bank zitten die er stond, ze trok haar voeten op de bank en keek naar de rest. Wie zou die jongen zijn? Ook een emns? Zo te merken wel, anders was hij niet bang toch? Nog iemand die in hetzelfde schuitje zat als haar.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Yue
    Ik denk even na over Odiles vraag. "Ja.." zeg ik dan. "Ik denk het wel. Ik zou in ieder geval niet weten waarom niet. Hoezo? Ben je verliefd?"
    Ik hoop niet dat Odile het gemeen opvat, want zo bedoel ik het absoluut niet. Ik ben zelf nog nooit écht verliefd geweest, maar vond het nooit erg om naar vriendinnen te luisteren die hun hart wilden uitstorten.

    Savoy
    Ik negeer haar opmerking. "Wie weet kunnen we ergens een hert of een zwijn vinden? Als we geluk hebben loopt er ergens een eenzame wandelaar."

    Sorry dat Savoy steeds zo kort is, maar ik kan zijn emoties niet gaan beschrijven.. Want die heeft hij niet >_<
    Of nauwelijks in ieder geval XD

    [ bericht aangepast op 31 jan 2011 - 19:53 ]

    Jamie.

    Van top tot teen bekeek hij Elif. ' Jamie. ' zei hij zachtjes. Daarna ging zijn blik naar het meisje die op de bank zat die hij ook tegen was gekomen in de keuken met een heerlijke pizza. Toen hij dacht aan het lekkere voedsel begon zijn maag enorm te grommen. Zachtjes begon hij te jammeren omdat hij nog niks had gegeten vandaag.

    ik heb Odiles post gewijzigd :'d Ik had ergens overheen gelezen ;'D


    No growth of the heart is ever a waste

    Elif - Goede Vampier.
    ,,Ah okay, ik ben Elif.'' ze dwong zichzelf tot glimlach en probeerde Odile;'s vreemde gedrag te vergeten. ,,En dat daar is Dewi.'' zei ze met knikje naar het meisje, ineens hoorde ze Jamie's maag rommelen. ,,Honger?'' vroeg ze met klein grijnsje.

    Faith - Slechte Vampier.
    (Geeft niks)
    ,,Ja klinkt prima.'' zei ze terwijl ze met hem naar buiten liep, ze zweeg en liep saampjes met hem het bos in. Ze onderdrutke een gaap en keek vanuit haar ooghoeken naar Savoy.

    Dewi - MensenGeval.
    Ze stond op en liep naar het raam dat ze open deed, wat frisse luchtwas goed voor je was haar wel eens verteld. Dewi keek naar het bos terwijl ze aan lokje haar furnnikte, zou ze nog ooit uit dit vervloekte huis komen? Levend?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oke, die van mij is ook veranderd :p

    Jamie.

    Weer keek hij Elif aan en knikte hefig. ' Jah, ik heb eigenlijk vandaag nog niks gegeten. ' zei hij en keek daarna even naar Dewi die bij het raam stond. Dus liep hij maar naar de bank en ging zitten. Nu voelde hij zich wel iets meer op zijn gemak omdat hij wist dat er ook nog een ander mens in de kamer was.

    Odile - Slechte vampier.

    Ik draai ballen van het gehakt, gooi er wat zout en kruiden doorheen. Er is een pittig goede kruidenverzameling in de keuken. Ik glimlach als Yue de vraag stelt.
    'Oh nee. Sinds de dood van Mark ben ik nooit weer verliefd geweest. Ik zou ook niet weten op wie. Er waren genoeg vampiers die je tegen komt als je jaren aan het rondzwerven bent, maar die zijn meestal alleen uit op louter seks. En daar doe ik het niet voor. Ik weet dat ik niks te verliezen heb, maar toch. Het is..' Ik kom niet uit mijn woorden. 'Het is een eerkwestie. Niet dat ik daar veel van over heb, maar goed.' Van het laatste krijg ik spijt dat ik het heb gezegd. Ik had ook sneller m'n mond moeten houden en om mezelf nog enigszins te redden trek ik maar een flauwe grijns en maak de laatste bal af. Ik graaf een paar pannen op, zet het fornuis aan en gooi de roomboter erin. Wat moet eigenlijk eerst? Ik gok op de bonen en zet ze op. Vervolgens bekommer ik me om de aardappelpuree. Na een gegokte hoeveelheid water zet ik ook dat op. Uiteindelijk pak ik een derde pan, doe de ballen met de boter erin en ook dat begint heerlijk klaar te bakken. Hmm.. nog best goed gedaan Odile, denk ik tevreden.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2011 - 20:05 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Elif - Goede Vampier.
    ,,Dan gaan we straks wat zoeken, nu zijn odiel en Yue namelijk nog beneden, kay?'' ze glimlachte en ging naast m zitten. ,,Dus.. je heet Jamie? Hoe oud bne je?'' vroeg ze terwijl ze hem kort bekeek, ook wierp ze kort een bli op Dewi.

    Faith - Slechte Vampier.
    (Geeft niks)
    ,,Ja klinkt prima.'' zei ze terwijl ze met hem naar buiten liep, ze zweeg en liep saampjes met hem het bos in. Ze onderdrutke een gaap en keek vanuit haar ooghoeken naar Savoy.

    Dewi - Mens.
    Ze draaide zich om en keek naar Elif. ,,is 't oké als ik ga slapen?'' vroeg ze (tis gawyns slaapkamer btw, niet woonkamer). Ze had toenstraks welg eslapen maar blijkbaar niet lang genoeg, ze voelde zich nogsteeds slaperig. Elif keek even verrast maar knikte toen, waarop Dewi naar het bed liep en zich erop liet vallen. Ze sloot haar ogen en probeerde nergens aan te denken, gelukkig hielp ze en viel ze al gauw in slaap. [hoef ik niet met mijn2 personages tegen elkaar te 'spelen' xD]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Yue
    Ik ben verbaasd dat Odile zo goed weet hoe ze moet koken, maar ik houd mijn mond erover. "Ik zou ook niet zomaar seks hebben.. Ik bedoel, ik ben pas vijftien, ik heb niet echt ervaring.. Maar ik zou geen relatie willen die alleen om seks draait." Het is even stil. "Wist Mark dat jij een vampier was?"

    Savoy
    Ik merk dat Faith naar me kijkt, maar doe net of ik het niet zie. Het bos om de villa heen is mooi. De hoge bomen geven genoeg schaduw en het geritsel van de bladeren heeft een kalmerend effect. Tegelijkertijd staan al mijn zintuigen op scherp, door de geuren van dieren die ik overal ruik. "Heb je een voorkeur voor bepaalde dieren?"

    Jamie.

    Hij vroeg zich af of zijn maag dat nog wel vol kon houden om nog langer te wachten op wat te eten. Heel even keek hij via zijn ooghoeken naar Elif. ' 16. ' zei hij zachtjes. ' En jij? '

    Elif - Goede Vampier.
    ,,Aaargh.. Oud..'' murmelde ze en grijnst flauwtjes. ,,maar ik werd vampier toen ik 17 was.'' ze haalde een hand door haar losse haren en glimalchte flauwtjes. Ze widle vragen naar zijn afkomst maar was bang hem verdrietig te maken, dingen over zijn thuis enzo zouden hem vast verdrietig maken.

    Faith - Slechte Vampier.
    ,,Hoezo, ben je van plan wat voor me te vangen?'' ze kon 't niet helpen om hem te plagen, ze was gewoon toe aan een lolletje. ,,Maar neehoor, ik heb geen voorkeuren.'' gaf ze toen maar antwoord op zijn vraag.

    Dewi - Mens.
    Ze draaide zich om en keek naar Elif. ,,is 't oké als ik ga slapen?'' vroeg ze (tis gawyns slaapkamer btw, niet woonkamer). Ze had toenstraks welg eslapen maar blijkbaar niet lang genoeg, ze voelde zich nogsteeds slaperig. Elif keek even verrast maar knikte toen, waarop Dewi naar het bed liep en zich erop liet vallen. Ze sloot haar ogen en probeerde nergens aan te denken, gelukkig hielp ze en viel ze al gauw in slaap. [hoef ik niet met mijn2 personages tegen elkaar te 'spelen' xD]

    [ bericht aangepast op 31 jan 2011 - 20:15 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.