• ===oud

[ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 18:57 ]

No growth of the heart is ever a waste

ik heb Odiles post gewijzigd :'d Ik had ergens overheen gelezen ;'D

Elif - Goede Vampier.
    ,,Ah okay, ik ben Elif.'' ze dwong zichzelf tot glimlach en probeerde Odile;'s vreemde gedrag te vergeten. ,,En dat daar is Dewi.'' zei ze met knikje naar het meisje, ineens hoorde ze Jamie's maag rommelen. ,,Honger?'' vroeg ze met klein grijnsje.

Faith - Slechte Vampier.
    (Geeft niks)
    ,,Ja klinkt prima.'' zei ze terwijl ze met hem naar buiten liep, ze zweeg en liep saampjes met hem het bos in. Ze onderdrutke een gaap en keek vanuit haar ooghoeken naar Savoy.

Dewi - MensenGeval.
    Ze stond op en liep naar het raam dat ze open deed, wat frisse luchtwas goed voor je was haar wel eens verteld. Dewi keek naar het bos terwijl ze aan lokje haar furnnikte, zou ze nog ooit uit dit vervloekte huis komen? Levend?

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Oke, die van mij is ook veranderd :p

Jamie.

Weer keek hij Elif aan en knikte hefig. ' Jah, ik heb eigenlijk vandaag nog niks gegeten. ' zei hij en keek daarna even naar Dewi die bij het raam stond. Dus liep hij maar naar de bank en ging zitten. Nu voelde hij zich wel iets meer op zijn gemak omdat hij wist dat er ook nog een ander mens in de kamer was.

Odile - Slechte vampier.

Ik draai ballen van het gehakt, gooi er wat zout en kruiden doorheen. Er is een pittig goede kruidenverzameling in de keuken. Ik glimlach als Yue de vraag stelt.
    'Oh nee. Sinds de dood van Mark ben ik nooit weer verliefd geweest. Ik zou ook niet weten op wie. Er waren genoeg vampiers die je tegen komt als je jaren aan het rondzwerven bent, maar die zijn meestal alleen uit op louter seks. En daar doe ik het niet voor. Ik weet dat ik niks te verliezen heb, maar toch. Het is..' Ik kom niet uit mijn woorden. 'Het is een eerkwestie. Niet dat ik daar veel van over heb, maar goed.' Van het laatste krijg ik spijt dat ik het heb gezegd. Ik had ook sneller m'n mond moeten houden en om mezelf nog enigszins te redden trek ik maar een flauwe grijns en maak de laatste bal af. Ik graaf een paar pannen op, zet het fornuis aan en gooi de roomboter erin. Wat moet eigenlijk eerst? Ik gok op de bonen en zet ze op. Vervolgens bekommer ik me om de aardappelpuree. Na een gegokte hoeveelheid water zet ik ook dat op. Uiteindelijk pak ik een derde pan, doe de ballen met de boter erin en ook dat begint heerlijk klaar te bakken. Hmm.. nog best goed gedaan Odile, denk ik tevreden.

[ bericht aangepast op 31 jan 2011 - 20:05 ]

Elif - Goede Vampier.
    ,,Dan gaan we straks wat zoeken, nu zijn odiel en Yue namelijk nog beneden, kay?'' ze glimlachte en ging naast m zitten. ,,Dus.. je heet Jamie? Hoe oud bne je?'' vroeg ze terwijl ze hem kort bekeek, ook wierp ze kort een bli op Dewi.

Faith - Slechte Vampier.
    (Geeft niks)
    ,,Ja klinkt prima.'' zei ze terwijl ze met hem naar buiten liep, ze zweeg en liep saampjes met hem het bos in. Ze onderdrutke een gaap en keek vanuit haar ooghoeken naar Savoy.

Dewi - Mens.
    Ze draaide zich om en keek naar Elif. ,,is 't oké als ik ga slapen?'' vroeg ze (tis gawyns slaapkamer btw, niet woonkamer). Ze had toenstraks welg eslapen maar blijkbaar niet lang genoeg, ze voelde zich nogsteeds slaperig. Elif keek even verrast maar knikte toen, waarop Dewi naar het bed liep en zich erop liet vallen. Ze sloot haar ogen en probeerde nergens aan te denken, gelukkig hielp ze en viel ze al gauw in slaap. [hoef ik niet met mijn2 personages tegen elkaar te 'spelen' xD]

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Yue
    Ik ben verbaasd dat Odile zo goed weet hoe ze moet koken, maar ik houd mijn mond erover. "Ik zou ook niet zomaar seks hebben.. Ik bedoel, ik ben pas vijftien, ik heb niet echt ervaring.. Maar ik zou geen relatie willen die alleen om seks draait." Het is even stil. "Wist Mark dat jij een vampier was?"

Savoy
    Ik merk dat Faith naar me kijkt, maar doe net of ik het niet zie. Het bos om de villa heen is mooi. De hoge bomen geven genoeg schaduw en het geritsel van de bladeren heeft een kalmerend effect. Tegelijkertijd staan al mijn zintuigen op scherp, door de geuren van dieren die ik overal ruik. "Heb je een voorkeur voor bepaalde dieren?"

Jamie.

Hij vroeg zich af of zijn maag dat nog wel vol kon houden om nog langer te wachten op wat te eten. Heel even keek hij via zijn ooghoeken naar Elif. ' 16. ' zei hij zachtjes. ' En jij? '

Elif - Goede Vampier.
    ,,Aaargh.. Oud..'' murmelde ze en grijnst flauwtjes. ,,maar ik werd vampier toen ik 17 was.'' ze haalde een hand door haar losse haren en glimalchte flauwtjes. Ze widle vragen naar zijn afkomst maar was bang hem verdrietig te maken, dingen over zijn thuis enzo zouden hem vast verdrietig maken.

Faith - Slechte Vampier.
    ,,Hoezo, ben je van plan wat voor me te vangen?'' ze kon 't niet helpen om hem te plagen, ze was gewoon toe aan een lolletje. ,,Maar neehoor, ik heb geen voorkeuren.'' gaf ze toen maar antwoord op zijn vraag.

Dewi - Mens.
    Ze draaide zich om en keek naar Elif. ,,is 't oké als ik ga slapen?'' vroeg ze (tis gawyns slaapkamer btw, niet woonkamer). Ze had toenstraks welg eslapen maar blijkbaar niet lang genoeg, ze voelde zich nogsteeds slaperig. Elif keek even verrast maar knikte toen, waarop Dewi naar het bed liep en zich erop liet vallen. Ze sloot haar ogen en probeerde nergens aan te denken, gelukkig hielp ze en viel ze al gauw in slaap. [hoef ik niet met mijn2 personages tegen elkaar te 'spelen' xD]

[ bericht aangepast op 31 jan 2011 - 20:15 ]

Odile - Slechte vampier.

Ik zet het vuur van de aardappelpuree wat lager en begin het goedje door elkaar te roeren. Inmiddels is de gehaktjus werkelijk zalig aan het worden. Mijn moeder zou het rechtstreekse verkrachting vinden, roomboter voor gehakt gebruiken. Die zou zich omdraaien in haar graf. Dan dringt Yue's vraag tot me door. Ik schud mijn hoofd.
    'Nee. Hij wist eigenlijk heel weinig van me. Ik leefde op de straat omdat mijn ouders.. ze zijn.. de pijp uit. Hij gaf telkens aan dat hij ze wilde ontmoeten maar ik hing telkens één of andere belachelijke smoes op. Toen ik een vampier werd leerde mijn mentor hoe ik mijn lichaam als wapen moest gebruiken. Alles wat ik bezit is gemaakt om te doden, zei hij me. Mijn handen, benen, hoofd.. alles. Ik denk dat dat een verklaring was dat ik mezelf niet kon inhouden. En dat ik een nieuwe vampier was. Ik had hem zo graag alles willen zeggen..' Ik wend mijn ogen af en draai de ballen om.

Jamie.

Zachtjes grinnikte hij en bedacht even dat ze misschien nog wel ouder zou zijn dan zijn oma. Er ging een pijnlijke steek door zijn buik heen, omdat hij werdt herrinerd door dat hij zijn familie waarschijnlijk nooit meer zou zien. Hij beet op zijn lip en keek even naar Elif. ' In welk tijdperk ben je vamp geworden? ' vroeg hij zachtjes om even aan iets anders te denken dan zijn familie.

Yue
    "Wie heeft je eigenlijk gebeten?" Het is even stil en ik zie hoe Odiles gezicht betrekt. "Eh.. Als je het niet wilt vertellen hoeft het niet hoor..." Shit, had ik maar niets gezegd..

Savoy
    "Ach ja, als je erop aandringt." Ineens hoor ik geritsel. "Wacht even."
    Ik zie een zwijn. Ik concentreer me. Kom hier, draag ik hem op. Het zwijn draait zich om en komt langzaam op ons aflopen. Als hij een meter van me af is loop ik naar hem toe en draai zijn nek om, zonder ook maar een moment te twijfelen. Ik geef het karkas aan Faith. "Hier."

Elif - Goede Vampier.
    ,,Ongeveer 100 jaar geleden?'' gokte ze. ,,Sorry, ik weet het niet meer precies.''ze glimlacte flauwtjes en keek kort naar 't slapende meisje.

Faith - Slechte Vampier.
    ,,Zozo, wil je soms iets van me..?'' vroeg ze toen ij het beest nog werkelijk 'ving' voor haar, dat was nm. wel het laatste wat ze van hem had verwacht.

Dewi - Mens.
    Deze keer was ze te moe om allemaal te gaan liggen woele in haar slaap, zo moe dat ze zelfs geen dromen had. Of was het opluchting dat Lew het wist, ookal was ze niet bly mte de uitkomst?

Odile - Slechte vampier.

Ik slik even. Ik zou willen dat ik na al die jaren zijn naam was vergeten, maar helaas. Het zit nog hard in het geheugen gegrift.
    'Fjodor. Een machtige oude vampier. Hij maakte mensen op hun meest kwetsbare momenten vampier en gebruikte die ellendige momenten in zijn voordeel. Een barbaar was het.'
    Ik zet nu ook de bonen op een lager pitje. Nog even en de aardappelen zijn klaar. Ik zet het raam open voor wat frisse lucht en om ervoor te zorgen dat de damp naar buiten kan. Ik moet toegeven dat het wel voortreffelijk ruikt. 'Op een gegeven moment zei hij dat als ik naast zijn zijde stond dat we bijzondere dingen konden bereiken. Ik was geïntimideerd door zijn aanwezigheid en keek ook tegen hem op, maar sloeg het aanbod af. Ik wist dat hij me wilde manipuleren, want ik was erg kwetsbaar destijds.'

Jamie.

Doordat de deur nog open stond kon hij het eten wat ze in de keuken maakte, heel goed ruiken. Zijn maag begon zo wild te grommen dat het bijna pijn deed. Weer begon hij te jammeren en kromp in een. ' Sorry,. ' murmelde hij tegen Elif en vond het nogal genant dat zijn maag zo wild deed.