• ===oud

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 18:57 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Odile - Slechte vampier.

    Ik zet het vuur van de aardappelpuree wat lager en begin het goedje door elkaar te roeren. Inmiddels is de gehaktjus werkelijk zalig aan het worden. Mijn moeder zou het rechtstreekse verkrachting vinden, roomboter voor gehakt gebruiken. Die zou zich omdraaien in haar graf. Dan dringt Yue's vraag tot me door. Ik schud mijn hoofd.
    'Nee. Hij wist eigenlijk heel weinig van me. Ik leefde op de straat omdat mijn ouders.. ze zijn.. de pijp uit. Hij gaf telkens aan dat hij ze wilde ontmoeten maar ik hing telkens één of andere belachelijke smoes op. Toen ik een vampier werd leerde mijn mentor hoe ik mijn lichaam als wapen moest gebruiken. Alles wat ik bezit is gemaakt om te doden, zei hij me. Mijn handen, benen, hoofd.. alles. Ik denk dat dat een verklaring was dat ik mezelf niet kon inhouden. En dat ik een nieuwe vampier was. Ik had hem zo graag alles willen zeggen..' Ik wend mijn ogen af en draai de ballen om.


    No growth of the heart is ever a waste

    Jamie.

    Zachtjes grinnikte hij en bedacht even dat ze misschien nog wel ouder zou zijn dan zijn oma. Er ging een pijnlijke steek door zijn buik heen, omdat hij werdt herrinerd door dat hij zijn familie waarschijnlijk nooit meer zou zien. Hij beet op zijn lip en keek even naar Elif. ' In welk tijdperk ben je vamp geworden? ' vroeg hij zachtjes om even aan iets anders te denken dan zijn familie.

    Yue
    "Wie heeft je eigenlijk gebeten?" Het is even stil en ik zie hoe Odiles gezicht betrekt. "Eh.. Als je het niet wilt vertellen hoeft het niet hoor..." Shit, had ik maar niets gezegd..

    Savoy
    "Ach ja, als je erop aandringt." Ineens hoor ik geritsel. "Wacht even."
    Ik zie een zwijn. Ik concentreer me. Kom hier, draag ik hem op. Het zwijn draait zich om en komt langzaam op ons aflopen. Als hij een meter van me af is loop ik naar hem toe en draai zijn nek om, zonder ook maar een moment te twijfelen. Ik geef het karkas aan Faith. "Hier."

    Elif - Goede Vampier.
    ,,Ongeveer 100 jaar geleden?'' gokte ze. ,,Sorry, ik weet het niet meer precies.''ze glimlacte flauwtjes en keek kort naar 't slapende meisje.

    Faith - Slechte Vampier.
    ,,Zozo, wil je soms iets van me..?'' vroeg ze toen ij het beest nog werkelijk 'ving' voor haar, dat was nm. wel het laatste wat ze van hem had verwacht.

    Dewi - Mens.
    Deze keer was ze te moe om allemaal te gaan liggen woele in haar slaap, zo moe dat ze zelfs geen dromen had. Of was het opluchting dat Lew het wist, ookal was ze niet bly mte de uitkomst?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Odile - Slechte vampier.

    Ik slik even. Ik zou willen dat ik na al die jaren zijn naam was vergeten, maar helaas. Het zit nog hard in het geheugen gegrift.
    'Fjodor. Een machtige oude vampier. Hij maakte mensen op hun meest kwetsbare momenten vampier en gebruikte die ellendige momenten in zijn voordeel. Een barbaar was het.'
    Ik zet nu ook de bonen op een lager pitje. Nog even en de aardappelen zijn klaar. Ik zet het raam open voor wat frisse lucht en om ervoor te zorgen dat de damp naar buiten kan. Ik moet toegeven dat het wel voortreffelijk ruikt. 'Op een gegeven moment zei hij dat als ik naast zijn zijde stond dat we bijzondere dingen konden bereiken. Ik was geïntimideerd door zijn aanwezigheid en keek ook tegen hem op, maar sloeg het aanbod af. Ik wist dat hij me wilde manipuleren, want ik was erg kwetsbaar destijds.'


    No growth of the heart is ever a waste

    Jamie.

    Doordat de deur nog open stond kon hij het eten wat ze in de keuken maakte, heel goed ruiken. Zijn maag begon zo wild te grommen dat het bijna pijn deed. Weer begon hij te jammeren en kromp in een. ' Sorry,. ' murmelde hij tegen Elif en vond het nogal genant dat zijn maag zo wild deed.

    Yue
    "Heeft hij je pijn gedaan?" zeg ik met een klein stemmetje. Ik heb het gevoel dat wel meer mensen Odile pijn hebben gedaan. Ik wou dat ik haar kon helpen.

    Savoy
    "Ach. Ik zoek wel een beter zwijn. Deze was toch al behoorlijk oud." Ik grijns. Alsof ik ooit wat aardigs zou doen voor een ander. Nu even kijken of er nog zo'n beest rondloopt.

    Odile - Slechte vampier.

    'Hij gebruikte.. bepaalde zaken uit mijn verleden tegen me. Hij wist hoe hij tot de kern van mijn wezen kon doordringen en als je iemand geestelijk te pakken hebt, kun je alles met diegene doen. Hij wist wat me overkomen was. Als mens. Hij wou per se mij hebben om de andere vampiers uit te schakelen en daar kwam een stuk karakteranalyse bij te pas. Hij kende mijn kracht en zwakheden en speelde die twee zaken als vuur en ijs tegen elkaar uit. God, wat was ik een emotioneel wrak toen.' Ik trek een scheve grijns en zet de pitten uit. Het kostte me enorm veel moeite mijn verleden op te rakelen en ik voel de tranen prikken. Maar ik weet dat het me nog meer moeite kost om datzelfde verleden te verbergen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Yue
    Ik zie dat Odile op het punt staat om te huilen. "Gaat het een beetje?"

    Savoy
    "Ach. Ik zoek wel een beter zwijn. Deze was toch al behoorlijk oud." Ik grijns. Alsof ik ooit wat aardigs zou doen voor een ander. Nu even kijken of er nog zo'n beest rondloopt.

    Odile - Slechte vampier.

    Ik draai me om zodat Yue mijn beroerde toestand niet ziet.
    'Och ja, I'm fine.' En dat had ik slecht gelogen. Ik knipper de tranen weg. 'Voedsel? Het is misschien geen bloed, maar het is met liefde gemaakt. En omdat een vampier zich zo af en toe de pleures verveelt.' Ik schep mezelf alvast wat op.
    'Het moet eruit. Vijftig jaar met bepaalde zaken rondlopen is lang. Erg lang. En op een gegeven moment wordt alles zo zwaar. Je denkt dat het lichter wordt, maar telkens nachtmerries hebben als je ook maar even je ogen dicht doet. Dat is zo vermoeiend. Dus als je me om de een of andere reden hoort gillen, dan heb ik waarschijnlijk zo'n nachtmerrie,' voeg ik toe. Het klinkt uit de mond van een krijgsgevangen gemaakte soldaat die net een oorlog heeft verloren. Zo voelt het ook. Ik pak een bord en kijk nog een keer naar haar, gebaar nog een keer of ze ook wat wil.
    'Er is voldoende.'

    [ bericht aangepast op 31 jan 2011 - 21:59 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik verveel me =-=''

    Hahaha lol, al die gasten liggen nu al in bed D:
    Ik moet ook pas om half 2 op school zijn.


    No growth of the heart is ever a waste

    Muwha, leuk :3

    Ik heb morgen stage en moet half 7 op staan.
    Maar vandaag had ik vrij dus heb ik tot 12 uur in mijn nest gelegen..
    Dus ik heb nu echt niet zo veel behoefte om te slapen..

    Haha :'D Ga eten jatten bij Yue en Odile 8D


    No growth of the heart is ever a waste

    Jamie.

    Hij kon het echt niet langer vol houden en stond eigenwijs op. ' Sorry, ben zo terug. ' murmelde hij tegen Elif. Hij wist heel goed dat het waarschijnlijk niet z'n heel goed idee was om naar beneden te gaan. Want hij kon elk moment aangevallen worden. Maar alles was beter dan honger leiden. De geur van lekker voedsel werdt steeds en steeds sterker. Zijn maar begon weer als een beest de grommen in zijn buik. Bij de keuken aangekomen zag hij Odile en Yue staan.