• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

[ bericht aangepast op 3 juli 2026 - 8:40 ]

[ bericht aangepast door een moderator op 3 juli 2026 - 9:06 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Zijn er hier mensen die een recept/bakidee hebben wat relatief snel te maken is (1,5 uur max.) en niet kwarktaart of chonky cookies is? Heb ideetjes nodig voor d&d baksels, maar zit een beetje in de knel qua tijd en vanwege de warmte. Cinnamon rolls en dat soort dingen duren veel te lang vanwege de rijstijd en daar heb ik dus geen tijd voor morgen. Hartige dingen mag ook, zout is ook goed met dit weer ^^

Ik denk dat ik dinsdag al mijn energie eruit geknald heb. Ik heb nu nergens meer zin in. Gelukkig is het vrijdag.

O mia lost elan. Tu isag elythe.

Hier was ik al bang voor. Ik word wakker in mijn eigen bed en mijn brein is meteen in de war en denkt dat we weer gewoon samen zijn. This life is gone, my friend. Je hebt een paar maanden om een goedkoop schimmelig kuthuis te vinden en daarna ben je al deze dingen helemaal kwijt. Je partner, je huis, je schoonfamilie en vrienden - it's not yours anymore COULD YOU START REALIZING THAT BECAUSE YOU'RE HURTING ME

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Leodh schreef:
    (...)

Aangifte doen is jouw eigen keuze en daar heeft verder niemand wat over te zeggen. punt.

Amen!

En als ik hiervoor in een vreemd land naar een politiebureau zou moeten kost dat alleen maar energie en tijd en dat kan ik beter besteden aan vakantie vieren en iets leuks doen om m'n zinnen te verzetten. Prima als zij in zo'n geval dat zou doen, maar het was niet eens in mij opgekomen om dat te doen. Zo erg was het niet, het was naar maar niet strafbaar ofzo. Maar goed 🙃

Dank dank dank voor dit tegengeluid

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Catmint schreef:
    Zijn er hier mensen die een recept/bakidee hebben wat relatief snel te maken is (1,5 uur max.) en niet kwarktaart of chonky cookies is? Heb ideetjes nodig voor d&d baksels, maar zit een beetje in de knel qua tijd en vanwege de warmte. Cinnamon rolls en dat soort dingen duren veel te lang vanwege de rijstijd en daar heb ik dus geen tijd voor morgen. Hartige dingen mag ook, zout is ook goed met dit weer ^^

Wraps? Haha. Kan hartig, kan zoet. Of als je cinnamon rolls maakt met van die bevroren vierkantjes, weet even niet hoe dat heet, dan heb je de rijstijd al niet (misschien wel minder lekker). Zelf kaasstengels maken?

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Catmint schreef:

Appelflappen met bladerdeeg? (There u go Vincie hahahahah <3) Die maak ik wel eens, gaat heel snel. Chopchopchop een appel of twee, rozijnen erbij, suiker en kaneel en vullen maar ✨️

Dramatic

Ik wilde maar 1 ding deze vakantie en dat was uitslapen...

Maar m'n buren worden standaard om half 8 wakker, wat betekend dat ik dat dus ook doe, want het is zo gehorig dat ik de baby hoor huilen, de ouders voor praten en lopen en ik slap gewoon verschrikkelijk licht 🫩

Heb al geprobeerd om met oortjes te slapen maar die trek ik halverwege de nacht uit. Oortjes indoen zodra ik ze hoor helpt ook niet want ik kom daarna niet meer in slaap (en ik kan er super slecht tegen als ik mijn hartslag en ademhaling heel hard hoor.) Kan ook niets aan de muur veranderen want t is een huur appartement 😭😭

Guess dat ik maar optijd naar m'n bed moet ipv lekker lang opblijven, maar dat vind ik altijd het lekkerste aan de vakantie. Haar hieraan.

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

hoezo bied je als platform geen manier aan om geen ai te gebruiken?
    ik wil geen tekst genereren als ik al een tekst heb laat me het zelf doen aub ohmygod

--

Renna schreef:
    (...)
    Appelflappen met bladerdeeg? (There u go Vincie hahahahah <3) Die maak ik wel eens, gaat heel snel. Chopchopchop een appel of twee, rozijnen erbij, suiker en kaneel en vullen maar ✨️

Should have specified dat appel een no-go is bij ons thuis, oops. M'n vriend is dodelijk allergisch voor ongebakken appel, dus dat komt ons huis eigenlijk niet ongebakken in haha.

Maar thanks voor de input! Love appelflappen, kan ze alleen zelf nooit maken :(

Catmint schreef:
    (...)

Should have specified dat appel een no-go is bij ons thuis, oops. M'n vriend is dodelijk allergisch voor ongebakken appel, dus dat komt ons huis eigenlijk niet ongebakken in haha.

Maar thanks voor de input! Love appelflappen, kan ze alleen zelf nooit maken :(

Appelflappen bak je toch? Of moeten ze echt tot appelmoes gereduceerd zijn?

Ik ben ook grote fan van je pesto-bladerdeeghapjes, just do that xoxo

help

Cabeswater schreef:
    (...)

Pesto bladerdeeghapjes? Ik heb een recept nodig 😱

Ich liebe dich 27.12.23

Catmint schreef:

Weet niet of het helemaal is wat je zoekt, maar arretjescake is mijn go-to. Is in 10 minuten klaar (moet dan wel even overnight in de koelkast, dus het werkt wel alleen de dag van tevoren). De warmte kan wel een ding zijn als je ermee moet reizen, maar als je een klein koeltasje hebt, kun je dat hele ding (of een stuk ervan) gewoon in een bakvel wikkelen en daarin stoppen. Ik vind het in ieder geval altijd een gevalletje "weinig werk maar altijd succes".

En als appel een no-go is maar je iets in die richting wel lekker vindt, dan kun je je "appel"flappen natuurlijk ook met ander fruit vullen! Kersen of frambozen werken ook goed imo

Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

Cabeswater schreef:
    (...)

Gaat om de rauwe appel die er in moet, cross contamination van appel juices haha. De appelflap kan hij eten zolang het gewoon normaal gebakken wordt, maar de appel ongebakken komt ons huis niet in. Precautions, hehe

Uggla schreef:
    (...)

Pesto bladerdeeghapjes? Ik heb een recept nodig 😱

Haha echt basic recept hoor, van jumbo of AH ooit met de kerst. Het idee was daar een kerstboom te maken, maar kan ook prima met gewoon kleine velletjes of van die grote vellen
    Mijn recept:

Ingrediënten om een leger te voeren (approx. 50 twisters):
    - 2 grote vellen bladerdeeg
    - groot potje pesto (rood of groen, your choice)
    - ei of melk

How to make:
    1. Verwarm oven according to bladerdeeg verpakking.
    2. Leg je ene vel op het aanrecht.
    3. Plop de pesto op het bladerdeeg (giet een beetje olie af als het echt te olie-ig is).
    4. Verdeel soort van gelijkmatig met een lepel of mes, whichever works best.
    5. Leg andere vel boven op de pestolaag.
    6. Snij de bladerdeeg sandwich in de lengte door de helft en ga daarna strookjes snijden per helft (of in 1 keer als het lukt).
    Tip van de chef: gewoon een scherp mes werkt het best, pizzaroller heb ik geprobeerd, maar lukte niet echt heel goed bij mij.
    7. Twist de strookjes 2-3 keer voordat je ze op een bakplaat met bakpapier legt, zodat ze een beetje op kaasstengels lijken.
    8. Bestrijk met ei of melk en yeet ze in de oven. Hou tijd van bladerdeeg verpakking aan.
    Tip 2 van de chef: Ik raad aan om eerst korter te doen en te zien hoe bruin en crispy ze worden, want de pesto heeft de neiging te verbranden anders. Groen volgens mij sneller dan rood ook nog.

If you fancy it zou je geraspte kaas nog over de twisters heen kunnen strooien of iets van kruiden/sesamzaad. Italiaanse kruiden bijvoorbeeld of all-bagel seasoning ofzo, maar ze zijn zonder extra poespas ook gewoon fantastico.

Zelf probeer ik ervoor te zorgen dat ze er zo kort mogelijk in gaan. Liever dat m'n twisters wat lichter van kleur zijn dan dat m'n pesto verbrand is. Ik gebruik zelf meestal rode pesto, maar dat is mijn eigen voorkeur.

En dit kan je ook gewoon met kleine velletjes doen, maar dan moet je de pesto iets meer verdelen (hoef je ze niet door de helft te snijden)

Catmint schreef:
    (...)

Gaat om de rauwe appel die er in moet, cross contamination van appel juices haha. De appelflap kan hij eten zolang het gewoon normaal gebakken wordt, maar de appel ongebakken komt ons huis niet in. Precautions, hehe

oh wauw, dan is het echt een zware allergie

mijn schoonbroer is ook allergisch aan ongebakken steenvruchten, peer en appel, maar peren en appels eet de rest van het gezin wel gewoon

help

Catmint schreef:
    (...)

Haha echt basic recept hoor, van jumbo of AH ooit met de kerst. Het idee was daar een kerstboom te maken, maar kan ook prima met gewoon kleine velletjes of van die grote vellen
    Mijn recept:

Ingrediënten om een leger te voeren (approx. 50 twisters):
    - 2 grote vellen bladerdeeg
    - groot potje pesto (rood of groen, your choice)
    - ei of melk

How to make:
    1. Verwarm oven according to bladerdeeg verpakking.
    2. Leg je ene vel op het aanrecht.
    3. Plop de pesto op het bladerdeeg (giet een beetje olie af als het echt te olie-ig is).
    4. Verdeel soort van gelijkmatig met een lepel of mes, whichever works best.
    5. Leg andere vel boven op de pestolaag.
    6. Snij de bladerdeeg sandwich in de lengte door de helft en ga daarna strookjes snijden per helft (of in 1 keer als het lukt).
    Tip van de chef: gewoon een scherp mes werkt het best, pizzaroller heb ik geprobeerd, maar lukte niet echt heel goed bij mij.
    7. Twist de strookjes 2-3 keer voordat je ze op een bakplaat met bakpapier legt, zodat ze een beetje op kaasstengels lijken.
    8. Bestrijk met ei of melk en yeet ze in de oven. Hou tijd van bladerdeeg verpakking aan.
    Tip 2 van de chef: Ik raad aan om eerst korter te doen en te zien hoe bruin en crispy ze worden, want de pesto heeft de neiging te verbranden anders. Groen volgens mij sneller dan rood ook nog.

If you fancy it zou je geraspte kaas nog over de twisters heen kunnen strooien of iets van kruiden/sesamzaad. Italiaanse kruiden bijvoorbeeld of all-bagel seasoning ofzo, maar ze zijn zonder extra poespas ook gewoon fantastico.

Zelf probeer ik ervoor te zorgen dat ze er zo kort mogelijk in gaan. Liever dat m'n twisters wat lichter van kleur zijn dan dat m'n pesto verbrand is. Ik gebruik zelf meestal rode pesto, maar dat is mijn eigen voorkeur.

En dit kan je ook gewoon met kleine velletjes doen, maar dan moet je de pesto iets meer verdelen (hoef je ze niet door de helft te snijden)

Loef aan jou! Dank je ☺️

Ich liebe dich 27.12.23