• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[MOD] Nieuwe regeling rondom zwaar geladen berichten (LJH)
    Is jouw post emotioneel zwaar geladen? Gebruik dan onderstaande code🙏🏻
    Code:
    [i]Weet je zeker dat je deze post wil lezen? De inhoud kan mogelijk triggerend zijn. Het is oké om deze post over te slaan <3[/i] [spoiler]TW: [...] [spoiler] i n h o u d p o s t [/spoiler][/spoiler]

Dit systeem dient ertoe om kwetsbare mensen te beschermen en hen een geïnformeerde keuze te geven, terwijl er ruimte blijft voor alle emoties die een veilige uitlaatklep nodig hebben. Als user gebruik je het protocol van Code Oranje uit zorg voor anderen. Jij mag altijd van je hart wat je dwarszit, maar steek een vlaggetje op naar anderen om ze te laten weten dat het oké is om deze post te skippen, omdat de inhoud schadelijk voor ze kan zijn.
    Klik hier voor meer informatie.

[ bericht aangepast op 3 juli 2026 - 8:40 ]

[ bericht aangepast door een moderator op 3 juli 2026 - 9:06 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

Haha echt basic recept hoor, van jumbo of AH ooit met de kerst. Het idee was daar een kerstboom te maken, maar kan ook prima met gewoon kleine velletjes of van die grote vellen
    Mijn recept:

Ingrediënten om een leger te voeren (approx. 50 twisters):
    - 2 grote vellen bladerdeeg
    - groot potje pesto (rood of groen, your choice)
    - ei of melk

How to make:
    1. Verwarm oven according to bladerdeeg verpakking.
    2. Leg je ene vel op het aanrecht.
    3. Plop de pesto op het bladerdeeg (giet een beetje olie af als het echt te olie-ig is).
    4. Verdeel soort van gelijkmatig met een lepel of mes, whichever works best.
    5. Leg andere vel boven op de pestolaag.
    6. Snij de bladerdeeg sandwich in de lengte door de helft en ga daarna strookjes snijden per helft (of in 1 keer als het lukt).
    Tip van de chef: gewoon een scherp mes werkt het best, pizzaroller heb ik geprobeerd, maar lukte niet echt heel goed bij mij.
    7. Twist de strookjes 2-3 keer voordat je ze op een bakplaat met bakpapier legt, zodat ze een beetje op kaasstengels lijken.
    8. Bestrijk met ei of melk en yeet ze in de oven. Hou tijd van bladerdeeg verpakking aan.
    Tip 2 van de chef: Ik raad aan om eerst korter te doen en te zien hoe bruin en crispy ze worden, want de pesto heeft de neiging te verbranden anders. Groen volgens mij sneller dan rood ook nog.

If you fancy it zou je geraspte kaas nog over de twisters heen kunnen strooien of iets van kruiden/sesamzaad. Italiaanse kruiden bijvoorbeeld of all-bagel seasoning ofzo, maar ze zijn zonder extra poespas ook gewoon fantastico.

Zelf probeer ik ervoor te zorgen dat ze er zo kort mogelijk in gaan. Liever dat m'n twisters wat lichter van kleur zijn dan dat m'n pesto verbrand is. Ik gebruik zelf meestal rode pesto, maar dat is mijn eigen voorkeur.

En dit kan je ook gewoon met kleine velletjes doen, maar dan moet je de pesto iets meer verdelen (hoef je ze niet door de helft te snijden)

Nu heb ik honger, je wordt bedankt xD

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Cabeswater schreef:
    (...)

oh wauw, dan is het echt een zware allergie

mijn schoonbroer is ook allergisch aan ongebakken steenvruchten, peer en appel, maar peren en appels eet de rest van het gezin wel gewoon

Deden z'n ouders en zussen ook geloof ik, dat lag ook gewoon in huis, maar gezien de keuken zijn domein is vooral en ik gewoon panisch ben daarin, doe ik het gewoon niet :') Heb afgelopen week denk ik 5 appels op 3 dagen gegeten ineens weer, omdat hij van woensdag t/m maandag weg was van huis en ik het dus veilig kon eten op werk en bij een vriendin.

Lieve apotheek mag ik misschien ook de meds die ik vorige week al had aangevraagd? 🥺

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Dublin 🫶🏻

This world doesn't belong to them. It belongs to us.

België, why you do this to me als reserve-belg. Moet ik weer gaan betalen om m'n eigen regio uit te willen als ik niet via de tunnel kan? Of als ik naar Limburg ga in NL? OR TO SEE FRIENDS???

Jip en janken dit

Ik ben 5 weken verplicht vrij (echt niet zo tof als het klinkt als je net je thuis, je vakantieplannen en je partner kwijt bent) en ik wil zó graag op vakantie maar drie weken van tevoren proberen iets in het hoogseizoen te vinden is echt onmogelijk (no_chears)

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Zoya schreef:
    Ik ben 5 weken verplicht vrij (echt niet zo tof als het klinkt als je net je thuis, je vakantieplannen en je partner kwijt bent) en ik wil zó graag op vakantie maar drie weken van tevoren proberen iets in het hoogseizoen te vinden is echt onmogelijk (no_chears)

Couchsurfen, Waddeneiland, hostels?

Tijd voor koffie.

Zoya schreef:

Ik zie regelmatig mensen die iemand zoeken om op hun kat in hun huis of in hun tiny house e.d. te passen, of anders ergens vrijwilligerswerk doen voor de zomer waar je bijvoorbeeld 4 uurtjes op het land werkt in ruil voor onderdak en eten? Zijn echt vet veel opties voor! Als je interesse hebt kan ik even kijken of ik het kan terug vinden *O*

Take it slow babe, I'm having too much fun with this xoxo.

Zoya schreef:

*hugs*
    Jolijn d'r suggestie is misschien een optie. En anders kijken of er nog campingplekken zijn of strandbunkertjes in Zeeland o.i.d. dat je daar een tijdje kan zitten? Tentje lenen van iemand en een luchtbed bij de action is nog wel te doen. Zitten genoeg provincies op deze site volgens mij, dus tips in NL komen we vast wel uit met z'n allen.
    Social Deals in de gaten houden helpt mss ook, die hebben soms zo'n Landal/Center Parcs achtige deal misschien

Zoya schreef:

Even bij een vriend aan de andere kant van het land crashen?

help

Pfoeeii dat was even doorlopen. Maar metro gehaald 🙌🏻

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Cabeswater schreef:
    (...)

Even bij een vriend aan de andere kant van het land crashen?

I VOLUNTEER AS TRIBUTE

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

Frodo schreef:
    (...)

I VOLUNTEER AS TRIBUTE

Voor mij? (flower) Da's lief, ik kom af

help

^ Oh gezellig! Ik kom ook wel

Tijd voor koffie.

Zaalvoetbalclub schreef:
    ^ Oh gezellig! Ik kom ook wel

feestje in Bes' tuin?