Ja maar echt, ik ben echt sprakeloos
Dus ik luister die spraakberichten af en hoor dan dat ik niet duidelijk gecommuniceerd zou hebben over dat ik wilde ventileren en dat ik haar getriggerd heb en dat ik haar zou verplichten om te reageren omdat ik dingen deel op Polarsteps. Ik dacht echt wtf, sinds wanneer moet ik me verantwoorden over iets wat ik voor mezelf doe??? Je bent niet verplicht om mij te volgen, je vroeg zelf of je me mocht volgen 🤷🏼♀️
Ik reageerde: "Had het in de PolarSteps puur voor mezelf even uitgeschreven (want ja, het is gebeurd) maar had er sowieso geen behoefte aan om het daar verder over te hebben (al gebeurde dat nu dus wel omdat het er in het appcontact met jou nu al twee weken over gaat terwijl ik meermaals aangegeven heb dat ik het er niet over wil hebben?). Ventileren doe ik vaak op die manier, zoals PolarSteps of een online forum waar mensen niet verplicht hoeven reageren. Ik heb geen behoefte aan een reactie terug, ik schrijf gewoon van me af. Reageren mag uiteraard, maar is nooit verplicht. Mijn Polarstepsreizen waren ook altijd privé voor mijzelf, maar nu wilden twee collega's mij dus heel graag volgen en daarom had ik 'm nu op volgers gezet. Maar wat ik deel heb ik niet aangepast t.o.v. wat ik eerder gewoon voor alleen mijzelf bijhield, want ik doe dit nog steeds voor mijzelf en niet voor anderen."
Krijg ik terug:
"Oké goed om te weten. Ik ontvolg je dan op Polarstaps want ik vind dat meer privé voor jou en als je die dingen met mij wil delen, dan weet je dat je er om kan vragen of ik even tijd voor je wil maken. Bedankt voor je begrip! 😘"
Ik vind dit zo raar 🤣 je bent niet verplicht om mij te volgen of om mijn tekstjes te lezen of er contact over te zoeken 😅 en dan vervolgens boos worden omdat ik niet alleen zonneschijn deel op Polarsteps.
Terwijl het ook niet mega triggerend was wat ik deelde? Ik was wezen schommelen en had een ijsje voor mezelf gehaald bij de allerduurste (maar beste) ijssalon in de stad na een nare gebeurtenis met een man in een museum. 🤷🏼♀️ Ik was trots op hoe ik dat had opgelost en voor mezelf had gezorgd. En vervolgens vuurt zij via app allemaal verwijten op mij af omdat ik geen aangifte wil doen en negeert ze mijn grenzen dat ik het er niet over wil hebben en telkens als ik denk: 'oké, het is een paar dagen stil, dus het is klaar' begint ze er weer opnieuw over.
Ja sorry maar hoor je dan niet wat ik zeg? Ik wil het er niet over hebben, dat heb ik meermaals gezegd. Ja, het staat op mijn polarsteps want dat is mijn reisdagboek. Van me af geschreven en klaar. Echt sommige mensen.
Tuurlijk is het niet verboden om te reageren, maar het is ook geen eis dat als je me volgt, dat je dan moet reageren. Ik ben daar best chill in, denk ik? Maar mijn grenzen worden niet gerespecteerd.
En vervolgens krijg ik allemaal verwijten dat ik geen zelfrespect heb omdat ik geen aangifte doe.
Eh, wie heeft er nou geen respect?
Zal vast wel weer aan mij liggen.