• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

Heb je een promotie gehad? Een cute puppy in huis gehaald? Mot met je collega's? Is je ijsje gesmolten?
    Doe je ding en schrijf het hier van je af.

Wil je meer reacties, heb je een vraag of wil je iets bespreken? Overweeg dan een topic te maken!

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening

[ bericht aangepast op 15 mei 2026 - 11:04 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Ugh, niet erg trots op mijn reactie op deze chaos van vannacht, en nu meer rust hebben, voelt dubbel. Maar nu heb ik wel meer tijd om meer te bedenken voor verhalen en wat creatief te zijn, dat is nice!
    En morgen begint het nieuwe project op werk, spannend!

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

glad for phonecalls with friends <3

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Ernstig gesloopt vandaag 😅

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik ben helemaal gek op die Liuk-ijsjes, citroen met een dropstokje, dus ik dacht: hé, daar kan ik over een paar weken wel een taart van bakken?

Maar er bestaat geen recept voor citroen-droptaart? :-(

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

What do you mean dat ik niet vrij kan nemen tot 1 september.

Alleen omdat jullie een probleem hebben veroorzaakt en mijn workload 1,5x mijn huidige word? Dan kan ik geeneens vakantie in de zomer nemen

Ik hoop echt dat de sollicitaties gaan lopen en ik snel elders kan gaan werken, wat de hell

Such a useless spell.

Derks schreef:
    Ik ben helemaal gek op die Liuk-ijsjes, citroen met een dropstokje, dus ik dacht: hé, daar kan ik over een paar weken wel een taart van bakken?

Maar er bestaat geen recept voor citroen-droptaart? :-(

Dit is waarvoor ik soms de ai gebruik, om recepten te kunnen maken die ik zelf bedacht heb maar niet kan vinden xD

Ingrediënten
    Voor de bodem:
    - 200 g zandkoekjes (bijv. Digestive) of kandijkoeken
    - 100 g ongezouten roomboter (gesmolten)

Voor de citroen-dropvulling:
    - 4 biologische citroenen (geraspte schil en 120 ml vers sap)
    - 4 grote eieren + 2 extra eidooiers
    - 150 g kristalsuiker
    - 100 g zachte roomboter

Voor de drop-topping:
    - 125 ml slagroom
    - 75 g zachte, zoute dropjes (bijv. Engelse drop, boerderijdrop of zoute munten)
    - 1 el suiker

Extra: een handje fijngesneden zachte drop voor de garnering

Bereidingswijze
    1. De bodem maken
    Verwarm de oven voor op 180 °C. Vet een quiche- of taartvorm (ca. 24 cm) in met boter.
    Verkruimel de koekjes in een keukenmachine of doe ze in een ziplockzak en rol er met een deegroller overheen tot fijne kruimels.
    Meng de koekkruimels met de gesmolten boter. Verdeel dit mengsel over de bodem en druk goed aan met de bolle kant van een lepel.
    Bak de bodem 10 minuten in de oven. Laat hierna volledig afkoelen.

2. De citroenvulling bereiden
    Klop in een hittebestendige kom de eieren, eidooiers, suiker, het citroensap en de citroenrasp goed door elkaar.
    Zet de kom op een pan met een laagje zacht kokend water (au bain-marie). De bodem van de kom mag het water niet raken.
    Klop het mengsel continu door met een garde. Voeg na ca. 5 minuten de zachte roomboter in blokjes toe.
    Ga door met kloppen tot het mengsel indikt tot een mooie, dikke vulling (dit duurt ongeveer 10 tot 12 minuten).
    Haal van het vuur, laat de vulling iets afkoelen en schenk deze vervolgens over de afgekoelde koekbodem. Zet de taart minimaal 2 uur in de koelkast om op te stijven.

3. De drop-topping maken
    Verwarm in een klein steelpannetje de slagroom met de 75 gram zachte dropjes op laag vuur.
    Roer regelmatig tot de drop volledig is opgelost in de room. (Let op: laat het niet koken, zet het vuur laag).
    Haal het pannetje van het vuur, roer de eetlepel suiker erdoor en laat de vloeistof in de koelkast afkoelen tot kamertemperatuur.
    Klop het afgekoelde dropmengsel eventueel kort op met een mixer tot een luchtige, lichtgrijze/bruine 'drop-crème'.
    Verdeel de drop-topping als een sierlijke swirl over de opgestijfde citroentaart en garneer met de achtergehouden stukjes zachte drop.

[ bericht aangepast op 31 mei 2026 - 18:58 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Catan schreef:
    (...)

Dit is waarvoor ik soms de ai gebruik, om recepten te kunnen maken die ik zelf bedacht heb maar niet kan vinden xD

Ingrediënten
    Voor de bodem:
    - 200 g zandkoekjes (bijv. Digestive) of kandijkoeken
    - 100 g ongezouten roomboter (gesmolten)

Voor de citroen-dropvulling:
    - 4 biologische citroenen (geraspte schil en 120 ml vers sap)
    - 4 grote eieren + 2 extra eidooiers
    - 150 g kristalsuiker
    - 100 g zachte roomboter

Voor de drop-topping:
    - 125 ml slagroom
    - 75 g zachte, zoute dropjes (bijv. Engelse drop, boerderijdrop of zoute munten)
    - 1 el suiker

Extra: een handje fijngesneden zachte drop voor de garnering

Bereidingswijze
    1. De bodem maken
    Verwarm de oven voor op 180 °C. Vet een quiche- of taartvorm (ca. 24 cm) in met boter.
    Verkruimel de koekjes in een keukenmachine of doe ze in een ziplockzak en rol er met een deegroller overheen tot fijne kruimels.
    Meng de koekkruimels met de gesmolten boter. Verdeel dit mengsel over de bodem en druk goed aan met de bolle kant van een lepel.
    Bak de bodem 10 minuten in de oven. Laat hierna volledig afkoelen.

2. De citroenvulling bereiden
    Klop in een hittebestendige kom de eieren, eidooiers, suiker, het citroensap en de citroenrasp goed door elkaar.
    Zet de kom op een pan met een laagje zacht kokend water (au bain-marie). De bodem van de kom mag het water niet raken.
    Klop het mengsel continu door met een garde. Voeg na ca. 5 minuten de zachte roomboter in blokjes toe.
    Ga door met kloppen tot het mengsel indikt tot een mooie, dikke vulling (dit duurt ongeveer 10 tot 12 minuten).
    Haal van het vuur, laat de vulling iets afkoelen en schenk deze vervolgens over de afgekoelde koekbodem. Zet de taart minimaal 2 uur in de koelkast om op te stijven.

3. De drop-topping maken
    Verwarm in een klein steelpannetje de slagroom met de 75 gram zachte dropjes op laag vuur.
    Roer regelmatig tot de drop volledig is opgelost in de room. (Let op: laat het niet koken, zet het vuur laag).
    Haal het pannetje van het vuur, roer de eetlepel suiker erdoor en laat de vloeistof in de koelkast afkoelen tot kamertemperatuur.
    Klop het afgekoelde dropmengsel eventueel kort op met een mixer tot een luchtige, lichtgrijze/bruine 'drop-crème'.
    Verdeel de drop-topping als een sierlijke swirl over de opgestijfde citroentaart en garneer met de achtergehouden stukjes zachte drop.

Daar vertrouw ik AI dan weer niet goed genoeg voor 🤣🤣 ik heb voor m'n studie namelijk een cake gebakken op basis van een AI-gegenereerd recept en daar toen een artikel over geschreven.

Het was de goorste cake die ik ooit op heb 🫣

Had na lang zoeken een cheesecake met dropshot gevonden, maar om m'n collega's nou aan de likeur te zetten... + De cake zag er ook gewoon mega ranzig uit haha.

Denk dat ik het gewoon bij de lemoncurd citroencake hou en dan idd garneren met drop ofzo :-)

Nou hopen dat deze collega niet voor mij eerder gekomen is ofzo, maar ik heb met mijn leidinggevende besproken er om 10 te zijn. Dus dit is vast oké.
    (Heb toch zenuwen voor vandaag -en mijn klas morgen-, beetje stom dit.)

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

De hele nacht nachtmerries, met dank aan de volle maan (no_chears)
    Kan het aub al 17u zijn zodat ik naar huis mag?

"A ship is safe in harbor, but that's not what ships are for"

This scene is breaking my heart 😭

Omnia mutantur, nihil interit

Nog 23 uur voor mijn eerste werkdag en ik wil CONTROLE OP DE SITUATIE MAAR DAT KANNIE 😤

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

broski's waarom is het allemaal zo moeilijk?

Oeh ik ga gewoon een bananentaart bakken met apenkoppen en een nijntje citroencake ofzo 😄

godverdomme, de hele dag die meid geprobeerd te bereiken -- ik heb haar víjf keer gebeld -- en ze zou rond één uur "zo" terugbellen. nou je raadt het al, geen belletje gezien. Waardoor ik haar dus niet eens heb kunnen vertellen dat ze blijkbaar niet weet hoe ze haar werk moet doen en dat een collega van haar alle antwoorden voor haar heeft.