Sunchild schreef:
Rant.
Ik wil al jarenlang kijken of ‘het’ autisme is. Maar dan komt de imposter, want: ‘echte’ autisten herkennen het niet aan zichzelf, toch? ik werk in een flexibele en prikkelende omgeving (onderwijs), dat gaat niet samen, toch? wat bereik ik met een eventuele diagnose, een stempel, en dan? de huisarts ziet me aankomen, er zijn mensen die al langer in de wachtrij staan voor wie het veel belangrijker is? dan moet ik mijn ouders inlichten over mijn vermoedens?
Ik weet het gewoon niet. Misschien heb ik gewoon een ‘meh’ periode en gaat het weer over. En dan komt het na een tijdje weer terug, but whatever.
Ik heb ADHD diagnose gekregen en het "label" heeft me meer zelfliefde gegeven (niet te merken aan mijn berichtje hierboven, but well, I'm dealing with a lot rn). Het is geen oplossing voor je issues maar het helpt mij wel begrijpen waarom ik ben zoals ik ben en wat vergevingsgezinder naar mezelf te zijn.
En het beste advies mbt imposter syndrome is dat hoe minder je ernaar luistert, hoe stiller die stem uiteindelijk wordt! Is eerst heel ongemakkelijk maar als het al beseft dat het imposter syndrome is ben je al verder dan de meesten die het als waarheid zitten

imposter syndrome heeft zelden gelijk
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain