• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.

Heb je een promotie gehad? Een cute puppy in huis gehaald? Mot met je collega's? Is je ijsje gesmolten?
    Doe je ding en schrijf het hier van je af.

Wil je meer reacties, heb je een vraag of wil je iets bespreken? Overweeg dan een topic te maken!

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening

[ bericht aangepast op 15 mei 2026 - 11:04 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Gefrustreerd door mezelf. ✨

Mijn eigen space opruimen ho maar, maar het huis van vrienden die het moeilijk hebben? Broke out my yellow cleaning gloves the second their car pulled out of the street 🫡

Dramatic

Renna schreef:
    Mijn eigen space opruimen ho maar, maar het huis van vrienden die het moeilijk hebben? Broke out my yellow cleaning gloves the second their car pulled out of the street 🫡

Oprecht, heb afgelopen maanden volgens mij vaker gestofzuigd en in het huishouden geholpen bij m'n moeder dan dat ik thuis heb schoongemaakt :') Trying to make up for that now

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik heb de afgelopen weken niet veel spierpijn van (intensief) sporten twee keer in de week, maar ik slaap één nacht verkeerd en m'n nek doet pijn. Am I getting old?

This world doesn't belong to them. It belongs to us.

Schoolwerk, lessen voorbereiden, en Off Campus bingen. Beetje halfbakken vrije dagen, maar goed. Hopelijk lukt het mij om dit schooljaar EIN-DE-LIJK af te studenten.

"Nice is different than good." SCORPlO > RPNZL

Dag poes :c

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Rant.

Ik wil al jarenlang kijken of ‘het’ autisme is. Maar dan komt de imposter, want: ‘echte’ autisten herkennen het niet aan zichzelf, toch? ik werk in een flexibele en prikkelende omgeving (onderwijs), dat gaat niet samen, toch? wat bereik ik met een eventuele diagnose, een stempel, en dan? de huisarts ziet me aankomen, er zijn mensen die al langer in de wachtrij staan voor wie het veel belangrijker is? dan moet ik mijn ouders inlichten over mijn vermoedens?
    Ik weet het gewoon niet. Misschien heb ik gewoon een ‘meh’ periode en gaat het weer over. En dan komt het na een tijdje weer terug, but whatever.

Hij rookt nooooo :c

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

In welke winkel kan ik jou kopen?
    Ik hoef geen bonnetje, want ik ga je niet terugbrengen.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Ik heb echt leuke vrienden

Tijd voor koffie.

Sunchild schreef:
    Rant.

Ik wil al jarenlang kijken of ‘het’ autisme is. Maar dan komt de imposter, want: ‘echte’ autisten herkennen het niet aan zichzelf, toch? ik werk in een flexibele en prikkelende omgeving (onderwijs), dat gaat niet samen, toch? wat bereik ik met een eventuele diagnose, een stempel, en dan? de huisarts ziet me aankomen, er zijn mensen die al langer in de wachtrij staan voor wie het veel belangrijker is? dan moet ik mijn ouders inlichten over mijn vermoedens?
    Ik weet het gewoon niet. Misschien heb ik gewoon een ‘meh’ periode en gaat het weer over. En dan komt het na een tijdje weer terug, but whatever.

(Ook onder spoiler om het format op te volgen)

Ik ben een complete vreemdeling die uiteraard geen idee heeft wat je situatie precies is, maar ik ben wel autist en was ooit een persoon met ontzettend hevig imposter syndroom over al mijn problemen zo ongeveer.
    Het internet biedt zoveel inzicht over neurodiversie en mentale problemen dat veel meer "echte" autisten al voor hun diagnose vermoedens of zelfs volledig weten van hun autisme hebben. Ik ben zelf gediagnosticeerd toen ik dertien was, dus was ik daar geen van, maar ik wist wel zelf al dat ik ADHD had voordat ik een diagnose kreeg, en een aantal andere dingen die hier minder van belang zijn. Dus, basically, je imposter syndroom zorgt voor veel nauwere regels voor "echt autisme" dan realistisch, en het zou nog steeds kunnen dat je wel autisme hebt, en ondanks de lange wachtrijen heb jij ook recht tot diagnose en grip op je eigen problemen. En ook als je wel goed in het onderwijs kan werken, betekent dat niet dat je op alle autistische trekjes laag scoort - het is een heel breed spectrum en ziet er voor iedere autist anders uit in de praktijk. Sommige autistische mensen liepen achter met bijvoorbeeld taalontwikkeling als kind, terwijl anderen juist weer voorliepen. Soms heb je wel last van overprikkeld raken in bepaalde situaties, maar minder in andere. Sommige autistische mensen hebben van jongs af aan al manieren geleerd om beter met hun beperkingen om te gaan. Dus, als je ooit wel een diagnose wilt, weet dat dat mag (ook al moet het niet). (H)

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

inktzwart schreef:
    (...)

(Ook onder spoiler om het format op te volgen)

Ik ben een complete vreemdeling die uiteraard geen idee heeft wat je situatie precies is, maar ik ben wel autist en was ooit een persoon met ontzettend hevig imposter syndroom over al mijn problemen zo ongeveer.
    Het internet biedt zoveel inzicht over neurodiversie en mentale problemen dat veel meer "echte" autisten al voor hun diagnose vermoedens of zelfs volledig weten van hun autisme hebben. Ik ben zelf gediagnosticeerd toen ik dertien was, dus was ik daar geen van, maar ik wist wel zelf al dat ik ADHD had voordat ik een diagnose kreeg, en een aantal andere dingen die hier minder van belang zijn. Dus, basically, je imposter syndroom zorgt voor veel nauwere regels voor "echt autisme" dan realistisch, en het zou nog steeds kunnen dat je wel autisme hebt, en ondanks de lange wachtrijen heb jij ook recht tot diagnose en grip op je eigen problemen. En ook als je wel goed in het onderwijs kan werken, betekent dat niet dat je op alle autistische trekjes laag scoort - het is een heel breed spectrum en ziet er voor iedere autist anders uit in de praktijk. Sommige autistische mensen liepen achter met bijvoorbeeld taalontwikkeling als kind, terwijl anderen juist weer voorliepen. Soms heb je wel last van overprikkeld raken in bepaalde situaties, maar minder in andere. Sommige autistische mensen hebben van jongs af aan al manieren geleerd om beter met hun beperkingen om te gaan. Dus, als je ooit wel een diagnose wilt, weet dat dat mag (ook al moet het niet). (H)
    💛💛💛

Bedankt, lieve Q. vreemdeling.

Ik voel me zo afgewezen en waardeloos en ik haat mijn ziekte

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Sunchild schreef:
    Rant.

Ik heb ADHD diagnose gekregen en het "label" heeft me meer zelfliefde gegeven (niet te merken aan mijn berichtje hierboven, but well, I'm dealing with a lot rn). Het is geen oplossing voor je issues maar het helpt mij wel begrijpen waarom ik ben zoals ik ben en wat vergevingsgezinder naar mezelf te zijn.
    En het beste advies mbt imposter syndrome is dat hoe minder je ernaar luistert, hoe stiller die stem uiteindelijk wordt! Is eerst heel ongemakkelijk maar als het al beseft dat het imposter syndrome is ben je al verder dan de meesten die het als waarheid zitten :) imposter syndrome heeft zelden gelijk

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Hoe bedoel je ik kan dit niet combineren. 🥲

Tijd voor koffie.