• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

Protect the people.

Zaalvoetbalclub schreef:
    (...)Dit klinkt als een verschrikking, mijn god :')

En de lunch was ook niet goed volgens mijn schoonmoeder, want die wilde Chinees bestellen.

Haha, tja, ze zijn bijzonder.

Omnia mutantur, nihil interit

Net lekker met m'n collega nog even gewerkt op kantoor. Was super gezellig (en hij krijgt voorlopig Carol of the Bells niet uit z'n hoofd, sorry not sorry (cat))

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

vergankelijk schreef:
    Dat mijn schoonouders hier wilden ontbijten om 9 uur, vervolgens 2 uur te laat kwamen en ik nu doodop ben (want ziek en niet geslapen, maar wel een ontbijt geregeld om 9 uur).

Ik moet echt leren om mijn eigen gang te gaan, maar vind dat zo lastig

Nouja zeg wat lullig :/

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Caverna schreef:
    Wanneer "burnout" te pas en te onpas gebruikt wordt als je er een paar maanden uit bent en niet kun werken maar wel kunt sporten terwijl ik 2 jaar thuis zit en nog steeds niet langer dan 15 minuten kan wandelen omdat mijn lichaam zo op z'n kop staat...
    Overspannenheid is ook fucking zwaar. Dat onderschat ik niet. Maar het is geen burnout en ik word er helemaal gek van dat dat wel door iedereen zo genoemd wordt.

En nee, burnout klachten bestaan ook niet. Dat noemen we stress klachten of chronische stress klachten. Een burnout is dat je zenuwstelsel zodanig ontregeld is dat je letterlijk nergens meer toe in staat bent. Dat wordt helaas niet door de zorgverleners onderschreven, maar wel door de wetenschap en de literatuur.

Ik wil hier toch even op reageren.

Je hebt helemaal gelijk dat de term "burn-out" te pas en te onpas gebruikt wordt, want er bestaat op dit moment geen wetenschappelijke consensus over wat dat nu precies inhoudt: welke symptomen, hoe lang, onderscheidend vermogen t.a.v. andere ziektebeelden, et cetera. Het is in die zin een term die heel pakkend is, en voor veel mensen heel duidelijk een beeld schetst van hun lijdensdruk, en wat zo een begrip geworden is, omdat het goed tot de verbeelding spreekt. Maar wetenschappelijk gezien is er (voor zover ik weet!) in ieder geval heel weinig over bekend. En dat is super rot, want de klachten zijn levensecht en hebben veel impact. Ik heb het je volgens mij wel eens eerder aangeraden, maar ik kan je het werk van hoogleraar en psychiater Christiaan Vinkers absoluut aanbevelen. Hij schrijft heel helder en toegankelijk vanuit zijn expertise over wat er over bekend is en betrekt daarbij ook hoe het concept burn-out in de samenleving gepositioneerd wordt. Ook vind ik dat hij eerlijk schrijft over wat we simpelweg niet weten en is hij daarin (m.i. terecht) kritisch op mensen die zich als experts opwerpen op dit vakgebied.

Overigens wordt in de richtlijnen voor huisartsen het onderscheid tussen overspannenheid en burn-out (waar het overigens dus wel beschreven wordt) gemaakt op basis van duur: 6 maanden of langer (en niet op basis van ernst, of fysieke klachten).

Ik vind het ontzettend rot voor je dat je je (dat lees ik er in, excuses als het niet zo is) niet gezien voelt in de klachten die je ervaart, maar ik wil wel zeggen dat ik het niet prettig vind als er klachten worden vergeleken.

Omnia mutantur, nihil interit

zo DOM. morgen sinterklaas vieren en de cadeutjes liggen nog in amsterdam 🙄🙄

Het roddelblad in mij zit gelijk te roepen, 'Girl, spill the teaaaa!' - Maxime

Leodh schreef:

En moeten jullie eens raden wie de ontvanger zou zijn van die cadeautjes :)))))))

Dramatic

Het geld van werk verloren in de winkel 💀 Dan maar snel eigen geld pinnen en stilletjes daarmee betalen

Eerlijke vinder van mijn 20 euro, ik hoop dat je een goeie dag hebt nu :')

|| Thy hatred only wakes a smile. ||

Leodh schreef:

Maar Sinterklaas is toch ook allang in Spanje? Ik zou even snel bij een Action ofzo twee goedkope puzzels halen, vijf stukjes uit elke puzzel weggooien en de stukjes door elkaar husselen en dan zeggen dat de ontvanger de cadeautjes krijgt als de puzzel is opgelost want dan kunnen de pieten de cadeautjes brengen (A)

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Derks schreef:
    (...)

Maar Sinterklaas is toch ook allang in Spanje? Ik zou even snel bij een Action ofzo twee goedkope puzzels halen, vijf stukjes uit elke puzzel weggooien en de stukjes door elkaar husselen en dan zeggen dat de ontvanger de cadeautjes krijgt als de puzzel is opgelost want dan kunnen de pieten de cadeautjes brengen (A)

I feel betrayed

Dramatic

Top2000, I love you.

Heeft er iemand hier toevallig een contract bij GreenChoice? Elektra/gas/beide?

Ik zie dat ze 'vriendenvoordeel' hebben waarbij je allebei €50,- krijgt als je iemand refereert zegmaar. Nu kan ik een code van een random persoon op internet pakken, maar 't is leuker als er iemand hier bij GreenChoice zit en ik op die manier iemand kan verblijden met 50 euro?

Gezien Vattenfall een minimum termijnbedrag van €64,- hanteert (terwijl ze bij m'n huidige contract €15,- adviseren 🤷🏼‍♀️) en een tarief van 1,29 per m³ bieden wil ik overstappen naar Greenchoice die 1,16 per m³ vragen en de mogelijkheid voor een termijnbedrag van €25,-. Maar dan is 2 maanden gratis gas als ik via iemand anders kan afsluiten toch wel prettiger 🤪

Voel me echt mega beroerd 🙃 zucht.

Toch maar even uit bed, mezelf in een makkelijke joggingbroek en een kersttrui hijsen, langs de bieb en de theaterkassa om tegoedbonnen in te wisselen, langs de AH om zooi voor een toetje te halen en vanavond met een vriend derde kerstdag vieren nu hij weer terug is van z'n Amerikareis

You sure like to make it about yourself, huh?

The moment that I don't really care about your life situations. It's gotten fucking boring and monotone.

[ bericht aangepast op 27 dec 2025 - 17:45 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ik ben echt compleet gaar na 2 volle dagen kerst + kerstavond met m'n vriend diner doen. Hele dag al professor Layton zitten spelen op m'n 3DS (die ik met kerst heb gekregen van hem, omg), maar ik voel me nu zo lamlending. Hopelijk morgen wat beter, gezien ik maandag gewoon mag werken weer.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen