Vrees dat ik weinig schriftelijk bewijs heb. Want heb wel extra gebeld met de psychiater die de medicatie heeft voorgeschreven, er zijn extra afspraken gepland omdat het gewoon niet ging door de medicatie, maar ik heb m'n dossier opgevraagd en daar staat niks in wat klopt.
Als reden voor uitschrijving bij de ggz staat bijvoorbeeld dat ik me heb uitgeschreven nadat de behandelaar "op respectvolle manier patiënt vroeg om de voeten niet tegen de rand van de tafel te laten rusten". Zat met m'n benen gekruist en toen kwam m'n schoenzool tegen de rand van de tafel, meteen anders gaan zitten toen dat opgemerkt werd, maar dat ik die tijdens diezelfde sessie door dezelfde behandelaar een hufter werd genoemd, ervan beticht werd de cliënt te zijn die uit de hele instelling de meeste zorg kreeg en nog meer zorg eiste omdat ik 24/7 verzorgd zou willen worden, geen eigen verantwoordelijkheid over mijn gedrag nam, mijn collega's manipuleer en de kinderen van vrienden emotioneel mishandel... Daar staat natuurlijk niks over in. Geen woord.
Wel bij andere sessies: "Autisme voelbaar in gesprek." (Ik heb geen autisme en dat is 2x zeer uitgebreid onderzocht, kwam er niet uit, ik vermoed dat die man zelf autisme heeft vanwege zijn onvermogen om te luisteren naar wat iemand zegt en zijn gare houding tijdens de sessie (ineengedoken op z'n handen wippend op de stoel terwijl hij naar de grond staarde en geen enkel oogcontact maakt, enkele vrienden met autisme zitten soms ook zo, als ze gespannen zijn). Twee of drie symptomen van autisme die mogelijk autisme hadden kunnen zijn pasten volgens de onderzoekers meer bij trauma en daarom werd er traumabehandeling geadviseerd. Is drie jaar lang niks mee gedaan, tot m'n vorige psycholoog dat oppakte en vlak voor haar vertrek nog een verwijzing uitschreef. Die werd vervolgens in de eerste sessie door de nieuwe behandelaar ingetrokken 'want ik zie geen trauma'.
Ook niks over zichtbaar in het dossier. Wel 'Heeft al zo lang behandeling, zou beter moeten weten' en 'Begrijpt door haar autisme niet dat geen contact met de ouders niet verstandig is, zullen we de ouders benaderen?' terwijl er bij de actuele waarschuwingen in het dossier al sinds 2019 aangegeven staat (en meermaals aangegeven is) dat contact met de ouders vermeden moet worden in verband met mijn veiligheid. 🙄🙄🙄. Ja, er zijn wel wat missers in het dossier, maar niks waar ik iets mee zou kunnen bij een klacht, vrees ik.
Heb ook geen zin om nog een keer met die behandelaar in gesprek te moeten gaan als er een klacht komt. Het laatste gesprek met hem heeft mij zo over de zeik geholpen dat ik mezelf niet kon uitstaan, wilde verdwijnen, een pesthekel aan mezelf had omdat ik besta en blijkbaar heel anders was dan dat ik mezelf zag. Wie ik dacht dat ik was bleek ik niet te zijn volgens zijn woorden. Heb mezelf toen opgesloten in huis en alle contact met de buitenwereld afgehouden omdat ik geloofde dat hij gelijk had.
Terwijl hij dat niet heeft.
Maar dat is soms nog moeilijk te geloven, het heeft echt heel veel impact op mij gehad wat hij tijdens die laatste sessie allemaal gezegd heeft. Maar dan wordt het mijn woord tegen zijn woord en hij is psychotherapeut/psychiater en ik ben een cliënt... Ja, we weten al wie er dan gelijk gaat krijgen.
Maar het heeft wel veel impact gehad (en nog steeds).
Aan de bel trekken omdat het echt niet gaat en vervolgens voor aandachtstrekker uitgemaakt te worden.
'Je moet maar voor het leven kiezen'.
'Je bent al zo lang in behandeling, je zou beter moeten weten dus we bieden geen crisisopname'.
'De enige behandeling die we je nog kunnen bieden is euthanasie en dat kunnen we hier gewoon zelf uitvoeren dus je hoeft niet twee à drie jaar te wachten op het expertisecentrum'.
Nee, ik ben beter af zonder ggz.
Al zeggen mensen die dichtbij staan allemaal dat het beter is als ik toch wel weer hulp ga zoeken.
Maar ik ga liever dood aan mezelf dan dat ik nog één keer zo behandeld word door mensen die me (tegen de wet in) euthanasie aan willen praten. Ik wil niet een ander medeplichtig maken aan mijn dood, dus euthanasie is voor mij sowieso geen optie.
Heb voor komend jaar een zorgverzekering afgesloten die euthanasie niet vergoed zodat ik daar niet toe gedwongen kan worden mocht ik weer ergens aankloppen voor hulp ✨want de zorgverzekering vergoedt het niet✨
Met hun 'Je moet gewoon voor het leven kiezen' ja, dat doe ik op deze manier.