• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

Protect the people.

Catmint schreef:
    (...)

As someone with a mom who's had breastc* twice now, ik zou zeggen 'ga gewoon'. Als het een ontsteking is of spierpijn, dan weet je dat in ieder geval, maar als het iets anders is kan je er beter z.s.m. bij zijn. Not saying it is that bad, maar y'know, zekere voor het onzekere

Dank je voor de validation! Ik gok dat het een lymfeknoop ontsteking is, gezien het ook in m'n oksel zit. Maar ook daarvoor raadt men online aan om naar de huisarts te gaan wanneer het langer dan 2 weken bezig is. Dusja, dan maar gewoon morgen gaan zodat ik niet zit te stressen in m'n vakantie.

Een mega gedetailleerde, realistische droom hebben waarin alle problemen die ik atm heb, worden opgelost en dan wakker worden to fucking reality is rough.

Caution first, always.

Lol blijkbaar is er een hele discussie over het feit dat je HP sorcerers stone en HP philosophers stone hebt en Amerikanen niet snappen dat de originele titel philosophers stone is en dus nu de Engelse/Europeanen belachelijk maken. Lol. Such an American thing to do.

[ bericht aangepast op 22 dec 2025 - 13:17 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Hnnnnnngg im overwhelmed. Achteraf had ik dus gwn veel meer boeken mee kunnen nemen :’) en wtf is dit ook voor wonky klerenkast y’all😂😂 goed, mn mama maar vragen of ze wat extra planken kan maken, want zo gaan mijn kleren er nu nie inpassen. En de roede waar de kledinghangers aan hangen vecht ook voor zn leven lol

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

WillByers schreef:
    Lol blijkbaar is er een hele discussie over het feit dat je HP sorcerers stone en HP philosophers stone hebt en Amerikanen niet snappen dat de originele titel philosophers stone is en dus nu de Engelse/Europeanen belachelijk maken. Lol. Such an American thing to do.

Seriously, that's a 'thing'? That's actually..... pretty pathetic.

Don't walk. Run, you sheep, run.

Morana schreef:
    (...)
    Seriously, that's a 'thing'? That's actually..... pretty pathetic.

Yup. Tiktok staat er vol mee 😅

Ich liebe dich 27.12.23

Werkdag overleeft, yay! Nog alleen woensdag volgen schaduwen en dan maandag pas weer. Is ook wel een keertje fijn. Zeker na vorige week.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

WillByers schreef:

Amerikanen die sassy doen en heel vocaal en luid zijn over iets terwijl ze eigenlijk vooral laten zien dat ze iets niet begrijpen maar dat zelf niet doorhebben, zijn echt the bane of my existence. (krul)

hodie mecum eris in paradiso

Oh my ik heb VAKANTIE

Dramatic

Nu ruikt m'n huis naar broccoli. Maar ik hou van broccoli 🫶🏻

Protect the people.

Net 4 balletpakjes zitten beglitteren met van die plaksteentjes. Nu doet m'n rug pijn :') En ik zat gewoon op m'n bureaustoel en werkte aan m'n bureau. Am I... getting old?

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

ik moet gaan slaaapen maar ik ben moe en naar bed gaan is zoveel werk :')

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ik moet slaaaaaapen

Tijd voor koffie.

Catmint schreef:
    (...)

Damn, dat is niet lief van die jobcoach. En ook vrij apart als dat de enige persoon is die iets zegt of laat merken. Meestal merk je het wel aan mensen als je echt niet hygiënisch bent. Snap wel dat je dan iedere ochtend gaat douchen idd.

The depression thing klinkt logisch. Merk het met m'n vriend ook, dat ik die af en toe gewoon onder de douche moet duwen ongeveer, omdat hij echt z'n haar moet gaan wassen. Don't get me wrong, het is niet dat hij verder vies is ofzo en hij doucht wel snel na sporten, maar de dingen die meer moeite kosten zoals scheren en haar wassen doet hij dan liever niet of stelt hij uit. It's a common thing volgens mij bij depressie iig

Vond het ook nogal denigrerend, dat ze mij haar deo wilde geven omdat ik geen geld zou hebben om het te kopen. En ze zei constant dat niemand mij zou aannemen omdat ik stonk en ik moest toch echt gaan begrijpen dat dat in een professionele situatie niet zou kunnen.

Maar ze was ook flink aan het desinformeren naar de werkgever toe. Het is sowieso heel raar hoe alles met haar gelopen is. Ze beloofde van alles, van subsidies tot weet ik veel wat aan toe en dat bleek allemaal niet mogelijk te zijn in mijn (complexe) situatie. Dus daardoor heeft het ook bijna anderhalf jaar geduurd met mijn contract regelen (toen zij weg was, heb ik het zelf geregeld ook al snapte HR helemaal niks meer van hoe het nu zat door alle foutieve informatie, maar toen ging het ineens vrij vlot ondanks vertragingen bij het U👹 W👹V). Lekker gewerkt pik.

Blij dat ik van haar af ben. Het was voor mij totaal niet helpend (en als ik daarover klaagde zei iedereen om me heen: 'ja maar ze heeft het beste met je voor en ze helpt je'. Als je het beste met iemand voor hebt dan doe je je best en ga je niet desinformeren.

Ah wat goed dat je je vriend af en toe onder de douche duwt. Want het is kut, maar na afloop voel je je vaak wel iets beter omdat er IETS is gelukt (tenminste, zo ervaar ik dat dan). En idd alles is al snel te veel. NOS op 3 had daar ooit een hele mooie site over gebouwd, die je lieten "ervaren" hoe het is om een depressie te hebben. Was heel goed gedaan.

Heb ook weleens gehad dat een vriendin me verplichtte om bij haar te douchen, dat ze me zo ongeveer vanuit huis naar haar huis sleurde om daar te gaan douchen. Toen had ik ruim twee weken niet gedoucht. Was nodig (maar niet per se leuk...) maar het hielp wel.

Mensen zeggen altijd: 'ja je moet gewoon routine aanhouden', 'ja hup, even je bed uit', 'je kunt toch wel tandenpoetsen?' of 'je moet gewoon even positief denken.

Denken is niet het probleem.
    Ik heb geen negatieve stem in mijn hoofd die piekert ofzo, sterker nog: ik kan me niet voorstellen dat ik pieker. Als ik ergens over nadenk dan heb ik daar meteen een oplossing bij (voor 10 situaties want je weet maar nooit) en dat past niet bij piekeren of doemdenken.
    Maar mensen zeggen altijd: 'je moet gewoon positief denken, zet gewoon die knop om'.

Het zijn geen gedachten, het is een mega zwarte, duistere, zware deken die over mijn hele lichaam komt te liggen en mij afmaakt. Niet qua gedachten maar qua fysieke gesteldheid/vermoeidheid. En ja, daar anticipeert de geest dan weer op. Want als je letterlijk zo moe bent en zo fucking veel nachtmerries hebt elke nacht dan is het niet meer te doen en voelt alles als een marathon. Terwijl je sleep-deprived bent. En dan ga je er vanzelf in je hoofd ook aan... Omdat het niet vol te houden is. Dat komt niet door gedachten.

Dusja... Lastig.

so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

Hoofdpijn. Koud. Moe.

MAAR, vandaag een dagje sauna. Heerlijk.

•