• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Maar ik vind het wel verdacht tho.

Natas trekt de aandacht om eerst te beweren dat ze de onruststoker is en daarna komt de theorie op dat ze de looier is en dit niet ontkent. Ze kan net zo goed een weerwolf zijn. Als ze volhoudt dat ze de looier is, stemt niemand op haar en wint ze als weerwolf.

And that would be a smart move to make. Maakt haar ontzettend verdacht in mijn ogen (N)

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

HalfBloodPrince schreef:
    Maar ik vind het wel verdacht tho.

Natas trekt de aandacht om eerst te beweren dat ze de onruststoker is en daarna komt de theorie op dat ze de looier is en dit niet ontkent. Ze kan net zo goed een weerwolf zijn. Als ze volhoudt dat ze de looier is, stemt niemand op haar en wint ze als weerwolf.

And that would be a smart move to make. Maakt haar ontzettend verdacht in mijn ogen (N)

Ja, daar ben ik het mee eens - behalve dat daarmee Belle ook sowieso weerwolf moet zijn. Kijk, het kán. Maar ik zou het een heel gedurfde tactiek vinden als je samen weerwolf bent. Bovendien hebben ze het dan echt gebaseerd op weinig informatie:
    - Ik claimde ziener en Natas claimde onruststoker. Belle weerlegde in één post onze beide claims en in beide gevallen had ze gelijk, want ik ben geen ziener en Anne zegt de onruststoker te zijn;
    - Ik ga er vanuit dat er geen overleg heeft plaatsgevonden buiten dit topic door wie dan ook van de spelers. Natas en Belle konden dus deze gedurfde tactiek NIET met elkaar bespreken als ze beide weerwolven zijn: de ene die de andere verraadt, waarbij je ook nog moet hopen dat niemand anders ziener claimt en je dus jezelf nog verdacht maakt ook? Lijkt me heel unlikely (en anders: supergave move);

En ik heb in de positie gezeten waarin Natas nu zit, dat je een claim doet als looier en direct ontmaskert wordt (toegegeven, Natas loog dat ze barstte toen ze mij 'ontmaskerde'). Je kunt dan twee kanten op: vol blijven houden dat je inderdaad onruststoker was, of toegeven dat je looier was in de hoop dat mensen je daardoor alsnog verdacht gaan vinden. Ik koos voor die eerste, Natas lijkt te kiezen voor de tweede. Zodra je als looier met een legit theorie ontmaskerd bent, ben je eigenlijk gewoon af xD

Then again, ik vertrouw ze niet op hun woord, maar ik vertrouw niemand op z'n woord (behalve Marrit, mijn vrijmetselaar-buddy haha). Maar ik vind dit scenario wel heel unlikely. Zeker omdat er meer mensen zijn die hun positief absoluut nog niet veiliggesteld hebben. Ik heb het sterke vermoeden dat jij, Sharon, dorpeling bent, en die rol saai vindt en zo een beetje het vuurtje probeert op te laaien. Maar ik vind het spel altijd een stuk leuker als mensen wél een claim doen, omdat je het dan baseert op theorieën en niet vage zinspeelsels xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

^ Even los van de inhoud verder, maar mag je als weerwolven serieus niet een strategie bepalen buiten het topic om?
    Of als vrijmetselaars?

[ bericht aangepast op 15 okt 2025 - 15:35 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    ^ Even los van de inhoud verder, maar mag je als weerwolven serieus niet een strategie bepalen buiten het topic om?
    Of als vrijmetselaars?

In principe niet haha. In het officiële spel (fysiek) is er geen enkel contact mogelijk, behalve dat je elkaar 's nachts mag aankijken d:

Caverna schreef:
    (...)

In principe niet haha. In het officiële spel (fysiek) is er geen enkel contact mogelijk, behalve dat je elkaar 's nachts mag aankijken d:

Oh echt! Dat heb ik nooit geweten. Dat maakt het een stuk minder interessant tho. XD

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    (...)
    Oh echt! Dat heb ik nooit geweten. Dat maakt het een stuk minder interessant tho. XD

Nou dat vind ik niet, dan moet je als weerwolven juist op elkaar inspelen xD Maar goed ik weet niet of de rest het zo ook heeft opgevat hoor. We hebben vgm tot nu toe nog niet vaak twee weerwolven gehad in het spel

Caverna schreef:
    (...)

Ja, daar ben ik het mee eens - behalve dat daarmee Belle ook sowieso weerwolf moet zijn. Kijk, het kán. Maar ik zou het een heel gedurfde tactiek vinden als je samen weerwolf bent. Bovendien hebben ze het dan echt gebaseerd op weinig informatie:
    - Ik claimde ziener en Natas claimde onruststoker. Belle weerlegde in één post onze beide claims en in beide gevallen had ze gelijk, want ik ben geen ziener en Anne zegt de onruststoker te zijn;
    - Ik ga er vanuit dat er geen overleg heeft plaatsgevonden buiten dit topic door wie dan ook van de spelers. Natas en Belle konden dus deze gedurfde tactiek NIET met elkaar bespreken als ze beide weerwolven zijn: de ene die de andere verraadt, waarbij je ook nog moet hopen dat niemand anders ziener claimt en je dus jezelf nog verdacht maakt ook? Lijkt me heel unlikely (en anders: supergave move);

En ik heb in de positie gezeten waarin Natas nu zit, dat je een claim doet als looier en direct ontmaskert wordt (toegegeven, Natas loog dat ze barstte toen ze mij 'ontmaskerde'). Je kunt dan twee kanten op: vol blijven houden dat je inderdaad onruststoker was, of toegeven dat je looier was in de hoop dat mensen je daardoor alsnog verdacht gaan vinden. Ik koos voor die eerste, Natas lijkt te kiezen voor de tweede. Zodra je als looier met een legit theorie ontmaskerd bent, ben je eigenlijk gewoon af xD

Then again, ik vertrouw ze niet op hun woord, maar ik vertrouw niemand op z'n woord (behalve Marrit, mijn vrijmetselaar-buddy haha). Maar ik vind dit scenario wel heel unlikely. Zeker omdat er meer mensen zijn die hun positief absoluut nog niet veiliggesteld hebben. Ik heb het sterke vermoeden dat jij, Sharon, dorpeling bent, en die rol saai vindt en zo een beetje het vuurtje probeert op te laaien. Maar ik vind het spel altijd een stuk leuker als mensen wél een claim doen, omdat je het dan baseert op theorieën en niet vage zinspeelsels xD

Oewh, die voorgaande versie lijkt me echt hilarisch. Ik geniet van deze versie ook hoor.

Het ding is natuurlijk dat je ook als lone weerwolf kunt winnen. Zolang je maar wint. Dus de een kan de andere onder de bus gooien. En ik ben zelf nog niet helemaal convinced dat Belle een weerwolf is. Iets in mij zegt dat Lieke dit ook kan zijn omdat ze gelijk onrust begon te stoken. Echter, heb ik hier nog geen concrete bewijzen voor, alleen een onderbuik gevoel.

Verder op jouw theorie over mij. Er bestaat een 89% kans dat ik natuurlijk gewoon de onruststoker ben ipv dat ik -in jouw theorie- in de rol als dorpeling saai zou vinden. Als het zo was dat ik een dorpeling was, zou ik dan uberhaupt zo'n opmerkingen maken? Het kan natuurlijk allemaal maar goed. Iedereen liegt hier. Ik geloof niemand op hun woord en ik lees tussen de regels door wat mensen typen. Mensen zeggen bepaalde dingen om bepaalde redenen.

Acties zeggen meer dan woorden.

@Sharon Ja maar waarom zou Belle dan zeggen dat Natas looier is xD Alleen als Belle zelf looier of weerwolf is zou ze dat zeggen als Natas niet écht de looier is

Caverna schreef:
    @Sharon Ja maar waarom zou Belle dan zeggen dat Natas looier is xD Alleen als Belle zelf looier of weerwolf is zou ze dat zeggen als Natas niet écht de looier is

Strategie en hierbij kom ik terug dat ze Natas waarschijnlijk onder de bus wilt gooien. Ik ga even terug lezen want volgens mij heeft Belle nooit uitgelegd waarom en kan ze liegen om haar eigen hachje te reden. - I'll be back

Edit: Ze heeft een bewering gemaakt en niet onderbouwd.

[ bericht aangepast op 15 okt 2025 - 16:56 ]

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Strategie en hierbij kom ik terug dat ze Natas waarschijnlijk onder de bus wilt gooien. Ik ga even terug lezen want volgens mij heeft Belle nooit uitgelegd waarom en kan ze liegen om haar eigen hachje te reden. - I'll be back

Ja, maar waarom zou ze liegen als Natas weerwolf is en zij niet, bedoel ik

Caverna schreef:
    (...)

Ja, maar waarom zou ze liegen als Natas weerwolf is en zij niet, bedoel ik

Ah zo. Ja iedereen liegt hier dus het kan gewoon ook zijn omdat ze wilt coveren dat ze zelf weerwolf is. Dat is een working strategy. Ik durf het niet te zeggen maar vind het in ieder geval verdacht

Oké, oké, just to get it straight. Er zijn atm zoveel mensen die makkelijk kunnen liegen rondom de feiten die al vroeg op tafel zijn gegooid, waarom zijn Natas en ik opeens het meest verdacht?
    Occam's razor, het meest logische is het meest waarschijnlijke. Natas en ik die samen wolf zijn is zo'n vreemde, gedurfde stunt, dat dat gewoon niet logisch is.
    Bijvoorbeeld, een lone wolf die de dief kan claimen en zegt gewisseld te hebben met een vrijmetselaar (over het algemeen breed vertrouwd) is veel logischer. Of een wolf die zich voordoet als burger.

@Sharon, ik snap ook niet zo goed hoe je wil dat ik onderbouw dat ik de ziener ben en Natas heb gezien als looier. Behalve dan dat niemand (op Marjanne na die haar claim weer introk) ook de ziener heeft geclaimed. En het zou heel dom zijn als ik als ziener een wolf zou verstoppen.

Temeraire schreef:
    Oké, oké, just to get it straight. Er zijn atm zoveel mensen die makkelijk kunnen liegen rondom de feiten die al vroeg op tafel zijn gegooid, waarom zijn Natas en ik opeens het meest verdacht?
    Occam's razor, het meest logische is het meest waarschijnlijke. Natas en ik die samen wolf zijn is zo'n vreemde, gedurfde stunt, dat dat gewoon niet logisch is.
    Bijvoorbeeld, een lone wolf die de dief kan claimen en zegt gewisseld te hebben met een vrijmetselaar (over het algemeen breed vertrouwd) is veel logischer. Of een wolf die zich voordoet als burger.

@Sharon, ik snap ook niet zo goed hoe je wil dat ik onderbouw dat ik de ziener ben en Natas heb gezien als looier. Behalve dan dat niemand (op Marjanne na die haar claim weer introk) ook de ziener heeft geclaimed. En het zou heel dom zijn als ik als ziener een wolf zou verstoppen.

Het gaat me meer om het feit dat je Natas gelijk beschuldigt van Looier zijn zonder het uberhaupt te onderbouwen. Weet je het zeker of is het een loze beschuldiging?

Plus daarbij houdt je je vast aan ziener zijn. Waarom share je dan niet wat je gezien heb? Als dat zo was en je hebt een weerwolf gezien, waarom zou je dat dan voor je houden? (N)

Plus het feit dat je je hierdoor gelijk aangesproken voelt, zegt me ook genoeg xD

Also, even voor iedereen. Ik ben geen bitch ofzo ik ga gewoon op in het spel. Het kan overkomen als bot en rude maar het is puur het spel. Niks anders, I promise.

[ bericht aangepast op 15 okt 2025 - 18:27 ]

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Nope want als 1 van de wolven sterft, verliezen beide wolven en winnen de goedjes. Ja, je haalt technisch gezien het einde van het spel, maar wint dan niet, dus waar is de lol van dat?

Ik vind je wel erg ineens naar Belle en natas kijken. Tenzij jijzelf ziener of looier bent (en dat tweede geef je uiteraard niet toe vermoed ik zo :'D ) snap ik niet zo goed waarom je naar die twee kijkt als er anderen zijn die sneakier zich onopvallend kunnen houden?

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Het gaat me meer om het feit dat je Natas gelijk beschuldigt van Looier zijn zonder het uberhaupt te onderbouwen. Weet je het zeker of is het een loze beschuldiging?

Plus daarbij houdt je je vast aan ziener zijn. Waarom share je dan niet wat je gezien heb? Als dat zo was en je hebt een weerwolf gezien, waarom zou je dat dan voor je houden? (N)

Plus het feit dat je je hierdoor gelijk aangesproken voelt, zegt me ook genoeg xD

Also, even voor iedereen. Ik ben geen bitch ofzo ik ga gewoon op in het spel. Het kan overkomen als bot en rude maar het is puur het spel. Niks anders, I promise.

Ze zegt dat ze als ziener Natas heeft gezien en dat die looier is xD Daar komt die beschuldiging vandaan en ze heeft dus wel gedeeld wie ze gezien heeft. Jij bent de enige die niks deelt over je rol xD

[ bericht aangepast op 15 okt 2025 - 18:38 ]