• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Ik ben de onruststoker. Ik heb Sharon en Lieke omgewisseld. (:

Every villain is a hero in his own mind.

Eep, dan ben ik wel heel nieuwsgierig naar Sharon :')

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik kan zeggen dat er hier al twee leugenaars zijn :Y)

Marjanne is helemaal geen ziener, dat ben ik. En Natas is de looier.

Ringwraith schreef:
    Ik ben de onruststoker. Ik heb Sharon en Lieke omgewisseld. (:

Erg knap met maar één onruststoker in het spel. (cat)
    Want ik heb als onruststoker Marjanne en Belle omgewisseld, niet Sharon en Lieke.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

And so it begins...

Overigens kan ik Bes' claim bevestigen. Ik ben inderdaad geen ziener, maar samen met Marrit vrijmetselaar. Ik claimde ziener om zo te ontdekken wie de echte ziener was zodat ik iig één iemand zou geloven. Gezien dit een potje is waarbij we niet alleen looiers en weerwolven hebben, geloof ik Bes dus op haar woord (: Dus dan is Natas inderdaad looier en verklaart dat ook de dubbele onruststoker-claim van haar en Anne.

Wel eng dat ik dan met Belle gewisseld ben, want dan weet ik nu dus niet wat ik ben xD

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:43 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Well. I asked for chaos and you all delivered :')

@ Marjanne, hoe kan je Bes' claim bevestigen als zij niet eens meedoet HAHA

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:49 ]

Caverna schreef:
    De ziener meldt zich! ✌🏻🔮 En meteen maar info dumpen dan: Marrit is vrijmetselaar

Trouwens @Danique met 8 spelers zitten er 3 dorpelingen in het spel, toch? In de beginpost staan er nog 2 (:

Er zitten inderdaad 3 dorpelingen in!

It's never gonna happen, Guys.

Temeraire schreef:

Whahaha nou dat is dan wel meteen domme pech. Dan ga ik maar mee op weerwolfjesjacht. XD

Every villain is a hero in his own mind.

I'm gone for one day, holy shiet. Wat een chaos al... Ik dacht dat Froukje niet mee deed deze ronde??? XD
    Nou, na m'n training, douche en eten ben ik eindelijk zo ver.

Ik was..... de dief! En ik heb Marrit's rol gejat. Dus ik kan Marjanne's claim (en Marrit's oude rol dus) ook bevestigen.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Caverna schreef:
    And so it begins...

Overigens kan ik Bes' claim bevestigen. Ik ben inderdaad geen ziener, maar samen met Marrit vrijmetselaar. Ik claimde ziener om zo te ontdekken wie de echte ziener was zodat ik iig één iemand zou geloven. Gezien dit een potje is waarbij we niet alleen looiers en weerwolven hebben, geloof ik Bes dus op haar woord (: Dus dan is Natas inderdaad looier en verklaart dat ook de dubbele onruststoker-claim van haar en Anne.

Wel eng dat ik dan met Belle gewisseld ben, want dan weet ik nu dus niet wat ik ben xD

Why are you afraid? Assuming dat je denkt dat ik Bes ben, heb je zojuist gezegd dat je me vertrouwd 😂

Hahaha ja woops Bes en Belle omgewisseld, sawry xD maar doordat ik overtuigd was dat Bes had gezegd dat ze ziener was en ik geruild was met jou (Belle) vond ik het eng. Maar nu jullie dezelfde persoon blijken te zijn, is het inderdaad prima xD

Denk je een goede dag te hebben, blijkt je hoofd niet mee te werken xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Hahahha ik vond het heel gek om mijn naam ineens tegen te komen, terwijl ik aan het lurken was. Op die manier ben ik toch een beetje deel van dit potje, thanks Marjanne (banana)

Even the smallest can change the course of the future

Temeraire schreef:

Marjanne claimt ook geen ziener 🤔 maar vrijmetselaar samen met mij

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Catmint schreef:
    I'm gone for one day, holy shiet. Wat een chaos al... Ik dacht dat Froukje niet mee deed deze ronde??? XD
    Nou, na m'n training, douche en eten ben ik eindelijk zo ver.

Ik was..... de dief! En ik heb Marrit's rol gejat. Dus ik kan Marjanne's claim (en Marrit's oude rol dus) ook bevestigen.

Gezelliggg haha. Have fun with it

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Necessity schreef:
    (...)
    Marjanne claimt ook geen ziener 🤔 maar vrijmetselaar samen met mij

Vorige pagina, laatste bericht