• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

HalfBloodPrince schreef:
    Ik heb mijn rol allang geclaimd

Haha maar niemand weet wat xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Wil je echt niets meer delen Sharon? We moeten nu wel zo'n beetje besluiten namelijk en het is wel een beetje een saai potje op deze manier XD

Every villain is a hero in his own mind.

Ik wil wel wat delen; ik ben geen wolf!

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    Ik wil wel wat delen; ik ben geen wolf!

Heb je wel interessante theorieën? 😏

Ringwraith schreef:
    (...)
    Heb je wel interessante theorieën? 😏

Oei. Ja, ik heb wel een paar gedachtes, maar als minderjarige grens-inwoner van wakkerdam weet ik niet of ik enig recht van uitspreken heb..

Leodh schreef:
    (...)

Oei. Ja, ik heb wel een paar gedachtes, maar als minderjarige grens-inwoner van wakkerdam weet ik niet of ik enig recht van uitspreken heb..

Ik stem voor wel ✅️

Ringwraith schreef:
    Wil je echt niets meer delen Sharon? We moeten nu wel zo'n beetje besluiten namelijk en het is wel een beetje een saai potje op deze manier XD

Ja eens, ik mis dat we lekker theorieën verzinnen rondom iedereens claims, dat lukt niet als niet iedereen een duidelijke claim doet xD

Froukje, I love your theories en ik hoop dat je de volgende keer weer meedoet (maar dan wel zonder de macht van spelleider hahahah)

Ringwraith schreef:
    (...)

Ik stem voor wel ✅️

als er meerdere mensen voor zijn ben ik over te halen om één post te plaatsen met meningen :Y) lekker alleen maar statements maken en niks hoeven te verdedigen.

@marjanne, bwhahahahhaa jaa volgende keer doe ik wel weer mee

Oké. In het kader theorieën bekijken en bedenken:

Ringwraith schreef:
    ^Aww ik hoop dat je het wel een beetje kan laten rusten!

Het lastige met Sharon vind ik dat ze al vanaf het begin zijn dat ze chaos wilde gaan creëren, ongeacht haar rol. Wel, dat is gelukt. :')
    Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het spel vergeet als je een weerwolf bent XD

Dus ik denk nog steeds dat ze gewoon burger is.
    En verder ben ik nog geen stap verder met wie het dan wel is XD

Of het is een afeidingmanouvre van het wolf zijn, dat ze zogenaamd het spel vergeten was. (Niet zeggend dat het niet ook echt gebeurt kan zijn by the way, maar onruststoker is Sharon in elk geval niet als rol. Dus het moet iets anders zijn, en afwezigheid kan als looier of wolf best een tactiek zijn.)

Maar ik heb het teruggelezen en kan verder weinig claims vinden, behalve dat "acties meer zeggen dan woorden", en halve burger en wolf claims. Zoals qua wolvenclaims:
    HalfBloodPrince schreef:
    Also ook weer deze beschuldigingen gelijk.... Wie zegt dat ik nou weer weerwolf ben? Ik kan net zo goed een van de andere rollen hebben
    -> we wilden vooral wachten op je claim, en wel in de verdediging schieten; indirect wolf claim?
    HalfBloodPrince schreef:
    (...)
    Misschien een rolletje omwisselen of een dooie wie weet :Y)
    -> niet echt met dooien in deze versie, maar het hint wel naar het og spel.

De chaos en niet claimen vind ik ook als looier passen, maar ik vind wolf in elk geval dus niet unlikely.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ik vind het echt heel onlogisch als wolf. Alle rollen waren al geclaimd, dus waarom dan zo vaag doen zodat mensen je gaan verdenken?
    De looier was logisch geweest idd, maar dat ben ik al.

Ohh, of ze was de dief en heeft mijn rol gestolen? Dat zou betekenen dat Maxime heeft gelogen. Dan zou zij de wolf zijn, maar wel samen met iemand anders omdat ze anders één van de ongebruikte rollen had kunnen gebruiken.

Ringwraith schreef:
    Ohh, of ze was de dief en heeft mijn rol gestolen? Dat zou betekenen dat Maxime heeft gelogen. Dan zou zij de wolf zijn, maar wel samen met iemand anders omdat ze anders één van de ongebruikte rollen had kunnen gebruiken.

Heee dit is een theorie xD Dan nog zou ik bluffen dat ik burger was haha, ipv deze vaagheid. Maar er zit wel een logica in!

Caverna schreef:
    (...)

Heee dit is een theorie xD Dan nog zou ik bluffen dat ik burger was haha, ipv deze vaagheid. Maar er zit wel een logica in!

Ja maar ik denk dat Sharon wel graag met een beetje durf speelt en zich achter een burger verschuilen flauw vindt (zeker omdat die rol haar zo onderhand al in de schoenen was geschoven :P) Of bedoel je Maxime? Ik vermoed dat Lieke dan de andere wolf zou zijn en die had ook al burger geclaimd.

Oké, uitgaande van dat Sharon lone wolf is, betekent dit dat er twee burgers en een wolf op de stapel liggen. Tenzij we een spelleider hebben die dit bewust heeft gedaan, is de kans eigenlijk vrij klein dat dit gebeurt, denk ik. Dus dan moeten we misschien toch verder gaan kijken.

Gezien er geen andere vrijmetselaar claims zijn gedaan, ben ik geneigd om Marjanne en Marrit te geloven. Dus safe.
    Ik heb Natas' rol gezien en weet dat zij geen wolf maar looier is, dus safe.
    Gezien er dus drie burgers in moeten zitten en alleen Lieke burger claimt, ben ik eigenlijk wel geneigd om haar hierop te geloven. Dus voorzichtige safe.

Dit houdt Maxime, Anne en Sharon over als mijn verdachten.

En ik moet zeggen dat ik momenteel Maxime wel het meest verdacht vind eigenlijk? Ze claimt de dief en zegt heel conveniently met Marrit gewisseld te hebben, die toen al duidelijk vertrouwd werd door de meesten met haar rol. Ik vind dit zo toevallig dat het verdacht begint te worden, al helemaal omdat ik de andere twee niet specifiek verdacht vind. Ja, oké, Sharon wel ook, maar ik blijf in gedachten houden dat ze specifiek chaos aan het zaaien is, wat haar rol ook is.

Nu is de vraag of Maxime dan lone wolf zou zijn of niet. Met wie is ze dan wolf? Zeer waarschijnlijk Sharon of Anne, want ik heb de rest dus al afgestreept als verdachten, haha.

Ben benieuwd wat jullie van deze theorie vinden, maar mijn stem zal waarschijnlijk naar Maxime gaan.

Temeraire schreef:
    Oké, uitgaande van dat Sharon lone wolf is, betekent dit dat er twee burgers en een wolf op de stapel liggen. Tenzij we een spelleider hebben die dit bewust heeft gedaan, is de kans eigenlijk vrij klein dat dit gebeurt, denk ik. Dus dan moeten we misschien toch verder gaan kijken.

Gezien er geen andere vrijmetselaar claims zijn gedaan, ben ik geneigd om Marjanne en Marrit te geloven. Dus safe.
    Ik heb Natas' rol gezien en weet dat zij geen wolf maar looier is, dus safe.
    Gezien er dus drie burgers in moeten zitten en alleen Lieke burger claimt, ben ik eigenlijk wel geneigd om haar hierop te geloven. Dus voorzichtige safe.

Dit houdt Maxime, Anne en Sharon over als mijn verdachten.

En ik moet zeggen dat ik momenteel Maxime wel het meest verdacht vind eigenlijk? Ze claimt de dief en zegt heel conveniently met Marrit gewisseld te hebben, die toen al duidelijk vertrouwd werd door de meesten met haar rol. Ik vind dit zo toevallig dat het verdacht begint te worden, al helemaal omdat ik de andere twee niet specifiek verdacht vind. Ja, oké, Sharon wel ook, maar ik blijf in gedachten houden dat ze specifiek chaos aan het zaaien is, wat haar rol ook is.

Nu is de vraag of Maxime dan lone wolf zou zijn of niet. Met wie is ze dan wolf? Zeer waarschijnlijk Sharon of Anne, want ik heb de rest dus al afgestreept als verdachten, haha.

Ben benieuwd wat jullie van deze theorie vinden, maar mijn stem zal waarschijnlijk naar Maxime gaan.

Ik denk dat ik ook op Maxime ga, vanwege mijn theorie hierboven. Ik gok dat Lieke dan de andere wolf is, maar daar heb ik te veel twijfels over.