• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

HalfBloodPrince schreef:
    Ik ben zo verwikkeld in om deze chaos door te zetten of om mezelf te gaan verdedigen.

Maar dat ik Dief ben is 0,0 %.

Natas dr eerste claim over mij is correct en daarmee bevestig ik dan ook mijn claim

Daarnaast vertrouw ik sws niemand en vermoed ik sws dat er een aantal liegen. Ik ga mee met de theorie over Natas, Haar ken ik het langste en ik wéét hoe zij speelt vanuit vroeger. Geloof me die heeft me vaak onder de bus gegooid. Ik verbaas me dan ook niks over die claim van Dief ineens.

Dit is door Natas weerlegd want die deed vroeger nauwelijks mee met de wvw's :') Dus dit is een non-argument.

Maxime is voor mij het mist verdacht en dit komt door haar comment dat ze moeite heeft met de chaos die het meebrengt en de volgende keer topic houder wilt zijn. Dit zegt mij dat ze geen weerwolf is of looier.

Nou ik kan je vertellen dat je vanuit weerwolf- of looier-positie ook prima getriggerd kunt worden :') Ik dénk ook niet dat ze wolf is, maar het is daarmee niet ineens uitgesloten.

Daarnaast vind ik Lieke nog erg verdacht en blijft zij op mijn lijstje staan.

Eens.

Het feit dat Belle ook hierbij wordt genoemd is zeker plausible. Vooral als ze de vorige keer de boel bij elkaar heeft gelogen.

Belle verdedigt Natas. Dus het is ofwel Natas én Belle die weerwolven zijn, óf ze spreken beide de waarheid. Aangezien Belle, als ze weerwolf was, dat nu wel toegegeven zou hebben (want dan zou ze nu vrijmetselaar zijn doordat de onruststoker ons heeft geruild), geloof ik inmiddels dat Belle inderdaad ziener was en Natas looier.
    Daarnaast heeft de vorige keer iedereen de boel bij elkaar gelogen, want Froukje had alleen looiers en weerwolven in het spel gestopt zonder dat we dat wisten. Dat is dus geen argument.

Het feit dat er bijna geen burgers geclaimd zijn (behalve ik nu) vind ik echt fucked up. Dat betekend sws dat er genoeg mensen liegen. [/Quote]

Ik vind het juist veel verdachter als er alleen maar burgers worden geclaimd. Want er zitten drie burgers in en er zijn nu twee geclaimd, wat je hieronder ook zegt.

[Quote]Edit; Lieke claimt burger wat convient kan zijn voor weerwolf. Ik geloof niet dat Lieke looier is. Daar doet ze niet haar best genoeg voor.

Ik vind het echt bijzonder hoe je dit speelt als je echt burger bent :') Je hebt weinig je best gedaan om ons te laten geloven dat je inderdaad team Dorpeling bent. Je hebt ons eerder lopen tegenwerken 😅🥲

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Temeraire schreef:
    (...)

Een wolf die liever plezier heeft door chaos te zaaien dan proberen te winnen? I dunno. Sharon is a wildcard, haha.

Jouw theorie is idd niet te vreemd, maar dan val ik weer over het feit dat Maxime alsnog de dief claimt. Zou ze wss alleen doen als ze met iemand wolf is, maar met wie dan??? Want als lone wolf is het dom om een rol te claimen die niet op de stapel ligt. Tenzij ze pech heeft gehad en de andere wolf heeft ingezien. Ze claimde dief als één van de laatsten, dus kans dat die dan op de stapel zou kunnen liggen is groot. En heeft zij dan geluk dat Sharon weigert te zeggen wat haar rol is, waardoor het niet heel erg opvalt.

@Marjanne, I swear, no wolf. Jij bent ziener nu.

(Hypothetically speaking: )
    Don't forget dat als Sharon de nachtfase heeft gemist ze in het topic gekeken zou kunnen hebben naar wie ze had willen stelen of omwisselen als ze een van de 2 nachtfase rollen gehad zou hebben, als Danique dat toegestaan zou hebben en dat zou haar best een unfair advantage geven om te kiezen wat ze wil zijn of wil weten. Hypothetically natuurlijk dit, dus ik geloof niet dat ze Looier kan zijn überhaupt.
    Of Natas was nooit Looier, maar dan klopt Belle als Ziener ook nog steeds niet. En waarom zou je iemand als Looier bestempelen behalve als je weerwolfduo bent? Of Natas is saaie dorpeling en Belle probeerde haar te beschermen, want niemand wil Looier stemmen, maar dat zou ik een gekke move vinden haha. Wel een coole move, want je zorgt gelijk voor een persoon minder waar mensen op kunnen stemmen. Bigger chance to win.

Sharon die dorpeling claimt, omdat Natas het zegt is wel heel makkelijk, maar waarom zoveel chaos maken en dan team dorpeling benadelen? Sharon als weerwolf zou nog steeds kunnen vind ik. And I mean, ze had wel beloofd chaos te komen creëren :') good job at doing that, Sharon haha.

@anne zou ook wel wat zijn als er geen weerwolven zijn, Danique die ons wilde sparen misschien na Froukje? Would be wild haha.
    Wel een hele verdachte opmerking hoor... misschien toch de wolf??? ;p (Grapje, grapje)

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Dit is dus waarom ik blijf twijfelen, haha, er zijn voor mij nu twee opties waarbij beiden iets vreemds aan de hand is, waardoor ik geen van beiden uit kan sluiten.

En nu met de opmerking dat beiden wolven op de stapel liggen.... Help. Dan zullen we allemaal op elkaar moeten stemmen en ik betwijfel of ons dat gaat lukken. If it is even true. Een potje zonder weerwolven is haast net zo gemeen als een potje met alleen weerwolven en looiers x'D.

Maar wat Maxime zegt, klopt wel weer. Als Sharon dief is, dan had ze niet haar actie kunnen uitvoeren zonder unfair advantage. En ze zegt zelf ook geen dief te zijn, dus ze is wolf of dorpeling.

Caverna schreef:
    (...)

Dit is door Natas weerlegd want die deed vroeger nauwelijks mee met de wvw's :') Dus dit is een non-argument.

(...)

Ik vind het echt bijzonder hoe je dit speelt als je echt burger bent :') Je hebt weinig je best gedaan om ons te laten geloven dat je inderdaad team Dorpeling bent. Je hebt ons eerder lopen tegenwerken 😅🥲

Qua Natas had ik het over de Qmeetings die we vroeger hadden. Weerwolven was daar bijna standaard een onderdeel van.

Ja dat klopt. Ik doe dingen met een reden. En klopt maar ik heb ook wel vanaf het begin gezegd dat ik chaos zou veroorzaken. En dat is zeer zeker gelukt :Y) xD

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

@Danique kun jij bevestigen of/dat Sharon na de deadline nog een actie heeft gedaan? Dus niet per se of ze een rol had met een actie of niet, maar of ze werkelijk na de start van het spel nog een actie heeft kunnen/mogen doen. Dat lijkt me wel iets wat we zouden mogen weten (:

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Qua Natas had ik het over de Qmeetings die we vroeger hadden. Weerwolven was daar bijna standaard een onderdeel van.

Ja dat klopt. Ik doe dingen met een reden. En klopt maar ik heb ook wel vanaf het begin gezegd dat ik chaos zou veroorzaken. En dat is zeer zeker gelukt :Y) xD

Maar heb je dan als burger zo vaag gedaan met als reden iets in het spel, of als reden gewoon omdat je de chaos leuk vond? :')

Caverna schreef:
    @Danique kun jij bevestigen of/dat Sharon na de deadline nog een actie heeft gedaan? Dus niet per se of ze een rol had met een actie of niet, maar of ze werkelijk na de start van het spel nog een actie heeft kunnen/mogen doen. Dat lijkt me wel iets wat we zouden mogen weten (:

Dit kan ik zelf ook bevestigen. Ik heb geen enkele actie gedaan na de deadline. Alleen hier in het topic. En nee, hier lieg ik niet over. Al had Danique dit toegelaten had ik het nog niet gewild omdat dit simpel de regels zijn

Caverna schreef:
    (...)

Maar heb je dan als burger zo vaag gedaan met als reden iets in het spel, of als reden gewoon omdat je de chaos leuk vond? :')

Beide. Dit is ook niet iets wat ik ieder spel zou doen tho. Voo mij was dit ook weer een kleine 10 jaar terug. Behalve Natas heb ik met weinig mensen contact gehouden en is het meer mensen 'opnieuw leren kennen'. In spelvorm is het dan leuk om chaos toe te voegen aangezien iedereen anders reageert erop. Mensen kunnen ook 'slip ups' doen of heel defensive zijn etc etc.
    En ja, ik ben altijd een onruststoker geweest op Q :Y) Wel op een leuke manier. Het moet ook leuk zijn en blijven

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Dit kan ik zelf ook bevestigen. Ik heb geen enkele actie gedaan na de deadline. Alleen hier in het topic. En nee, hier lieg ik niet over. Al had Danique dit toegelaten had ik het nog niet gewild omdat dit simpel de regels zijn

Okee dan valt mijn theorie idd in het water en geloof ik dat je een burger bent die met chaos info probeerde te winnen.

Every villain is a hero in his own mind.

lol oké dan zijn deze theorieën over vgm:

THEORIE 1
    Belle en Natas zijn beide weerwolven en Sharon is looier. Vind ik unlikely, gezien de ruil van de onruststoker en Belle die Natas dan zou kunnen verraden. Dus deze valt voor mij af.

THEORIE 2
    In deze theorie is Natas looier en Belle ziener.

Theorie 2a:
    Sharon is weerwolf samen met nog iemand. Gezien ze de schuld erg naar Lieke probeert te schuiven, Maxime verdedigt en Anne überhaupt niet noemt, zou dat dan met Maxime of Anne zijn. Maar, eerder dit potje, richtte Maxime haar pijlen behoorlijk op Sharon, dus dan zouden Sharon en Anne weerwolf zijn.

Theorie 2b:
    Sharon is een dorpeling en dan kunnen Lieke, Maxime, en Anne alle drie weerwolf zijn. Hier heb ik geen ideeën verder xD

Ik heb ook nog een wilde theorie maar die gaat zó ver dat ik ‘m zelf te ingewikkeld en ongeloofwaardig vind xD Eentje waarbij Natas weerwolf is samen met Anne, en Belle is looier. Dan kwam de claim van Belle als ziener Natas wel goed uit en ging ze direct mee in het looier zijn; en dan zijn Belle en ik helemaal niet gewisseld. Ik blijf het namelijk ook niet helemaal vinden kloppen dat Natas zo makkelijk haar winst opgeeft als looier xD En in het vorige potje had ze ook al heel snel een heel gedurfde bluf toen ze weerwolf was, die ook nog eens goed voor haar uitpakte omdat ik ook werkelijk gelogen had :’)

Caverna schreef:

THEORIE 1
    Belle en Natas zijn beide weerwolven en Sharon is looier. Vind ik unlikely, gezien de ruil van de onruststoker en Belle die Natas dan zou kunnen verraden. Dus deze valt voor mij af.

THEORIE 2

Theorie 2a:
    Sharon is weerwolf samen met nog iemand. Gezien ze de schuld erg naar Lieke probeert te schuiven, Maxime verdedigt en Anne überhaupt niet noemt, zou dat dan met Maxime of Anne zijn. Maar, eerder dit potje, richtte Maxime haar pijlen behoorlijk op Sharon, dus dan zouden Sharon en Anne weerwolf zijn.

Theorie 2b:
    Sharon is een dorpeling en dan kunnen Lieke, Maxime, en Anne alle drie weerwolf zijn. Hier heb ik geen ideeën verder xD

Ik heb ook nog een wilde theorie maar die gaat zó ver dat ik ‘m zelf te ingewikkeld en ongeloofwaardig vind xD Eentje waarbij Natas weerwolf is samen met Anne, en Belle is looier. Dan kwam de claim van Belle als ziener Natas wel goed uit en ging ze direct mee in het looier zijn; en dan zijn Belle en ik helemaal niet gewisseld. Ik blijf het namelijk ook niet helemaal vinden kloppen dat Natas zo makkelijk haar winst opgeeft als looier xD En in het vorige potje had ze ook al heel snel een heel gedurfde bluf toen ze weerwolf was, die ook nog eens goed voor haar uitpakte omdat ik ook werkelijk gelogen had :’)

Ik ga mee met theorie 2 en 2B

Jesus fuck xD Ik zei toch dat ik dorpeling ben xD maar goed stem me maar eruit. Zelfs eerlijkheid wordt niet meer eens gewaardeerd xD

Hahaa ik vind je nieuwe theorie wel creatief, Marjanne! ;p
    Ik ga mee met theorie 2/2b.
    Anne en Lieke vind ik het stilst, dus misschien zijn zij het gewoon samen.

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    Hahaa ik vind je nieuwe theorie wel creatief, Marjanne! ;p
    Ik ga mee met theorie 2/2b.
    Anne en Lieke vind ik het stilst, dus misschien zijn zij het gewoon samen.

OH Wacht! Waarom ga jij mee in theorie 2?! Natas, je liegt als de pleuris echt. xD

Caverna schreef:

THEORIE 1

THEORIE 2

Theorie 2a:

Theorie 2b:

Gezien Anne in beide theorieën voorkomt, en je gekke theorie, is dat dan nu je hoofdverdachte? 😂

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Ik ga mee met theorie 2 en 2B

Jesus fuck xD Ik zei toch dat ik dorpeling ben xD maar goed stem me maar eruit. Zelfs eerlijkheid wordt niet meer eens gewaardeerd xD

Haha ja maar iedereen hier kan gelogen hebben en jij hebt je gewoon echt heel vaag gedragen xD Eerlijkheid wordt gewaardeerd wanneer we weten of ie waar is lp