• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Caverna schreef:
    (...)

Ze zegt dat ze als ziener Natas heeft gezien en dat die looier is xD Daar komt die beschuldiging vandaan en ze heeft dus wel gedeeld wie ze gezien heeft. Jij bent de enige die niks deelt over je rol xD

Dan heb ik dat ergens niet opgeslagen, my bad.
    Ik ben niks verplicht om iets te delen over mijn rol. En ik dacht dat ik duidelijk was in een van mij voorgaande posts

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Dan heb ik dat ergens niet opgeslagen, my bad.
    Ik ben niks verplicht om iets te delen over mijn rol. En ik dacht dat ik duidelijk was in een van mij voorgaande posts

Duidelijk? :') Alles behalve, you're a pretty chaotic, mysterious player bwahahaha

Wil je misschien delen waaróm je niets wilt delen over je rol? Ik ben nieuwsgierig naar de gedachte achter deze strategie

[ bericht aangepast op 15 okt 2025 - 18:48 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ik moet idd zeggen dat ik Sharon wel steeds verdachter begint te vinden, haha. Nu is het zo dat ze in het begin wel zei graag het spel op te schudden, maar deze fixatie op het meest onlogische scenario tot nu toe vind ik wel heel bijzonder.

Ekko schreef:
    (...)

Duidelijk? :') Alles behalve, you're a pretty chaotic, mysterious player bwahahaha

Wil je misschien delen waaróm je niets wilt delen over je rol? Ik ben nieuwsgierig naar de gedachte achter deze strategie

Ah thank you

Ik zal dit na het spel uitleggen. I promise. (baby)

Ik moet idd zeggen dat ik Sharon wel steeds verdachter begint te vinden, haha. Nu is het zo dat ze in het begin wel zei graag het spel op te schudden, maar deze fixatie op het meest onlogische scenario tot nu toe vind ik wel heel bijzonder.

Als je wilt dat ik zeg dat ik weerwolf ben, moet je wat meer uit de kast trekken dan dat...

Plus daarbij heb ik de meest onlogische situaties meegemaakt met weerwolven dus ik sta nergens meer van te kijken

[ bericht aangepast op 15 okt 2025 - 19:28 ]

Even alle Sharon-chaos terzijde: ik twijfel eigenlijk alleen nog tussen Lieke, Maxime en Anne (even daargelaten of er rollen gewisseld zijn). Wat er nog steeds wel veel zijn. En niet omdat ik iemand daarvan echt verdacht vind, maar omdat ik de rest uitsluit :')

Every villain is a hero in his own mind.

HalfBloodPrince schreef:

Als je wilt dat ik zeg dat ik weerwolf ben, moet je wat meer uit de kast trekken dan dat...

Ik neem aan dat niemand zal zeggen dat ze de weerwolf zijn, dus daarvoor gaan we sws niks uit de kast trekken. Het voelt een beetje alsof we spelen met een wildcard omdat je zoveel vage dingen zegt, dat is best lastig x)

Anyway, ik heb je reacties teruggelezen en de enige claim die ik eruit kan halen is dat je de Onruststoker zou zijn. Wellicht dat je je ook naar die rol probeert te gedragen, als een soort RPG haha xD Dat zou betekenen dat Anne zou liegen en dat maakt Anne weer verdachter.

In mijn ogen zijn iig Natas en Belle de minst verdachte van allemaal.

[ bericht aangepast op 15 okt 2025 - 19:58 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Ik neem aan dat niemand zal zeggen dat ze de weerwolf zijn, dus daarvoor gaan we sws niks uit de kast trekken. Het voelt een beetje alsof we spelen met een wildcard omdat je zoveel vage dingen zegt, dat is best lastig x)

Anyway, ik heb je reacties teruggelezen en de enige claim die ik eruit kan halen is dat je de Onruststoker zou zijn. Wellicht dat je je ook naar die rol probeert te gedragen, als een soort RPG haha xD Dat zou betekenen dat Anne zou liegen en dat maakt Anne weer verdachter.

In mijn ogen zijn iig Natas en Belle de minst verdachte van allemaal.

Ik claim mijn rol en wie ik wissel, en doe hier niet vaag over though.
    Also, als wolf is het nu wel erg makkelijk om mij verdachter te maken. Want ik word al als een van de verdachte genoemd, dus meegaan in de theorie over mij en die sterker maken is erg makkelijk en best slim als wolf zijnde.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Taire schreef:
    (...)
    Ik claim mijn rol en wie ik wissel, en doe hier niet vaag over though.
    Also, als wolf is het nu wel erg makkelijk om mij verdachter te maken. Want ik word al als een van de verdachte genoemd, dus meegaan in de theorie over mij en die sterker maken is erg makkelijk en best slim als wolf zijnde.

True, ik probeerde alleen tussen de regels door te lezen om het spel weer meer te laten lopen x) @Sharon ga je echt geen rol claimen? Het maakt het voor ons een stuk leuker

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Nou dat vind ik niet, dan moet je als weerwolven juist op elkaar inspelen xD Maar goed ik weet niet of de rest het zo ook heeft opgevat hoor. We hebben vgm tot nu toe nog niet vaak twee weerwolven gehad in het spel

Oh wauw. Ik dacht juist dat je dat wel kon, ondanks dat in het fysieke spel niet kon. Ik zou allang overlegd hebben 😂 Dat maakt het juist interessant toch? Samen spelen tegen de rest.

Slughorn schreef:
    (...)

Oh wauw. Ik dacht juist dat je dat wel kon, ondanks dat in het fysieke spel niet kon. Ik zou allang overlegd hebben 😂 Dat maakt het juist interessant toch? Samen spelen tegen de rest.

Haha ja. Nou ja, misschien wel handig om bij toekomstige potjes af te spreken of dat wel of niet is toegestaan. ;p

Ringwraith schreef:
    (...)

Haha ja. Nou ja, misschien wel handig om bij toekomstige potjes af te spreken of dat wel of niet is toegestaan. ;p

Goed idee!

Goeeed, ik heb me ff buiten de discussie gehouden van gisteren, want ik werd er slightly best wel anxious van omdat het zoveel chaos en 'he said, she said' en moddergooien werd. Ik ben duidelijk niet gemaakt voor dit soort spellen op een schermpje (dacht dat het misschien beter zou zijn, want irl kan ik ook niet tegen de pressure van het on the fly uitvogelen, maar dat was dus niet), so my apologies mensen! Bij deze mijn application om de volgende editie te hosten?

Gezien de chaos is Sharon voor mij het meest verdacht momenteel, voornamelijk doordat ze zich ineens heel hard erin is gaan mengen nadat ze eigenlijk off the radar was. Anne's onruststoker is gewoon onhandig, sorry, dus ze staat niet bovenaan, maar dat haalt niet de complete verdenking weg. Ik weet ook niet zo goed wat ik van Lieke moet denken, she's on the list, maar niet ontzettend hoog nog omdat ze eigenlijk nog weinig heeft gedaan om zichzelf verdacht te maken of te verdedigen. En Belle is nog niet van mijn lijst verdwenen tho, maar dat is mijn hoofd misschien die me bezig blijft houden en ook nadat blijkt dat mensen eigenlijk niet wisten dat alle discussie in het topic moest gebeuren. It's still farfetched, maar als Belle en Natas wel hebben overlegd, zou het nog wel een optie kunnen zijn. Ik snap wel dat Belle dan niet direct Natas zou verraden, want stel dat Anne heeft gelogen over wie ze heeft gewisseld. En dat Anne dat niet toe zou geven, omdat men haar al verdacht vindt doordat ze een halfuurtje later heeft gepost, vind ik wel logisch. Zou dan weer een ander argument zijn om haar verdacht te maken. Als het wel correct is zou Belle dan nu dus geswitcht zijn met Marjanne en dat Marjanne nu de wolf is, so Belle verdacht means nu Marjanne?

That's it for now though. The moment I woke up yesterday ben ik dus letterlijk bezig geweest met W&W en theorieën bedenken en dat is niet per se gezond of goed voor je werk denk ik :') so I kinda needed to calm it down gisteravond en vandaag, vandaar de afwezigheid!

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

^Aww ik hoop dat je het wel een beetje kan laten rusten!

Het lastige met Sharon vind ik dat ze al vanaf het begin zijn dat ze chaos wilde gaan creëren, ongeacht haar rol. Wel, dat is gelukt. :')
    Maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het spel vergeet als je een weerwolf bent XD

Dus ik denk nog steeds dat ze gewoon burger is.
    En verder ben ik nog geen stap verder met wie het dan wel is XD

Ik heb mijn rol allang geclaimd

HalfBloodPrince schreef:
    Ik heb mijn rol allang geclaimd

Maar het is niet echt opgepikt en we moeten morgen stemmen, dus kun je het nog een keer herhalen? :')