• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Okay fineeeeeeeee ik wil ook meedoen (als dat nog mag). Met acht spelers moet het wel interessant worden haha

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ekko schreef:
    Okay fineeeeeeeee ik wil ook meedoen (als dat nog mag). Met acht spelers moet het wel interessant worden haha

Maar natuurlijk!!!

@Danique komen de rollen vandaag? (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    @Danique komen de rollen vandaag? (:

Ik ga ze nu versturen! Ik had morgen in mijn hoofd om een of andere gekke reden. Maar ik ga ze nu verzenden ^^

Oke, de rollen zijn verzonden! Excuses voor de evt. vertraging van de dag.
    En veel succes met het spel! ^^

Nou, ik kan niet wachten tot alle claims van morgen :') ik geloof niemand meer (cat)

Ekko schreef:
    Nou, ik kan niet wachten tot alle claims van morgen :') ik geloof niemand meer (cat)

We beginnen de 13e toch? ;p

Huh oh oeps

Ik vind deze chaos die lieke zo zaait wel verdacht hoor (cat)

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    Ik vind deze chaos die lieke zo zaait wel verdacht hoor (cat)

Pot vulkaan verwijt de ketel dat hij zwart ziet :')

Nog ff snel een headsup voordat mensen zich morgen afvragen 'Huh, ze reageert wel heel laat'. Ik was lichtelijk vergeten dat ik brandweertraining heb morgen :') Gezien ik dan niet heel veel toegang heb tot m'n telefoon, verwacht ik niet dat ik veel tijd heb om te lezen of te schrijven hier. Ik denk dat ik rond 5/half 6 thuis ben, dus daarna zal ik reageren hier ^^

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

De dag

De nervositeit was te proeven in het publiek. Voor dag en dauw was het dorp opgeschrikt van een oproep zich te verzamelen in het dorpshuis. Bewoners werden dringend verzocht te komen en zelfs van hun bed gelicht om bij deze spoedvergadering aanwezig te zijn. Er was gewoonweg niet te weigeren. Gerrit Dageraad keek met een strenge blik over de menigte heen. Zijn blik deed een ieder huiveren, het was dan ook muisstil onder de menigte.
          "Dank dat j́ullie in groten getale zijn gekomen. Al gaf ik jullie niet echt keus." Een sluwe lach tekende voor heel even zijn gezicht. Gerrit schraapte even zijn keel en keek haast woest over de menigte heen. "Ik sta hier vandaag met de mededeling dat Cornelia Nachtwacht - onze geliefde burgemeester - vannacht in haar slaap is vermoord door weerwolven." Een schok ging door de menigte heen. Cornelia Nachtwacht, dood? Het geluid verstomde gauw na de zoveelste strenge blik. "Ik ben hier om het stokje van haar zwakke beleid over te nemen. Het moet nu maar eens klaar zijn met deze moorden."
          Er klonk gegil uit de menigte, waar opeens de bewakers mensen in hun nek greep en hen naar voren dwong bij het podium, aan de voeten van Gerrit Dageraad. "We hebben onderzoeken gedaan, waarin we mensen gesproken hebben, patronen hebben gezocht bij de slachtoffers en er zijn nachtdiensten gedraaid om verdachte activiteiten bij te houden. Daarin zijn deze acht verdachten naar voren gekomen. Het liefst zou ik ze alle acht direct om zeep helpen, zodat we de weerwolven ertussen kunnen vinden. Maar we maken natuurlijk niet nog meer onschuldige slachtoffers in dit dorp. " Gerrit Dageraad stak zijn handen op als verontschuldiging, toen er een woedend gefluister door het publiek heen ging. Daarna richtte hij zich woest tot de mensen die voor hem geknield zaten.
          "Vandaag krijgen jullie de kans om je te verdedigen, daarna volgt een democratische stemming en de uitslag zal bepalen wie er op de brandstapel zal sterven. De enige manier om er echt achter te komen of jullie weerwolven zijn of niet." Er sprak een afgunst uit Gerrit zijn ogen, van een man die al te veel dood had gezien. Hij keek terug naar het publiek. ‘De stemming is volledig anoniem, alleen meerderjarigen mogen stemmen. De hoofdverdachten zijn verplicht om hun pleidooi te houden, met elkaar te discussiëren en zo hun eigen lot te bepalen. Vanavond om 7 uur beslissen jullie wie er zal sterven."

Gerrit Dageraad knielde voor de acht verdachten neer. "Ik zou maar gauw gaan bedenken hoe je jezelf kan verdedigen, want aan het einde van de dag brand er iemand."

Het is tijd voor de dagfase! In deze fase mogen jullie discussiëren en uiteindelijk stemmen. Stemmen is anoniem via een pb naar mij. Jullie hebben tot zaterdag 16 oktober 23.59 uur. (Let op! Dus een dagje eerder dan vorige edities). Je laatstgestuurde stem telt. Het is toegestaan om iets anders te stemmen dan je in de discussie aangeeft.

(Haha, met creatief gejatte zinnen van Marjanne)

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 8:44 ]

Hahahaha RIP Cornelia 😂 Love it

Nou kids, voor het eerst heb ik helemaal geen nuttige informatie bij te dragen (cat) want ik ben een dorpeling. Ik ben daar nu al klaar mee dus kom maar door met jullie claims zodat ik theorieën kan gaan vormen, want nu heb ik allemaal hyped energie waar ik helemaal niks mee kan

Een sluwe lach tekende voor heel even zijn gezicht.

WEERWOLF CONFIRMED

no seriously guys give me something to work with

De ziener meldt zich! ✌🏻🔮 En meteen maar info dumpen dan: Marrit is vrijmetselaar

Trouwens @Danique met 8 spelers zitten er 3 dorpelingen in het spel, toch? In de beginpost staan er nog 2 (: