• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Temeraire schreef:
    Oké, uitgaande van dat Sharon lone wolf is, betekent dit dat er twee burgers en een wolf op de stapel liggen. Tenzij we een spelleider hebben die dit bewust heeft gedaan, is de kans eigenlijk vrij klein dat dit gebeurt, denk ik. Dus dan moeten we misschien toch verder gaan kijken.

Gezien er geen andere vrijmetselaar claims zijn gedaan, ben ik geneigd om Marjanne en Marrit te geloven. Dus safe.
    Ik heb Natas' rol gezien en weet dat zij geen wolf maar looier is, dus safe.
    Gezien er dus drie burgers in moeten zitten en alleen Lieke burger claimt, ben ik eigenlijk wel geneigd om haar hierop te geloven. Dus voorzichtige safe.

Dit houdt Maxime, Anne en Sharon over als mijn verdachten.

En ik moet zeggen dat ik momenteel Maxime wel het meest verdacht vind eigenlijk? Ze claimt de dief en zegt heel conveniently met Marrit gewisseld te hebben, die toen al duidelijk vertrouwd werd door de meesten met haar rol. Ik vind dit zo toevallig dat het verdacht begint te worden, al helemaal omdat ik de andere twee niet specifiek verdacht vind. Ja, oké, Sharon wel ook, maar ik blijf in gedachten houden dat ze specifiek chaos aan het zaaien is, wat haar rol ook is.

Nu is de vraag of Maxime dan lone wolf zou zijn of niet. Met wie is ze dan wolf? Zeer waarschijnlijk Sharon of Anne, want ik heb de rest dus al afgestreept als verdachten, haha.

Ben benieuwd wat jullie van deze theorie vinden, maar mijn stem zal waarschijnlijk naar Maxime gaan.

If I may defend myself, nu er 2 man (vrouw) hun stem aan mij willen geven.

1) Als ik samen met iemand weerwolf zou zijn, en jouw verdenkingen zijn Sharon en Anne, waarom zou ik dan proberen hen juist verdacht te maken? Mijn eigen verdenkingen liggen grotendeels bij Sharon en Anne, wat ik al had aangegeven. Niet heel verstandig om je mede-weerwolf verdacht te maken, gezien je beide verliest als 1 van de 2 eruit wordt gestemd toch?

2) Als ik lone wolf zou zijn, zou ik Dief in het midden gezien moeten hebben. Maar als Natas gelooft dat Sharon de Dief is, dan zou Dief claimen onnoemelijk dom zijn i.p.v. de rol die ik ingezien zou hebben, toch? Chaotisch, ja zeker, maar dat is iets wat ik niet zou doen als ik lone wolf was. Je krijgt die rol om een masker mee op te zetten, so why not use it? Ik heb dan misschien niet de meest "handige" persoon in combinatie met haar rol gekozen om te jatten, maar daar kan ik ook weinig aan veranderen achteraf. Handig als in, nu in de discussies kan het mij niet specifiek vrijspreken, omdat het in principe al bevestigd was voordat ik iets kon posten. Maar I just picked wie ik zou jatten voornamelijk op basis van wie er de afgelopen rondes heel veel chaos had veroorzaakt (die dus niet, want ik ben niet zo goed in discussies voeren en bijv. Marjanne is dat wel en kan ook heel goed wijzen en om daarmee dan in discussie te gaan mocht iemand dan over haar rol liegen had ik niet zo'n behoefte aan :')) en toen is mijn keuze op Marrit gevallen.

Ik heb zelf mijn twijfels over Sharon. Ik zat namelijk maandagavond nadat bijna iedereen een claim had gemaakt te kijken of Sharon online was geweest die dag, omdat zij nog niet had gereageerd. Ik zag toen dus dat Sharon al een week offline was. Ik heb Danique daarover ook een berichtje gestuurd nog, in de hoop dat zij iets zou doen Sharon te pakken te krijgen. Als zij, in het geval van dat ik lieg - zoals jullie theorieën nu zijn - de Dief zou zijn, zou ze dus de nachtfase gemist hebben en geen rol gejat hebben (of Danique moet haar achteraf nog iets hebben laten jatten, terwijl iedereen hun claims al op tafel had gegooid wat ik daarom dus niet verwacht. Zou best unfair zijn dan). Waarom zou je dan gaan spelen alsof je een Looier bent? Of je wil dat mensen denken dat je Looier hebt gejat, terwijl je zelf stiekem zelf een weerwolf bent. Weerwolf lijkt me daarom een stuk logischer, omdat ze het dan pas maandag of dinsdag gezien heeft en alsnog chaos kon veroorzaken. Would be a good strategy, omdat er al twijfels waren over mijn Dief-claim. Dus als je doet alsof je met Dief de Looier hebt gejat als weerwolf (terwijl je een dorpeling hebt ingezien als rol die over is), would be a great choice en goeie tactiek om te winnen. Twijfel en chaos veroorzaken, want de Dief wordt toch al in twijfel getrokken.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Korte reactie want ik ben op scoutingweekend met zo'n 50-ish kids om mij heen >,>

Mijn stem zou naar Sharon gaan. Anne, Maxime en Natas zou ik atm het meeste geloven, maar dat is meer feeling omdat ik niet echt een mooi lijstje van feiten kan maken nu.

Sorry voor mijn radiostilte, ik hoop morgen terug te kunnen lezen wat er gister en eergister is gezegd.

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Catmint schreef:
    (...)

If I may defend myself, nu er 2 man (vrouw) hun stem aan mij willen geven.

1) Als ik samen met iemand weerwolf zou zijn, en jouw verdenkingen zijn Sharon en Anne, waarom zou ik dan proberen hen juist verdacht te maken? Mijn eigen verdenkingen liggen grotendeels bij Sharon en Anne, wat ik al had aangegeven. Niet heel verstandig om je mede-weerwolf verdacht te maken, gezien je beide verliest als 1 van de 2 eruit wordt gestemd toch?

2) Als ik lone wolf zou zijn, zou ik Dief in het midden gezien moeten hebben. Maar als Natas gelooft dat Sharon de Dief is, dan zou Dief claimen onnoemelijk dom zijn i.p.v. de rol die ik ingezien zou hebben, toch? Chaotisch, ja zeker, maar dat is iets wat ik niet zou doen als ik lone wolf was. Je krijgt die rol om een masker mee op te zetten, so why not use it? Ik heb dan misschien niet de meest "handige" persoon in combinatie met haar rol gekozen om te jatten, maar daar kan ik ook weinig aan veranderen achteraf. Handig als in, nu in de discussies kan het mij niet specifiek vrijspreken, omdat het in principe al bevestigd was voordat ik iets kon posten. Maar I just picked wie ik zou jatten voornamelijk op basis van wie er de afgelopen rondes heel veel chaos had veroorzaakt (die dus niet, want ik ben niet zo goed in discussies voeren en bijv. Marjanne is dat wel en kan ook heel goed wijzen en om daarmee dan in discussie te gaan mocht iemand dan over haar rol liegen had ik niet zo'n behoefte aan :')) en toen is mijn keuze op Marrit gevallen.

Ik heb zelf mijn twijfels over Sharon. Ik zat namelijk maandagavond nadat bijna iedereen een claim had gemaakt te kijken of Sharon online was geweest die dag, omdat zij nog niet had gereageerd. Ik zag toen dus dat Sharon al een week offline was. Ik heb Danique daarover ook een berichtje gestuurd nog, in de hoop dat zij iets zou doen Sharon te pakken te krijgen. Als zij, in het geval van dat ik lieg - zoals jullie theorieën nu zijn - de Dief zou zijn, zou ze dus de nachtfase gemist hebben en geen rol gejat hebben (of Danique moet haar achteraf nog iets hebben laten jatten, terwijl iedereen hun claims al op tafel had gegooid wat ik daarom dus niet verwacht. Zou best unfair zijn dan). Waarom zou je dan gaan spelen alsof je een Looier bent? Of je wil dat mensen denken dat je Looier hebt gejat, terwijl je zelf stiekem zelf een weerwolf bent. Weerwolf lijkt me daarom een stuk logischer, omdat ze het dan pas maandag of dinsdag gezien heeft en alsnog chaos kon veroorzaken. Would be a good strategy, omdat er al twijfels waren over mijn Dief-claim. Dus als je doet alsof je met Dief de Looier hebt gejat als weerwolf (terwijl je een dorpeling hebt ingezien als rol die over is), would be a great choice en goeie tactiek om te winnen. Twijfel en chaos veroorzaken, want de Dief wordt toch al in twijfel getrokken.

De dief-claim van Sharon is alleen gemaakt door Natas omdat Sharon het niet wil zeggen xD Het is dus allemaal op basis van speculatie...

Even voor het (laatste) overzicht:

Maxime claimt dief
    Marjanne claimt vrijmetselaar
    Anne claimt onruststoker
    Marrit claimt vrijmetselaar
    Natas claimt onruststoker/looier
    Sharon claimt ?
    Belle claimt ziener
    Lieke claimt dorpeling

Over:
    Weerwolf, weerwolf, dorpeling, dorpeling/looier

[ bericht aangepast op 18 okt 2025 - 17:25 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Sorry voor mijn stilte, er kwam even wat privéstress tussendoor 🙈

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Maar zoals ik al eerder gezegd had, zijn er een paar mensen dir qua claims heel toevallige timing hebben. Dus dat jullie Maxime noemen snap ik helemaal, zij valt daar zeker onder.

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Sorry Ik ben ook ondertussen aan het werk. Vanaf morgen heb ik vakantie.

Ik ga helemaal stuk om deze theorieën. Leed vermaakt op en top dit :Y)

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

HalfBloodPrince schreef:
    Sorry Ik ben ook ondertussen aan het werk. Vanaf morgen heb ik vakantie.

Ik ga helemaal stuk om deze theorieën. Leed vermaakt op en top dit :Y)

Wat is jouw theorie, dan? Hoe ga jij zorgen dat je met jouw rol gaat winnen?

Als je burger was geweest, had je nu toch wel je best gedaan om jezelf te verdedigen. Ik vermoed dat je looier bent en daarom zo vaag doet. Als je speelt om te winnen, zou dit als brave burger een hele domme tactiek zijn en dan mag je wel wat meer je best doen om je medeburgers naar de overwinning te helpen :’)

Caverna schreef:
    (...)

Wat is jouw theorie, dan? Hoe ga jij zorgen dat je met jouw rol gaat winnen?

Als je burger was geweest, had je nu toch wel je best gedaan om jezelf te verdedigen. Ik vermoed dat je looier bent en daarom zo vaag doet. Als je speelt om te winnen, zou dit als brave burger een hele domme tactiek zijn en dan mag je wel wat meer je best doen om je medeburgers naar de overwinning te helpen :’)

We weten dat ze geen looier is, want dat is Natas, dus dan neig ik toch weer naar wolf.

Maxime zei ook dat ze tot maandag/dinsdag een week niet online is geweest, dus dat haalt Natas' argument dat een wolf het spel niet zou vergeten ook onderuit. Want ze wist überhaupt niet dat ze wolf was, if she is.

Aaaah, ik twijfel nu heel erg tussen twee theorieën. En het irritante is dat ze elkaar zeer waarschijnlijk niet overlappen, haha. Choices need to be made.

Maar waaarom zou een weerwolf zichzelf zo enorm verdacht maken? Dat doet inderdaad alleen de looier, dus is mijn theorie dat ze eerst de dief was en mijn rol.heeft gestolen dan niet het meest logisch?

Every villain is a hero in his own mind.

Oké even mijn gedachtegang spuwen:
    Ik vind het gedrag van Sharon nogal looier-achtig. Ze beloofde aan het begin van het spel wel haar best te doen om haar team te laten winnen, dus dan kán ze niet team Dorpeling zijn, want ze heeft vrijwel niks bijgedragen aan het ontmaskeren van de weerwolven - in plaats daarvan is ze alleen maar aan het stoken. Dus, looier of wolf.

Ik vind het een slechte tactiek voor een wolf, tbh, dus ik kom dan op looier uit. Maar als zij looier is, dan zouden Belle en Natas weerwolven zijn want die liegen dan over Natas’ looier-zijn. En Belle en ik zijn omgewisseld van rol door de onruststoker, dus dan zou IK nu weerwolf zijn :’D ook geen geweldig scenario lol. Daarnaast vind ik het dan gek dat Natas niet meer meegaat in onze verdenkingen van Sharon, want het is voor haar dan juist gunstig als de focus naar iemand anders gaat. Dus mogelijke theorie, maar unlikely.

Dan is ze dus wss wel wolf, ja. Vind het wel vreemd dat Maxime zag dat Sharon niet online was geweest en Natas juist had gezien dat ze wél online was geweest lol xD Maar goed, gebaseerd op het bericht van Maxime is het inderdaad mogelijk dat ze weerwolf was en gewoon het hele spel even vergeten was. En als ze niet weerwolf is maar team Dorpeling, is ze haar medeburgers hard aan het naaien met dit gekke gedrag :’)

@Belle gezien het de laatste dag is: als jij wél weerwolf was en dus met Natas deze tactiek hebt gedaan, is vandaag wel hét moment om dat te zeggen. Want wij zijn gewisseld, dus dan ben ik nu weerwolf en jij vrijmetselaar. En in dat geval denk ik dus dat Sharon looier is en dan moeten we haar er niet uitstemmen.

Edit: @Natas ja dat is ook nog een aannemelijke optie, dan zouden we dus Maxime moeten verdenken… Blegh xD

[ bericht aangepast op 19 okt 2025 - 9:33 ]

Ringwraith schreef:
    Maar waaarom zou een weerwolf zichzelf zo enorm verdacht maken? Dat doet inderdaad alleen de looier, dus is mijn theorie dat ze eerst de dief was en mijn rol.heeft gestolen dan niet het meest logisch?

Een wolf die liever plezier heeft door chaos te zaaien dan proberen te winnen? I dunno. Sharon is a wildcard, haha.

Jouw theorie is idd niet te vreemd, maar dan val ik weer over het feit dat Maxime alsnog de dief claimt. Zou ze wss alleen doen als ze met iemand wolf is, maar met wie dan??? Want als lone wolf is het dom om een rol te claimen die niet op de stapel ligt. Tenzij ze pech heeft gehad en de andere wolf heeft ingezien. Ze claimde dief als één van de laatsten, dus kans dat die dan op de stapel zou kunnen liggen is groot. En heeft zij dan geluk dat Sharon weigert te zeggen wat haar rol is, waardoor het niet heel erg opvalt.

@Marjanne, I swear, no wolf. Jij bent ziener nu.

Ik ben zo verwikkeld in om deze chaos door te zetten of om mezelf te gaan verdedigen.

Maar dat ik Dief ben is 0,0 %.

Natas dr eerste claim over mij is correct en daarmee bevestig ik dan ook mijn claim

Daarnaast vertrouw ik sws niemand en vermoed ik sws dat er een aantal liegen. Ik ga mee met de theorie over Natas, Haar ken ik het langste en ik wéét hoe zij speelt vanuit vroeger. Geloof me die heeft me vaak onder de bus gegooid. Ik verbaas me dan ook niks over die claim van Dief ineens.

Maxime is voor mij het mist verdacht en dit komt door haar comment dat ze moeite heeft met de chaos die het meebrengt en de volgende keer topic houder wilt zijn. Dit zegt mij dat ze geen weerwolf is of looier.

Daarnaast vind ik Lieke nog erg verdacht en blijft zij op mijn lijstje staan.

Het feit dat Belle ook hierbij wordt genoemd is zeker plausible. Vooral als ze de vorige keer de boel bij elkaar heeft gelogen.

Het feit dat er bijna geen burgers geclaimd zijn (behalve ik nu) vind ik echt fucked up. Dat betekend sws dat er genoeg mensen liegen.

Edit; Lieke claimt burger wat convient kan zijn voor weerwolf. Ik geloof niet dat Lieke looier is. Daar doet ze niet haar best genoeg voor.

[ bericht aangepast op 19 okt 2025 - 12:10 ]

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

Dude ik heb dit vroeger volgens mij hooguit 1x gespeeld dus lul niet XD

Ringwraith schreef:
    (...)

Nou bij nader inzien kan ik me niet voorstellen dat een wolf vergeet mee te doen XD
    Dus ik vermoed dat je een burger bent.

Dus dan is Sharon burger, als haar claim klopt. Of mis ik een reactie?

Wie zijn de wolven/is de wolf dan though? Of zitten ze beiden nog op de stapel? (Zou wat zijn als iedereen de waarheid spreekt xD)

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Taire schreef:
    (...)
    Dus dan is Sharon burger, als haar claim klopt. Of mis ik een reactie?

Wie zijn de wolven/is de wolf dan though? Of zitten ze beiden nog op de stapel? (Zou wat zijn als iedereen de waarheid spreekt xD)

Ja, maar achteraf gezien was ze dus helemaal niet online geweest volgens Maxime, dus mijn claim zegt dan niks en het is wel heel makkelijk om je daar achter te verschuilen. En waarom zou je dan echt zó chaotisch doen? Ik denk echt dat ze de looier is geworden, en dat Maxime en Lieke dan wolven zijn.