• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Ekko schreef:
    (...)

Vorige pagina, laatste bericht

Ja ik was er inmiddels achter dat ik iets gemist had met lezen 😂 wel ideaal, gewoon de chaos niet lezen haha

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Necessity schreef:
    (...)
    Ja ik was er inmiddels achter dat ik iets gemist had met lezen 😂 wel ideaal, gewoon de chaos niet lezen haha

Ja het is wel echt meteen raak met de chaos holy cow :') ik ga even een overzichtje maken lol

|| I told you not to play with the misfit toys ||

User Geclaimde rol Huidige rol (gewisseld door onruststoker of dief)

Maxime
    Marjanne
    Anne
    Marrit
    Natas
    Sharon
    Belle
    Lieke
    Dief
    Vrijmetselaar
    Onruststoker
    Vrijmetselaar
    Looier
    ??
    Ziener
    Dorpeling
    Vrijmetslaar
    Ziener
    Onruststoker
    Dief
    Looier
    ??
    Vrijmetselaar
    Dorpeling

Maar waar de bloody fuck is dan de weerwolf

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 22:39 ]

Wauw, ik wist niet dat dit ervan zou komen toen ik dit had teruggebracht op Q. 🤣

Don't walk. Run, you sheep, run.

Morana schreef:
    Wauw, ik wist niet dat dit ervan zou komen toen ik dit had teruggebracht op Q. 🤣

Oh was jij dat? Well, thank you! Ik word er mega argwanend/paranoïde van maar het is wel vet leuk HAHA

Ekko schreef:
    User
    Maxime
    Marjanne
    Anne
    Marrit
    Natas
    Sharon
    Belle
    Lieke
    Geclaimde rol
    Dief
    Vrijmetselaar
    Onruststoker
    Vrijmetselaar
    Looier
    ??
    Ziener
    Dorpeling
    Huidige rol (gewisseld door onruststoker of dief)
    Vrijmetslaar
    Ziener
    Onruststoker
    Dief
    Looier
    ??
    Vrijmetselaar
    Dorpeling

Maar waar de bloody fuck is dan de weerwolf

Nou dan blijft Sharon over :'D

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    (...)

Nou dan blijft Sharon over :'D

Of Lieke is een sneaky sneaky weerwolf, of het is idd Sharon, haha.

Hahahaha Natas jij hebt je ook gewoon neergelegd bij je lot xD

Overigens geloof ik Anne ook nog niet op haar woord. Die claim van onruststoker nadat Natas al ontmaskerd was, was wel makkelijk.

[ bericht aangepast op 14 okt 2025 - 8:07 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Hahahaha Natas jij hebt je ook gewoon neergelegd bij je lot xD

Overigens geloof ik Anne ook nog niet op haar woord. Die claim van onruststoker nadat Natas al ontmaskerd was, was wel makkelijk.

Ik was nog aan het twijfelen of ik meteen wilde delen wie ik had gewisseld of niet, want mijn eerste plan was daar mee wachten tot er meer claims waren.
    Maar is het dan niet likewise ook zo dat: zonder bevestiging van de anderen op de ontmaskering, Belle net zo goed verdacht zou kunnen zijn? Zo zeker was die ontmaskering toen in elk geval nog niet voor mij, (behalve het weten dat Natas sowieso loog. En het lijkt me een bold move als wolf, dus dat ze de looier is, makes sense.)

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Taire schreef:
    (...)
    Ik was nog aan het twijfelen of ik meteen wilde delen wie ik had gewisseld of niet, want mijn eerste plan was daar mee wachten tot er meer claims waren.
    Maar is het dan niet likewise ook zo dat: zonder bevestiging van de anderen op de ontmaskering, Belle net zo goed verdacht zou kunnen zijn? Zo zeker was die ontmaskering toen in elk geval nog niet voor mij, (behalve het weten dat Natas sowieso loog. En het lijkt me een bold move als wolf, dus dat ze de looier is, makes sense.)

Nou wat Belle zegt matcht volledig met mijn input én die van Natas (die zich wel heel makkelijk neerlegt bij haar looier-zijn, maar ja, dat kan ook weer een tactiek zijn 😂). Maar daardoor vind ik haar woorden net wat betrouwbaarder

Ekko schreef:
    (...)
    Oh was jij dat? Well, thank you! Ik word er mega argwanend/paranoïde van maar het is wel vet leuk HAHA

Ja, Q heeft meer leven nodig en WVW deed 't altijd wel goed. Na mijn editie startte Caverna ze in een andere vorm.
          But your welcome, glad to be of service to the Q-munity and the paranoia 🤣

[ bericht aangepast op 14 okt 2025 - 13:05 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Morana schreef:
    (...)
    Ja, Q heeft meer leven nodig en WVW deed 't altijd wel goed. Na mijn editie startte Caverna ze in een andere vorm.
          But your welcome, glad to be of service to the Q-munity and the paranoia 🤣

Paranoia indeed xD
    Iedereen is een beetje getraumatiseerd na het laatste potje met alleen maar looiers en weerwolven 😂😂😂

Als ik even kijken naar de claims die er liggen:

Lieke - claimt als eerste, claimt burger. Veilige keuze voor een potje waar 3 burgers kunnen zijn. Waarheid of niet?

Natas - claimt onruststoker, worst direct erna ontkracht en aangewezen als looier

Belle - claimt ziener en wijst Natas als looier aan. Omdat ze direct Marjanne ontkracht in haar claim (en ik weet wat Marjannes rol is dus dat ze goed is) ben ik bereid te geloven dat ze de waarheid spreekt.

Marjanne - claimt (uiteindelijk) vrijmetselaar. I can confirm, is een goedje

Maxime - claimt dief en bevestigd mijn rol. Of... ze weet dat dief er niet in zit en probeert zich op deze manier goed te praten want ze heeft echt info. Dont trust.

Anne - claimt na Natas de onruststoker, nog voor Natas door de ziener ontkracht is. Ben ik bereid vooralsnog te geloven. Tenzij er überhaupt geen onruststoker is en ze dat als lonely wolf weet

Sharon - nog geen rol toch?

Aka, ik heb al een selectie mensen die ik hopelijk niet meer hoef te verdenken 😎 lieke, maxime, Anne en sharon, die houd ik tot nu toe in de gaten

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Necessity schreef:
    Als ik even kijken naar de claims die er liggen:

Lieke - claimt als eerste, claimt burger. Veilige keuze voor een potje waar 3 burgers kunnen zijn. Waarheid of niet?

Natas - claimt onruststoker, worst direct erna ontkracht en aangewezen als looier

Belle - claimt ziener en wijst Natas als looier aan. Omdat ze direct Marjanne ontkracht in haar claim (en ik weet wat Marjannes rol is dus dat ze goed is) ben ik bereid te geloven dat ze de waarheid spreekt.

Marjanne - claimt (uiteindelijk) vrijmetselaar. I can confirm, is een goedje

Maxime - claimt dief en bevestigd mijn rol. Of... ze weet dat dief er niet in zit en probeert zich op deze manier goed te praten want ze heeft echt info. Dont trust.

Anne - claimt na Natas de onruststoker, nog voor Natas door de ziener ontkracht is. Ben ik bereid vooralsnog te geloven. Tenzij er überhaupt geen onruststoker is en ze dat als lonely wolf weet

Sharon - nog geen rol toch?

Aka, ik heb al een selectie mensen die ik hopelijk niet meer hoef te verdenken 😎 lieke, maxime, Anne en sharon, die houd ik tot nu toe in de gaten

Goed bezig! Alleen claimde Anne wel pas de Onruststoker nádat Natas al ontkracht was door de ziener.

We hebben nu wel een hele convienent oplossing voor deze puzzel, dus vraag me idd af of er toch niet iemand liegt.

- Natas vertrouw ik, just don't vote for her, haha.
    - Het zou kunnen dat Marjanne en Marrit samen wolf zijn, maar risky tactiek en waarom zou Maxime dit dan in hemelsnaam bevestigen? Niet logisch, dus de vrijmetselaars zijn safe.
    - I agree dat Maxime gebruik gemaakt zou kunnen hebben van de oplossing van de puzzel die zich begon te vormen en zo als wolf zich in plain sight te verstoppen. Dus die is niet van de radar.
    - Anne vertrouw ik sort of, voor nu, want de onruststoker claim maken in de chaos die toen nog heerste is gedurfd als wolf.
    - Lieke is burger, de enige die burger claimt, dus goede kans dat ze het daadwerkelijk is. Maar niet 100% vertrouwen, want ik heb eerder bewezen hoe makkelijk het is om je als burger te verstoppen en vervolgens leuk mee op wolvenjacht te gaan.
    - En dan is het nog wachten op Sharon.