• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Necessity schreef:
    Als ik even kijken naar de claims die er liggen:

Lieke - claimt als eerste, claimt burger. Veilige keuze voor een potje waar 3 burgers kunnen zijn. Waarheid of niet?

Natas - claimt onruststoker, worst direct erna ontkracht en aangewezen als looier

Belle - claimt ziener en wijst Natas als looier aan. Omdat ze direct Marjanne ontkracht in haar claim (en ik weet wat Marjannes rol is dus dat ze goed is) ben ik bereid te geloven dat ze de waarheid spreekt.

Marjanne - claimt (uiteindelijk) vrijmetselaar. I can confirm, is een goedje

Maxime - claimt dief en bevestigd mijn rol. Of... ze weet dat dief er niet in zit en probeert zich op deze manier goed te praten want ze heeft echt info. Dont trust.

Anne - claimt na Natas de onruststoker, nog voor Natas door de ziener ontkracht is. Ben ik bereid vooralsnog te geloven. Tenzij er überhaupt geen onruststoker is en ze dat als lonely wolf weet

Sharon - nog geen rol toch?

Aka, ik heb al een selectie mensen die ik hopelijk niet meer hoef te verdenken 😎 lieke, maxime, Anne en sharon, die houd ik tot nu toe in de gaten

Understandable dat je me verdenkt, had het eerder willen posten to be honest, maar training liep heel erg uit en ik stonk naar de rook (brandweertraining eeyyy), dus heb eerst gedoucht en gegeten en daarna pas m'n claim kunnen posten. I know dat dat het niet per se gelijk alle verdenkingen weg gaat halen, maar hoop dat je wel snapt dat als ik het eerder had kunnen posten, ik het had gedaan :)

Moet zeggen dat ik het wel heel lastig vind zelf om nu een verdachte aan te wijzen voor mezelf. Ik ga ff theorisen en dan kom ik er op terug (heb ook nog D&D nu, dus it will follow later tonight ^^). Trust me, ik ben er mee bezig!

(Edit: Type-aids, kan wel schrijven en spellen verder hoor :') )

[ bericht aangepast op 14 okt 2025 - 23:02 ]

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik reageer morgen even want ik ben net thuis en hersendood, dan weten jullie waarom radiostilte

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Forgive me people, for I tried tijdens d&d om hier enige logica in te vinden zelf, maar het lukt me niet heel hard. Shit's difficult ;-;

Wat ik tot nu toe heb:

- Sharon zou kunnen, maar gezien zij zich nog niet heeft kunnen verdedigen vind ik het wel lullig om gelijk te wijzen omdat ze nog niet actief is. Het zou kunnen natuurlijk als iedereen hier nu verder echt de waarheid spreekt, maar nog niet echt bewijs voor iets.

- Marrit heb ik zelf van gezien wat haar rol was, dus;
    - Marjanne durf ik ook wel vrij te spreken van weerwolf te zijn, omdat de vrijmetselaars het van elkaar weten. En doordat Belle ziener claimde kan ik me ook geen andere methode bedenken waarop Marjanne had kunnen weten dat Marrit vrijmetselaar was. Als Marjanne solo weerwolf was geweest en een vrijmetselaar had gezien, had ze wel ontzettend goed moeten gokken dat Marrit de andere was. En dan zou Marrit niet Marjanne verdedigen. Beide weerwolf kan niet, omdat ik dus weet dat Marrit daadwerkelijk vrijmetselaar was, dus enige theorie daarover kan ik niet eens bedenken. Marjanne en Belle weerwolf samen is ook niet heel logisch, want dan zouden ze alsnog een hele goede gok geplaatst moeten hebben over Marrit being vrijmetselaar. So that logic isn't logic-ing. Dus Marjanne lijkt me ook safe.

En hierna volgende moeilijkere dingen, waar ik dus nog niet helemaal uit ben:
    - Natas claimde onruststoker en ging daarna zelf eigenlijk vrij snel mee in Looier, so unless Belle en Natas samen weerwolf zijn en een ontzettende risky move hebben gepulled op deze manier, idk. It's kinda sus om zo snel de Looier-rol op te geven, maar aan de andere kant was er niemand anders die ziener claimde nog na Marjanne en Belle, dus ik kan ergens snappen dat je het dan maar gewoon opgeeft ipv nutteloze discussies te gaan voeren, but it feels off. Was wel leuk geweest als wannabe onruststoker, haha.

- ......

Zo ver ben ik tot nu toe gekomen met dingen die tot nu toe soort van logisch klinken en het bedenken van eventuele mogelijkheden en die te weerleggen of te valideren. Ik ga morgen verder, misschien dat een nachtje slapen helpt ( of dat ik niet aan het multi-tasken ben tijdens d&d na een lange dag werk en ballet oefenen voor voorstelling).

Oké ik ben er weer! Ik was vergeten aan te geven dat ik niet vreselijk actief kan zijn deze week. Vandaag ben ik nog vrij, maar morgen heb ik mijn diploma-uitreiking (zit een heel evenement aan vast dus duurt een hele dag) en vrij t/m zo ben ik weg voor een scouting-evenement (ga je ook naar de JOTA Belle?), dus heb ik mijn laptop niet bij mij. Ik zal dus wel reageren, maar hele lange theorieën gaat hem gewoon niet worden op mijn telefoon rip

Ik snap ergens wel dat met dit spel alles onder de loep ligt, dus het is ook logisch aan claims met "makkelijke" rollen te twijfelen. Ik snap dat ik in het verdachten lijstje sta haha. I dunno what to tell you though, als je dorpeling bent kan je namelijk niet zo veel anders dan dorpeling claimen :') Ik kan het niet bevestigen met inside information want mijn rol is boring af, en ik heb pech dat de Ziener en de Dief naar andere rollen hebben gekeken.

Ik ga vanmiddag even wat dingen teruglezen en uitzoeken! Er schuurt namelijk iets aan de claims tot nu toe, maar ik kan nog niet helemaal de vinger erop leggen wat of wie hahaha. De puzzelstukjes vallen tè goed in elkaar, in sterk contrast met het vorige potje waar niks in elkaar paste lol.

[ bericht aangepast op 15 okt 2025 - 11:03 ]

Sorry sorry! Mijn creatieve brein verrstoort echt mijn dagelijkse routine op het moment. Ik ga even bijlezen

(Credits voor Natascha om me even te herrinneren (A))

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

Ekko schreef:
    Eep, dan ben ik wel heel nieuwsgierig naar Sharon :')

Luister je kunt doen wat je wilt maar je zult het moeten zien wat er gebeurt :Y)

Also ook weer deze beschuldigingen gelijk.... Wie zegt dat ik nou weer weerwolf ben? Ik kan net zo goed een van de andere rollen hebben

@Sharon, ik probeerde je niet te beschuldigen hoor! Ik benoemde je puur omdat je nog niks had gepost, maar wilde je natuurlijk gewoon een eerlijke kans geven.

Okay, humour me in m'n gekke theorie!

Doordat Natas zo makkelijk into de Looier theorie leunt, is mijn brein vanochtend gaan spirallen in de auto.
    So, Belle kan een sneaky solo wolf zijn die ziener heeft zien liggen, maar om dan Looier goed te raden bij Natas is wel een heeeeele grote gok haha. Ik ben ergens geneigd haar te geloven, waardoor Natas ook bevestigd wordt, maar wat ik al zei, wolfduo met een risky move kan ook. En gezien ik van beide wel heb gezien dat ze risky moves kunnen pullen, is de optie er wel. Zou nog kunnen dat iemand anders dan de Looier is, want die rol wil je het liefst niet delen met de rest (Lieke maybe omdat ze dorpeling claimt en dat iemand sus zou kunnen maken? Of Anne gezien die ook slightly sus bezig is?) en het is daarom wel beter voor een Looier dat iemand anders wordt beschuldigd. Looier is eigenlijk best wel een safe call stel dat ze weerwolf duo zijn en dan hebben ze misschien heel veel geluk gehad dat Ziener daadwerkelijk in het midden ligt (of dat Sharon dit dus nog is), want hey, als je als Looier wordt weggezet, willen mensen niet op je stemmen. Dat Natas er zo makkelijk in mee gaat is daarom wat mij een beetje triggerde in dit geval.

Mijn beste gok nu zou daarom Belle of misschien Anne zijn, omdat ik onruststoker bij Anne ook nog niet volledig vertrouw, als ik nu iemand aan zou moeten wijzen.

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Luister je kunt doen wat je wilt maar je zult het moeten zien wat er gebeurt :Y)

Haha wat wanneer gebeurt? Hoe mysterieuzer je blijft, hoe meer we je gaan verdenken xD Er gaat volgens mij niks meer gebeuren haha

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

HalfBloodPrince schreef:
    Also ook weer deze beschuldigingen gelijk.... Wie zegt dat ik nou weer weerwolf ben? Ik kan net zo goed een van de andere rollen hebben

Nou bij nader inzien kan ik me niet voorstellen dat een wolf vergeet mee te doen XD
    Dus ik vermoed dat je een burger bent.

Every villain is a hero in his own mind.

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Huh? Die snap ik even niet haha

Ringwraith schreef:
    (...)

Nou bij nader inzien kan ik me niet voorstellen dat een wolf vergeet mee te doen XD

Naja als ze niet online was om de rollenverdeling te lezen had ze dat van te voren ook niet kunnen weten :')

Maar goed, Sharon, welke rol claim jij dan?

[ bericht aangepast op 15 okt 2025 - 11:37 ]

Maar goed ook dat je het niet snapt.

Ik ben geen claimer ( Misschien wel met andere dingen maar dat is een heel ander gesprek xD )

Ik laat mijn acties voor mij spreken ;)

Ringwraith schreef:
    (...)

Je mag vermoeden wat je wilt. Sommige acties kunnen ook bewust zijn (A)

Catmint schreef:
    @Sharon, ik probeerde je niet te beschuldigen hoor! Ik benoemde je puur omdat je nog niks had gepost, maar wilde je natuurlijk gewoon een eerlijke kans geven.

Okay, humour me in m'n gekke theorie!

Doordat Natas zo makkelijk into de Looier theorie leunt, is mijn brein vanochtend gaan spirallen in de auto.
    So, Belle kan een sneaky solo wolf zijn die ziener heeft zien liggen, maar om dan Looier goed te raden bij Natas is wel een heeeeele grote gok haha. Ik ben ergens geneigd haar te geloven, waardoor Natas ook bevestigd wordt, maar wat ik al zei, wolfduo met een risky move kan ook. En gezien ik van beide wel heb gezien dat ze risky moves kunnen pullen, is de optie er wel. Zou nog kunnen dat iemand anders dan de Looier is, want die rol wil je het liefst niet delen met de rest (Lieke maybe omdat ze dorpeling claimt en dat iemand sus zou kunnen maken? Of Anne gezien die ook slightly sus bezig is?) en het is daarom wel beter voor een Looier dat iemand anders wordt beschuldigd. Looier is eigenlijk best wel een safe call stel dat ze weerwolf duo zijn en dan hebben ze misschien heel veel geluk gehad dat Ziener daadwerkelijk in het midden ligt (of dat Sharon dit dus nog is), want hey, als je als Looier wordt weggezet, willen mensen niet op je stemmen. Dat Natas er zo makkelijk in mee gaat is daarom wat mij een beetje triggerde in dit geval.

Mijn beste gok nu zou daarom Belle of misschien Anne zijn, omdat ik onruststoker bij Anne ook nog niet volledig vertrouw, als ik nu iemand aan zou moeten wijzen.

Maar je bent ook dom om jezelf als Looier op te gooien terwijl je eruit gestemt wilt worden. Dus nee ik geloof niet dat Natas een looier is. Voor geen 100%.

Ekko schreef:
    (...)

Naja als ze niet online was om de rollenverdeling te lezen had ze dat van te voren ook niet kunnen weten :')

Maar goed, Sharon, welke rol claim jij dan?

Ja maar ze was wel online geweest en een pb valt wel op. :'P

Every villain is a hero in his own mind.