• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Catmint schreef:
    (...)

Gezien Anne in beide theorieën voorkomt, en je gekke theorie, is dat dan nu je hoofdverdachte? 😂

Maybe xD

Al twijfel ik nu toch weer over theorie 1 lol. Al klopt Belle dan niet helemaal in mijn verhaaltje. Maar Natas is de hele tijd Sharon aan het “goed” praten, en wil dus niet dat we op haar stemmen. Waarom niet? Omdat ze tóch looier is? En Natas tóch weerwolf?

Maar nogmaals, ik snap dan niet wat Belle haar spelplan is. Want als zij echt ziener is, zou zij niet liegen over Natas haar rol. En als zij ook weerwolf is, dan spreekt Anne dus als onruststoker de waarheid en is ze nu toch niet meer weerwolf.

Ergens klopt er iets niet maar wattttt en de tijd dringt haha

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Haha ja maar iedereen hier kan gelogen hebben en jij hebt je gewoon echt heel vaag gedragen xD Eerlijkheid wordt gewaardeerd wanneer we weten of ie waar is lp

Ik heb hier geen argument tegen xD Ik was inderdaad erg vaag

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

Caverna schreef:
    (...)

Maybe xD

Al twijfel ik nu toch weer over theorie 1 lol. Al klopt Belle dan niet helemaal in mijn verhaaltje. Maar Natas is de hele tijd Sharon aan het “goed” praten, en wil dus niet dat we op haar stemmen. Waarom niet? Omdat ze tóch looier is? En Natas tóch weerwolf?

Maar nogmaals, ik snap dan niet wat Belle haar spelplan is. Want als zij echt ziener is, zou zij niet liegen over Natas haar rol. En als zij ook weerwolf is, dan spreekt Anne dus als onruststoker de waarheid en is ze nu toch niet meer weerwolf.

Very good points. Ik snap ook niet waarom Natas mij goed praat. Ik denk oprecht dat ze meer hide dan dat ze uberhaupt toegeeft.

Laat me duidelijk zijn Looier ben ik niet en heb ik nooit geclaimd.
    Natas heeft de wel geclaimd dus op haar stemmen is een groot risico. Wat als ze geen looier is maar wel een weerwolf.

Nogmaals ik bén een dorpeling. Dus op mij stemmen is echt een wasted choice. Verdoe je tijd niet aan mij.

Daarbij vind ik een aantal spelers echt ineens doodstil. (Ik weet het is weekend en mensen hebben stuff to do maar nog steeds...

Ringwraith schreef:
    Hahaa ik vind je nieuwe theorie wel creatief, Marjanne! ;p
    Ik ga mee met theorie 2/2b.
    Anne en Lieke vind ik het stilst, dus misschien zijn zij het gewoon samen.

Of Lieke het is of niet, weet ik niet. Maar I solemnly swear dat ik onruststoker ben, en dus geen wolf.
    Edit: en nee, de reference is geen hint naar wolf zijn. Ik ben gewoon een nerd en moe van 4 dagen werk achter elkaar. Maar een stem op mij, is een stem op een burger. Dus ook een wasted stem.

Edit 2: hm, je hebt gelijk over hoe Natas de vorige ronde speelde. Maar dan zou ik als ik Belle was ook sharen dat ik wolf ben, als ze beiden wolf zijn. Of ze hopen dat ik niemand heb gewisseld en dat ze nog samen wolf zijn dan. Maar ik weet niet of we moeten willen riskeren om mogelijk op de looier te stemmen.

[ bericht aangepast op 19 okt 2025 - 19:13 ]

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Ik heb één theorie waar ik ondertussen steeds verder in aan het geloven ben, en als die straks blijkt te kloppen word ik heul trots op mezelf (cop)

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ik weet dat ik al heb gezegd dat ik veel afwezig zou zijn maar ik wilde nog even sorry zeggen voor mijn radiostilte. Between crap happening at home en de chaos van scouting heb ik geen tijd gehad om alles terug te lezen, I'm sorry 😞

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Leodh schreef:
    Ik heb één theorie waar ik ondertussen steeds verder in aan het geloven ben, en als die straks blijkt te kloppen word ik heul trots op mezelf (cop)

Ik ben echt benieuwd naar dit na de stemronde

Ekko schreef:
    Ik weet dat ik al heb gezegd dat ik veel afwezig zou zijn maar ik wilde nog even sorry zeggen voor mijn radiostilte. Between crap happening at home en de chaos van scouting heb ik geen tijd gehad om alles terug te lezen, I'm sorry 😞

Please dont feel guilty. Het was een algemeen statement.

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Please dont feel guilty. Het was een algemeen statement.

Wat was een algemeen statement?

Caverna schreef:
    (...)

Maybe xD

I don't know, iets zegt mij dat het in het Looier verhaal zit, maar idk waarom. Het voelde gewoon zo snel qua opgeven, wat niet echt Looier tactiek zou zijn.

Ik denk dat, gezien al jouw theorieën, mijn safe choice Anne zou zijn voor voting. Anne is verdacht als medeweerwolf van meerdere mensen en 'pick 1, take out 2' zeg maar, maar ook als lone wolf (die dan onruststoker gezien heeft in het midden) zou het goed kunnen, ondanks dat ze zegt dat ze natuurlijk gewoon eerlijk is geweest.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

I don't know, iets zegt mij dat het in het Looier verhaal zit, maar idk waarom. Het voelde gewoon zo snel qua opgeven, wat niet echt Looier tactiek zou zijn.

Ik denk dat, gezien al jouw theorieën, mijn safe choice Anne zou zijn voor voting. Anne is verdacht als medeweerwolf van meerdere mensen en 'pick 1, take out 2' zeg maar, maar ook als lone wolf (die dan onruststoker gezien heeft in het midden) zou het goed kunnen, ondanks dat ze zegt dat ze natuurlijk gewoon eerlijk is geweest.

Het probleem is dat ik Anne eigenlijk wel vertrouw, al is dat nergens op gebaseerd xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Leodh schreef:

Ik ben heel benieuwd! Vind dit een hele moeilijke ronde.

Every villain is a hero in his own mind.

Ekko schreef:
    (...)

Wat was een algemeen statement?

Dat er een aantal mensen niet reageren

Catmint schreef:
    (...)

maar de vraag is wie is dan de tweede weerwolf?

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Dat er een aantal mensen niet reageren

Oh niet gezien 😂

Goed, zijn er mensen die al weten op wie ze gaan stemmen en dat willen delen? Of gaan we dat deze keer helemaal niet delen / is er niemand die echt het al zeker genoeg weet? Ik heb niet teruggelezen want het is vrij veel sinds donderdag, sorry als ik een dubbele vraag stel

Ik twijfel nog tussen twee atm