• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Ekko schreef:
    (...)

Oh niet gezien 😂

Goed, zijn er mensen die al weten op wie ze gaan stemmen en dat willen delen? Of gaan we dat deze keer helemaal niet delen / is er niemand die echt het al zeker genoeg weet? Ik heb niet teruggelezen want het is vrij veel sinds donderdag, sorry als ik een dubbele vraag stel

Ik twijfel nog tussen twee atm

Je mag wel stoppen met je excuses aanbieden, het is helemaal oké, volgens mij heb jij nu wel andere dingen aan je hoofd 😘

Ik heb echt geen idee meer xD Mijn hoofd werkt ook echt niet mee, stomme burn-out. Maar er klopt iets niet aan het feit dat Natas haar mogelijke overwinning als looier zo snel opgeeft, maar tegelijk is de theorie daaromheen het meest standvastig en ik kan geen andere scenario’s bedenken waarin het goed samenkomt :’)

Ik neig daarbuiten somehow toch het meest naar Maxime, maar ik weet niet zo goed waarom. Ik heb net alles teruggelezen en haar verdediging was het meest gebaseerd op de theorie van Natas dat Sharon dief zou zijn en dat is niet gebleken.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ekko schreef:
    (...)

Oh niet gezien 😂

Goed, zijn er mensen die al weten op wie ze gaan stemmen en dat willen delen? Of gaan we dat deze keer helemaal niet delen / is er niemand die echt het al zeker genoeg weet? Ik heb niet teruggelezen want het is vrij veel sinds donderdag, sorry als ik een dubbele vraag stel

Ik twijfel nog tussen twee atm

Ik heb zelf echt nog geen idee op wie ik moet gaan stemmen, zelfs al heb ik het hele topic gevolgd.

Tussen wie twijfel jij?
    Sharon is denk ik te risky, net als Natas, maar ik verdenk ze samen met Marjanne (Belle en Natas weerwolf + mijn swap) momenteel het meest. Denk ik xD
    Want de vrijmetselaars werden door drie bevestigd volgens mij. En ik ga niet op mezelf als onruststoker stemmen, al heb ik niet meer argumenten dan ik al heb gegeven.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Caverna schreef:
    (...)

Je mag wel stoppen met je excuses aanbieden, het is helemaal oké, volgens mij heb jij nu wel andere dingen aan je hoofd 😘

Ik heb echt geen idee meer xD Mijn hoofd werkt ook echt niet mee, stomme burn-out. Maar er klopt iets niet aan het feit dat Natas haar mogelijke overwinning als looier zo snel opgeeft, maar tegelijk is de theorie daaromheen het meest standvastig en ik kan geen andere scenario’s bedenken waarin het goed samenkomt :’)

Ik neig daarbuiten somehow toch het meest naar Maxime, maar ik weet niet zo goed waarom. Ik heb net alles teruggelezen en haar verdediging was het meest gebaseerd op de theorie van Natas dat Sharon dief zou zijn en dat is niet gebleken.

Yep, dat was ook omdat Natas dacht dat Sharon de Dief was en ik dus zou liegen, terwijl ik de Dief ben :') Daar verdedigde ik me ook tegenover, dus logisch dat het dan gebaseerd was op Natas' theorie zodat ik die weerleg, toch? En heb daarna het nog een keer opgegooid, omdat de theorie nog steeds bleef hangen, maar niet zou kunnen gezien Sharon offline was geweest tot na de nachtfase ^^ Hope that explains it.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Oké ik moet naar bed dus ik moet nu echt gaan stemmen :’) Ik ga voor Maxime omdat ze zegt dat ze dief is en zei dat ze Marrit haar rol had gejat, maar daar kunnen twee leugens in zitten: ze was geen dief maar weerwolf, of; ze was wel dief maar heeft met een wolf geruild en loog dáárover. Dus statistisch gezien meer kans op een leugen en daarom maar die keuze :’)

Catmint schreef:
    (...)

Yep, dat was ook omdat Natas dacht dat Sharon de Dief was en ik dus zou liegen, terwijl ik de Dief ben :') Daar verdedigde ik me ook tegenover, dus logisch dat het dan gebaseerd was op Natas' theorie zodat ik die weerleg, toch? En heb daarna het nog een keer opgegooid, omdat de theorie nog steeds bleef hangen, maar niet zou kunnen gezien Sharon offline was geweest tot na de nachtfase ^^ Hope that explains it.

Ja het is allemaal echt moeilijk pff. Zelfs bij het vorige potje was ik sterker overtuigd van mijn theorieën xD

Caverna schreef:
    Oké ik moet naar bed dus ik moet nu echt gaan stemmen :’) Ik ga voor Maxime omdat ze zegt dat ze dief is en zei dat ze Marrit haar rol had gejat, maar daar kunnen twee leugens in zitten: ze was geen dief maar weerwolf, of; ze was wel dief maar heeft met een wolf geruild en loog dáárover. Dus statistisch gezien meer kans op een leugen en daarom maar die keuze :’)

Oké ik ga toch voor Sharon (en dan écht slapen) omdat ik het zo vaag vond hoe ze info probeerde op te halen en als ze wel dorpeling is, vind ik dat haar tactiek Team Dorpeling eerder heeft tegengewerkt dan meegewerkt xD

Ik heb echt geen idee wat te stemmen. Vooralsnog neig ik het meest naar maxime, deels omdat er rondom sharon zo'n chaos hangt haha. Maar echt geen flauw idee of ik dan enigszins in de juiste richting zit

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Taire schreef:
    (...)
    Ik heb zelf echt nog geen idee op wie ik moet gaan stemmen, zelfs al heb ik het hele topic gevolgd.

Tussen wie twijfel jij?
    Sharon is denk ik te risky, net als Natas, maar ik verdenk ze samen met Marjanne (Belle en Natas weerwolf + mijn swap) momenteel het meest. Denk ik xD
    Want de vrijmetselaars werden door drie bevestigd volgens mij. En ik ga niet op mezelf als onruststoker stemmen, al heb ik niet meer argumenten dan ik al heb gegeven.

Ja nou dat is precies mijn probleem, er voelt iets niet zuiver bij Sharon en Natas (daarmee indirect Belle maar die "voelt" wel eerlijk dus daar zit ik mee) maar die zijn tricky :')

I guess????? Dat ik 51% voor Sharon neig (tegenover 49% Natas) omdat Natas dr Looierrol wel confirmed is en dat meer als een risky stem voelt????

I DON'T KNOW 💀

Ik sta nog open voor andere opties maar dit is waar ik nu sta

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Caverna schreef:
    (...)

Oké ik ga toch voor Sharon (en dan écht slapen) omdat ik het zo vaag vond hoe ze info probeerde op te halen en als ze wel dorpeling is, vind ik dat haar tactiek Team Dorpeling eerder heeft tegengewerkt dan meegewerkt xD

Dames en heren, dit is de domste actie in dit potje xD

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

Ekko schreef:
    (...)

Ja nou dat is precies mijn probleem, er voelt iets niet zuiver bij Sharon en Natas (daarmee indirect Belle maar die "voelt" wel eerlijk dus daar zit ik mee) maar die zijn tricky :')

I guess????? Dat ik 51% voor Sharon neig (tegenover 49% Natas) omdat Natas dr Looierrol wel confirmed is en dat meer als een risky stem voelt????

I DON'T KNOW 💀

Ja ik zie nu net dat Natas de looierrol bevestigd heeft. Maar waarom? Zelfs als je ap zo duidelijk looier bent, waarom zou je dat bevestigen? Het is echt de manier hoe mensen niet op je stemmen

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Dames en heren, dit is de domste actie in dit potje xD

Sorry 🥲🥲🥲 ik durf ook echt niet met zekerheid te zeggen dat jij het bent maar maat, je was wel maximale Loki deze ronde

Wie ga jij stemmen Sharon?

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Stem uitgebracht. Nu wachten tot het klopt

Ekko schreef:
    (...)

Sorry 🥲🥲🥲 ik durf ook echt niet met zekerheid te zeggen dat jij het bent maar maat, je was wel maximale Loki deze ronde

Wie ga jij stemmen Sharon?

Hahaha Dankjewel. I'll take that compliment :Y)

Ik blijf bij mijn eerste vermoeden en dat ben jij (zip)

Ik twijfel nog steeds tussen Maxime en Lieke, maar ik ga toch m'n onderbuikgevoel volgen en op Lieke stemmen.

Every villain is a hero in his own mind.

Ekko schreef:
    (...)

I DON'T KNOW 💀

Ja, ik vind ze dus te risky om ervoor te gaan. (Wat in hun voordeel is, mochten ze wolf zijn.)

Maar als Natas toch wolf is, is Belle het ook. Dus of het is hen als wolfduo, of het is een solo wolf als er een wolf in het spel zit. (Of de vrijmetselaars zijn wolven en de dief is de looier.) En dan weet ik niet wie deze solo wolf is

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn