• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Ik weet het echt niet meer, help, maar ik ga denk ik voor Maxime.

En mensen, please, geloof mij, ga nou niet op Natas stemmen, want dan wint zij. Ik zou dit echt niet tot op het einde volhouden als ik wat anders bij haar gezien had, haha.

Temeraire schreef:

En mensen, please, geloof mij, ga nou niet op Natas stemmen, want dan wint zij. Ik zou dit echt niet tot op het einde volhouden als ik wat anders bij haar gezien had, haha.

Wacht, ik zie nog steeds veel Maxime voorbij komen, maar net tijdens het teruglezen (ik ben maar begonnen uit wanhoop aa) zie ik Sharon een dorpeling claimen right? Was dat niet het grootste argument tegen Maxime; dat Natas gokte dat Sharon de dief was en dat dat Maxime's rol in twijfel bracht? Of heb ik iets heel groots gemist en moet ik toch mijn ideeën voor het stemmen aanpassen? 🤔

[ bericht aangepast op 19 okt 2025 - 21:53 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ekko schreef:
    (...)

Wacht, ik zie nog steeds veel Maxime voorbij komen, maar net tijdens het teruglezen (ik ben maar begonnen uit wanhoop aa) zie ik Sharon een dorpeling claimen right? Was dat niet het grootste argument tegen Maxime; dat Natas gokte dat Sharon de dief was en dat dat Maxime's rol in twijfel bracht? Of heb ik iets heel groots gemist en moet ik toch mijn ideeën voor het stemmen aanpassen? 🤔

Dit was niet mijn grootste argument en kwam geloof ik pas nadat ik was begonnen met Maxime verdenken.
    Mijn idee was, als de twee dorpelingen de waarheid spreken, dan blijven alleen Maxime en Anne over als verdachten. En ik vond vooral de timing icm met haar claims net te mooi bij elkaar passen om toeval te zijn.

Daarbij sluit ik Anne niet volledig uit though, maar ik moet op iemand stemmen :C

Temeraire schreef:

Precies. Ik riskeer liever een weerwolf dan een looier in dit geval.

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

HalfBloodPrince schreef:
    (...)

Dames en heren, dit is de domste actie in dit potje xD

Lol dan had jij meer je best moeten doen om je in te zetten voor Team Dorpeling xD

[ bericht aangepast op 20 okt 2025 - 9:54 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

@Froukje, nu kun je wel je theorie delen in een spoiler? :3

Every villain is a hero in his own mind.

En also, komt de uitslag straks? 😍

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    En also, komt de uitslag straks? 😍

Terwijl we hier op wachten, wanneer zouden mensen een nieuwe editie willen? Dan kan ik kijken of ik kan hosten in die periode ^^ Not doing this shit again, vraag me nog steeds af waarom ik het wilde doen gezien ik het irl ook nooit leuk vind en te veel stress krijg ongeacht welke rol (ik had met die ene keer clocktower die ik gespeeld heb zelfs dat ik dood was al en nog onnoemelijk veel stress had omdat ik nog 1 stem had), but I do like hosting en meelezen ^^

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Ik denk dat ik ergens in januari weer aanhaak, als iemand het dan organiseert. Ik ben een groot deel van de volgende maand op vakantie (en Nano) en december is altijd druk.

[ bericht aangepast op 20 okt 2025 - 13:25 ]

De uitslag

Vol spanning wachtte iedereen op het plein voor de uitslag van de stemming. Het was er hard aan toe gegaan in de discussie, waardoor een aantal het spoor bijster waren. Toch waren er ook een aantal zeer overtuigd van hun stem.
          Gerrit Dageraad maande het publiek tot stilte. “Maxime en Sharon, naar voren komen!” Er werd even een blik gewisseld, maar ze hadden geen keus dan vlak bij Gerit te gaan staan. “De stemmen lagen erg dicht bij elkaar, maar ik heb hier de doorslaggevende stem. Wie hierop staat, verdient de brandstapel.”

”Sharon! Jij hebt de meeste stemmen gehad. Voer haar af, jongens.” Sharon worstelde en gilde. “Nee, jullie maken een fout! Een grote. Ik ben maar een gewone Dorpeling.”
          ”Nonsens! Weg met haar!” Maar zodra het vuur brandde, bleek niets minder waar. Er gebeurde niets… Sharon was echt een dorpeling. Het dorp hield zijn hart vast, mensen begonnen spontaan hun spullen te pakken en sloegen op de vlucht. Want dit kon maar 1 ding betekenen. De wraak van de weerwolven kwam eraan!

In de tussentijd, achterin vol spanning op haar stoel, keek Lieke toe hoe de twee anderen naar voren werden geroepen. Als het maar niet haar roedelmaatje was, dat trok ze echt niet! Tot haar grote opluchting kwam Maxime met de schrik vrij. Er werd even een blik tussen hen gewisseld. Het dorp zou boeten. Vannacht.

De weerwolven hebben gewonnen!

Stemmen:
    Natascha: 1
    Caverna: 1
    Lieke: 1
    Maxime: 2
    Sharon: 3

[ bericht aangepast op 20 okt 2025 - 14:32 ]

It's never gonna happen, Guys.

Damnit, had ik toch wel voor Maxime moeten gaan. Maar bedacht me dat te laat. Dus congrats wolfjes!

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

Neeee 😭

Ik was correct, sort off, haha. Lieke die ook wolf was, had ik niet verwacht! Damnit, haha.

Deze overwinning had ik niet meer verwacht, jullie leken ons keihard door te hebben HAHA

Ik ben heel benieuwt wie op wie heeft gestemd en een definitieve lijst van wie welke rol had!

En wat was er gebeurd als Maxime en Sharon allebei drie stemmen hadden gekregen?

(Terwijl ik dit typ zet mijn vriend op de achtergrond Big Bad Wolf van Duck Sauce aan, ik ga stuk 😂)

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Honestly, did not expect this outcome. Ik dacht echt toen iedereen mij en Lieke riep dat het klaar was, but apparently not haha. Sorry iedereen! Ik heb daarentegen niet gelogen over dat ik niet vibe met deze games, want ook als ik echt dorpeling was geweest had ik immense stress gehad, sooooo het was niet gespeeld en niet alleen maar doordat ik weerwolf was (might've amplified it though) :')

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Told yaaa 🙃