• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, (die van Leodh vergeten we heel snel), neem ik nu het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: 10 oktober - 12 oktober
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: 13 oktober
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: 19 oktober
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (3x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Catmint - Maxime
    Caverna - Marjanne
    Taire - Anne
    Neccesity - Marrit
    Ringwraith - Natas
    Halfbloodprince - Sharon
    temeraire- Belle
    Ekko - Lieke

Inschrijvingen zijn open!

[ bericht aangepast op 13 okt 2025 - 18:58 ]

It's never gonna happen, Guys.

Iedereen was verder denk ik gewoon de geclaimde rol. 🤔

[ bericht aangepast op 20 okt 2025 - 15:14 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Haha ik was er al bang voor xD Gefeliciteerd weerwolven!

@Sharon de volgende keer toch wat minder stoken om het stoken, je voelde heel erg als een mol nu xD

@Danique bedankt voor de organisatie! 🤭

@Maxime ik sta nog wel open voor een potje in november, even kijken hoe het loopt, maar december is voor mij ook geen optie!
    Also: we moeten even ‘regels’ bedenken voor het overleg-achter-de-schermen. Hierbij een poll om jullie mening te geven.
    Mijn voorstel zou iig zijn om overleg alleen tijdens de nachtfase toe te staan, zodat ze wel vantevoren een plan mogen bedenken maar dat ze tijdens de dagfase zelf moeten bedenken hoe ze het regelen. Ten slotte zijn de dorpelingen met z’n allen in discussie overdag; team dorpeling mag ook niet onderling overleggen (:

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Oh ik heb ook als niet-weerwolf wel met mensen over het spel gesproken xD

Ringwraith schreef:
    Oh ik heb ook als niet-weerwolf wel met mensen over het spel gesproken xD

Haha ja maar tactisch overleg lijkt me niet de bedoeling, dan weten sommigen meer dan anderen.

Ik zie het probleem niet, maar goed. Ik heb gestemd :p

Caverna schreef:
    (...)

Haha ja maar tactisch overleg lijkt me niet de bedoeling, dan weten sommigen meer dan anderen.

Volgens mij bedoelt Natas dat ze met niet spel-mensen over het spel gepraat heeft?

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    (...)

Volgens mij bedoelt Natas dat ze met niet spel-mensen over het spel gepraat heeft?

Nee. Bij jouw potje hebben Dani en ik geprobeerd om samen orde te scheppen xD

Ringwraith schreef:
    (...)

Whahhahhahaa nice

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ringwraith schreef:
    Ik zie het probleem niet, maar goed. Ik heb gestemd :p

Precies wat ik zeg toch? :p het hele idee is dat je alles wat in het topic zegt gaat analyseren en daar dan theorieën uithaalt. Als je dan achter de schermen nog andere dingen bespreekt, dan heb je toch meer kans om te winnen? XD

Maar goed laten we de poll afwachten hehe

Ringwraith schreef:
    (...)

Een onmogelijke opgave 😂😂😂

Ik heb het jullie toch gezegd! Godverdomme xD
    Ik zei toch dat ik een dorpeling was en dat het wasted was om op mij te stemmen? Maar goed eerlijkheid wordt niet gewaardeerd xD

Maar het was een leuk potje :Y)

Was Lieke alsnog een weerwolf?!

"I whisper 'what the fuck' to myself at least 50 times a day."

HalfBloodPrince schreef:
    Ik zei toch dat ik een dorpeling was en dat het wasted was om op mij te stemmen? Maar goed eerlijkheid wordt niet gewaardeerd xD

Ik moet jou wel ff bedanken voor je chaos. Couldn't have done it without your chaos en geklier haha, thanks! Gelukkig dat je het alsnog leuk vond ^^ Had jij nou daadwerkelijk nog op Lieke gestemd of heb je toch op iemand anders gestemd?

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

HalfBloodPrince schreef:

Haha, ja maar Lieke en Maxime zeiden ook dat ze geen weerwolf waren en die logen ook xD Dat is de kern van het het spel en je acties spraken je woorden tegen :')

[ bericht aangepast op 20 okt 2025 - 18:47 ]

Willen jullie idd nog de rolverdeling? Want iedereen was wie die claimde. Behalve Lieke en Maxime of course.
    Op de stapel lagen de dief en twee dorpelingen.

It's never gonna happen, Guys.

Het is best wel cool dat Maxime en ik dus precies de rollen van de stapel hebben gegokt tho. Ik ben wel benieuwt wie er op mij zei te gaan stemmen maar dat toch niet deed 🤭

|| I told you not to play with the misfit toys ||