• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?

Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 29 jan 2025 - 14:17 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Novalunosis schreef:
    (...)
    Even extra hieraan blijven denken want de mail die ik vandaag van een ouder binnen kreeg was niet okay.

Hoezo val je mij aan voor het lage cijfer van je kind? Dit was echt een leertoets, als hij weigert te leren dan is dat niet mijn schuld.

Ik wil met liefde meedenken en ondersteunen, maar niet op deze manier.

Die beoordeling is juist eerlijk voor elke leerling omdat ze zo dus weten hoe ze ervoor staan. Als jij alleen maar goede cijfers geeft, leren ze er toch niets van? Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar probeer je niet zoveel ervan aan te trekken: sommige ouders zijn wel heel lomp. (Sommige leraren ook, het ligt aan de situatie.) Terwijl, zo lang er een open houding is vanuit beide kanten hoeft er geen conflict te komen. Sterkte. 🖤

[ I will always love you ]

Ik heb de komende vijf dagen "drukte". Dat wil zeggen: elke dag 1 kleine activiteit geplant. Eigenlijk is het veel te veel. Zou niet meer weten hoe het is als je meerdere activiteiten op één dag hebt en dat je die activiteiten zonder moeite volhoudt. Burn-out sucks.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Hagger schreef:
    (...)
    Die beoordeling is juist eerlijk voor elke leerling omdat ze zo dus weten hoe ze ervoor staan. Als jij alleen maar goede cijfers geeft, leren ze er toch niets van? Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is, maar probeer je niet zoveel ervan aan te trekken: sommige ouders zijn wel heel lomp. (Sommige leraren ook, het ligt aan de situatie.) Terwijl, zo lang er een open houding is vanuit beide kanten hoeft er geen conflict te komen. Sterkte. 🖤

Ja je hebt helemaal gelijk hoor, ik kan me er steeds beter voor afsluiten, maar deze kwam toch even binnen. Gelukkig ook een ander ontvangen die echt samen wilden sparren over hoe we de leerling kunnen helpen. Het kan dus ook normaal, dat was gewoon een nette mail met een vraag ipv een boze mail vol aannames en eisen (en eigenlijk stond er geen eens een vraag in; m'n afdelingsleider had gezegd: geen vraag = geen reactie x])

Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

Novalunosis schreef:
    (...)
    Ja je hebt helemaal gelijk hoor, ik kan me er steeds beter voor afsluiten, maar deze kwam toch even binnen. Gelukkig ook een ander ontvangen die echt samen wilden sparren over hoe we de leerling kunnen helpen. Het kan dus ook normaal, dat was gewoon een nette mail met een vraag ipv een boze mail vol aannames en eisen (en eigenlijk stond er geen eens een vraag in; m'n afdelingsleider had gezegd: geen vraag = geen reactie x])

Ja, ik snap het en probeer het ook helemaal niet te bagatelliseren, zo bedoel ik het oprecht niet 🖤
    Ik snap hoe het is, en dat het hard binnen kan komen. Als jij gelooft in je eigen aanpak en het cijfer dat je hebt gegeven, blijf daar dan vooral bij. Voor de rest: helemaal eens met je afdelingsleider. Op zo'n mail hoef je niet te reageren - niet alleen is het geen nette mail, maar om daar nou je energie in te steken? Die wilt juist aandacht. (Neem mij anders aan als je assistente, ik handel mailtjes heel snel af, haha.)

[ I will always love you ]

Novalunosis schreef:
    (...)

Even extra hieraan blijven denken want de mail die ik vandaag van een ouder binnen kreeg was niet okay.

Hoezo val je mij aan voor het lage cijfer van je kind? Dit was echt een leertoets, als hij weigert te leren dan is dat niet mijn schuld.

Ik wil met liefde meedenken en ondersteunen, maar niet op deze manier.

Het is zo absurd hoe mensen met leraren omgaan, my god. Zo zie je wel meteen van wie ze hun houding hebben.

hodie mecum eris in paradiso

ohh Inside Out blijft zo'n mega goede film. I cried, again.

nu tijd om weer even te vlammen voor school. girl's gotta eat - or more importantly; girl can't let down group mate (but would actually really like to sleep)

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Soms heb ik echt moeite om het overgrote deel van de banen in de samenleving (maar vooral de mensen die ze uitoefenen) serieus te nemen.

Het is gewoon alsof je kijkt naar mensen die met denkbeeldige Duplo spelen.

Omnia mutantur, nihil interit

DDDD: moe. te weinig uren in een dag. deadline is looming. verhuizing is moeilijk. teveel taken die nog moeten. sip.

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Wanneer kan ik for once niet zo sentimenteel zijn als dingen eindigen?
    Ja, studie en fulltime werk samen waren zwaar, maar ik merkte dat ik deze studie erg leuk vond. En ik ga de lessen missen.

Ik kreeg zelfs complimenten van de leraar, en hij stimuleerde me echt om verder te leren. Dat dit mij ligt en dat ik er blijkbaar erg goed in ben. Maar ik weet niet of het mogelijk is om hierin veel dieper te gaan via mijn werkgever. En ik ben niet zo van de verandering (zoals switchen van werkgever).

Ergens baal ik ook dat ik dit niet eerder heb ontdekt en dat ik in het verleden zoveel verkeerde studiekeuzes heb gemaakt. Trauma’s van mijn hbo-opleiding komen weer naar boven. Al merk ik dat dit tegelijkertijd ook healing is… Dat het een ervaring is die laat zien dat het ook goed kan gaan.

Alleen mijn sociale awkwardness blijft nog een ding, helaas.

"She would've made such a lovely bride, what a shame she's fucked in the head, " they said

Zaterdag voelt al iets beter, maar nog steeds ook erg awkward. Zeker met het gesprek volgende week..
    En ik was vergeten dat volgend weekend het repetitieweekend is en heb eennpaar wekennterug een tweede les mis show gepland tijdens dit weekend. Oops.. wordt nog druk dit weekend en volgend weekend..

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn | Phlegethon --> Taire

M'n broertje die me random belt 🥹❤️

Dramatic

Omg, this is too fucking sad, gross and disturbing at the same time. Oml. 🤢 I had to skip this shit. Why is he still in this show???

[ bericht aangepast op 7 feb 2025 - 1:18 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Ontslagbrief is geprint en ligt nu in een envelop op m'n bureau om deze vanmiddag bij HR in te leveren. Gelukkig ben ik volgende week vrij en is de HR manager vandaag afwezig, dus kan ik het gewoon op bureau/in postvakje leggen en krijg ik pas over anderhalve week vragen...

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Miyah schreef:
    Wanneer kan ik for once niet zo sentimenteel zijn als dingen eindigen?
    Ja, studie en fulltime werk samen waren zwaar, maar ik merkte dat ik deze studie erg leuk vond. En ik ga de lessen missen.

Ik kreeg zelfs complimenten van de leraar, en hij stimuleerde me echt om verder te leren. Dat dit mij ligt en dat ik er blijkbaar erg goed in ben. Maar ik weet niet of het mogelijk is om hierin veel dieper te gaan via mijn werkgever. En ik ben niet zo van de verandering (zoals switchen van werkgever).

Ergens baal ik ook dat ik dit niet eerder heb ontdekt en dat ik in het verleden zoveel verkeerde studiekeuzes heb gemaakt. Trauma’s van mijn hbo-opleiding komen weer naar boven. Al merk ik dat dit tegelijkertijd ook healing is… Dat het een ervaring is die laat zien dat het ook goed kan gaan.

Alleen mijn sociale awkwardness blijft nog een ding, helaas.

Oooh, wat voor studie?

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Nu weet ik hoe het is om iemand kwijt te raken.

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain