• Welkom in het officiële motiveertopic voor SOTY en FOTY 2025!
    Hier kunnen schrijvers hun lasten delen, ideeën oppikken of zorgeloos kletsen over hun story. Lezers kunnen dan weer hun schrijvers een hart onder de riem steken of een babbeltje komen slaan.

SOTY 2025, LET'S GO *O* *O*

Link naar het officiële topic

[ bericht aangepast op 26 jan 2025 - 10:49 ]

Even the smallest can change the course of the future

Uhm mijn verhaal is losjes gebaseerd op het spel Weerwolven van Wakkerdam / 1 Nacht. Wat vinden jullie, moet ik het dan inschrijven voor de fanfictie-categorie?

[ bericht aangepast op 27 feb 2025 - 14:45 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ik vind van wel :Y)

Every villain is a hero in his own mind.

Ik vind dat een beetje een randgeval. Enerzijds is het geïnspireerd op een bestaande wereld, anderzijds is dat zo losjes en breed dat je even goed een verhaal dat zich afspeelt in Atlantis of aan het hof van historische heersers, fanfic zou kunnen noemen.

Imo is alles waar je auteursrechtelijk mee in de problemen zou komen, of waar overduidelijk echte bestaande personen in voorkomen, fanfic. Die tussengevallen kan je gewoon publiceren en wat dat betreft mag iedereen van mij kiezen hoe die dat categoriseert.

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

KlaarMetDezeUse schreef:
    Ik vind dat een beetje een randgeval. Enerzijds is het geïnspireerd op een bestaande wereld, anderzijds is dat zo losjes en breed dat je even goed een verhaal dat zich afspeelt in Atlantis of aan het hof van historische heersers, fanfic zou kunnen noemen.

Imo is alles waar je auteursrechtelijk mee in de problemen zou komen, of waar overduidelijk echte bestaande personen in voorkomen, fanfic. Die tussengevallen kan je gewoon publiceren en wat dat betreft mag iedereen van mij kiezen hoe die dat categoriseert.

Haha dit was precies mijn overweging inderdaad, het is wel erop gebaseerd maar het is wel alsnog mijn eigen wereld. Anyway, uiteindelijk wordt alles op één stapel gegooid toch? Of zijn het normaliter wel echt twee losse categorieën? Want dan is het misschien leuk - voor het vullen van de categorieën - als ik toch ga voor FOTY.

[ bericht aangepast op 28 feb 2025 - 9:00 ]

Volgens mij waren er vroeger wel aparte winnaars, maar sinds er nog maar weinig aanmeldingen zijn komt het idd op één hoop. ;p

We hebben een heel aantal jaar geen winnaar gehad en dan vorig jaar was er maar één FOTY en is het samengegooid. Niet zeker of dat weer de bedoeling is en/of he afhangt van het aantal FOTY inzendingen.

[ bericht aangepast op 28 feb 2025 - 21:52 ]

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Oké ik kom hier mee gluren want ik overweeg mee te doen, weet ik verder nog niet zeker haha want mijn mentale gezondheid maakt productiviteit erg onregelmatig, maar ik houd van de huidige thema's en ze passen goed bij wat ik graag schrijf (: Hele leuke inzendingen die ik dusver zie trouwens

mortui vivos docent

Vraag van vandaag: Wie is naast je hoofdpersonage jouw lievelingspersonage in je SOTY?

Mine is Jari, which might shock some people

help

RSK schreef:
    Vraag van vandaag: Wie is naast je hoofdpersonage jouw lievelingspersonage in je SOTY?

Oeh leuke vraag haha. Ik ben nog niet echt begonnen met schrijven dus we moeten dat nog even ontdekken, maar ik vermoed dat ik Missy heel leuk ga vinden om mee te schrijven. En Sam, die de hele tijd denkt dat ie heel volwassen is maar ondertussen allesbehalve zelfstandig is haha. Oh en Laster de zwerver, die is heel recht voor z’n raap maar ook heel raar 😂 Maar we gaan het zien xD Ik hoop dat het me lukt om elk personage een soort uniek karakter te maken, maar eigenlijk iedereen draagt een geheim met zich mee dus dat maakt het schrijven extra leuk xD

Ik heb werkelijk nog geen idee haha, ik kom er later op terug :Y)

RSK schreef:
    Vraag van vandaag, want ik verveel me op het werk: Wat is de openingszin van je SOTY en waarom?

Stef Slagter had grootse plannen met zijn leven.
    Daarom was het ook zo frustrerend dat zijn baan zo zinloos was.

Beetje late reactie haha, maar ik heb eindelijk mijn eerste zinnen geschreven :'D Dit is de openingszin om meteen duidelijk te maken waarom Stef straks een opdracht aanneemt die heel gevaarlijk is, die niemand anders wil xD En ik hoop dat het poëtisch te combineren valt met het einde haha, maar dat moeten we tegen die tijd maar bekijken xD

RSK schreef:

Natuurlijk is dit Grantaire, kan niet anders met mij. En naast mijn bias voor hem, vind ik het ook erg leuk om stukjes met Montparnasse te schrijven.
    Laten we maar niet analyseren waarom deze twee en niet gewoon bijvoorbeeld Joly of Combeferre xD

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn | Phlegethon --> Taire

Jongensjongensjongens, dat plotten blijft toch ingewikkeld. Dan denk je dat je het wel redelijk rechtlijnig in mekaar hebt zitten, maar dan eindig je somehow toch weer met meer vragen over de verhaallijn dan die je had voor je begon :'D

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

ProngsPotter schreef:
    Jongensjongensjongens, dat plotten blijft toch ingewikkeld. Dan denk je dat je het wel redelijk rechtlijnig in mekaar hebt zitten, maar dan eindig je somehow toch weer met meer vragen over de verhaallijn dan die je had voor je begon :'D

This is why i just do not plot for these

thats a lie, i do plot, i just don't write shit down oop

help

Ik gooi er ook even een vraag in hehe.

Wat is de inspiratie geweest voor je plot?

Mijne is uiteraard duidelijk: Weerwolven van Wakkerdam.