RSK schreef:
Vraag van vandaag, want ik verveel me op het werk: Wat is de openingszin van je SOTY en waarom?
Wat een leuke vraag! Dit is de mijne:
The Pettigrews were rather proud of how well they’d prepared their son to start his academic adventures in challenging times like the present.
Een paar redenen voor: het eerste is dat ik absoluut het verhaal vanuit Peter's POV wilde laten starten, en met de context van mensen die Peter graag zagen. Marauders fanfics hebben vaak een enorm onderontwikkelde karakterisering van Peter, en dat vind ik jammer. Gezien we allemaal weten waar het verhaal uiteindelijk naartoe gaat, leek het me aangewezen Peter te humaniseren, zodat ik kan werken naar een verraad dat zo nodig nog meer pijn doet—waarin Peter die keuze gewoon zélf maakt en je hem die kunt zien maken in real time, vanuit het perspectief van hemzelf, zonder uiteraard melig te worden of het allemaal excuses te geven.
Ten tweede: ik heb de zin wat vormgegegen als de beginzin van de HP-serie, for nostalgia's sake.
Ten derde: het thema van de opkomst van puurbloedideologie en toenemende sociale spanningen is heel belangrijk in mijn verhaal, dus ik wilde dat direct ook in de beginzin duidelijk maken.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried